Şimdi Ara

0 disk balata yetkili serviste yapıldı muayenede kaldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
975
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Forumda benzer konular olmakla birlikte yeni disk+balata yapıp TUVTURK muayeneden kalmış :) bir kullanıcıya rastlayamadığımdan yeni konu olarak açıyorum.

    Aracım 2002 model 130 binde honda civic hb .4 teker disk fren...


    Sıfırdan beri yetkili servis bakımlı olduğundan ve fren ciddi iş olduğundan haliyle yine yetkili servise gidip 10 gün önce ön disk+balatalarını değiştim . Servisi belirtme nedenim orjinal parça ve ekipman kullanıldığından eminim bu anlamda bir sorun olamaz...Frenleme biraz azaldı ama onu kabul ettim sonuçta alışma süresi olacaktı fakat bugün TUVTURK muayenede ön aks fren yüzdesi %38 çıktı ve %30 üzeri olduğundan muayeneden kaldım. Önceki muayene kağıtlarından baktığımda ön aks sapma değeri 3 arka 4 imiş .


    Servis şefi dahil pek çok kişi ile konuştum bu anlamda bir ayarlama olmadığını aracı biraz kullanıp frenleri kullanın gibi bir önerileri var ama tekrar muayeneye gittiğimde ya yeterince aşınmadı ise ve tekrar kalırsam muayene parası da yanacak.


    Sormak istediğim disk fren araçlarda bu anlamda bir ayarlama var mı ?

    Ankara için bu konudan sıkıntı çıkmadan geçebileceğimi anlayabileceğim ölçüm yapabilen bir frenci önerebilir misiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ootkn -- 1 Haziran 2023; 22:46:35 >







  • Bir otomobili sürücüye böyle teslim etmek Honda Türkiye ve Honda'da çalışan mühendisler için çok kötü. Düpedüz rezillik. TÜV olmasa, yetkili servisten çıkan bu aracın sürüşe elverişsiz olduğunu belki de çok geç fark edecektiniz.


    Alışmamış disklerin ve balataların aynı akstaki fren kuvveti farkları %38 olamaz. TÜV'ün istediği en çok %30, üreticilerin tasarımda kullandığı referans değerlerinden çok çok uzakta.


    · Fren sisteminde hava vardır. Hava yanlış alınmıştır, presedürdeki sıra takip edilmemiştir.

    · Kaliper pistonlarındaki contalarda hata vardır. Honda bunları kontrol etmeyi gereksiz görmüştür.

    · Kaliper kızakları kontrol edilmemiştir. Honda bunlarının bakımlarını yapmamıştır.

    · ABS pompası veya merkez silindirdeki oranlayıcılarda hata olablir. Fakat Honda'nın bunları da aracı teslim etmeden önce fark edebilmesi gerekirdi. Muhtemelen diğer periyodik kontrolleri yapmadıkları için fark edemediler.


    Başka problemler de olaiblir. Siz bunları bilmek zorunda değilsiniz. Honda'nın bunu düzgünce teslim etmesi, veya sürüşe güvensiz diye uyararak teslim etmesi gerekirdi.


    Bu, Honda'nın da size söylediği gibi bir ayar konusu değildir, fakat ağır bir teknik ihmal konusudur. Servis mühendisiyle mutlaka görüşün, gerekirse tüketici mahkemesine başvurun. Size sürüş için uygun olmayan bir aracı teslim etmişler, üzerine bunun ayarı yok diye çok iyi bildikleri hatalarında ısrar ediyorlar. Servis mühendisinin yukarda yazılanları bilmeme ihtimali yok.


    Aynı parça eğer ABD pazarında da bulunuyorsa çift dinamometre testiyle üretilen, D₃EA standardını taşıyan balatalarla 3000 N'da %0 sapma da alabilirsiniz. Orjinal olan fakat Avrupa pazarındaki parçalarla da %5'den daha az sapma alınabilr. Bunu, alışmamış parçanın vereceği fark konusunda fikir vermek için yazdım. TÜVdeki dinamometre de büyük hatalar vermeyecektir. Büyük tamburlu hassas makinalar... belki opreatör 2000 N bir otomobil için yeterli olacakken frene çok bastı ve çok büyük kuvvetlerde test etti. Fark etmez... bunlar üst üste konulunca %38 yapmamalı. %3-5 hata versin, servisten çıkmış aracın disk fren aksı zaten %30 değil ~%5 farkta olması gerekiyor. Parça ve işçilik kötüyse %15 olsun. %38 ağır kusur, ve bu kusur Honda'nın mühendislerine ait.

  • sorun tuvturkte olabilir. yani olcum hatasi gibi.

    %38lik bir fark yolda rahatca hissedilir diye dusunuyorum, belli bir hizin uzerinde tabii.

    balata ve diskin birbirine alismamis olmasi da bu kadar fark etmez.

    eger fark gercekten varsa, montaj esnasinda bir hata olmus olabilir, pimlerin sikismasi gibi.

    ya da tesadufen ayni zamanda hidrolik sistemde bir sikinti olusmus olabilir.

    sorun eskiden beri olsa balatalarda duzensiz asinmaya neden olup degisimi yapan teknisyenin dikkatini cekerdi.

  • öncelikle geçmiş olsun size yetkili servis konusunda bir bilgi vermek istiyorum istanbul anadolu yakasındaki x ismindeki honda yetkili bayisi fren ile ilgili sıkıntılarda bostancı sanayideki meşhur bir frenci ile anlaşmalı , hikaye bu kadar.

  • Muayene yapan arkadaşa arabayı teslim ederken kardeşim disk balata yeni gerekirse balataları yak ama geçir beni gözünü seviyim dersen gereğini yapacaktır 

  • Bir otomobili sürücüye böyle teslim etmek Honda Türkiye ve Honda'da çalışan mühendisler için çok kötü. Düpedüz rezillik. TÜV olmasa, yetkili servisten çıkan bu aracın sürüşe elverişsiz olduğunu belki de çok geç fark edecektiniz.


    Alışmamış disklerin ve balataların aynı akstaki fren kuvveti farkları %38 olamaz. TÜV'ün istediği en çok %30, üreticilerin tasarımda kullandığı referans değerlerinden çok çok uzakta.


    · Fren sisteminde hava vardır. Hava yanlış alınmıştır, presedürdeki sıra takip edilmemiştir.

    · Kaliper pistonlarındaki contalarda hata vardır. Honda bunları kontrol etmeyi gereksiz görmüştür.

    · Kaliper kızakları kontrol edilmemiştir. Honda bunlarının bakımlarını yapmamıştır.

    · ABS pompası veya merkez silindirdeki oranlayıcılarda hata olablir. Fakat Honda'nın bunları da aracı teslim etmeden önce fark edebilmesi gerekirdi. Muhtemelen diğer periyodik kontrolleri yapmadıkları için fark edemediler.


    Başka problemler de olaiblir. Siz bunları bilmek zorunda değilsiniz. Honda'nın bunu düzgünce teslim etmesi, veya sürüşe güvensiz diye uyararak teslim etmesi gerekirdi.


    Bu, Honda'nın da size söylediği gibi bir ayar konusu değildir, fakat ağır bir teknik ihmal konusudur. Servis mühendisiyle mutlaka görüşün, gerekirse tüketici mahkemesine başvurun. Size sürüş için uygun olmayan bir aracı teslim etmişler, üzerine bunun ayarı yok diye çok iyi bildikleri hatalarında ısrar ediyorlar. Servis mühendisinin yukarda yazılanları bilmeme ihtimali yok.


    Aynı parça eğer ABD pazarında da bulunuyorsa çift dinamometre testiyle üretilen, D₃EA standardını taşıyan balatalarla 3000 N'da %0 sapma da alabilirsiniz. Orjinal olan fakat Avrupa pazarındaki parçalarla da %5'den daha az sapma alınabilr. Bunu, alışmamış parçanın vereceği fark konusunda fikir vermek için yazdım. TÜVdeki dinamometre de büyük hatalar vermeyecektir. Büyük tamburlu hassas makinalar... belki opreatör 2000 N bir otomobil için yeterli olacakken frene çok bastı ve çok büyük kuvvetlerde test etti. Fark etmez... bunlar üst üste konulunca %38 yapmamalı. %3-5 hata versin, servisten çıkmış aracın disk fren aksı zaten %30 değil ~%5 farkta olması gerekiyor. Parça ve işçilik kötüyse %15 olsun. %38 ağır kusur, ve bu kusur Honda'nın mühendislerine ait.





  • Kaliper pimleri büyük ihtimalle görevini tam yerine getirmiyor. Eğer pimleri değiştirmediler ise ki değiştirmemişlerdir büyük ihtimalle, söküp kontrol etsinler kontrol edilen veya yenilenmiş olsa da takarken de fren pastası kullansınlar. Kaliper pimleri aşınmış ise değişim yapılır normalde her balata değişimde değişmez.


    Disk fren araçta balatalar yeni iken frenler az tutar biraz 100 km gibi zaman da bu düzelir, sizin ki frenlerin az tutması değil sapma yapması. Sapma zaman ile geçmez, geçmesi de sağlıklı olmaz anlık olarak düzelmiş olur sadece. Disk fren de elle yapılan mekanik bir ayar yoktur, sapma oranı %5'i genelde pek geçmez disk frenlerde.


    Ayrıca Tüvtürk'te hata yoktur sonuçta arka frenler de aynı makinaya girdi, cihaz da sorun olsa arka frenler de hatalı olurdu. Cihaz hatalı diyelim bu sefer ön frenler düzgün, arka frenler sorunlu demektir. Kısacası servise tekrar araç gitmesi lazım.


    Son olarak çoğu araç sahibi tarafından aracın servise girmesi demek sihirli bir değneğin araca değmesi gibi düşünülüyor. Araç nispeten düşük kmde olsa da 21 yaşında birçok parçasının bozulma ihtimali güçlü artık. Değişim yapılan çoğu parçayı etkileyen birçok parça daha olur araçlarda. Hepsini birden değiştiremezsiniz maliyet inanılmaz artar ayrıca böyle bir tamircilikte olmaz. Sorun çıktıkça değişim yapılır bazen ise bu sorunlar üst üste gelir. Fren merkezi de ( kaliper) yağ kaçırabilirdi örneğin yaşlı araçlarda sık karşılaşılan sorunlardan bir tanesidir bu da fren performansını etkileyecek parçalardan bir tanesidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 2 Haziran 2023; 21:24:51 >




  • Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Servis yetkilisi 300 km ye yakın yol yapmam konusunda ısrarcı ama zaten şu ana kadar 150 km ye yakın yol yaptım :) Fren performansında aman aman bir değişim yok .Durmaya duruyor ama ilk gün de duruyordu. Ses titreme vs yok şükür.

    Servisin şöyle bir teklifi var; yakınlarında farklı bir markanın servisi varmış ve onlarda fren test cihazı varmıs yol yaptıktan sonra gelin cihaza sokalım ve muayeneye öyle gidin diyorlar.. Anlayamadığım ise şu: ben eninde sonunda muayene öncesi o servise gireceksem herhalde onlar da babasının hayrına yapmayacak bir ücret alacak. En başta gider ne ise gereken işlemi gerçek bir frencide yaptırırım. Yeter ki yaptığı işe garanti versin..Bu konuda maalesef yetkili servis olması test cihazı olmayınca bir işe yaramıyor .


    İnternette yaptığım araştırmalarda bu duruma neden olması en muhtemel sorun buradaki bazı arkadaşlarımızın da belirtiği üzere kaliper pimlerinin görevlerini sağlıklı yapamayacak kadar yağlaması bitmiş kir toz içinde kalmış olabileceği gerçeği..Sonuçta 22 yaşında araç ve kaliper pimi hiç değişmedi.Bu konuda biraz video araştırp izledim Tahminimce kaliper pimlerinde boşluk yok çünkü ses veya frenlemede sallantı titireme vs sorunları yaşamıyorum.Boşluk olunca ses ve titreme yapar deniyor.. Muhtemelen alkol bazlı bir sprey ile temizlenip ısıya dayanıklı özel bir gresi varmış onunla yağlanması ile durum çözülebilmeli .. Ancak firmalar hep İstanbulda Ankarada garanti veren bir yer henüz bulamadım yarın şaşmaz civarında bir yerlere bakacağım.





  • İyi hadi güzel hatırları için bir 150 km daha yapın   Saçma saçma işler, disk frenin neyine garanti verilmeyecek, sanki kampanalı 40 ton dorse freni ayarı yapıyorsun.


    Disk frende sapma varsa kaliper eşit balatayı sıkmıyor demektir. Bıraksınlar alışıyor, birbirlerini öğreniyor, tanışacaklar abisi disk ile balata hikayesini, kampana fren mi bu da alışacak. O serviste işi bilen bir kişi yok mu enteresan yani, servisin ismi de sorun çözülmez ise söyleyin de kazara gitmeyelim bari.


    Sökecekler diskleri pimlere, kalipere, merkeze vs bakacaklar, eğer sorun orada değil ise fren hidroliği değişimi tekrar yapılacak ve sağ ve sol basınçlarına bakılır bu değişim esnasında. Yapılacak olan bu kadar basit bir işlem. Pasta sürülmesi ileri de sorun yaşamamak için pasta sürmeseler bile yine sorun olmaz kısa vadede, frenler tutar.


    Son olarak fren frendir, dükkan isterse Mercedes ustası olsun, işini biraz bilen her usta fren tamiri yapar, sorunu çözer.





  • Disklerde paslanma olmaması için fabrikadan yağlı kaplama ile çıkar. Pek özenmemişlerse ya da montaj yaparken pis yağlı elleriyle diske balata montajı yapmış olabilirler. Balata spreyi ile iyice içerden ve dışardan temizlemeye çalışıp tekrar deneyin.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    MErhaba

    Bende tam olarak sizinle aynı fikirdeyim alışmalık tanışmalık bir durum yok..150 km içinde kaza yapsam veya karışsam 8 de 8 kusur bana kalır muhtemelen.

    Fren hidroliği 2022 aralıkta yine Bora otomotiv.de değişmişti..hava kaldı ise bilemem tabi

    Ben de gitmeyi düşünmüyorum artık.. orjinal parça olsun vs diye gereksiz pimpiriklik yaptık. Sonuç bu...

  • motograter M kullanıcısına yanıt

    her şey olabilir hocam

    bir de belki bilen bilir ben bilemiyorum adını ama servis bekleme salonu yukarda olduğundan aracımı tam olarak görebiliyordum balata kutusundan delikli metal yassı yuvarlak parçalar çıktı adam tuttu çöp kovasına attı.. Belki de kullanması gereken bir parça idi veya yenilemesi gerekirken eskisini mi taktı artık bilemiyorum ..güvenim kalmadı..Ama kendi başıma sprey vs girişmek istemiyorum . Bazı arkadaşlar bosh servis diyorlar yarın telefon edip soracağım cihaz varsa yaptığı işe garanti veriyorlarsa gideceğim . Sonuçta muayene parasını yakmak istemiyorum

  • ootkn O kullanıcısına yanıt

    Self servis yıkama ile disklere bol köpük su tutsan o bile etkili olur. Tabi bu dediklerim disklerde yağlanma varsa işe yarar. Daha önce disklerde yağlanmadan dolayı geç tutan fren ile muayeneden kalanı biliyorum.

    Dedigim gibi basit bir çözümü olabilir. Zaten etkili olursa frenlemede hissedersiniz.

  • Ben fren balataları ve diskleri yenilediğim zaman yol boş olduğu vakit inişlerde, ışıklara varırken, kontrollü şekilde ayağımı hafif dozda frene basarak sürekli şekilde sürtünmesi için frene basarak uzun mesafede duruyorum. Özellikle yokuş aşağı inerken el frenini 2 tık çekip el freniyle iniyorum. Bir kaç km sonra alışıyor.

  • Sonuç ne oldu, merak ettim.

  • nk061 kullanıcısına yanıt

    MErhaba

    24 üne muayene randevu aldım. 23 ne de servise gidip ölçüm yaptıracağım yani servisin kurallarına göre oynayacağım . .çünkü kaç tane frenci ile konuştuysam mantıklı bir cevap alamadım adamlar sıfır balatayı sağ sol değiştirmekten bahsediyorlar...Ayrıca bir detay da dikkatimi çekti arkada sadece balatalar değişti,disk değişmediğinden fren merkezi sökülmemişti. bu nedenle arka aksda yüzde fark yok ama önde diskler değiştiğinden fren merkezleri söküldü ve bu sırada belki hava yapmış olabileceği belirtiliyor bunu da yetkili servisin düzeltmesi en doğrusu o nedenle müdahale ettirmedim..24 ünde durumu yazacağım..

  • ootkn O kullanıcısına yanıt
    Bence de hava yapmış olmalı ama bu bir yetkili servis için çok iddialı bir hata.
  • ootkn O kullanıcısına yanıt

    fren merkezi dediginiz kaliper sanirim. kaliper tutucudan sokulse bile hidrolik baglantisi kesilmez. kesene denk gelmedim.

    fren merkezi ile diskin zaten alakasi yok.

    konunun en basinda da demistim ancak bir sey yazmadiniz, sistemde hava olursa da bunu yolda hissedersiniz.

    yani yolda frene basinca bir dengesizlik ya da fark var mi eskiye gore?


    ayrica, eger onceki muayenenin son gecerlilik tarihi gecti ise su an aracinizin muayenesi yok. muayeneden kalinca verilen 1 aylik sure muayene tekrari icin veriliyor, bu surede arac muayeneli sayilmiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 9 Haziran 2023; 1:33:12 >
  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Merhaba

    evet kaliper ve fren hortumlarının sökümümü nedeniyle önde fark oluştuğunu düşünüyorum. Pedal hissiyatı disk balata değişimi sonrası en başta çok dolgun boşluksuz, serte yakın gibiydi şimdi de yine serte yakın ama frene kesik kesik basma durumunda artık daha sıkı frenleme yapıyor yani alışma oldu diye düşünüyorum.ama dengesizlik veya çekme tarzı bir durum gözlemlemedim


    Ağır kusurdan sonra 1 ay içinde muayene tekrarında aracı zaten düzeltme için de götürüp getirmeniz gerektiğinden mecburen o belge yanımda gidiyorum. Yolda bir polise de sormuştum belge yanında ise sorun olmaz ama kazaya karışmamaya bak demişti..:)

  • ootkn O kullanıcısına yanıt

    dedigim gibi fren hortumu sokulmez.

    ben hala tuvturkte bir sorun olup yanlis olcum oldugunu iddia ediyorum dedigim gibi bu kadar farkin yolda hissedilmemesi imkansiz.


    yine dedigim gibi 1 aylik sure aracin trafige cikmasi icin degil aracin kusurlarinin giderilmesi icin veriliyor. eski muayenenin suresi bittigi an gidilecek her yere cekici ile gitmesi gerekir aracin. yolda sordugunuz polisin sorun olmaz demesi insiyatif aldigini gosterir, ceza yazma ve araci baglama yetkisi var. zaten kazaya karisma demesi de bu durumu tescilliyor.

  • Belki başka arkadaşlar da benzer durumla karşılaşabilir diyerek gelişmeleri bildireyim:


    17.06.2023 yani bugünden 1 hafta önce Honda Boraya gittim 230 km yapmıstım. Ben birşeylere bakarlar zannederken doğrudan konya yolundaki fiat servisine götürdüler ölçüm yapıldı sapma yüzdesi 11 çıktı. Geçersiniz düzelmiş dediler.

    Sonrasında bugün 24.06.2023 itibarıyla TUVTURK de muayene tekrarına girdim ve %13 sapma ile geçtim.

    İlginç olan disk balata montajı sonrası bijonlara hiç anahtar bile değmedi.raç üzerinde hiçbir işlem yapılmadı.Bugün TUVTURKe gittiğimde frenlerin değişimi sonrası düz hesap 300 km yol yapmışım.

    Buradan çıkan sonuç:

    Ya ilk ölçüm yapan TUVTURK elemanında/makinede bir sorun vardı

    ya da gerçekten disk frende km ile oluşan bir alışma var. (Çalışma aralığı kısmında yer alan)




    https://www.ferodo.com/tr-tr/support/commercial-vehicles/technical-tips/Running-Clearance.html


    Benim nacizene önerim siz siz olun muayeneden önce disk balata değişim işine girmeyin ya da çok gerekiyorsa muayeneye kadar en az bir 300 km yol yapacağınız bir süre öncesinde değişim yapın 





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.