Şimdi Ara

Yokuş yukari çıkarken bayılan araba (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
1
Favori
20.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • canlee89 kullanıcısına yanıt
    1.0 tsi kullananlar duymasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad hafif uzun derken açı nedir? 30-40 derece oldu mu basacaksın bağırtacaksın atmosferiği 3k-4k devir yoksa çıkmaz daha önceki araban muhtemel dizeldi alışmışın
  • Araç ağır + atmosferik motor + Lpg = sonuç yokuş çıkamama , aynı araca sahibim ama bu fiyatta bu konforda baska araçta yok , gidip boş corsa alacağıma yokusta yavaş çıkarım daha iyi
  • hocam atmosferik araç ta kullandım turboluda. Benzer olduğu için bir örnek vereceğim babamda eskiden 1.6 astra vardı tahminimce sizin cruze ile aynı motordur ya da benzerdir. baya dik bir yokus var ve babamda sizle aynı sorundan müzdaripti yokusun sonuna gelene kadar vitesi neredeyse 1'e düşürüyordu. Aynı aracı ben sürüyorum en fazla düştüğüm vites 3 oluyordu genelde 4. vitesle çıkabiliyordum. Bu olay biraz kişinin kullanımıyla alakalı düz yolda araba düzgün gidiyorsa bence arabada sorun yok sizin sürüşünüzden kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo-wan

    Üstad hafif uzun derken açı nedir? 30-40 derece oldu mu basacaksın bağırtacaksın atmosferiği 3k-4k devir yoksa çıkmaz daha önceki araban muhtemel dizeldi alışmışın
    Konu sahibi arkadaşın durumunu bilmiyorum ama ben dizelden atmosferik benzinliye geçtim. Düz yolda sıkıntı yok ama yokuşlara gelince gerçekten de dizel araç kullanır gibi kullanınca düldül gitmiyor, inip iteklemek gerekiyor arkadan Dizele alıştıktan sonra atmosferik arabanın sürüş tekniği elbetteki zor geliyor. Yokuş çıkarken bile basıp sollama yapmanın rahatlığı nerde, aman araba yavaşlamasın diye atmosferikle kasılmanın derdi nerde.

    Arabayı tanıdıkça zamanla insan alışıyor. Daha 3 hafta oldu alalı, anca anlıyorum yokuş çıkarken nasıl davranmak gerektiğini. CC ye güveniyordum o beni çıkartır devri ayarlar diye, o da araba bayılınca devreden çıkıyor haliyle. Yavaş yavaş da olayı çözüyorum artık. Yüksek devirle tırmanışa başladın başladın, başlamadın in arabadan itmeye başla düldülü




  • Sadece balşığı okuyarak girdim başka bişey okumadım ama keain atmosferik tir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mekatroniks

    Siz olayi yanlis anlamissiniz .
    aaa öyle mi? Yanlış konuyamı yorum yaptım acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaplarda sorun var muhtemelen. Lpg ile kaç km oldu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Şuan 1.0 atmosferik bile getirsen hatta içine 4 kişi geçelim bir çok rampada 3. Vitesin altına düşmem

    Bende Nissan almera 1.5 vardı rampalarda 4. Viteste 120 den aşağı indirmiyordum. Aynı yolda 1.0 atmosferik 208 ile 3. Vites altına hiç çekmedim.

    Kullanmayı bilmiyorsanız binmeyiniz efendi...

    Alıntıları Göster
    Bilgiçlik taşlamaya gerek yok, araba dedemin arabası ve kendisinin mesleği şoförlük zaten. Rampada aynı şekilde o da sıkıntı yaşıyor.

    Not:30 yılı gecgindir şoför.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BF.Skinner -- 25 Temmuz 2019; 22:58:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: painkiller26

    Senin motor gidik olmasin hocam, dusuk cekis ve performansi onun gostergesi. En yuksek devirde girdim demissin hadi en az 5 bin devirle gir orlarda saglikli biraracin bayilmasi imkansiz zira 5 6 bin fivari maks guc olan hangi atm yazmasisiniz 110 bgden asagi yoktur zaten.
    Araba benim değil ve sık sık dizel kullanıyorum normalde. Bu bahsettiğim benzinli, düz yolda iyi gidiyor, yeşil ışıklarda falan birçok arabayı geride bırakıyor, kalkışı vs. iyi yani. Ama geçen gün girdiğim o yokuş cidden felaket bir yokuştu. Navigasyonda döneceğimiz yolu kaçırdık diye böyle lanet bir yola girmek zorunda kaldık. Devir son dediysem kırmızı çizgiye dayanmış değildi tabi, 4.5 ya da 5 binde girdim. Lakin rampa arabayı aşırı boğdu, kurtaririz diye düşünüyordum, fakat olmadı, bire çekmek zorunda kaldım.

    Diğer anlattığım olayda ikiye mi çektim yoksa üçe mi cektiydim diye şuan aklımda bir soru isareti oluştu. Açıkçasi onu yanlış hatırlıyor olabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar yazmış bende yazayım hızınız düşünce değil düşmeden vites küçültün o şekilde rampalara girin yani 5. Vites ile değil 4. Vites ile girerseniz daha rahat çıkarsınız. Bende 1. 2 motor lpg li İ20 var daha dün kop dağını aşdım 3. ve 4. vites arasında rahatça çıkıp, indim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • http://www.sistemdestekuzmani.com/pecochip-chevrolet-cruze-performans-ekonomi-modul-ve-yazilim-uygulamasi/

    buradaki yazılım uygulamasını tercih edebilir veya aynı sayfada aşağıda bahsedilen facebook grubuna girer, anlatılanları yaparsan aracında rampada herhangi bir sorun kalmaz

    genelde bu araçlardaki en büyük problem yanlış lpg ayarı, yol ayarı ya da afr ayarı yapılması çok şey değişiriyor bu araçta
  • Bugun aracimla 6 saatlik bir surus yaptim uzun yoldu anlayacaginiz. Dediginiz devirlerde yokusa ciktim kimi zamam bayilmaya baslamadan yokus bitti kimi zamansa yine 2. vitese dusmek zorunda kaldim. Atmosferik motor ve diger motorlar arasindaki farki net anlayacak kapasitem yok. Ama sunu soyleyebilirim. 4500 devirle 3. viteste cikmaya basladigim yokus kamyonlar vs sebebiyle bayilmayi hizlandirdi. Sonra hiz sabitlendi 70 e ve ne kadar basarsam basayim sabit kaldi. Bu tuhaf degil. Tuhaf olan ben can cekisirken modeli en fazla 2007 2008 olan bir corollanin ucarcasina solumdan akip gitmesi oldu. Duz yolda aracimda sorun yok. Gerekli yazilim performans modulune goz atacagim. Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ülkemizin şartları yüzünden insanlar, arabaların küçük motoruna, araçların orjinalliğini bozarak lpg takmaya mecbur kalıyor.ondan sonra da yokuş çıkmak için kendimizce birsürü teknikler geliştiriyoruz.dün amerikada yaşayan ağbim aradı,yeğenim okula başlayacağı için yengeme araba almış.subaru 3500 motor.(6000 dolar) yazacaklarım bu kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Çok normal 2.000 devir 90 km ile ve atm motor araba ile yokuşa başlarsanız o yokuş 2 ile ancak biter hele bir de viraj falan varsa.

    Aracınızda teknik bir sıkıntı olmadığını varsayarak söylüyorum yokuşu ilerden farkettiğin anda zaten 4 e çekmen lazım. Ardın gazı yükseltme lazım yanı 90 la giderken çektin 4e devir 3bin oldu gaza yüklenip devri 4 bine getirip maksimum tork ile yokuşa sarman lazım. Yoksa yol da yokuşta bitmez. Atmosferik araba kullanmayı öğrenmek zaman alabilir önceden dizel falan kullandıysanız.
    Bozak07 arkadaş doğru söylüyor. Atmosferik motorlu aracla yokuşu rahat çıkmak için, yokuşa en az 4,000 devir ile girmek lazım, tabii yokuşun eğimine göre bu değişebilir.
    Verso 1,6 132 beygir atmosferik benzinli aracım vardı. Bu şekilde yaptığım zaman, yani en az 4000 devir cevirdiğimde yokuşları rahat değil, ama gerçekten çok hızlı ve seri çıkıyordu. Turbolu araçtan bilmiyorum farkı yoktu, belki daha iyi idi.

    Ama yokuşa 2000 ile 2500 ile başlarsan, devir değiştikçe bir alt vitese geçersen,,, bu durumda sürekli bayılıyordu. Bu durumda, bir vites düşmek yerine o anda hangi viteste 4500 devir olacağını biliyorsan direkt o vitese atılması gerekiyor. mesela 5. vitesle 2500 devirde girildiyse, devir düşmeye başladığında 4. vitese değil, doğrudan ya 3. vitese ya da 2. vitese atmak gerekir.

    Atmosferik motor yüksek devirde çok keyif verir.




