Şimdi Ara

Yetkili servis mi? Özel servis mi? Tercih Etmeliyim!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
32.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar forumda biraz araştırma yaptım.Fakat mesajların çoğu eskiye ait olduğundan tekrar sizlere sormak istedim.

    2016 Polo Lounge TSI otomatik 29000km de aracım.1000 km sonra araç bakımı gerekiyor.

    Yetkili servislerden fiyat aldım.Ortalama olarak 706 TL ile, 715 TL arasında fiyat verdiler.Sizlerinde bileceği üzere kaliteli özel servislerde var.Bu servisler daha önce yetkili servislerde çalışmış ustalar tarafından açılıyor.Örnek vermek gerekirse Bursa'da Otogen, Trabzon'da DostOto...

    Bu tarz özel servisleri de arayıp fiyat aldım.Ortalama 315-350TL arasında fiyat verdiler 30.000km bakımı için.

    Yetkili serviste bakım yaptırmak için 400TL fazladan vermeye gerek var mı? Yoksa bu bakım için özel servis mi tercih etmeliyim?

    Aracın garantisi devam ediyor.Ve özel servis bakımı yaptırırsam garanti dışı kalacak. Bu riski almalı mıyım? Garanti kapsamında kalması çok önemli mi?

    Örneğin babamın fikri özel servise yaptırmam.Bu bakımın ağır bakım olmadığından çok önemli olmadığını söylüyor.Babam da 2013 Polo TDI kullanıyor.Hiçbir bakımını yetkili serviste yaptırmadı. Bu konuda sizlerin fikirleri ve tecrübeleri çok önemli.

    Bir arkadaşım Polo da EGR arızası yaşadı ve servise götürdüğünde bir bakımını serviste yaptırın ve garantinizi devam ettirelim dediler.Bende telefonla bunu soracağım.Sonradan herhangi bir bakımını yetkili serviste yaptırırsam garanti kapsamına tekrar alınır mı? Ayrıca bir sonraki bakımı 45bin km de olacak.O zamana kadar arabanın garantisi de bitebilir.

    Bu sebeple kararsız kaldım. Yardımlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uhuvvet -- 24 Temmuz 2017; 11:18:58 >







  • Peryodik bakımda maliyet önemli ise güvendiğiniz özel servise de gidebilirsiniz. Ancak kullanacakları yağ markasının kalitesi ile değişecek hava ve yakıt filtrelerin orijinal olmasına dikkat edin. Yan sanayi filtreleri de elbet kullanılabilir ama uzun vadede yan sanayi ürününün illaki arabaya olumsuz etkisi olacaktır.
    Yetkili servis fiyatı kullanmak zorunda olduğu ürünlerin maliyeti sebebi ile daha pahalıdır. Devamlı yetkili servise giderseniz %20 civarı parçada indirim yapıyorlar.

    Elektrik arızasında ve motor/şanzuman arızalarında yetkili servisi tercih etmekte fayda var. Yetkili serviste her zaman güncel arıza tespit/ayar bilgisayar yazılımı kullanılır.Bu yazılımlar özel servislerde pek bulunmaz,özellikle motor ve elektrik sistemi programlamasını ve ayarları deneme yanılma metodu ile yaparlar, her zamanda tutturamazlar.

    Elektronik sistemlerin ağırlıklı olduğu arabalarda elektrik arızalarında özel serviste tamir sonrasında genelde sorun çıkar. Kabloları eskisi gibi düzgün yerleştirmezler, plastik aksama zarar verirler, iç kaplamaları sökerken tırnakları kırarlar, özel vida başlarını doğru anahtarla/uçla söküp takmadıklarından bozarlar.Sonrasında da arabayı sürerken doğru takılmamış parçalardan sesler gelmeye başlar.

    Tabi bu tür hataları yetkili serviste de yaparlar ama tekrar götürüp şikayet ederseniz bedelsiz düzeltmeye çalışırlar ve sonrasında ana firma telefonda arayıp karşılaştığınız sorunları sorar ve şikayet etme hakkınız vardır.

    Belki periyodik bakımı için güvendiğiniz özel servise ne kullandıklarını öğrenerek yaptırabilirsiniz. Yetkili serviste eksik cam suyunu,silecek lastiklerini v.s. çok daha pahalı kendi orijinal malzemeleri ile tamamlarlar. Kendinizin kolayca yapabileceği bu tür bakımları istemediğinizi baştan belirtin. Sakın ucuz cam silecek lastiği kullanmayın. Ama ciddi arızalarda pahalı da olsa yetkili servise gitmek daha doğru. Tabi ne tip arızalar bulduklarını size söyleyip onay alacaklardır, siz de özel servise daha ucuza yaptırabileceklerinizi araştırıp karar verebilirsiniz. Örneğin egzoz sistemini iyi bir egzozçuya daha ucuza yaptırabilirsiniz.

    Sonuçta bilinçli karşılaştırırsanız elbette daha ekonomik olur. Kafa yormak istemiyorsanız da bedelini ödersiniz, her şeyde olduğu gibi.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yetkili Servis mi Özel Servis mi: Tercih Etmelisin!

    Arabanızın bakım ve onarımı söz konusu olduğunda, yetkili servis ile özel servis arasında seçim yapmak kafa karıştırıcı olabilir. Her iki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları olduğundan, tercihinizi vermeden önce dikkatlice düşünmeniz önemlidir.

    Yetkili Servisler:

    • Orijinal Parçalar ve İşçilik: Yetkili servisler, aracınızın üreticisi tarafından onaylanmış orijinal parçalar ve işçilik kullanır. Bu, aracınızın en iyi şekilde çalışmasını ve garantisini geçersiz kılmamasını sağlar.
    • Uzman Teknisyenler: Yetkili servislerdeki teknisyenler, aracınızın markası ve modeli konusunda özel eğitim almıştır. Bu, arabanızın ihtiyaçlarını tam olarak anlamalarını ve buna göre bakım ve onarım yapmalarını sağlar.
    • Bakım Kayıtları: Yetkili servisler, aracınızın bakım ve onarım geçmişini takip eder. Bu, gelecekteki bakım ihtiyaçlarını belirlemeye ve potansiyel sorunları erken teşhis etmeye yardımcı olabilir.

    Özel Servisler:

    • Daha Düşük Maliyetler: Özel servisler genellikle yetkili servislere göre daha düşük işçilik maliyetleri sunar. Ayrıca, aracınıza uyan daha ucuz parçalar kullanabilirler.
    • Daha Esnek Programlar: Özel servisler, genellikle yetkili servislere göre daha esnek çalışma saatlerine sahiptir. Bu, yoğun programınızla daha uyumlu olabilir.
    • Yerel İşletmeleri Destekleme: Özel servisler genellikle yerel işletmelerdir, bu nedenle aracınızı onlarla yaptırarak yerel ekonomiyi destekleyebilirsiniz.

    Hangisini Seçmelisin?

    En iyi seçenek, bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Arabanızı mümkün olan en iyi durumda tutmak sizin için bir öncelikse ve bütçeniz izin veriyorsa, yetkili servis önerilir. Ancak, daha düşük maliyetler ve daha fazla esneklik arıyorsanız, özel bir servis düşünebilirsiniz.

    Sonuç:

    "Yetkili servis mi özel servis mi" sorusunun tek bir doğru cevabı yoktur. Her iki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Tercihinizi vermeden önce ihtiyaçlarınızı ve tercihlerinizi dikkatlice değerlendirmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Benim tecrübem yok ama takip ettiğim kadarıyla DSG problemleri yüzünden yetkili servise götürmeniz daha mantıklı gibi görünüyor.
  • Hocam 3 yıllık garanti resmidir istediğin yerde yaptır sonra sorun çıkarsa yetkili servis daha doğrusu firma bakmakla yükümlüdur kanunen. Ama 3 yil sonrasindaki sorunlar (aracınız bu arada 2 mi 3yil mi garantili) tamamen firma insiyatifinde olduğu için yapacak bir sey yok. Doğuş indirimde yapmaz zaten acaip sira var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Samsun da piazza alışveriş merkezinin yaninda Gülsan sanayide Volkswagen Gül oto var. Hem vw parçacısı hemde özel servis işi yapıyorlar. ahmet ve arif usta var dükkanda. Ahmet usta eniştem olur. 86 yılından beri Volkswagen arabalarla uğraşır. Eğer yakinindaysa uğra selamımı söyle. Hem fiyatta üzmezler hem de ellerinden kurtulmayacak vag grubu araç yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peryodik bakımda maliyet önemli ise güvendiğiniz özel servise de gidebilirsiniz. Ancak kullanacakları yağ markasının kalitesi ile değişecek hava ve yakıt filtrelerin orijinal olmasına dikkat edin. Yan sanayi filtreleri de elbet kullanılabilir ama uzun vadede yan sanayi ürününün illaki arabaya olumsuz etkisi olacaktır.
    Yetkili servis fiyatı kullanmak zorunda olduğu ürünlerin maliyeti sebebi ile daha pahalıdır. Devamlı yetkili servise giderseniz %20 civarı parçada indirim yapıyorlar.

    Elektrik arızasında ve motor/şanzuman arızalarında yetkili servisi tercih etmekte fayda var. Yetkili serviste her zaman güncel arıza tespit/ayar bilgisayar yazılımı kullanılır.Bu yazılımlar özel servislerde pek bulunmaz,özellikle motor ve elektrik sistemi programlamasını ve ayarları deneme yanılma metodu ile yaparlar, her zamanda tutturamazlar.

