Arkadaşlar önümüzdeki 2-3 ay beni meşgul etmesi muhtemel soru budur. 130-140-150 hatta 160 binde dizel araç almak mantıklı mı? Örneğin bu km lerde 2004-2005-2006 model bir Megane 16-18 arası. Bu tip araçları almak mantıklı mıdır. Bazen görüyorum albea taksiler 400-500 binde hala ayakta 6-7 yaşında ve bu km lerde dizel araç almak parayı sokağa dökmek mi? Yoksa temizini bulunca kaçırılmayacak bir fırsat mı?
Araç temizse bakımları düzgün yapıldıysa motorun gayet mantıklıdır. Ülkemizde 100 bin km psikolojisi olduğu için bu 100 ve üstü km'den sonra genelde fiyatlar baya düşer.
Atıyorum 150 bin km'deki temiz dizel aracı alırsınız 5 yıl bindiniz diyelim 250 bin km oldu diyelim o km'ye kadar paşa paşa bindiniz herşey güzel. Sadece satarken sıkıntı yaşarsınız , veya değerinin altına verip takasa girer başka araç alırsınız.
Tek mesele temiz kullanılmış olanını ve bakımları düzgün yapılmış olan aracı bulabilmek.
Yoksa yurt dışındaki oto alım satımlarına bakın 200 bindeki ikinci el araçlar Türkiyedeki 40,000 km boyasız araç gibi birşey orada.
Tartışılır bir mevzu...
Tanıdığınız bir aracı alırsanız sıkıntı olmaz bakımları düzenli yapıldıysa hor kullanılmadıysa alınır.
194.000 de dizel aracım var 0 dan itibaren kullanıyoruz bir 100 bin daha kullanasım var daha tıkı yok.
150 bin ve ötesinde alacağınız aracı emsallerine göre ucuza alırsınız ancak satarkende ucuza satmanız gerekir o halde karı nerde kullanırken az yakmasında , peki ya turbo arızası çıkartırsa gitti ortalama 1500 lira, ya kötü yakıt kullandıysa ve motorun ömrünün sonuna yaklaşıldıysa, kmde 7-8 kuruş kar etmek için değermi bu riskleri almaya. lpg li araba alın daha iyi.
150.000 kmde bir dizel araç almak manavdan karpuz seçmeye benzer. çok güzel de çıkabilir, kabak da olabilir. biraz şans meselesi yani.
Vallahi arkadasım aracı alırken bazı markalar şirketlere haiz olmus markalar gibi duşun. Mesela bir trend focus sedan yada megane 2 bunlar ya mumessil arabası yada Rent a car aracı. Zaten satan adam 100 bine geldi bu arabanın pili bitti diye birsey yok. Motor bakılırsa 1 milyon km bile gider. Ama su var iste , adam arabayı alır kıraya vermek için, araba hergun başka birisinin elinde..... Hayat kadını gibi herkes biniyor biniyor biniyor... Binende uslu binse en dibine kokluyor gazın nede olsa kiralık ya icinede biraz fazla yakıt koyduysa tamam. Valla bu sekilde kullanılmış onlarca model var internette hele birde focus ve megane ise bu tezim daha çok onlara... Amma tanıdıktan alinir oncesi sonrası bilinir aracın o zaman al korkma. Ama internette biraz seyrek bulursun.
Eski aracım C-max dizeli 35.000 de aldım 110.000 deyken sattım ev almak için.
1. Aracıma eurodizel dışında, hatta opet dışında hiç yakıt girmedi.
2. Aracımı hareket etmeden ve de durdurmadan önce en az 20 sn rölantide çalıştırdım. Uzun yoldan falan geldiysem 1dk yı buldu bu süre.
3. Bakımlarını hiç aksatmadım.
4. Kullanıdığım süre boyunca fren disklerini + balatalarını ve de debriyaj baskı balatayı hiç değiştirmedim zira çok efendi kullandım aracı. Işıklara yaklaşırken öncelikle vites küçülterek yavaşladım.
5. Triger kayışını 90.000 de bir değiştirin dediler 90.000 de değiştirdim.
Eminim alan arkadaş bana hala hayır dua ediyordur.
Ben LPG li palio kullanıyorum. 2000 model. Yakında evleneceğim bu bakımdan yüksek model, dizel, mümkün olduğu kadar az km li uygun iyi bakılmış bir araç alırım dedim. Ornegin 120 binde aldım aracı 2-3 sene kullansam 150-160 a gelir yasa 150 de alsam 2-3 sene kullansam 180-190 binde satarım Buda olabilir.. Baktım o km de araclarin fiyatları da haraç mezar degil. Yani uyguna almak uyguna satmak olay budur..
-3000 bin tl den satın alabilirseniz sorun yok.
muhtemelen cok kısa bir zamanda turbo ve enjektörlerde sıkıntı olacaktır.
Bu durumda hiç bir dizel arabaya girilmez abi
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
Araç temizse bakımları düzgün yapıldıysa motorun gayet mantıklıdır. Ülkemizde 100 bin km psikolojisi olduğu için bu 100 ve üstü km'den sonra genelde fiyatlar baya düşer.
Atıyorum 150 bin km'deki temiz dizel aracı alırsınız 5 yıl bindiniz diyelim 250 bin km oldu diyelim o km'ye kadar paşa paşa bindiniz herşey güzel. Sadece satarken sıkıntı yaşarsınız , veya değerinin altına verip takasa girer başka araç alırsınız.
Tek mesele temiz kullanılmış olanını ve bakımları düzgün yapılmış olan aracı bulabilmek.
Yoksa yurt dışındaki oto alım satımlarına bakın 200 bindeki ikinci el araçlar Türkiyedeki 40,000 km boyasız araç gibi birşey orada.
bende dediğiniz gibi düşündüm açıkçası. Abi 700 binde albea gördüm !
quote:
Orijinalden alıntı: nicolasanelka39
Bu durumda hiç bir dizel arabaya girilmez abi
düzgün bakılmış olduğundan emin olduğun bir araç varsa çevrende alabilirsin ama tanımadığın insandan alacağın arabanın ne durumda olduğunu bilemezsin. motorun durumunu sana usta falan da söyleyemez.
bakımlarının düzgün ve tam olduğundan emin olduğun bir araç bulamazsan yüksek kilometreli dizel almak her zaman risktir. en basitinden bir turbo patlatsan 3000 lira maliyet çıkarabilir sana.
temiz bakılmış insan gibi kullanılmış bütün araçlar gerek dizel olsun gerek benzinli km çok problem değildir çok uçuk 400 bin 500 bin km olmadıkça sorun olmaz
aracın temizi her zaman bir fırsattır ama gerek trafik şartlarından olsun gerek yollarımızdan olsun aracı temiz kullanmak yıpratmamak için özel bir itina gerektiriyor ve çok zor bulunuyor günümüzde
Bencede göreceli bir soru bu, ne araçlar var 50-60 binde turbosu yağ kaçırıyor, 100binde motor pert oluyor... Bir arkadaşımda 2000 model vectra b kasa dizel var, aracı aldığında 250bin kmdeydi, az bir bakım masraf yapıp hala sorunsuzca biniyor. Şu an 350bin civarında olmalı araç.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme