Şimdi Ara

Yokuş yukari çıkarken bayılan araba (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
1
Favori
20.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tamam atmosferik motordur normaldir de adam 5. Viteste girdiğim yokuşta 2 ye düşüyorum diyor. Bu kadar da olmaz ki. Hocam siz yokuşa girerken ya girmeden iyice hizi alin devir dusmeye baslar baslamaz 4 e cekin ve yine dip gaz devam edin hala kurtarmiyorsa 3 te kesin kurtarmasi lazim ayni verdiginiz gazla devam ediyorsaniz bu da sebep olabilir belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferikte bi yere kadar ama sizin aracta sorun var bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda bu dediğin ölçülerde ağırlaşma 1.0 atmosferiklerde falan olur ki oda anca 1.0'ı motorlu bişeyi yükleyecen de uzun yolda hafif bir yokuşta 5-4-3-2'ye kadar düşecek, bağıracak? Bu da zor, romörk falan takman lazım herhalde.

    Millet de klasik atmosferik normaldir demiş, atmosferin tepesinden taş düşsün başınıza yahu. Adam 2. vitese düşüyorum diyor uzun yolda 90-100 giderken, 2 (yazıyla iki). Hani şehir içinde park yeri falan ararken gezdiğimiz fitez. Adam lastiğim patladı yazsa araba atmosferik ondan diyecek mübarekler.

    Belli ki ya motor kendini korumaya alıyor bir sensör arızası vs yüzünden, ya da bobin-enjektör arızası benzer bir ateşleme sorunun var farkında değilsin. Serviste kim ne dişlisi değişmesi lazım dedi onu da açmamışsın, pek dişliyle falan alakası yok gibi bu işin.
  • Rampada redline takıl sende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2500-3500 devir aralığında sürün hala 3 veya 2 istiyorsa sorun araçtadır.
  • EcheLoN_ kullanıcısına yanıt
    Her araç bayılır derken benim 1.6 turbo dizel yaldır yaldır gidiyor 2000 dervirdeyken 6. viteste bile olsa kimse durduramaz. Çok yüksek rakımlı yollara gittim hiç sorun olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik motorlu benzinli araç pişmanlıktır

    O rampayı tırmanırken arabanın canı çıkıyor bir bakıyorsunuz solunuzdan cliolar symboller uçarak gidiyor . Satma sebebim buydu benim kurtuldum allaha şükür artık 70 kuruşta yakmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsyBeowulf -- 24 Temmuz 2019; 23:30:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Uzun yolda bu dediğin ölçülerde ağırlaşma 1.0 atmosferiklerde falan olur ki oda anca 1.0'ı motorlu bişeyi yükleyecen de uzun yolda hafif bir yokuşta 5-4-3-2'ye kadar düşecek, bağıracak? Bu da zor, romörk falan takman lazım herhalde.

    Millet de klasik atmosferik normaldir demiş, atmosferin tepesinden taş düşsün başınıza yahu. Adam 2. vitese düşüyorum diyor uzun yolda 90-100 giderken, 2 (yazıyla iki). Hani şehir içinde park yeri falan ararken gezdiğimiz fitez. Adam lastiğim patladı yazsa araba atmosferik ondan diyecek mübarekler.

    Belli ki ya motor kendini korumaya alıyor bir sensör arızası vs yüzünden, ya da bobin-enjektör arızası benzer bir ateşleme sorunun var farkında değilsin. Serviste kim ne dişlisi değişmesi lazım dedi onu da açmamışsın, pek dişliyle falan alakası yok gibi bu işin.
    Gaz enjektorleri yeni degisti. Bogaz kelebegi de temizdi. Yokuslarda kullanilan bir disliden bahsetti adini unuttum. O degisirse cekisi artar demisti ama 2000 deyince sallamadim. Durumumu detayli izah edecek olursam. 100 km hizla 5. viteste ilerlerken hafif rampali uzun bi yol gelmis olsun. Arac 100km hizda sabit... Asla 110 olmaz tam gaz basmama ragmen. Sonra bayilmaya baslar km hiz 80 e duser. Tam gaz devam 4 e takarim. Bayilma devam eder 70 km hiza duser 3 e takarim 60 a kadar duser oralarda sabitlenir. simdi arac sollamam lazim misal... ne mumkun! Biraz daha surerse rampali yol 2 ye cekmek zorunda kalirim ve ancak 2. viteste 70 80 i tekrar yakalarim bagira bagira

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kalender01 K kullanıcısına yanıt
    Ahh ahh hocam sizi o kadar iyi anlıyorum ki. Çok değil 3 yıl önce bende 1.6 atmosferik lpgli aracımla boğuşuyordum taa ki turbo dizele geçene kadar dünyam değişti araç sürüş zevkim tavana vurdu. Umarım turbo dizel araç alacak imkan sizede nasip olur.

    Atmosferik araç alınacaksa en az 2.0 olması lazım altında işkence çektiriyor.

    Malum vergi sistemimiz yüzünden küçük motorlu araç alınacaksa turbolu olması şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr20mouse

    Ahh ahh hocam sizi o kadar iyi anlıyorum ki. Çok değil 3 yıl önce bende 1.6 atmosferik lpgli aracımla boğuşuyordum taa ki turbo dizele geçene kadar dünyam değişti araç sürüş zevkim tavana vurdu. Umarım turbo dizel araç alacak imkan sizede nasip olur.

    Atmosferik araç alınacaksa en az 2.0 olması lazım altında işkence çektiriyor.

    Malum vergi sistemimiz yüzünden küçük motorlu araç alınacaksa turbolu olması şart.
    Yakında bende dizele geçiş yapacağım artık rampalarda o bağıran araçların solundan uçarak gitmeye hazırım
  • Çok normal 2.000 devir 90 km ile ve atm motor araba ile yokuşa başlarsanız o yokuş 2 ile ancak biter hele bir de viraj falan varsa.

    Aracınızda teknik bir sıkıntı olmadığını varsayarak söylüyorum yokuşu ilerden farkettiğin anda zaten 4 e çekmen lazım. Ardın gazı yükseltme lazım yanı 90 la giderken çektin 4e devir 3bin oldu gaza yüklenip devri 4 bine getirip maksimum tork ile yokuşa sarman lazım. Yoksa yol da yokuşta bitmez. Atmosferik araba kullanmayı öğrenmek zaman alabilir önceden dizel falan kullandıysanız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kalender01 K kullanıcısına yanıt
    Sübaplar erimiş olabilir mi acaba? Bende astra h sedan vardı aynı performans düşüklüğü onda da oluyordu özellikle yaz aylarında klima açıkken rampada araç çok zor kalkıyordu. Sebeplerini araştırırken sübap erimesinin performans düşüklüğüne neden olduğunu okumuştum bir ara belki sizin sorun bu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşa girerken 4 cü vites 3500-4000 ile başlayın bakalım bu sefer sonuç ne olacak ? Hoi zaten cruseler gitmemeleri ile meşhur ama ben eşimin aracı 1,2 micra ile bayılmadan sabuncubeli çıkıyorum bu kadar da gömmemek lazım.
  • Gitmeyen bir araba zaten. Sizi geçen cruzeler turbolu olanlardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o motor her türlü rampayı aşar ama farkında olarak kullanman lazım öncelikle basmaktan korkmayacaksın lpg varsa bile 5bine kadar sıkıntı yok rampayı tespit ettiğin gibi duruma göre 4 3 vitese çek ver gazı uçsun ama burdaki ince nokta gazın dibine çökmemek ayarınca bas. anladığım kadarıyla sen araba devirden düştükçe vites küçültüyorsun bu tamamen yanlış hem mevcut hızını kaybediyorsun hem de tork için daha fazla devir çevirmen gerekiyor... işte atmosferik motorun olayı bu sorunsuz olmasının yanında beygirleri koşturabilmek için biraz dürtmen gerekebiliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırayla buji, bobin ve sübapları kontrol edilmeli. Dişli neymiş gerçekten merak ettim.

    Araca dyno testi de uygulayabilirsiniz. Çekiş ve beygir de problem çıkarsa yukardaki parçalardan ilerleyerek sorunu çözmeye çalışın.

    Kolay gelsin. Tüm arkadaşlarında dediği gibi Araçta problem çıkmazsa yokuşta aracınızı 3500-4500 devir arası kullanırsanız biraz daha rahat edersiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Demem o ki her ne kadar rampayi yakalasam da ondeki arac yavasladiginda vs yenidem araci hizlandirmak cile bulbulu... Sanirim turbolu arac bakmam gerek. Tesekkur ederim arkadaslar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gm’nin 1,6 ecotec motorunda egzantrik dişlisi kronik sıkıntılı yüksek devir çevirmekten oluyor genelde ama onun sorunu genelde, araç boştayken dizel gibi ses çıkartması oluyor. Güç kaybı bu kadar yaşatmıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar Hocam,


    Bir çok kişi bir çok cevap vermiş ancak kimse gerekli soruları sormamış :)

    Öncelikle bu durumu araçta ne kadar bir yükle yaşıyorsunuz?

    Ayrıca kullanımız ile ilgili şöyle bir yanlışınız var ki o da şu;

    5. viteste bir cruze 90la giderken 2250 devir gibi bir devirle hareket eder. Cruze düşük güçBu te bir araba değildir ancak hem atmosferik hem de 16 valftir yani üst devirleri canlı alt devirleri ise 8 valfli araçlar kadar canlı değil.

    Atmosferik araçlar ise belirli devir aralığında kullanılmasını gerektirir. Bu da sizin vites düşürmeniz anlamına gelmekte.

    Şimdi sizin aracınız için

    Maksimum Güç: 124 PS/91.2 kW@6200 rpm
    Tork : 155.0 Nm@4000 rpm



    Şeklinde bir bilgiye dayanarak zaten sizin aracınızı 2250 devirde yokuş yukarı çıkarmaya çalışmanız hem baskı balataya ekstra yük (debriyaja basmıyor oluşunuz balatanın çalışmadığı anlamına gelmemekte) hem de işin doğrusu "imkansızı" istemeniz anlamına gelmekte.

    Bu açıdan yokuş yukarı çıkacağınız zaman aracınızı eğer bayılmasın istiyorsanız daha hız kaybetmeden vitesi düşererek 4000lere yaklaştırarak yokuşlarda bayılmasını engelleyebilirsiniz.

    Bu şekilde denediğinizde halen daha sorun yaşarsanız yazabilirsiniz.
    Güvenli sürüşşer.




  • Yokuşa girerken 4 e çek, devir 3500 in üstünde olsa iyi olur ama 3000 üstü de tamam. Eğer ki 3000 in altında kalıyorsa ya da aşırı yakınsa 3 e çek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.