    Elektronik sistemlerin ağırlıklı olduğu arabalarda elektrik arızalarında özel serviste tamir sonrasında genelde sorun çıkar. Kabloları eskisi gibi düzgün yerleştirmezler, plastik aksama zarar verirler, iç kaplamaları sökerken tırnakları kırarlar, özel vida başlarını doğru anahtarla/uçla söküp takmadıklarından bozarlar.Sonrasında da arabayı sürerken doğru takılmamış parçalardan sesler gelmeye başlar.

    Tabi bu tür hataları yetkili serviste de yaparlar ama tekrar götürüp şikayet ederseniz bedelsiz düzeltmeye çalışırlar ve sonrasında ana firma telefonda arayıp karşılaştığınız sorunları sorar ve şikayet etme hakkınız vardır.

    Belki periyodik bakımı için güvendiğiniz özel servise ne kullandıklarını öğrenerek yaptırabilirsiniz. Yetkili serviste eksik cam suyunu,silecek lastiklerini v.s. çok daha pahalı kendi orijinal malzemeleri ile tamamlarlar. Kendinizin kolayca yapabileceği bu tür bakımları istemediğinizi baştan belirtin. Sakın ucuz cam silecek lastiği kullanmayın. Ama ciddi arızalarda pahalı da olsa yetkili servise gitmek daha doğru. Tabi ne tip arızalar bulduklarını size söyleyip onay alacaklardır, siz de özel servise daha ucuza yaptırabileceklerinizi araştırıp karar verebilirsiniz. Örneğin egzoz sistemini iyi bir egzozçuya daha ucuza yaptırabilirsiniz.

    Sonuçta bilinçli karşılaştırırsanız elbette daha ekonomik olur. Kafa yormak istemiyorsanız da bedelini ödersiniz, her şeyde olduğu gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pej -- 25 Temmuz 2017; 10:40:46 >




  • Özel servislerde genellikle parçaları muadil kullanırlar. Orjinal değildir. Aracım Ford Focus 1.6 tdci. Daha bugün gittim triger bakımı için fiyat almaya. Özel servis 800 lira verirken otosan 1800 lira diyor. Değişecek parçalar aynı işlemler aynı. Bu kadar fiyat farkı sadece yetkili servisin müşteriyi kazıklama anlayışından kaynaklanıyor olamaz değil mi? Üstelik benim arabada garanti de yok. Sizde garanti varmış. Yetkili servisten şaşma. Bugün yarın arabayı satacak olursun. Yetkili servis kayıtlı arabalar her zaman bir adım öndedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Al-Yeleli Arslan

    Özel servislerde genellikle parçaları muadil kullanırlar. Orjinal değildir. Aracım Ford Focus 1.6 tdci. Daha bugün gittim triger bakımı için fiyat almaya. Özel servis 800 lira verirken otosan 1800 lira diyor. Değişecek parçalar aynı işlemler aynı. Bu kadar fiyat farkı sadece yetkili servisin müşteriyi kazıklama anlayışından kaynaklanıyor olamaz değil mi? Üstelik benim arabada garanti de yok. Sizde garanti varmış. Yetkili servisten şaşma. Bugün yarın arabayı satacak olursun. Yetkili servis kayıtlı arabalar her zaman bir adım öndedir.

    Kendi arabamin bakimini kendim aliyorun. Yanimizda fiat servisi vsr gidiyorum parcalari aliyorum yagimida yagcidan alip 150 tl ye mal ediyorum. Servise soruyorum 550 tl diyor. Orada ki usta benden iyi mi yapacak?

    Kendi sattigi filtre ile yapiyorum bakimi. Nasil olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Parça aynı parça



    Misal X marka aracın debriyaj baskı balatası Valeo marka...

    Yetkili servis te Valeo kullanıyor , sen özel serviste yaptıracaksan o da aynısını kullanıyor...



    Ya da dersin ki parçayı Valeo olarak al onu kullan...



    Aradaki fiyat farkı sadece marka imajı başka bi şey değil...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısır bir döngü gibi. Eğer yetkili serviste yaptırırsan kafam rahat etsin paramdan olayım diyorsun. Özel serviste yaptırırsan param cebimde kalır enayi miyim ? Aynı işi yaptırıyorum diyorsun.

    Şuna katılıyorum, yetkili servis bakımlı araçlar satış esnasında kolaylık sağlıyor. Ve satıcının aracıma güveniyorum izlenimini rahat veriyor.Bende satın alırken Yetkili Servis Bakımlı yazan araçlara daha sıcak bakıyordum.

    Yarın yetkili servislerden fiyat teklifini tekrar alacağım.Ve mail atmalarını isteyeceğim.Detaylı olarak hangi parça kaç tl tutuyor onu bilmek istiyorum. Öğrendiğimde sizinle paylaşırım.
  • Aveo 1.3 dizel kullalnisiyim garantisi bitti hemen bu yil fiyat aldim servis 800 dedi sanayideki ustama 200 e yaptirdim çok memnunum

    Daha önce 400-500 tl olmak üzere 2 yıl serviste yaptirdim bu yıl fiyatlar tam kazik olup Garanti bitince yallah dedi sanayiye

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özel servis ile yetkili servis arasında gerçekten fazla fiyat farkı oluyor.Eğer tanıdık ve sağlam özel servisçi varsa özel serviste yaptırılması taraftarıyım.Zaten 15 bin bakımlarında değişenler belli yani polen filtresi,yağ,hava filtresi,buji bir de ilave olarak far kontrolü vs yapılıyor.Yani öyle aman aman bir olay değil bunlar için 400 500 lira fazladan vermek akıl karı değil.Elbette her özel servis güvenilirdir demiyorum.İyi bir özel servis bulmak şartı ile özel serviste yapılabilir.

    Çoğu firmanın zaten garanti olayına inanmıyorum.Garanti sizi yetkili servise götürtmek için kullanılan bir cambazlık.Çünkü araç garanti kapsamındayken herhangi arızada "çoğu firma" zaten kullanıcıya yıkıyor.Doğuş bunu en fazla yapan distribütördür.Vw şikayetlerini okuduğunuzda DSG sorunlarını hep kullanıcıya yıkıp garanti kapsamı dışındadır deyip gene bir dünya para ödetiyorlar kullanıcıya.Garanti tamamen yetkili servislere para kazandırmak için verilen bir şey bugüne kadar bir yararını görmedik garantili araçlarda aksine zararımız oldu bakımlara 2-3 katı fiyat ödeyerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 25 Temmuz 2017; 21:17:5 >




  • Bugune kadar garantiden degistiren kac kisi var Allah askina...

    Evet biz bir transite sifir motor taktirdik yetkili serviste ama zaten verecegi arizayi ilk 5000 de verdi

    Garanti ilk 10000 km ye kadar ve
    Kronik dsg vb sorunlarda onemli diger turlu gidin ozel servise yaptirin gecin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada 2016 model garantili ve üstelik de dsg ile araç için özel servis öneren arkadaşlar aklını peynir ekmekle yemiş olmalı. Oldu da bir hata yapan ve vw satın alan her kullanıcısına mutlaka ek garanti almalarını öneriyorken, özel servise giderek garanti dışı kalarak, olası dsg patlamasında da şaşkın şaşkın etrafa bakmamak için maalesef mecburi yön doğuş oto servisleri. Dilimizde tüy bitti dsg sorunlu bir sistem ve olasılığı sayısal lotoda "2" bulmak gibi diye.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serviste bakım yapılan kısımlar harici çıkan arızalar garanti kapsamındadır. DSG'ye herhangi bir bakım vs. yapılmıyor örneğin. Motor yağ ve filtreleri değişecek. Dolayısıyla motorla ilgili sıkıntınızda garanti dışı diyecekler ancak örneğin elektriksel sorunlarda bunu diyemezler.
  • Garantiden motor çıkacaktır, özel serviste de ne yağ ne parça kullandı derdi olabilir. Eğer yetkili servis dışında yapacaksanız, en güzeli internetten orjinal parça ve uygun yağı satın alarak sanayide herhangi bir ustaya götürüp değiştirmeniz. Masrafı 300-350 den bile aşağı çekip içinizde rahat olur, zaten periyodik bakım parçaları basit parçalar nette kolayca bulunur, filtreler ve yağ değişecek.
  • mfeker89 kullanıcısına yanıt
    Selamini niye soylesin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARAÇ DSG İSE KESINLIKLE SERVİSİ ÖNERİRİM SONRA CANINIZ YANMASIN SERVIS BAKIMLI OLDUGU ZAMAN DSG DE INSIYATIF TANIYORLAR
  • TIME kullanıcısına yanıt
    belki 200 tl tutan işçilik için 100 tl alinacaktir diye olabilir mi acaba?
  • millet o arabayı almak için 3 ay sıra bekliyor kurbanlar kesip adak adıyor400 lira için 2016 model arabayı sanayiyemi götüreceksin.bari 90 model şahin alsaydın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman yetkili servise götürüyorum. Biraz pahalı ama artısı şu:

    Rutin bakım için götürüyorsunuz. Yağınızı, suyunuzu, hava filtresini değiştiriyorlar. O kadarla bırakmıyorlar. Arabanı kontrolden geçiriyorlar. Aksayan başka yerleri var ise size bilgi veriyorlar. İşinize gelirse yaptırıyorsunuz.

    Dışardaki bir yerde siz ne derseniz onu yapıyorlar. Arabayı kontrol etmiyorlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.