Şimdi Ara

Z-fighting meselesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
3
Favori
2.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Şu oyunlarda karşılaştığımız z-fighting olayını detaylıca açıklayabilecek olan var mı? Neden olur, ne yapılması gerekir? Her titreyen texture z-fighting midir? Oyunlarda özellikle uzaktaki nesnelerin titrediğini ve textureların yerine oturmadığını görüyorum ve bu problemi 2 farklı bilgisayarda da yaşıyorum. Herkes Skyrim'de bu problemi yaşarken ben çoğu oyunlarda, hareket ederken yaşıyorum. Screenshotlarda görünürde hiçbir problem olmadığı için bu durumu ancak oyun içerisinden bir video alarak anlatabilirim. (hatta hangi glitchin tam olarak z-fighting ya da başka bir sorun olduğunu tam tanımlayamıyorum bile)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 8 Nisan 2014; 13:13:01 >



  • Benimkine benzer problem yaşayanların çektiği videolar:

    http://www.youtube.com/watch?v=BUyso4Mhc6g

    Aşağıda durum epey belirgin ve vahim:

    http://www.youtube.com/watch?v=rlg4C0_3fUM

    Z-fighting şampiyonu Skyrim:

    http://www.youtube.com/watch?v=WRGrnHgPQ2A

    Sorularımı tekrarlayayım:

    1/Texture titremesi, shimmering ve z-fighting neden kaynaklanıyor?

    2/Donanım arızası mı yoksa değiştirilmesi gereken ayarlar mı var. Negatif LOD tercihine izin verip/vermemek, anti-aliasingi arttırmak ya da FOV ayarlarını değiştirmek bu gibi durumlarda işe yarar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 12 Nisan 2014; 16:15:44 >




  • Texture flickering ve shimmering ile ilgili yabancı forumlarda VRAM'i aşırı O.C yapmaktan kaynaklanabileceği söyleniyor. Ayrıca V-SYNC açık/kapalı olması ile alakası var deniyor ama bende işe yaramadı.
  • Fikir belirtecek yok mu?
  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Belli oyunlarda mı her oyunda istisnasız mı oluyor? Z-fight dediğin şey oyunun kodunda veya driverdaki bi sorundan dolayı aynı derinlik değerlerinin farklı nesneler tarafından aynı sayıya denk gelmesi. onun sonucunda da elinde yeterli derinlik verisi olmadığından arkada olması gereken bi pixel öne geliyor, camın arkasında duran bişey mesela bi geride bi önünde gözüküyor yada üst üste çakışan herhangib bişey varsa bi öndeki bi arkadaki gözküyor o da titreme gibi çıkıyor.

    Direk senin yapabileceğin bişey olmaması lazım. sonuçta programcı onu engellemek için önlem alması veya sorun varsa patch çıkartması lazım. Driver da eğer indirgeme/optimizasyon yaparken sürekli hatalı işlem yapıyorsa veya hassasiyet kaybına yol açıyorsa olabilir.

    Format vs. gibi bişeyler denedin mi? Tweak utility vs. gibi şeyler ile force z-buffer >> 16 bit gibi bişey yapmış olabilir misin? 24-32 bit gibi seçenekler deneyebilirsin. Düzelmiyorsa ve sadece sende oluyorsa bişey takılmış olabilir, windows için paralel bi windows kurup onda sorun oluyor mu faln deneyebilirsin.

    Skyrim faln için cfg ayarlarıyla oynayıp kalite farkı yaratıp, tex vs. ile uğraşıp modlayıp çözüm bulmaya çalışıyorlar diye biliyorum. Her oyunda istisnasız oluyorsa windows ayarlarında / registry de bi şekilde bi ayar takılıp kalmış sorun çıkarıyor olabilir. Format faln denemediysen deneyebilirsin, format atamam dersen paralel win kurmayı deneyebilrisin. driverı kaldırsan bile kafası karışık windows yeni driverı kurduğun zaman benzeri şekilde davranıyor olabilir. Fiziksel bi sorun olma ihtimali yok gibi bişey bana göre. ama başka makinada da deneyebilrsin.

    Fiziksel sorun yoktur derken GPU'da yoktur yani. Ram ile ilgili bi sorun olup okuma yazma esnasında sürekli hata oluşup z-buffer değerleri aynı olup titreme yapıyor gibi uçuk varsayım da olabilir. Kart nedir?

    yukardaki 2. videodaki problem ile diğerleri farklı. 2. videodakine tam olarak bişey yapamzsın sen. sweetFX vs. ile SMAA gibi şeyler denenebilir MSAA'yı inject etme yolu olsa onun gibi şeyler denenebilir. Post-processing bunu algılamayı hissedilmesini azaltır. 2. videodaki ile diğerleri temelde aynı sorun olsa bile farklı şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 9 Nisan 2014; 14:12:54 >




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkürler. 3 farklıu kartta da aynı şeyle karşılaştım.

    ASUS K56CB laptopta GT740M var ve aldığımdan beri sadece 3 oyun oynadım(San Andreas, Vice City ve biraz Arkham Origins) üçünde de aynı sorun var. İyi ki fazla oyun oynamıyorum diyorum öünkü aynı cihazda sorun bitmiyor. Ben deli gibi Anti-Aliasing açıyorum ancak hala köşeli köşeli çizgiler çıkıoyor(Vice ve San Andreas'taki aliasingi geçtim de Arkham Origins'te TXAA açsam da aynı rezil görüntü var, TXAA'nın açık olduğuna dair tek belirti FPSnin sürünmesi. Bir de o cihazın çok rezil bir monitörü var ve ben renk ayarlarıyla deli gibi uğraşıp katlanılabilir bir görüntü elde ediyorum ama Arkham Origins default renk profiline geçiyor,bunun bir çözümü var mı yani oyunları benim istediğim renk profiline zorlamanın? Bir yer bunun nvidia driverlarına özgü bi şey olduğunu yazıyordu ama zaten renk ayarlarını Intel HD Graphics üzerinden ya da 3.parti bir yazılımdan yapıyorum. ASUS'un Splendid'i hiçbir Windowsta çalışmıyor.)

    Rahmetli GTX 480'de(Donanım arızası konusunda şampiyon benimdir herhalde) böyle bir durumu hatırlamıyorum. Skyrim oynamadım ama o oyunda aynı şeyle karşılaşsam "herkeste oluyor" der geçerim.

    Eski Ge-force 8500 GT'de VRAM'i bir gram overclock etsem böyle yapıyordu. Hemen defaulta getirmiştim. Kafamı da kurcalayan bu. Çünkü benim ikinci mesajımda senin de biraz önce bahsettiğin gibi olayın VRAM ile alakası olduğunu iddia edenler var.

    Bir de Z-Fighting'in ayrımını tam olarak yapamıyorum. Mesela 2.video Z-Fighting değil diyorsun ama karşılaştığım problem aslında 2.videodaki gibi. Ama o videodaki kadar aşırı değil. Negative LOD ayarları falan bu duruma çare değil galiba, ya da Field of View'i kurcalamak. Son olarak bir nokta daha var, bu olay yüksek FPSde daha rahatsız edici oluyor, oyundaki karakterler hareket etmezse ve mouse'a dokunmazsam olmuyor(mouse'u durdurduktan bir sn. sonra her şey yerine oturuyor.) @Rubisco




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Yüksek fps de daha hissedlir olması normal zaten 2sn de bir 16x16 pixellik alanda olacaksa yüksek fps de o çok daha sürekli gözlemlenebilir olur. 2. videodaki tam alakasız değil o da öyle de oluş şekli farklı. Yüksek frekanslı gürültü gibi algılanır zaten ordaki.

    Nvidia ile renk paletinden daha önceden şikayet edenlere de denk geldi ama seninki onunla alakalı mı bilemiyorum.

    SMAA ile deneme imkanın oldu mu? Batman'in Nvidia'ya uyan oyun olmasından az sorun çıkartması gerekirdi diye düşünüyorum.

    Sendeki GPU gk208 mi gk107 mi(bellekler 64bit gddr5 mi 128 ddr3 mü)? VRAM undrclock edince yine oluyor mu? 8x msaa ile de oluyor mu?

    SA için ENB kullanıyorsan ReflectionDepthBias vs ile oyna faln demişler, o tarz şeyler denedin mi? Çözüm cevap gelmiyor aklıma.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    GT 740M 128 bit ddr3 versiyonundan(base frekansı 810 mhz olandan. 2 farklı 740M olduğunu şimdi duydum gidip GPU-Z'den bir bakayım edit:gk107 imiş). Anti aliasing enejkte etme konusunda da Sweet Fx de İnject SMAA da oyunları çökertiyor o yüzden pek denemedim. San Andreas desen bi baş belası oyun, benzeşmeyi ayarla diyip tek thread üzerinden çalıştırmazsan fareyi göremiyor, GPU ve CPU ısınmıyor bile ama oyun fps açısından sürünüyor, 10 fpslere düştüğünü gördüm iyice kafamı bozdu. Laptop zaten bana koca bir hayal kırıklığı oldu, ekran panelini değiştirmeden oyun falan oynamam renk kalitesi bu kadar kötü rezil olur(AUO46EC ekran).

    Mesele o değil de(zaten laptopu oyun için almadım) bu yıl sistem toplayacağım gene aynı kepazeliklerle karşılaşacaksam high-end bi sistem toplayasım yok, zaten dişimden tırnağımdan arttırıyorum, orta seviye bi şey alır geçerim en azından hiç ümitlenmemiş olurum. (Nasıl bir şans varsa her türlü donanım arızası, oyun bugı vs. beni buluyor) Sana en kritik soruyu sorayım: Yakın gelecekteki oyunlarda da böyle laglar, stutterlar, acayip acayip hatalar vs. gibi uyuzluklar yaşanma ihtimali ne kadar? Mesela artık config dosyasındaki satırları ezberlediğim Unreal Engine 3 stutterları meşhur(bi tek bizim türk oyuncusu yaşamaz bu hataları)aynı iğrençlik UE 4 ve yeni motorlarda da sürer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 10 Nisan 2014; 9:45:45 >




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    GTA'lar için ENB kullanıyor musun?

    Eski UT/Quake tarafından geliyorsan orta karar sistem ile idare edebilirsin gibime geliyor. Oynamak istediğin spesifik oyun yoksa orta karar sistem, hatta garantili 2. el ekran kartı vs. daha uygun olabilir.

    Oyunlar hakkında net bişey söyleyemem çünkü geliştirenin elinde oluyor herşey. UE3 kaç yıllık zımbırtı ama dx11 den sonra mesela bazı sorunları çözülebilir oldu compute shader sayesinde. Yada bioshock / thief faln ue3 temelindeler. Sırf şimdiden motora bakıp oyunda saçmalıklar devam edecek mi bişey diyemem(ama genel olarak herşeye bakarsan mutlaka bi aksilik olur bana göre, illa epic ile alakalı olması gerekmiyor).

    2.5D platformer oyunlar var UE üstüne kurulu. Her ne kadar motordan 3d parçalar olsa bile oyunda, Allah için bu kadarcık şey için nasıl bi kodlama bu kadar düşük fps dedirtiyor. FPS yi düzgün tutamazken başka sorunlar niye o

    Fortnite'a bak, Ue4 hakıında fikir verir, ilk oyun o olacak sanırm. Onun dışında direk fikrim yok. Kesin sorun yaşarsın veya yaşamazsın diyemem ama Ue4 oyunlarını elindeki makina ile denersin fikrin olr zaten bi miktar.

    Farklı motoru olan oyunlar faln da dene derim müsait olnca, bf fc3 cry3 vs. gibi




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    mesela iki tane 3d nokta düşün.
    x,y,z bileşenleri olsun.

    a= 5,6,7
    b=-23,56,14


    bunları WORLD,VİEW,PROJECTİON matrisi ile çarpıp bir 2d alana yani ekrana düşüreceksin.
    izdüşüm noktasının ekrandaki kordinati x[-1,1],y[1,-1] arası ve bir de hangisini üste çizmesi için birde z = [0,1] aralığında sayı verecek.

    dizdüşümA= (5,6,7)*WORLD*VİEW*PROJECTION= (-0.5, 0.5 , 0.476)
    dizdüşümB=(-23,56,14)*WORLD*VİEW*PROJECTION= (-0.5, 0.5 , 0.678)

    oldu diyelim.

    ekranda hangi nokta görülecek?
    cevap:
    eger toplama modunda ise iki noktanın rengini ve derinlğini toplayacak
    eger > modu işe izdusumB görükecek
    eger < modu ise izdusumA görükecek
    eger multily mode ise ikisinin rengini çarpacak
    eger subtract mode ise ikisinden birini çıkaracak

    z fighting oluşmasını o kadar kafaya takmayın.
    eğer cisimler neredeyse üst üste ise z fighting olacaktır.
    eger cisimler dimdirek şekilde arkada ise ve uzaktan bakarasnız yine z fighting olacaktır

    eğer sorun orda olmayan cisimler için karartı veya başka bir renkte çıkıyorsa sorun vardır.

    bu ekran kartında sorun var demek değildir.
    http://file.memeplex.blog.shinobi.jp/zFighting.jpg
    veya bu
    http://www.zeuscmd.com/tutorials/opengl/images/15-PolygonOffset02.jpg

    bunun olmasının sebebi kodlamadaki küçük eksiktir.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    San andreas'da ENB modu kurmadım hiç.

