Şimdi Ara

yetkili servisin yan sanayi ürün kullandığından şüpheleniyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yan sanayi kullanıp orjinal ürün parası aldıklarını düşünüyorum,nasıl anlayabilirim bunun orjinal olup olmadığını faturaları duruyor değişen parçaların ? Birde araçtan ıskartaya çıkan eski eksantrikleri vs. nasıl değerlendirebilirim ?



  • Kimseyi zan altında birakmak istemem ama...

    Söküp bakmadikca ya da bir sonraki bakımda kontrol etmedikçe anlayamazsın.

    Servislerin yegane kazanci "yağ", sonraki ise belli basli parçaların oem Versiyonlarini kullanmak, hatta arabalar arasinda yer değiştiren parçalar olduğunu bile görüyoruz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Kimseyi zan altında birakmak istemem ama...

    Söküp bakmadikca ya da bir sonraki bakımda kontrol etmedikçe anlayamazsın.

    Servislerin yegane kazanci "yağ", sonraki ise belli basli parçaların oem Versiyonlarini kullanmak, hatta arabalar arasinda yer değiştiren parçalar olduğunu bile görüyoruz...
    oem parça ne demek hocam o nasıl oluyor ?
  • sanayide baktırıp genel merkeze şikayet edebilirsin. bu doğruysa büyük bir olay. büyük cezalar yenir.
  • Wikipedia’dan alintidir.
    Ozetle Arabanın parçaları tek bir Ford fabrikasında üretilmez, turbo başka bir teknolojidir Garret üretir, filtre Mann üretir ama son kalite kontrolünü Ford yapar ve üzerine Ford damgası basılır.Hatta bu damgalarda Fabrika Ürünü, Servis ürünü şeklinde ayrıştırılır. OEM ise son kalite kontrolü Ford tarafından yapılmamış ya da geri çevrilmiş sadece garret veya mann tarafından üretilip test edilmiş ürünlerdir.

    quote:

    Orijinal ürün üreticisi, başka bir firma için parça, ekipman veya başka bir ürün üreten imalatçı firmadır. Örneğin, Acme firması IBM firması için bilgisayar kablosu ürettiği zaman Acme "orijinal ürün üreticisi" firma olmaktadır. Burada önemli husus, ürettiren firma ürünün tasarım ve telif haklarına sahiptir, "orijinal ürün üreticisi" firma ise sadece bu ürünü asıl firmanın istediği kalitede üretmekle yükümlüdür ve herhangi bir tasarım ve telif hakkı bulunmamaktadır.

    İngilizcede teknik bir terim olarak Original Equipment Manufacturer veya kısaltması OEM kelimesi tüm dünyada durumu açıklamak üzere kullanılmaktadır.

    Bilgisayar ürünleri kutulu satılır. Bu ürünlere kutulu ürün denir. Toplu halde parça alımı yapan sistem entegratörleri, ürünleri kutulu almazlar. Çünkü kutu, hacmi artırıp sevkiyat masraflarını yükseltir ve sistem entegratörleri için bu kutular manasızdır. Dolayısı ile kutusuz halde alırlar. Genelde yanında ufak bir kitapçık ile verilir ürün. Bu ürünün kutulu versiyonunda hiçbir farkı yoktur. İşte bu kutusuz ürünlere OEM ürün adı verilir. Hiçbir şekilde kalite göstergesi değildir. OEM kelimesinin anlamı kullanıcılara öyle empoze edilmiştir ki, büyük bir kesim OEM deyince aklına hemen markasız ve kalitesiz ürün gelir.

    Sadece bilgisayar alanında değil günümüzde her alan OEM kullanılmaktadır. Örnek verilecek olursa, FORD araba aldığınız Ford burada OEM dir. Arabanın içinde bulunan SONY CD Player ise SONY OEM satıcısı olarak anılır. OEM genel anlamda bakıldığı zaman aldığınız ürünün orijinalliğini belirtir bir ibaredir. Otomotiv sanayide Original equipment from manufacturer olarak kullanılır, sebebi ise birden fazla ürünün farklı sanayi gruplarından teminidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2020; 23:55:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7DF5D07B0

    oem parça ne demek hocam o nasıl oluyor ?

    Alıntıları Göster
    Yetkili servis neden yan sanayi parça kullansın??? Kullandığı tüm parçalara 1 yıl garanti vermek zorunda, kendisini niye riske atsın??? Böyle saçma düşünceler nereden aklınıza geliyor, valla şaşırıyorum. Sadece şu olabilir mesela Renault, belirli bir yaşa kadar yedek parça olarak "Mais" marka ürünler, belirli bir yaştan sonrakiler için "Motrio" marka ürünler kullanıyor.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Maliyetten dolayı, sarf malzemelerde garanti 1 yil olmaz zaten. Yağ, Polen filtresine, balatalara ne garanti verecek ?

    Fren diski balata diyelim,
    Orijinal Marka 3X lira ise zimmerman brembo ate gibi markalarin X liraya ayni kalitesi var.

    Takar koyar, senin ruhun bile duymaz Renault belki ucuz bir markadir. , Fabrikasi ülkemizde oldugundan bazi nakliye maliyetlerini umursamaz, simdi marka verip zan altinda birakmak istemiyorum ama var bu gibi işler.

    Zaten kayıt dışı yapılıyor Merkez sordugunda da biz bunu sorduk kullaniciya kendi bunu istedi uyumluluğu tamdir deniliyor.

    TL değer kaybettikce Markalar da servislere yaptirimini kaybediyor çünkü Orijinal Bir balata fren diyelim 50Euro ama piyasada 150-160₺'e bulunabiliyor, problem yaşarsanız servis sorgusuz sualsiz değiştiriyor.

    Ciddi problem olursa yine servisin muhatapları belli gel kardeşim ben su distribütör'den aldım müşteriye de sordum diyor geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 22 Ocak 2020; 9:6:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yetkili servis orijinal parça fiyatı alıp yan sanayi takıyor.güvenmiyorsanız sanayiye götürüp baktırın.yetkili servis yapmaz diye düşünmeyin.
  • OEM ile yan sanayi aynı değildir.

    OEM üretici firma tarafından yapilir Yan Sanayi ise başkadır.

    Örnek olarak aşağıdaki resimde ustteki OEM alttaki orijinaldir.

    Yazıları dikkatlice incelemeni rica ediyorum.

    Destek oluklari tasarimi hakkinda bilgi verirken iki temiz filtre gramaj olarak bakılırsa hava geçirgenliği ve malzeme hakkinda da bilgi edilebilir.

    Balata ve diskte de aynı yaklaşım sergilenebilir.

    yetkili servisin yan sanayi ürün kullandığından şüpheleniyorum

    Yan sanayi diye tabir edilen orijinal uretici değildir, gozle görülür farkliliklar olur.

    Bu da Yan sanayi OPAR

    yetkili servisin yan sanayi ürün kullandığından şüpheleniyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 22 Ocak 2020; 9:46:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Yetkili servis neden yan sanayi parça kullansın??? Kullandığı tüm parçalara 1 yıl garanti vermek zorunda, kendisini niye riske atsın??? Böyle saçma düşünceler nereden aklınıza geliyor, valla şaşırıyorum. Sadece şu olabilir mesela Renault, belirli bir yaşa kadar yedek parça olarak "Mais" marka ürünler, belirli bir yaştan sonrakiler için "Motrio" marka ürünler kullanıyor.

    Alıntıları Göster
    Garanti felan yok, götürdüğüm araba 10 yaşında nesine garanti verecek bunun ? Benim eski eksantrikler GM logosu varken made in germany yazarken yetkili servisin taktığı eksantriklerde made in china yazıyor ondan konu açtım zaten.Taktıkları bazı parçaların kutusu bende, detaylı incelemedim ama hiç orjinal ürüne benzemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kayseri Hyundaki servisi yan sanayi parça takmak yüzünden kapandı.

    Serviste neler dönüyor.
    Garantiden parça değişecek denilip eski parçayı araç üzerinde bırakıp gelen parçayı el altından satan,
    gelen araçlara iş emri açmadan bakan, elinde olmayan parçayı denemek için servise gelen başka araçtan söküp bakıp, tekrar takan,
    garantiden değişen parçanın bir kısmının (dsg değişiminde sağlam olan kartın) el altından satılması. (garantiden dsg değişimi yapılıyor ama kart sağlam. bu kartı el altından satmışlar. bu kart sonra başka araca takılmış, o araç da servise gelmiş. bi bakıyorlar, daha önce çıkan kart tekrar gelmiş).

