milyonlarca voltluk güce sahip yıldırımlar yere düşünce tabiri caizse çok can yakıyor. peki uçaklara, gemilere ve karadaki araçlara mesela kamyona düşse ne olur. özellikle gemilere. suyun içinde olduğu için farklı bir tepki olur gibime geliyor da nasıl bilmiyorum. varmı bilgisi olan...
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
quote:
Orijinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
bize çarpmasında
quote:
Orijinalden alıntı: TroopeR
bize çarpmasında
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: cbr_quen
bize çarpmasında
quote:
Orjinalden alıntı: ybagiran
milyonlarca voltluk güce sahip yıldırımlar yere düşünce tabiri caizse çok can yakıyor. peki uçaklara, gemilere ve karadaki araçlara mesela kamyona düşse ne olur. özellikle gemilere. suyun içinde olduğu için farklı bir tepki olur gibime geliyor da nasıl bilmiyorum. varmı bilgisi olan...
yıldırım daha çok sabit ve sivri cisimlere düşüyor.uçaklara düşmesi zaten mümkün değil kaç bin feet yukarıda uçuyorlar gemilere de yıldırım düştüğünü hiç okumadım.
quote:
Orijinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
quote:
Orijinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
öyle bir hükme varma değil de eğer bilgiliyseniz sizleri dinliyebiliriz elbette buyrun
quote:
Orijinalden alıntı: rosawell
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
öyle bir hükme varma değil de eğer bilgiliyseniz sizleri dinliyebiliriz elbette buyrun
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
öyle bir hükme varma değil de eğer bilgiliyseniz sizleri dinliyebiliriz elbette buyrun
yanlış anlamayın sizi yargılamak için yazmadım onu genel kanılar böyle gelişirde onun için yazdım ben bilseydim yazardım zaten
quote:
Orijinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
öyle bir hükme varma değil de eğer bilgiliyseniz sizleri dinliyebiliriz elbette buyrun
yanlış anlamayın sizi yargılamak için yazmadım onu genel kanılar böyle gelişirde onun için yazdım ben bilseydim yazardım zaten
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
quote:
Orjinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
öyle bir hükme varma değil de eğer bilgiliyseniz sizleri dinliyebiliriz elbette buyrun
yanlış anlamayın sizi yargılamak için yazmadım onu genel kanılar böyle gelişirde onun için yazdım ben bilseydim yazardım zaten
sonuçta burası bir paylaşma bölümü eğer gerçekten bir arkadaşımız varsa tabii hep birlikte dinleriz. bilgi paylaşmak içindir
quote:
Orijinalden alıntı: mturk
quote:
Orjinalden alıntı: rosawell
uçakların bu konuda özel bir üretimle korundukları hakkında bilgim var. gemilere yıldırım çarpma ihtimali biraz zayıf bana göre
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
Alıntıları Göster
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
Yukariya Çikan Yildirim Bu tip yildirimlar genelde yerin pozitif yüklü sivri bölgelerinden, bulutun negatif yüklü bölgesine baslayan ön bosalmalar seklinde görülür. Desarjlar genelde düzgün araziler üz erindeki çok yüksek yapilardan (GSM kuleleri), veya yeryüzünün yüksek daglik kesimlerinden baslarlar. Bu yüksek kesimlerin sivri uçlarindan buluta dogru ön bosalmalar baslar. Bu sirada 1 ila 10kA arasinda degisen akimlar görülür. Desarj tam olgunlastiginda akim degeri 10kA' i bulur.
Asagiya Inen Yildirim Bir bulutun alt kismindaki enerji yeterli seviyeye geldigi zaman topraga dogru bir elektron demeti harekete geçer. Birinci demet 10 ile 50 metrelik mesafeyi 50 000 – 60 000 km/sn arasindaki hizla kat eder. 30 ile 100 mikron saniye süren bir aradan sonra ikinci bir desarj birinci desarjin yolunu izler ve birinciden 30 ile 50 metre arasi daha ileri gider. Daha sonra üçüncü desarj ardindan dördüncü desarj meydana gelir. Her bir desarj öncekinden 30 ile 50 metre ileri giderek simsegin ucunun yeryüzüne yaklasmasini saglar. Ön bosalma yere yaklastikça elektrik alani havanin delinme dayanimi üzerine çikacak kadar artar. Böylece yeryüzünün sivri bir noktasindan bir bosalma yukariya dogru ilerleyerek ön bosalma ile birlesir. Yaklasik 50.000km/sn' lik bir hizla asagidan yukariya dogru iyonizasyonlu ve kanalda depo edilen yükü topraga bosaltir. Bu desarj esnasinda 200 000 ampere kadar çikan akim 100 milyon voltluk bir gerilim ile topraga akar.
