Şimdi Ara

Yokuş yukari çıkarken bayılan araba (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
1
Favori
20.715
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalender01

    Gaz enjektorleri yeni degisti. Bogaz kelebegi de temizdi. Yokuslarda kullanilan bir disliden bahsetti adini unuttum. O degisirse cekisi artar demisti ama 2000 deyince sallamadim. Durumumu detayli izah edecek olursam. 100 km hizla 5. viteste ilerlerken hafif rampali uzun bi yol gelmis olsun. Arac 100km hizda sabit... Asla 110 olmaz tam gaz basmama ragmen. Sonra bayilmaya baslar km hiz 80 e duser. Tam gaz devam 4 e takarim. Bayilma devam eder 70 km hiza duser 3 e takarim 60 a kadar duser oralarda sabitlenir. simdi arac sollamam lazim misal... ne mumkun! Biraz daha surerse rampali yol 2 ye cekmek zorunda kalirim ve ancak 2. viteste 70 80 i tekrar yakalarim bagira bagira

    Alıntıları Göster
    Bu anlattığınıza göre arabayı dizel veya turbo benzinli araç kullanırmışcasına kullanıyorsunuz anlaşılan. Yani demem o ki arabanın 2000 devirde hızlanmasını istiyorsunuz binevi.. Kullandığınız aracın motorunun karakteristiğini anlamadığınızı düşünüyorum. Atmosferik demek devir demek. 1.6 115hp astra kullanıyorum, bu bahsettiğiniz durumu hiç ama hiç yaşamadım.

    ***rampaya 100km hız ile giriyorsam eğer, rampaya adımımı attığım anda vitesi 4 e çekerim yani deviri 4000civarına ayarlarım , ordan sonra zaten 1,2,1,2 hızlanırım ve 4.viteste rampayı tamamlarım üstelik hızım 100kmninde üstüne çıkmış olur.

    Arabayı devirsiz kullandığınız sürece 2. Vitese düşmenizden daha doğal bişey olduğunu düşünmüyorum. Bu bahsettiğim rampa da 2km uzunluğunda ve eğimi oldukça yüksek, düzenli olarak gittiğim ilçe yoludur.

    Astra için söylemek gerekirse 4000devirde başladığınız yokuşu hızlanarak tamamlarsınız. Ama ben 4.vites yerine 5.viteste tırmanmaya kalksaydım , üstelik 80e düşünce 4.vitese atsaydım o rampa bitmez zaten. Kaldı ki 80 e düştüysem vitesi zaten 3 e çoktan çekmişimdir...

    Ha bu dediklerimi denemenize rağmen sıkıntı var ise o zaman araçta sıkıntı vardır. Ama şahsen sizde sıkıntı olduğunu düşünüyorum, alıntıladığım mesajınıza dayanarak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçen gün şehiricinde 1.6 atmosferik benzinli-lpgli arabayla bayağı dik bir rampaya 2. Viteste son devirde girdim. O rampayi da hayatinizda gormemissinizdir, hem kısa değil, hem bayağı dik. Yokuşun bitmesine 7-8 metre kala araba artık o kadar boğuldu ki devir yok oldu resmen hemen 1'e çektim ama nafile araba bir saniyeliğine falan durdu yerinde. İyi kötü çıkarız diye umuyordum, araba durdu.

    Bizde 1.5 turbo dizel var. O rampada eminim 3e atabilirdim.

    1.6 atmosferik sürekli bayılıyor. Normal rampalarda da 3e takamiyorsun, anca 2de gazliyorsun. Yüksek devir çevirmekle falan da alakası yok, yüksek devir çevirip 3'e atsan bile yol biraz daha diklestiginde devir anında düşüyor yine, yani hemen 2 ye atmazsan 1. Vitese kadar düşmek zorunda kalıyorsun. O derece rampada bayılıyor. Bu bahsettiğim rampa da Konya Akyokuş yolu ve 2 kişiydik.