    UE3 kötüydü UE4 de olacaktır diyemeyiz, UE4 rezil bile olsa ne kadar yaygın kullanılacağı, yagın ve sorunlu bile olsa kendisiyle yapılan oyunların ne kadarı bana göre önemli/önemsiz problemler olacağı vs. bilmek çok zor elbette ama sektörün gidişatı hakkında kullanıcı olarak tahmin yapma ihtiyacım var. Oyun firmaları ne düşünürler, planları ne, nvidia AMD falan neler yapacaklar o kadar çok mesele var ki bazı ukalalar gibi "Falanca sistem şu kadar yıl idare eder" diye rahat rahat yorum yapamıyorum. Evdeki hesaplar çarşıya uymuyor. Mesela daha 1 yıl önce "sene sonunda yeni nesil konsollar çıkar, oyun firmaları da süper grafikli ve sistemleri deli gibi zorlayan oyunlar yapar(Arkham Knight?) 2014 başında da 20 nm üretim sürecine geçilir, nvidia Maxwellle dünyayı sallar AMD'nin de eli armut toplamaz ben de 2014 başlarında high-end bir sistem toplarım" diye düşünürken evdeki hesabım çarşıya hiç uymadı. 20 nm temmuz'a ertelendi. Ama ben de beklemekten sıkıldım. yepyeni driverların eski oyunlarda sıkıntı çıkardığına şahit oldum(tesadüf mü?belki. her kart için geçerli mi? belki) Mantle meselesi var belki balon belki de harika bir API ama oyun yapımcıları arasında ne kadar popüler olacak kestiremiyorum. GCN DirectX 12 destekleyecek mi? Desteklemeyecekse nvidia alsam ama onda da Mantle yok. DirectX 12 desteği olmazsa oyunlar ne zaman açılmamaya başlayacak? Mantle mı DX 12 mi? Hadi FPS'yi ultra detayı yüksek çözünürlüğü vs.yi geçtim renk profilinin bile hiçe sayılmasına sebep olan nvidia driver meselesi var. High-end sistem aldım asla tahmin edemeyeceğim şey yüzünden bi işe yaramaz hale geldi(mesela hala kurtulamadığım masaüstü bilgisayar da öyle fazla hardware arızası yaşadım ki bana harcattığı para rüya sistemlerin maddi bedeline eşit)vs.

    UE3 meselesi ile ilgili forumdan okinkurt isimli arkadaşla konuştuk. Kaliteli bir sistemi var ama o UE3 oyunlarında devamlı stutter yaşıyor d Mesela Batman Arkham City'de Batman grapple attığında yaşanan lag. Denediğim sistemlerde fps ne kadar artarsa takılma o kadar artıyor. Steam forumlarına bakıyorum GTX 690lı adamlar bile benzer şeyleri yaşıyor. Çözüm ne?

    a/DX 11 modunu kapatmak(updatelere rağmen)

    b/config dosyalarından texture pool size ayarları yapmak(sırf pool size demekle bitmiyor texture file cacheleri vs. de ayarlıyorsun hatta readpoolsizefromini de demen gerekiyor.) Bu sorunu yaşayanlar(grapple sırasında stutter)tam o esnada hdd ışığının yandığını gözlemliyor.

    c/fps smoothing mi ne ayarı vardı o kapatılıyordu.

    d/vsync'i kapatmak ya da açmak.

    Peki çok benzer bir sorunun yaşandığı diğer oyunlardan biri hangisi? Bioshock Infinite. High-end sistem, yüksek fps ama rezalet fps ve texture pop-up problemi.

    En son Enslaved Oddysey to West PCye çıktı. Cutscenelerden önce oyunuun 1-2 snliğine takılması var. Motor hangisi? UE3.

    Onun dışında Remember Me ve Dishonored gibi popüler oyunlarda da texture pool size olayını çözmeden(bazı oyunlarda ne yaparsan yap çözülmüyor diyorlardı)lagsız oynayamayanlar vardı? Oyunun arkasındaki isim:unreal engine 3.

    Battlefield 3, Far Cry 3 ve Crysis 3 ise beni hiç sinirlenmedi. neden? çünkü bunlarda düşük fps dışında bir şey gözlemlemedim. bf3 ayarları yeterince kısınca oluyor. FC3 de öyle. Crysis 3'ün de sistemleri ne kadar zorladığı belli. Düşük fps'yi sorun etmedim. Çünkü nedeni belli:Ayarlar yüksek, sistem yetersiz, benimkiyle aynı kalibredikiler de aşağı yukarı aynı fpsyi alıyor, yeni sistem toplayınca çatır çatır oynarım diyorum. Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı yürüyorsa sorun yok?Ama ya ekmek miktarı=köfte olmadığı durumlar istisna değilse? Biri Arkham City rezaleti yaşayınca "Ulan süper sistem toplayacağım gene lagdan oyun oynayamıyacağım başlarım böyle işe" diyorum. Oyun herkeste laglı çalışsa sıkılmayacağım. Adam çıkıyor gayet mütevazi sistemle lag yaşamadığını söylüyor(gerçi gene inatla vurgulayacağım:Türk oyuncusu lag/stutter/Z-fighting yaşamaz fps yüksekse tamamdır ama yabancı forumlarda Arkham City texture streaming yazınca bir sürü insanın şikayetlerini görürüm.) Ama ya oyun gerçekten bazı orta karar sistemlerde(physx kapalıyke tabi)gayet temiz çalışıyorsa? Sen oynadıysan o oyunu gözlemin nedir?

    Aslen bir sistem orta karar olması gereken performansta çalışırsa beni götürür. Zaten deli gibi oyun oynayan biri değilim, olmadım da. Hatta çoğu oyunu sırf benchmark olsun diye oynamışımdır bugüne kadar. Azıcık aşım dertsiz başım felsefesine sahibim. Laglı, stutterlı ve bilimum hatalı 60 fps yerine sabit 30 fpsyi tercih ederim. Ama laglar, çökmeler vs. beni bunlar sıkıyor. Bir de ilerisi hakkında tahmin yürütememek can sıkıcı. Mesela bugün bir haberde okudum. 20 nm GTX 880 sadece tek bir adet 6 pinli güç konnektörüyle 5.7 TFLOPS teorik performansı var. 20 nm 6 pinle bunu verebiliyorsa 375 watt TDP'de neler yapar? Ya da yapmaz mı? CPU, PCI-express darboğazı optimizasyon sorunları, mimarisel saçmalıklar vs yüzünden aslında giriş seviyesi sistem toplayan ile süper sistem toplayan arasında gerçek hayat performansı açısından anlamlı fark oluşmaz mı? Hatta süper sistem toplayanlar gene yıllar boyunca konsolvari grafiklerle mi karşılaşacaklar?




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Yarısına sonra cevap verebilirim anca kusura bakam şimdiden. Nvidia'ların problemleriyle kendimi fazla meşgul etmediğimden her türlü cevabım da yok. Ama şans eseri bişey ararken denk gelip 780 ile Farcry 3 'de de seninkine benzer sorunları olan gördüm (evga 780 classified olanı bile vardı). Takip etmediğimden çözüm buldularmı ettiler mi bilmiyorum.

    UE4'ün konsollarda çokça kullanılabilmesine imkan olduğunu uzun süredir yazıyorum. Benzeri şekilde de PC'de de. Bol bol herkes UE3 devamı niteliğinde kullanmaya çalışacak diye. Çünkü çok fazla şey getirdiler özellik, tasarım zımbırtısı anlamında. Yine defalarca umarım UE4 peşinden giden fazla olmaz diye de yazdım, oluşabilecek bi sürü sorun hakkında tahminlerim var diye. Fazla kaçış olmayabilir. PS4 için belli bi süre boyunca hızlı geliştirilebilir oyunlar için kabul görecek gibi duruyor. PC için de genelde ortak kod temelini kullanabildikleirnden yine port için kullanılacak gibi. Fiyatı, biraz geniş bi geliştrici kitlesi olursa yine az buz bişeye gelmiyor ama, şu anki fiyatlama modeli sunuduklarına göre, sunuduklarına erişmek isteyeceklere göre cazip sayılır. O yüzden kötü haber kısmen. CryEngine'in fiyatlaması ve modeli daha cazip olduğundan ve alternatif seçilebilecğeinden de iyi haber olabilir. Ama UE'den kurtuluş olmayacak.

    Konsol, 20nm, yeni GPU'lar için biraz tutmamış, ama tutmamalıydı da. Duvara toslanılan yerler var vs. vs. Şimdiki kartların sorun çıkartmadan dx12'yi desteklemeleri lazım. Daha tam ne var bilmiyoruz içinde. Söyledikleri conservative rasterizaion zaten driver seviyesinde implemente edilebilecek şey. Deve yükü fark yaratmaması lazım. Farklı blend modları diyorlar, tamam, fixed function donanımın değişmesi gerekebilir ama diğer yandan shader üstünde indirgeme de yapabilirsin. Sana fp16'dan çok daha hızlı ama görsellikte fark yaratmayacak şey vereceklerine şimdlik inanmıyorum. Daha üstü zaten fillrate'in canını okuyor. AMD'de fp16 hep problem zaten, native işlersen. Özeti varolan kartlarda dx12'yi uydurmak dert olmaz olmamalı. 2 sene sonrasını düşünüyorsak ben kendi adıma iplemem (ama tavsiye verecek de değilim kimsenin durumu nedir bilemem 1.5 sene sonra kart değiştirebilir mi vs. diye).

    Mantle'ı şu an benimseyip sade AMD için bile olsa denemek kullanmak isteyenler var, ortada SDK yok daha. Belki biliyorsun belki okumuşsundur, minnet rica üstüne AAA çalışanlarını araya sokup erişebiliosun. Niye böyle gidio bilmioyrum, niye SDK faln yok bilmiyorum(hazır değil çünkü lol). CryEngine full entegre ve deli gibi milleti çekecek halde olursa şimdiden kahinlik yapılabilir bana göre. Yoksa SDK vs. ile milletin eline geçip kurcalamasını bekliyecez. Unity'ye sokabilseler ordan da çok ekmek yerler. Bunlar ne zman netleşir belki 1 sene sonra. Unity'e girdi diye AMD kart almayı düşünmeli misin yada Cryengine girdi diye? Şimdilik %100 zorlayıcı bi neden dğil, o yüzden kafamı takmazdım. Teknolojisi hakkında fikir sahiibi olup mutlaka yayılmalı harika bişey, "Xbox360'a kod yazan herkes bunu mutlaka ister" demek ile 1 senelik gelecekte hiçbi oyunda görememek ve buna göre kart satın alma kararı verme arasında fark var. Bana göre 1. derecede etkili olmamalı şimdilik (belki bu forumda çoğu kişiden daha çok mantle'ın ne olduğu hakkında fikrim var sonuçta). Adamın 280'i var bf4 için mantle harika ona göre özellikle düzeltildikten sonra. Bf4 mp'den bana ne diyorsun, mantle'dan da sana ne oluyor o zman, alım kararında bi önemi olmamalı.

    Renk profili için bu forumda en az biri daha yazdı, 660ti olması lazım kısa sürede elinden çıkartmıştı. Yeni kartta da başına gelir mi bilemiyorum. NVidia tarafında sorun yaşayanların sorunlaryla ilgilenmediğim için bilgim fazla bilgim yok. Ama çözümsüz kaldıklarını bilyorum, 780'i iade eden, değiştiren, sli kullananları da biliyorum. Herkesde olmuyor veya fark mı edemiyorlar bilemiyorum.

    Ben hala orta karar sistemin daha kabul edilebilir olduğuna inanıyorum, özel bi istek neden yoksa. Makul kalite için Min. fps nin belli bi değerin üstünde olması en kötü durumda 60 fps nin altına düşmemeyi istemek özel bi istek mesela. Bf mp oynayıp şöyle olmasın demek özel istek, mmo oynayıp fps çakılmasın özel istek. Bahsettiğin şeyleri anlamama rağmen herkeste neden olmadığını bilemiyorum, o yüzden orta karar sistem ve iade edilebilir bi yerden almayı daha mantklı buluyorum. Yeni çıkacak kartlar ile ilgili fazlaca dedikodu veya abartı, yeri göğü inletecek tarzdaki şeylerden etkilenmemeye bak. Yazılım altyapısı sana yeterli şey sunabilir olmadan köklü dğeişiklik olmaz. Dönüp dolaşıp fillrate limitine takılıp heryerde aynı gözüken oyunlardan ileri gidemez. Aynı şeyleri yazıp uzatmıyım http://forum.donanimhaber.com/m_72686328/f_//tm.htm#90309465 http://forum.donanimhaber.com/m_54956174/mpage_13/f_//tm.htm#90315778 bişeyler saçmalamışım o sayfalarda. Eski konsollar varken yeni konsollar problem çıkartabilirken, PC'de dx kısıtlı iken kalite farkı şimdilik bekleme. Eski konsolları tamamen atarlar, yeni konsollar ile sağlam iş yapmaya daha yenilikçi şekilde yaklaşıklar o zaman farklılık olabilir. O da ne zaman olur 1.5 seneyi rahat geçer. Ps3 x360'ı çöpe atıyoruz oyun yok size daha deseler kıyamet kopar. Sonuçta ölçeklenebilir bi motor yapıp herşeye uyan modüller ile işletmeye çalışıyorsun, yürümüyor bu devirde işte.

    Kararını o yüzden en çok 2 sene limit, Mantle dx12 daha yok, eski konsollardan tamamen kurtulma yok vs. tarzında ver derim. Öyle Nvidia'nın ""ay çok rahatsız oldm driver ile dx'e olan bağlılığımı kanıtlarım"" demesi ile olmaz biliyorsun. dx12 gelene kadar çok var heralde, win7 ye gelmezse de çok can sıkar. Mantle'ın unity veya başka motorlarda veya oyunlardaki durumu belli değil, o da rahat 1.5 seneyi bulur. Bişeyleri görmemeye çalışmaktan bıktın onu da anlıyorum ama çok fazla seçenek yok elinde.

    Nvidia yarın cillop gibi kartı piyasaya sunsa değişen tek şey 2. el kartların fiyatları olr o kadar. Olmasını isteyeceğin şeyler için çok zaman lazım. Yeni kartta sorun olr mu olmaz mı bilemem kimse bilemez. EVGA sağlamcıdır diyip onda da sorun yaşayanı var, kart 780 öyle az buz bişey de değil tex. lerin gecikmesi içinde boğulsun.

    Batman'e karşı özel bi gıcığım olduğundan bilemiyorum, seninkine benzer makinaya kurup denemem lazım.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevap için teşekkürler, onca geyik başlık ve mesaj okuduktan sonra ilaç gibi geldi. 2 sene daha DX12 aktif olmayacaksa benim için sorun yok. Zaten eski felsefem değişti artık günü kurtarcak, garanti bitince outdate olacak ürünlere yöneleceğim. Benim tahminlerim yeni nesle geçişin çok daha hızlı olacağı yönündeydi.

    Renk paleti konusunda nvidia forumlarında tavsiye verenler var. Oyun içine dosya atıyorsun vs. ama sonra orijinal Steam oyunun korsan gibi algılanıyor vs. nvidia ise bu sorunu çözmeye tenezzül etmedi. AMD kart hiç kullanmadığım için Catalyst driverları hangi ayarları sunuyor fikrim yok(fikrim var ama kendi elimle bizzat kurcalamadan bi şeyleri bilemiyorum) Zaten bu renk profilini dert etmem de baştan monitör seçimlerinde özensiz davranmamdan ve normalde rezil olan ekranları kalibrasyonlarla adam etmeye çalışmamdan kaynaklanıyor. Ha her halükarda bi donanım/yazılım bana ne kadar ayar seçeneği sunuyorsa o kadar iyidir, markalı üreticilerin bioslarıyla kullanıcıya resmen "elleme bozarsın" diyerek hiç bi ayar koymamaları ve bu da laptoplardan nefret etme sebeplerimden biri(ha belki oyuncu laptoplarında biraz daha ayar vardır.) örnek:hyper threading'in yerine göre açıp kapanması gerekiyor ama ayar yok(bu cümlede yazılımla ht enable/disable yapılır mı, yaplıyorsa hangi programla demiş oldum:))))

    evga 780lerdeki FC3 texture problemlerinden bahsetmişssin. sadece texture gecikmesi mi var yoksa arkhamlardaki lag var mı. sonuçta fc3 de bir açık dünya oyunu ve oyun sırasında disk ışığı sürekli yanıyor, stutter, tex. gecikmesi olsun ya da olmasın.

    Son 2 sorum ilgi alanıma giren 3 AMD ürünü olan r7 265, r9 270, r9 270x'de frame time olayı ne durumda(hd 7000lerden bazılarında böyle bir sorun vardı). Bir de r9 270 ilgi alanıma giren bir ürün ancak kartın referans tasarımında sadece 6 pinlik güç konnektörü vardı. Yani soğutmayı süper yaptım diyelim bu durum O.C potansiyeli konusunda beni nasıl etkiler, r9 270'i O.C ile default r9 270x haline getirir miyiz?(ikisi de aynı b.w'e sahip bellekler kullanılyırolar nasıl olsa, tmu/shader vs. konusunda aynılar diye biliyorum.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 12 Nisan 2014; 12:26:30 >




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Bioshock Infinite de 30-40 dk kurcalayıp bahsettiğine benzer sorunlar üretmeye çalıştım. Tearing dışında rahatsız edici bişey gözlemlemedim, belki ben yakalayamıyorumdur. 740m gk208 gpu'su var, 1366 ekran. Belki GPU ile alakalıdır veya ramları vs. ile alakalıdır fikrim yok, niye rahatsız edici sorun olamdı diye.

    FC3'de bildiğim texture problemi, daha başka takılma sorunu hakkında fikrim yok.

    HT için task managerdan affinity/benzeşim ile çekirdek atamayı deneyebilirsin.

    Frame time için yeni driverlarda faln frame pacing düzeltilmiş durumda. 7870/270/270x piyasa fiyatına göre hangisini uygun bulabilirsin tercih edebilirsin. Tek tek fiyatı ne kadar yada kesinlikle şu alınmalı kafadan bilemiyorum. Ama dediim gibi 270 alınabilir. Ama denk düşüyor iyi bi kartı uygun fiyata veriyorlar 270x de olabilir gtx760 da olabilir o zaman. Gerçi Nvidia'dan kısmen canı yanıp bi daha bakmam da denilebilir ama bilmiyorum, 2. elde bikaç aylık garantili uygun fiyata kart satılıyor. Memnun kalmazsan geri iade / olmazsa bikaç ay sonra 2. elden satmayı vs. de düşünebilirsin.

    Batman daha sonra deneyebilirm.




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Bir oyuncu Infinite'deki pop-in problemini çekmiş. Adamın sistemini bilmiyorum:

    http://www.youtube.com/watch?v=vomP7Qf_tc4

    GTX 680'de stutterlı Bioshock ınfinite. Afterburner değerlerini tam okuyamıyorum ama o stutterlar esnasında fps 110lardan 40lara düşüyor galiba:

    http://www.youtube.com/watch?v=vomP7Qf_tc4

    Aşağıda denilen şey bazı UE3 oyunlarında bazı sistemlerde işe yarıyor bazılarında sonuçsuz kalıyor. Sanırım her oyun yaptığımız ayarları takmıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=VERq4yQ1-Gk

    Bir Infinite stuttering meselesi daha ama sanırım bu texture pool kaynaklı değil. Bir an fps yerlerde sürünüyor:

    http://www.youtube.com/watch?v=JxjUbJV_yiI

    Enslaved cutsene lagları ile ünlü. Aynı şey Bio Inf'de de var. İkisi de UE3!

    http://www.youtube.com/watch?v=jDn8St4cG5s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 12 Nisan 2014; 16:17:09 >




  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Arkham City'e gelelim.