İSTANBUL MÜHENDİSLİĞİN VERDİĞİ BİLGİLER
quote:
Orijinalden alıntı: öyküm_mü
niye zayıf ki herhangi bir bilimsel açıklaması varmı yoksa şimdiye kadar duymadık diye böyle bir hukmemi vardık?
Yukariya Çikan Yildirim Bu tip yildirimlar genelde yerin pozitif yüklü sivri bölgelerinden, bulutun negatif yüklü bölgesine baslayan ön bosalmalar seklinde görülür. Desarjlar genelde düzgün araziler üz erindeki çok yüksek yapilardan (GSM kuleleri), veya yeryüzünün yüksek daglik kesimlerinden baslarlar. Bu yüksek kesimlerin sivri uçlarindan buluta dogru ön bosalmalar baslar. Bu sirada 1 ila 10kA arasinda degisen akimlar görülür. Desarj tam olgunlastiginda akim degeri 10kA' i bulur.
Asagiya Inen Yildirim Bir bulutun alt kismindaki enerji yeterli seviyeye geldigi zaman topraga dogru bir elektron demeti harekete geçer. Birinci demet 10 ile 50 metrelik mesafeyi 50 000 – 60 000 km/sn arasindaki hizla kat eder. 30 ile 100 mikron saniye süren bir aradan sonra ikinci bir desarj birinci desarjin yolunu izler ve birinciden 30 ile 50 metre arasi daha ileri gider. Daha sonra üçüncü desarj ardindan dördüncü desarj meydana gelir. Her bir desarj öncekinden 30 ile 50 metre ileri giderek simsegin ucunun yeryüzüne yaklasmasini saglar. Ön bosalma yere yaklastikça elektrik alani havanin delinme dayanimi üzerine çikacak kadar artar. Böylece yeryüzünün sivri bir noktasindan bir bosalma yukariya dogru ilerleyerek ön bosalma ile birlesir. Yaklasik 50.000km/sn' lik bir hizla asagidan yukariya dogru iyonizasyonlu ve kanalda depo edilen yükü topraga bosaltir. Bu desarj esnasinda 200 000 ampere kadar çikan akim 100 milyon voltluk bir gerilim ile topraga akar.
İSTANBUL MÜHENDİSLİĞİN VERDİĞİ BİLGİLER
Alıntıları Göster
teşekkür ederiz
quote:
Orijinalden alıntı: rosawell
teşekkür ederiz
Alıntıları Göster
Discovery de izlemiştim arabaya 1o milyon voltluk elektrik verildi ama içine hiç geçmedi arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
quote:
Orijinalden alıntı: kara_eylül
Discovery de izlemiştim arabaya 1o milyon voltluk elektrik verildi ama içine hiç geçmedi arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
Alıntıları Göster
Faradey kafesi prensibni hiç duymadınızmı. Metal bi kafesn içne çok yüksek wattta elktrk veriolr ve hç bi şy olmu içndkilere
quote:
Orijinalden alıntı: Seka_1905
Faradey kafesi prensibni hiç duymadınızmı. Metal bi kafesn içne çok yüksek wattta elktrk veriolr ve hç bi şy olmu içndkilere
Alıntıları Göster
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
quote:
Orijinalden alıntı: nofrost
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
Yıldırım sırasında bulutla yer arasındaki hava elektriği nasıl iletiyorsa o şekilde İki nokta arasında çok yüksek voltaj farkı varsa normalde yalıtkan kabul ettiğimiz ortamlar bile iletken gibi davranabilir.
Bir su vanası düşün. Arkasında normal şehir şebekesi basıncı varken vana kapalıysa (yalıtkan madde) su akmaz. Ama basınç çok fazlaysa (çok yüksek voltaj) vana patlar ve su geçer.
quote:
Orijinalden alıntı: Hasbi 81
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
Yıldırım sırasında bulutla yer arasındaki hava elektriği nasıl iletiyorsa o şekilde İki nokta arasında çok yüksek voltaj farkı varsa normalde yalıtkan kabul ettiğimiz ortamlar bile iletken gibi davranabilir.
Bir su vanası düşün. Arkasında normal şehir şebekesi basıncı varken vana kapalıysa (yalıtkan madde) su akmaz. Ama basınç çok fazlaysa (çok yüksek voltaj) vana patlar ve su geçer.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Hasbi 81
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
Yıldırım sırasında bulutla yer arasındaki hava elektriği nasıl iletiyorsa o şekilde İki nokta arasında çok yüksek voltaj farkı varsa normalde yalıtkan kabul ettiğimiz ortamlar bile iletken gibi davranabilir.
Bir su vanası düşün. Arkasında normal şehir şebekesi basıncı varken vana kapalıysa (yalıtkan madde) su akmaz. Ama basınç çok fazlaysa (çok yüksek voltaj) vana patlar ve su geçer.
evet haklısın aslında yalıtkan demek yanlış o zaman,elektriği az ileten demek daha mantıklı
quote:
Orijinalden alıntı: nofrost
quote:
Orjinalden alıntı: Hasbi 81
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost
quote:
arabanın lastikleri elektiriği direk toprağa geçiriyormuş, deneyini yaptılar içine hiç elektirk almadı.
arabanın lastiği havayla dolu nasıl elekriği ileticek ki?
Yıldırım sırasında bulutla yer arasındaki hava elektriği nasıl iletiyorsa o şekilde İki nokta arasında çok yüksek voltaj farkı varsa normalde yalıtkan kabul ettiğimiz ortamlar bile iletken gibi davranabilir.
Bir su vanası düşün. Arkasında normal şehir şebekesi basıncı varken vana kapalıysa (yalıtkan madde) su akmaz. Ama basınç çok fazlaysa (çok yüksek voltaj) vana patlar ve su geçer.
evet haklısın aslında yalıtkan demek yanlış o zaman,elektriği az ileten demek daha mantıklı
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost evet haklısın aslında yalıtkan demek yanlış o zaman,elektriği az ileten demek daha mantıklı
Aynen öyle Daha güzel özetlenemezdi.
quote:
Orijinalden alıntı: Hasbi 81
quote:
Orjinalden alıntı: nofrost evet haklısın aslında yalıtkan demek yanlış o zaman,elektriği az ileten demek daha mantıklı
Aynen öyle Daha güzel özetlenemezdi.
Alıntıları Göster
Herhangi bir kürenin, silindirin iç yüzeyinde yük bulunmaz. Buraya elektrik yükü versenizde yükler dışarı doğru kaçar. Uçağın dış yüzü iletken olduğu için ve şimşek denilen şey iletken bir hat üstünde oluştuğu için uçağın üstünden elektrik akışı olabilir fakat içeridekiler etkilenmez çünkü yükler dış yüzeyde toplanır.
quote:
Orijinalden alıntı: selsan
Herhangi bir kürenin, silindirin iç yüzeyinde yük bulunmaz. Buraya elektrik yükü versenizde yükler dışarı doğru kaçar. Uçağın dış yüzü iletken olduğu için ve şimşek denilen şey iletken bir hat üstünde oluştuğu için uçağın üstünden elektrik akışı olabilir fakat içeridekiler etkilenmez çünkü yükler dış yüzeyde toplanır.
Alıntıları Göster
Uçağa teknik olarak elektrik çarpmaz. elektrik telindeki kuş gibi düşünebilirsiniz.
Gemilere neden çarpmaz onu mrak ediyorum
quote:
Orijinalden alıntı: turquanz
Uçağa teknik olarak elektrik çarpmaz. elektrik telindeki kuş gibi düşünebilirsiniz.
Gemilere neden çarpmaz onu mrak ediyorum
Alıntıları Göster
Arkadaşlar bende çok merak etmiştim sonra Prof.M.C sordum.Denizde yüzerken yıldırım düşse ne olur diye ama kaçamak cevaplar vermişti. Ama biraz düşündükten sonra buldum deniz iyonik yapıda olduğunda bence direkt olark deniz dibine iniyor ve nötrolize oluyor bu yüzden çevreye yayılmıyordur.Amper yasaına göre enkısa ve dirençsiz yolu takip eder yıldırımda.Yoksa denizde balık yada canlı kalmaz hepsi pişedi :)p
En büyük nötr iletken dünyamızdır bu yüzden genelde yıldırımlar yukardan---->Yer yüzüne doğru akar. Böylece nötr olurlar ama bazen rüzgarlar yüzünen bulutlarda birbirine sürtünerek veya o bölgedeki manyetik alan etkisiyle pozitif yada negatif yüklenirler.Bu yüklenme termo dinamiğin yasalarına göre maximum düzensizlik minmum enerji prensibine göre hateket ederek yeryüzüyle bukuşur ve nötralize olurlar.