    Yani kısacası tam olarak nasıl bir rampadan bahsediyorsun bilmiyorum ama atmosferikse normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Senin motor gidik olmasin hocam, dusuk cekis ve performansi onun gostergesi. En yuksek devirde girdim demissin hadi en az 5 bin devirle gir orlarda saglikli biraracin bayilmasi imkansiz zira 5 6 bin fivari maks guc olan hangi atm yazmasisiniz 110 bgden asagi yoktur zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BF.Skinner

    Geçen gün şehiricinde 1.6 atmosferik benzinli-lpgli arabayla bayağı dik bir rampaya 2. Viteste son devirde girdim. O rampayi da hayatinizda gormemissinizdir, hem kısa değil, hem bayağı dik. Yokuşun bitmesine 7-8 metre kala araba artık o kadar boğuldu ki devir yok oldu resmen hemen 1'e çektim ama nafile araba bir saniyeliğine falan durdu yerinde. İyi kötü çıkarız diye umuyordum, araba durdu.

    Bizde 1.5 turbo dizel var. O rampada eminim 3e atabilirdim.

    1.6 atmosferik sürekli bayılıyor. Normal rampalarda da 3e takamiyorsun, anca 2de gazliyorsun. Yüksek devir çevirmekle falan da alakası yok, yüksek devir çevirip 3'e atsan bile yol biraz daha diklestiginde devir anında düşüyor yine, yani hemen 2 ye atmazsan 1. Vitese kadar düşmek zorunda kalıyorsun. O derece rampada bayılıyor. Bu bahsettiğim rampa da Konya Akyokuş yolu ve 2 kişiydik.

    Yani kısacası tam olarak nasıl bir rampadan bahsediyorsun bilmiyorum ama atmosferikse normal.
    Şuan 1.0 atmosferik bile getirsen hatta içine 4 kişi geçelim bir çok rampada 3. Vitesin altına düşmem

    Bende Nissan almera 1.5 vardı rampalarda 4. Viteste 120 den aşağı indirmiyordum. Aynı yolda 1.0 atmosferik 208 ile 3. Vites altına hiç çekmedim.

    Kullanmayı bilmiyorsanız binmeyiniz efendi...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 90 KM/H'da cruze manuel 5.viteste 1500 2000 devirlere yakın anca oluyor. O devirde atmosferik arabayla rampaya girersen de öyle olur. Devamında vites küçültüp durman da senin hatan. Atmosferik araba kullanım stilini öğren ilk yoksa hangi araba olursa olsun 1'e bile düşersin sen.
  • klasik atmosferik motor. bu motorların piyasadan toplatılması lazım sağ şeritte trafik yaratıyorlar
  • benzinin litresi 7 lira olunca millet gaza basmaya korkuyor, benim araç bagaj ful dolu iken bile 5 kişi klima açık vaziyette kızılcahamam rampalarını cc 135 de kilitliyken keçi gibi tırmanıyor
    bu arada devir 4500-6000 arasında gidip geliyor.
  • 90 km hizla 5. vitesle rampaya girme ornegimi unutun arkadaslar. 120 ile de girdigim oluyor. Mesele rampayi farketmek bile degil. Rampa farkli bir algi yaratiyor. Hafif yokuslu yol diyelim. Problemimi daha da anlatabilmek icin sunu da ekleyeyim. 4000 5000 devirde de gitseniz ondeko araci sollamak imkansiz. Hatta ondeki arac yavaslayinca yandin... Gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 59 beygir atosla içerde 5 kişi ne yokuşlar tırmandıkta belki birkaç kez vitesi 2ye takmışızdır. Arabada net bi problem var.