    Neler var, neler.
  • Piyasada 4 şekilde parça bulunur,

    Orijinal Parça: Original Equipment Manufacturer(OEM) veya Original Equipment Supplier(OES) tarafından üretilerek ana sanayi, servis ya da piyasaya sunulan ve firma logosu ile satılan parçalardır. Burada Ford örneğin OEM iken Valeo OES olabilir. Motoru Ford kendisi üretirken sileceği Valeodan alarak kullanıyor olabilir. Bu durumda Valeo ürünleri aralarındaki anlaşmaya göre ford logolu olarak üretebilir.

    Logosuz Orijinal Parça: Burada OEM ile OES arasındaki anlaşmaya bağlı olarak eğer OEM, OES'e kendi logosunu kullanmadan bu parçanın üretim ve satışına izin veriliyorsa bu parça logosuz orijinal parça olarak kabul edilir. Burada kriter OEM için üretilen parça ile logosuz orijinal parçanın aynı üretim hattından aynı kalitede üretilmiş olması sadece OEM logosu bulunmamasıdır.

    Eşdeğer Parça: Burada OEM ya da OES olmadan bağımsız olarak bir firma tasarımı korunmayan veya koruması sona ermiş bir parçayı, birebir olarak aynı teknik özelliklerde üreterek belgelendirme kuruluşlarından bu parçanın orijinale denk olduğuna yönelik belge alır.

    Yan Sanayi ya da No-Name parça:Hepimizin bildiği piyasa ürünleri

    Yetkili servisler normal şartlar altında mevzuata göre yan sanayi parça haricinde diğerlerini kullanmakta özgürdür ancak ana sanayi firmaları eşdeğer parça kullanmalarını istemediği için bunu aralarındaki anlaşma ile yasaklarlar. OEM yetkili servisleri ile yaptığı anlaşma neticesinde orijinal veya logosuz orijinal parça kullanımına izin verir, hatta bazı durumlar için eğer logosuz orijinal parça üretimi kendi kontrollerinden çıkarsa bunu da kısıtlayabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7DF5D07B0

    Garanti felan yok, götürdüğüm araba 10 yaşında nesine garanti verecek bunun ? Benim eski eksantrikler GM logosu varken made in germany yazarken yetkili servisin taktığı eksantriklerde made in china yazıyor ondan konu açtım zaten.Taktıkları bazı parçaların kutusu bende, detaylı incelemedim ama hiç orjinal ürüne benzemiyor.

    Alıntıları Göster
    Tahmini olarak boş konuşuyorsun kardeşim Kurumuma ait (Kamu Kurumu) 2009 Model Renault Trafic marka minibüsün, 400.000 km de yetkili servis de ağır bakım yapıldı, ağır bakımdan tam 8 ay sonra triger kopması sonucu araç yolda kaldı. Yaptığımız görüşme sonrası, yetkili servis tüm masrafı garantiye soktu (12.000 TL masraf) ve aracı baştan sona yapıp teslim etti. Yetkili servise çok para veriyoruz diye şikayet ediyoruz ama böyle durumlarda Yetkili servis her zaman avantaj.




  • Orijinal parça OEM ya da OES tarafından üretilmiş parçalardır ve her ikisinin de kalite kontrolleri OEM tarafından yapılmıştır. OEM parça ifadesi aslında orijinal parçanın karşılığıdır yani. Sizin örneğiniz üzerinden gidersek OEM bizatihi Ford'dur ancak bu durumu ikili anlaşma ile OES Mann'a devretmiş olur. Aslında mann anlaşma ile OEM gibi hareket etmiş olur, üretim hatları ya da ürünlerin kalitesi anlaşma çerçevesinde Ford tarafından kontrol edilir ve periyodik denetlenebilir. Mann burada ürettiği ürüne Ford logosu basıyor ya da kendisi ürünleri gönderiyor Ford bunları kutuluyor ya da işaretliyorsa ya da Ford adına Mann bu işlemleri gerçekleştiriyorsa bu parça orijinal parça, Mann aradaki anlaşmaya bağlı olarak bu parçaları aynı üretim hattında Fordun üretimine temin dışında servisler ya da piyasa için üretiyor ve logosuz olarak piyasaya sürüyorsa bu parça logosuz orijinal parça olarak kabul edilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 22 Ocak 2020; 12:17:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Tahmini olarak boş konuşuyorsun kardeşim Kurumuma ait (Kamu Kurumu) 2009 Model Renault Trafic marka minibüsün, 400.000 km de yetkili servis de ağır bakım yapıldı, ağır bakımdan tam 8 ay sonra triger kopması sonucu araç yolda kaldı. Yaptığımız görüşme sonrası, yetkili servis tüm masrafı garantiye soktu (12.000 TL masraf) ve aracı baştan sona yapıp teslim etti. Yetkili servise çok para veriyoruz diye şikayet ediyoruz ama böyle durumlarda Yetkili servis her zaman avantaj.