  • Lpg benzin farketmeksizin bu bayilma yasaniyor arkadaslar. 4000 devirde de olsa hiz gram artmiyor. Oldu da onune arac gecti frenledin... Artik yokusun kalani hak getire... Araba yokus cikmiyor degil cikiyor ama hizlanma sifir.... Bu benim arabada olurken solumdan kulusturler akiyor... Turbo dizel falan bakcaz artik. Ya da egzantirik dislileriyle subaplara da baktircam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorlar, kmyası gereği alt devirlerde en iyi tork değerlerini verir.O yüzden atmosferik benzinli bir arabaya göre daha az devir ile daha rahat gider. Atmosferik bir motor daha yüksek devirlerde en güçlü torkunu verdiği için, daha yüksek devirlerde kullanmak gerekir.Özellikle bayırlarda vites düşürüp, yüksek devirli kullanmak bayılmayı önleyecektir.Birde atmosferik küçük motorlar, özelliklede arabada 4-5 kişi varsa daha da zorlanıyor.O yüzden 2000 motor bir atmosferik bir araç bayırlarda daha rahattır. Mesela ben primera gt ile 4. viteste 170-180 gidebiliyorum bayır yukarı.Hatta şöyle hafif tatlı bir yokuşta,184 hp'lik bmw 3.20d ile kapıştım.Hafif hafif yaklaşıyordum.Sonra araba çıkınca gazı kesmek zorunda kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalender01

    Lpg benzin farketmeksizin bu bayilma yasaniyor arkadaslar. 4000 devirde de olsa hiz gram artmiyor. Oldu da onune arac gecti frenledin... Artik yokusun kalani hak getire... Araba yokus cikmiyor degil cikiyor ama hizlanma sifir.... Bu benim arabada olurken solumdan kulusturler akiyor... Turbo dizel falan bakcaz artik. Ya da egzantirik dislileriyle subaplara da baktircam
    sizin bu mesajda söylediğiniz durum baskı-balatanın kaçırması gibi duruyor, yani yokuşta devir artıyor ama hız artmıyor ise baskı kaçırıyordur ve motorun gücünü tam olarak yola aktaramıyordur, baskı-balatayı kontrol ettirdiniz mi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servise problemi ilettigimde egzantirik dislisini degis sorun kalmaz dediler. Direk 12 den vurur gibi onu soylediler. O da 2000 tl. Baski balataya da baktiracagim. Motor kalkislarda bile bagirmasiyla hizlanma esigi arasinda uyumsuzluk hissediyorum. Bagirdigi kadar gitse amenna. Neymis bu dizel motorlarin mahareti arkadas. Satip dizel bi arac almaya kalkacagim az kaldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kalender01

    Gaz enjektorleri yeni degisti. Bogaz kelebegi de temizdi. Yokuslarda kullanilan bir disliden bahsetti adini unuttum. O degisirse cekisi artar demisti ama 2000 deyince sallamadim. Durumumu detayli izah edecek olursam. 100 km hizla 5. viteste ilerlerken hafif rampali uzun bi yol gelmis olsun. Arac 100km hizda sabit... Asla 110 olmaz tam gaz basmama ragmen. Sonra bayilmaya baslar km hiz 80 e duser. Tam gaz devam 4 e takarim. Bayilma devam eder 70 km hiza duser 3 e takarim 60 a kadar duser oralarda sabitlenir. simdi arac sollamam lazim misal... ne mumkun! Biraz daha surerse rampali yol 2 ye cekmek zorunda kalirim ve ancak 2. viteste 70 80 i tekrar yakalarim bagira bagira

    Alıntıları Göster
    Belki sorun vardir aracta, bilmiyorum.

    Bahsettiginiz disli egzantrik dislisi olabilir. Cekisi etkileyecek derecede sorunluysa zaten uyari verir yol bilgisayari.

    5. Viteste 100 ile rampaya girdiginde (rampayi bilmiyorum ama) cruze o rampada zorlanir. 120 ile baslasan 3000 devirin uzerinde baslamis olursun ve vites dusmurmene bile gerek kalmayabilir. Mesela ben arac dolu ve klimali suruste izmir aydin otobanda sabuncubeli tuneli yokusuna 120 ile basliyorum. Rampa baslayinca dip haz yapiyorum. Tunele kadar en kotu 110 a dusuyor. Ama 100 ile baslasam 5. Vitesle cikamam herhalde. Cunku 2500 devire denk geliyor 100. Rampada cruzeyi o devir zorlar. 4 ile baslamak lazim devir dusmeden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.