    Düz yolda 4000-5000 devirde giderken bir bakın hızlanma stabil devam ediyor mu. Etmiyorsa debriyajda sorun vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektronik bogaz kelebegi olan araçların hepsi böyle eşşek , 1,6 atmosferik yeni kasa corolla kullanıyorum o bile bazen 3 e 4 e düşüyor 1.6 132 ps düz yol canavarı ama

    düşmesi sorun degilde uzata uzata gitmesi sıkıcı yahu 2500 devirde mis gibi giden 1.6 dizeller 1.4 turbolar varken eski kaldı bu arabalara bu motorlar
  • 99 model 1.4 araçla full dolu olunca bagajda ful olunca dik rampalari 2 yle çıkıyorum onun dışında çoğu rampada boşken 3. Viteste her türlü çıkar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Rampaya yaklaşırken hızınızı biraz arttırın, çıkarken 4000 devir altına da düşmeyin, devir çevirmekten korkmayın. Atmosferik aracımla rampa çıkarken asla sollamaya çıkmıyorum (maceraya gerek yok). Çok dik rampalar da çıktım, dağ bayır gezdim çok şükür stop etmedi şimdiye kadar. Otomatik 102 bg aracımla 7 yıldır beraberiz ve birbirimizi iyi tanıyoruz.
  • Atmosferik 3.0 V6 dan başlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok sıkıcı bir durum. Geçenlerde Ankara'ya gidiyordum 1.2 motorlu bir araçla. Bolu dağında bayır çıkarken 1. vitese kadar düşürmek zorunda kaldım. Tırlar bile beni solladı o derece :D
  • Konu tamamen aracin motor performansi ile ilgili. suana kadar 30 dan fazla aracim oldu atmosferik marea ile 5. viteste hizlanarak ciktigim rampayi linea 1.4 ile geriden nekadar kaptirirsan kaptir 3. vitese duserek cikabiliyorum yani aracin motoru cekmiyor. cruze da agir ve performansi cok yeterli olmayan bir arac vites dusmeniz normal. Eger imkan varsa es dostan sizin aracin aynisi bir arac bulup ayni yokusta daha iyi gidip gitmedigini deneyin kesin sonucu boyle ogrenirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teslaa89

    Atmosferik 3.0 V6 dan başlar.
    turbolu kactan baslar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O araba zaten düz yolda da gitmiyor , uğraşma başka araba bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa_atr

    turbolu kactan baslar?

    Alıntıları Göster
    2.0 dan başlasa yeter :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motor artık günümüzde çağdışı ne yazık ki.Bu yüzden kullanımı da eskiye uygun olmalı,turbo benzinli ya da turbo dizel gibi kullanırsanız o araç yürümez.Kaldı ki araç Cruze ve 1.6 atmosferik motoru iyice hantal olan araç.Yokuşta bu motorla hızlanamazsınız belki ancak hızınızı koruyabilirsiniz,bunu da devir düştükçe değil düşmeden vites küçülterek sağlarsınız.Arabada lpg olduğu için iyice performansı düşüyor ve lpg varken motory bağırttırmak motor açısından pek sağlıklı olmaz.Motor torku max hangi devirde geliyorsa o devirde tutmalısınız motoru ki hızınız düşmesin.Misal bizde de 4 çeker otomatik Terios var 1.5 atmosferik ve bu aracında yokuşlarda düşük devirlerde ciddi sıkıntıları var.Bendeki aracın motoru 4400 devirde max torku verdiği için genelde 4000 civarı devirle yokuşa giriyorum ve gayet hızımı koruyarak yokuşu tamamlıyorum,hızlanmak istersemde dipgaz girip 6000 devirde hızım artmış olarak yokuşu tamamlıyorum.Sizin aracınızda atıyorum,tork 4000 devirde geliyorsa o devirle yokuşa girin ya da biraz daha üstü devirlerde girin.Eminim hız düşmesi gibi bir sıkıntı yaşamayacaksınız.Düşük devirlerde girebilmek için daha kuvvetli,daha torklu motorlu bir araca sahip olmanız gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 25 Temmuz 2019; 15:15:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.