    Alıntıları Göster
    Evet sen çok dolu konuşmuşsun gerçekten, her servisi aynı zanneden birine ne cevap verilebilir ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-7DF5D07B0

    Evet sen çok dolu konuşmuşsun gerçekten, her servisi aynı zanneden birine ne cevap verilebilir ki

    Alıntıları Göster
    OEM parça ne demek olduğunu bilmeyen, araç 10 yıllık olunca servisin garanti vermediğini düşünen, parçanın üzerinde Mutlaka "Made in Germany" yazması gerektiğini düşünen (Bosch falan sanki Çin de üretim yaptırmıyor" sizin gibi birine laf anlatmaya çalışarak biz kabahat işliyoruz Hocam kusurumuza bakma




  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Logosuz orijinal=OEM
    LOGOLU = Orijinal.

    Logolu urunu ford onay vermeden basamaz. Sampling nasil yapilir logo nerede basilir(genelde uretici basar) hangileri factory quality hangileri servis kalitesi ona ford karar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Kayseri Hyundaki servisi yan sanayi parça takmak yüzünden kapandı.

    Serviste neler dönüyor.
    Garantiden parça değişecek denilip eski parçayı araç üzerinde bırakıp gelen parçayı el altından satan,
    gelen araçlara iş emri açmadan bakan, elinde olmayan parçayı denemek için servise gelen başka araçtan söküp bakıp, tekrar takan,
    garantiden değişen parçanın bir kısmının (dsg değişiminde sağlam olan kartın) el altından satılması. (garantiden dsg değişimi yapılıyor ama kart sağlam. bu kartı el altından satmışlar. bu kart sonra başka araca takılmış, o araç da servise gelmiş. bi bakıyorlar, daha önce çıkan kart tekrar gelmiş).

    Neler var, neler.
    Vay arkadaş... Dönen dolaplara bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yan sanayiyi geç sıfır parça konulduğu bile muamma.

    Parça takılırken göremiyorum ben.

    Sanayiye gidip orijinal parça alıyorum ustaya gözlerim önünde taktırıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Logosuz orijinal=OEM
    LOGOLU = Orijinal.

    böyle bir sınıflama yok, mevcut durumda konu bu kadar basitte değil zaten.

    yukarıda da bunu açıklamaya çalıştım. Üretimde tek bir kombinasyon yok yüzlerce kombinasyon var. OEM açılımı yukarıda yazıyor zaten OEM ana üretici demektir, OES ise onunda açılımı yazılıyor ana üretime parça sağlayan tedarikçi. Ford motor üretiminde direkt olarak oem ve oes sıfatlarını kendinde bulunudururken yağ hortumunda oem kendisidir oes ise gebzede bir yan sanayi firmasıdır. İşlevsel olarak anlaşsakta tanımda yanlış yapıyorsunuz. OEM dediğinizde bu Ford, Tofaş, Toyotadır yani oem tabiri logosuz orijinal parça için kullanılmaz kullanımı da yanlıştır.

    ikinci kısım zaten yukarıda açıklamalarını yaptığım husus, oem parça diye tabir ettiğiniz logosuz orijinal parça servis kullanımı açısından Fordun denetiminin dışında bir parça değildir bizatihi ikili anlaşmalar ile korunur zaten korunmaz hale geldiği an firma piyasaya parça verebilirken servislere veremez hale getirilir.

    Şöyle bir örnek vereyim 8-10 sene önce megane 3 için parça sağlayan bir yan sanayi firması OES'ti, megane 3 üretimi bırakıldı, firma ile anlaşma sona erdi, üretim hatları duruyor. Aradan tasarım koruma süresi kalktı ve bugün bu firma aynı üretim bandından aynı kalite ile parçayı megane 3 için üretmeye başladı ve bu da tevsik edildi. Bu parça logosuz orijinal parçadır ancak çok çok yüksek ihtimal ile bu parçayı renault servislerinde kullanmayacaktır. Şimdi bu logosuz orijinal parçaya nasıl oem ismi verebilirsiniz işin içinde oem yok.


    Orijinal yedek parça: Bir motorlu taşıtın montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olan ve motorlu taşıt üreticisi tarafından söz konusu yedek parçaların üretimine ilişkin olarak getirilen teknik özelliklere ve üretim standartlarına göre üretilmiş yedek parçaları (Motorlu taşıtın parçaları ile aynı üretim bandında üretilen yedek parçalar da bu kapsamdadır. Bu parçaların, söz konusu taşıtın montajında kullanılan parçalarla aynı kalitede olduğunun ve taşıt üreticisi tarafından getirilen teknik özelliklere ve üretim standartlarına göre üretildiğinin parça üreticisi tarafından belgelendirilmesi halinde, aksi kanıtlanana kadar, orijinal yedek parça olduğu varsayılır.),


    Orijinal Yedek Parça: Tebliğ’in 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (i) bendinde orijinal yedek parça tanımına yer verilmiştir.

    Bu tanım çerçevesinde orijinal yedek parça olarak kabul edilecek üç yedek parça grubundan söz etmek mümkündür. Bunlar:

    1. Motorlu taşıt üreticisi tarafından üretilen parçalar.

    2. Motorlu taşıt üreticisi olmayan bağımsız yedek parça üreticileri tarafından, motorlu taşıt üreticisine tedarik edilen parçalar. Motorlu taşıt üreticileri, taşıtlarındaki her bir parçayı kendi üretmemekte, parçaların çoğunu belirlediği teknik özellikler ve üretim standartları uyarınca yedek parça üreticilerine ürettirmektedir. Bu çerçevede yapılan üretimlerde yedek parça üreticileri hem montajda kullanılmak üzere hem de daha sonra bakım ve onarım hizmetlerinde kullanılmak üzere yedek parça üretimi gerçekleştirmekte ve ürettiği bu yedek parçaları motorlu taşıt üreticisine tedarik etmektedir. Bu kapsamda üretilen
    parçalar da, bizzat motorlu taşıt üreticisi tarafından üretilmediği halde orijinal yedek parça sayılmaktadır.


    3. Motorlu taşıt üreticisi için üretim yapan bağımsız yedek parça üreticisinin ilgili motorlu taşıt üreticisine tedarik etmediği, ancak motorlu taşıt üreticisinin sağladığı teknik özelliklere ve üretim standartlarına uygun olarak ürettiği yedek
    parçalar
    . Yukarıda da belirtildiği üzere, yedek parça üreticileri, motorlu taşıt üreticilerine montaj ve bakım ve onarım hizmetleri için yedek parça üretimi yapmakta ve bu yedek parçaları taşıt sağlayıcısına temin etmektedirler. Ancak,
    yedek parça üreticisi, taşıt üreticisinin sağladığı teknik özelliklere ve üretim standartlarına uygun olarak ve muhtemelen aynı üretim bandında üretmiş olduğu yedek parçaların bir kısmını taşıt sağlayıcısının yanı sıra doğrudan satış sonrası pazarına da sunabilmektedir.
    Bu durumda montajda kullanılan parçalarla aynı üretim standartlarına sahip parçalar, taşıt sağlayıcısının yetkili ağı aracılığı olmaksızın, bağımsız yedek parça üreticileri tarafından doğrudan pazara sunulabilecektir. Bu parçalar da orijinal yedek parça olarak kabul edilmektedir. Bu parçalara ilişkin olarak, söz konusu yedek parçanın ilgili yedek parça üreticisi tarafından motorlu taşıt üreticisine sağlandığını gösteren sözleşme ile birlikte yedek parça üreticisinin pazara doğrudan sunulan parçaların o sözleşmedeki teknik özelliklere ve üretim standartlarına uygun olarak üretildiğini ifade eden beyanı parçaların orijinal olarak kabul edilmesi için karine teşkil edecektir. Motorlu taşıt sağlayıcısının aksini iddia ettiği durumlarda uyuşmazlık genel hükümlerce çözümlenecektir.

    Piyasada “logosuz orijinal” olarak tanımlanan yedek parçalar (OES - Original Equipment Supplier) ile 3. grupta tanımlanan “Aracın parçaları ile aynı üretim bandında üretilen yedek parçalar” kastedilmektedir. Örneğin, Volvo için araç farı üreten Valeo firmasının aynı üretim bandından çıkan ve üzerine Volvo markasını değil de kendi markasını vurduğu far logosuz orijinal parçadır ve Tebliğ hükmüne göre orijinal yedek parça olarak addedilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.