    DX11 olayını herkes biliyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=Vw1hpjHHDrg

    Bu adam DX11'de mi oynuyor bilmiyorum:

    http://www.youtube.com/watch?v=jp-DZ9t5oDc

    Bu oyuncu dx11'i kapattığını söylüyor anladığım kadarıyla PhysX'de yok(pek physx efekti göremedim)

    http://www.youtube.com/watch?v=DbnUgT72vQ0

    Kendi açıklamasından alıntılıyorum:

    quote:

    I have experienced this stuttering on the GTX 480, GTX 580, and GTX 670......


    Aynı videonun altına gelen bir yorum. Kullanıcı adı:TheSenSx. demiş ki:

    quote:

    I have the very same problem outdoor on this game with my GTX 670.....It is as the game had to load the textures and buildings, but once it is done, no lagg anymore...untill I walk or fly to far and makes the game load new things again.


    Toparlarsak:

    1/Arkham City DX11 sevmiyor.

    2/v-sync bazen açıkken bazen kapalıyken sorun yaratıyor.

    3/oyunun texture stream etme tarzında sorun var.

    4/tüm bunların dışında ayrıca bir fps çakılması hadisesi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 12 Nisan 2014; 16:49:51 >




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Bio'da ilk videoları önceden izlemiştim belki driver yazılım oyun ile alakalıdır belki gerçekten gpu ve kart ile alakalıdır bilemiyorum. Bende niye olmadı fikrim yok.

    Batman niye düzelmiyor o sahnelerde, Geliştrici veya Nvidia'dan birileri aynı sorunu replicate edememiş mi, iplemiyorlar mı, niye millet çaresiz bırakılıyor hiç fikrim yok. O takılmalar direk bi yerde sorun var demek. cache flush/stall vs. gibi mesela yanlış giden bişey sonucunda hattın yeniden yüklenmesi vs. gibi.
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Bio Inf ve BAC(Arkham City)'de lag sebeplerinden biri texture streaming ile alakalı o kesin. Çünkü kapalı mekanda sorun yok ancak iş grapple atmaya ve çatılardan atlamaya gelince hdd ışığı yanıyor ve stutter oluyor. İddia edilen şey şu:Texture Pool Size geniş olursa bu sorunu yaşamazsınız diyorlar ve birden fazla config ayarıyla bu düzeltilmeye çalışılıyor. Ancak oyun her zaman kullanıcıyı takmayabiliyor(configleri değiştirdikten sonra salt okunur yapsan da). Arkham City gibi UE3 oyunlarında tfc uzantılı dosyalar var(texture file cache) İlk aklıma gelen oyunun textureları HDD/SSD'de cache ettiği ya da RAGE'deki megatexture davasna benzer bir durum olduğu. Texture cache için neresi kullanılır ne yapılır bilmiyorum. Bu durumda suçlu yetersiz VRAM der işin içinden çıkarız ama bellek miktarı ve hızı yeterli kartlada da bu durum oluyor. Steam forumlarında texture. streamingden kaynaklandığpından emin olup SSD alanlar var ama pek bir faydasını gören yok. Yalnız yapımcılar da bu durumu üstü kapalı kabul etmişler, bol bol defrag yapılmasını falan tavsiye ediyorlar.




  • Carnage86 C kullanıcısına yanıt
    Sende Bio'da


    UseTextureFileCache=FALSE
    TexturePoolSizeReductionMB=999999999
    PoolSize=999999999
    LowPCTexturePoolSizeMB=999999999
    MaxLightMapRadius=4096
    MaxShadowmapRadius=4096
    LightmapStreamingFactor=0
    ShadowmapStreamingFactor=0
    MaxProcBuildingLODLightingTextureSize=999999999

    TEXTUREGROUP_World=(MinLODSize=1,MaxLODSize=256,LODBias=0,MinMagFilter=aniso,MipFilter=point,NumStreamedMips=0)


    buna benzer şeyler hiç mi sonuç vermiyor, başka şeyleri bozsa bile işe yarıyor mu?
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    PoolSize'ı aşırı açmak Arkham City'deki lagı azaltıp oyunun çökmesine sebep olduğu olmuştu. Diğer UE3 oyunlarında bir işe yaramadı. ShadowMap ve MaxLight ile oynamadım.

    MaxProcBuildingLODLightingTextureSize bu ne oluyor tam olarak. Bunu değiştirmemiştim. Elimdeki bir UE3 oyununda deneyeyim.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.