Şimdi Ara

1.3 Multijet çekiş problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
37.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 ay kadar önce 2007 model 72000km de palio 1.3 multijet aldım bir sorun yok gibiydi ama yakın zamanda bir arkadaşımın albeasını kullandım oda 1.3 multijetti ve alt devirlerde benim arabamdan daha canlıydı arabamı arkadaşıma verdim oda benim arabanın 2500 devire kadar tepkisiz olduğunu söyledi araba 2500 devire gelinceye kadar gaza ne kadar yüklenirsem yükleneyim tepki vermiyor gaza az yada çok basmanın hiçbir farkı yok ama 2500 devirden sonra hızlı bir şekilde devirleniyor ve gaza tepki veriyor. Eksozdan siyah duman atma yok yakıtta 6-7 lt/100km civarında gösterdiğim bir usta enjektörlerden olabileceğini söyledi ama oda emin değil.
    Böyle bir sorun yaşamış olan varmı yardımınız için teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Doblo ve Fiorino 1.3 Multijet Çekiş Problemleri

    Doblo veya Fiorino 1.3 Multijet aracınızda çekiş düşüklüğü veya rampada çekmeme gibi çekiş sorunları yaşıyorsanız, bu yaygın bir sorundur. İşte bu sorunun olası nedenleri ve çözümleri:

    • Turbo Arızası: 1.3 Multijet motorlar turbo beslemelidir. Turbo arızalıysa, motor düşük devirlerde yeterli güç üretemeyebilir ve çekiş düşüklüğüne neden olabilir.
    • EGR Valfı Arızası: EGR valfi, motor emisyonlarını azaltmak için egzoz gazlarını tekrar emdirir. Arızalı bir EGR valfi, motorun aşırı zengin çalışmasına neden olarak çekiş düşüklüğüne yol açabilir.
    • Akaryakıt Filtresi Tıkanıklığı: Tıkalı bir yakıt filtresi, motora yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek çekiş sorunlarına neden olabilir.
    • Hava Filtresi Tıkanıklığı: Tıkalı bir hava filtresi, motora yeterli hava akışını engelleyerek güç kaybına ve çekiş düşüklüğüne yol açabilir.
    • Enjektör Sorunları: Arızalı veya tıkalı enjektörler, motora eşit olmayan yakıt püskürterek rölanti dengesizliği ve çekiş sorunlarına neden olabilir.

    Bu sorunları çözmek için yetkili bir servise başvurmanız önerilir. Çekiş problemlerini gidermek için turbo değişimi, EGR valfi temizliği, yakıt ve hava filtresi değişimi veya enjektör onarımı gibi işlemler gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • olabilecek muhtemel arızalar 1-yakıt filtresi kirlenmiştir değiştirilmesi gerekir ayrıca hava filtreside aşırı kirlenmiş olabilir.2-enjektör arızası olabileceği gibi diğer yakıt sistemleri olan pompa ve rail de de sorun olabilir.enjektörler sökülüp test aletine bağlanırsa sağlamlıkları kontrol edilebilir.3-bence turbo arızasıda olabilir turbonun ve bağlantı hortumlarının kontrol edilmesi gerekir.
  • ya 1.3 multijet motorlarda turbo varmı ki ?
  • Turbo vardır.
  • Besleme problemi olabilir turbo basıncı problemi vardır.
  • DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.
  • Yada o kilometreye kadar araç çok düşük devirlerde kullanılmıştır ve motor kurum bağlamıştır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.3 Multijet motorun 70 ve 75 beygirlik iki farklı versiyonu bulunmaktadır.
    Çalıştığım yere çeşit çeşit modelde çeşit çeşit kmde multijet motorlu araçlar geliyor.Bazı araç geliyor 250000 kmde deli gibi gidiyor,hemen tepki veriyor,bazı araç geliyor 30-40bin de basıyorsun basıyorsun gitmiyor.
    Sahibine bakıyorum,30-40bindeki arabayı,emekli bir öğretmen arabası,araba şehiriçinde yavaş yavaş gitmekten sağır olmuş.
    250000deki araç şirket arabası adam eşşeğe biner gibi binmiş,biryerlere erken gidebilmek için basmış basmış motoru zorlamış,motor alışık.
    Bu yüzden kesin bir teşhis koymamakla birlikte,bununda bir neden olabileceğini söylüyorum.
    2000den sonra atik değil deseydiniz turbo sorunudur diyebilirdik ama öncesinin birçok nedeni olabilir görmeden birşey söylemek yanlış olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyingraper -- 30 Ekim 2009; 20:38:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyingraper

    1.3 Multijet motorun 70 ve 75 beygirlik iki farklı versiyonu bulunmaktadır.
    Çalıştığım yere çeşit çeşit modelde çeşit çeşit kmde multijet motorlu araçlar geliyor.Bazı araç geliyor 250000 kmde deli gibi gidiyor,hemen tepki veriyor,bazı araç geliyor 30-40bin de basıyorsun basıyorsun gitmiyor.
    Sahibine bakıyorum,30-40bindeki arabayı,emekli bir öğretmen arabası,araba şehiriçinde yavaş yavaş gitmekten sağır olmuş.
    250000deki araç şirket arabası adam eşşeğe biner gibi binmiş,biryerlere erken gidebilmek için basmış basmış motoru zorlamış,motor alışık.
    Bu yüzden kesin bir teşhis koymamakla birlikte,bununda bir neden olabileceğini söylüyorum.
    2000den sonra atik değil deseydiniz turbo sorunudur diyebilirdik ama öncesinin birçok nedeni olabilir görmeden birşey söylemek yanlış olur.



    dostum yazdıklarının doğruluk payı yüksek olsa da daha önce saldıran araç şimdi gitmiyor diye bir probleminin olduğunu söylüyor konuyu açan arkadaş.
    üstteki yorumlardan turbo hortumları ve turbo testi yapılmasına katılıyorum.
    en son ve en masraflı olan iş pompa ve enjektör sisteminin gözden geçirilmesi kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyingraper

    1.3 Multijet motorun 70 ve 75 beygirlik iki farklı versiyonu bulunmaktadır.
    Çalıştığım yere çeşit çeşit modelde çeşit çeşit kmde multijet motorlu araçlar geliyor.Bazı araç geliyor 250000 kmde deli gibi gidiyor,hemen tepki veriyor,bazı araç geliyor 30-40bin de basıyorsun basıyorsun gitmiyor.
    Sahibine bakıyorum,30-40bindeki arabayı,emekli bir öğretmen arabası,araba şehiriçinde yavaş yavaş gitmekten sağır olmuş.
    250000deki araç şirket arabası adam eşşeğe biner gibi binmiş,biryerlere erken gidebilmek için basmış basmış motoru zorlamış,motor alışık.
    Bu yüzden kesin bir teşhis koymamakla birlikte,bununda bir neden olabileceğini söylüyorum.
    2000den sonra atik değil deseydiniz turbo sorunudur diyebilirdik ama öncesinin birçok nedeni olabilir görmeden birşey söylemek yanlış olur.



    dostum yazdıklarının doğruluk payı yüksek olsa da daha önce saldıran araç şimdi gitmiyor diye bir probleminin olduğunu söylüyor konuyu açan arkadaş.
    üstteki yorumlardan turbo hortumları ve turbo testi yapılmasına katılıyorum.
    en son ve en masraflı olan iş pompa ve enjektör sisteminin gözden geçirilmesi kalıyor.


    Zannediyorum ki söylemek istediğimi iyi ifade edememişim,ya da siz iyi okumamışsınız.
    Araba önceki kullanıcısının kullanım tarzından mütevellit,sağır olmuş olabilir.
    Sıkıntı 2000 devirden önceyse turboyla alakalı olmadığını düşünüyorum.
    Arkadaşın yazdığına da bakılırsa,
    "arkadaşımın arabasına bindikten sonra" arabamın gitmediğini düşünmeye başladım diyor.
    Yani araç aslında aldığından beri aynı keyifteymiş,arkadaşımız başka bir MJ araca binince aracın keyifsiz olduğunu anlamış.




  • hava filtresine bağlanan bir kablolu soket var bu kablulu sokete baglanan sensor ver onu yıka veya değiştir
  • Bendede aynı sorun var ve hava akış sensörü denilen o hava filtresi ile bağlantılı olan soketi çıkarınca araç güzel gidiyor fakat takınca 2500 deviren sonra hızlanıyor bnim teşhisimde o parça sıkıntılı ya bozuk yada kirli göreceğiz bakalım temizleticem sonrada değişimi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.


    selam kardeşim.sen pompa enjektör ustasıydın yanlış hatırlamıyorsam eskiden imzanda öyle bir şey vardı diye hatırlıyorum.bir sorum olacak.bende de buna benzer bir çekiş sorunu var ama biraz farklı.şöyle ki aracım bazen alt devirlerde çok canlı iken ara ara sağırlaşıyor günü gününü tutmuyor.akışmetrem yeni turbo basıncını kontrol ettirdim güzel.enjektör değerleri de güzel.neden olabilir acaba?hava filtremi sık sık kendim elektrikli süpürge ile temizlerim ama filtre orijinal mi ondan emin değilim.orijinal olmamasından olabilir mi acaba?Boraların dizeli ile benzinlisinin hava filtresi farklımı onu da bilmiyorum.aracımı hep dolgun kullanırım dizeli iyi bilirim.gıcık bir durum.arabamın çekişinin iyi olduğu zamanlarda kompressörü de artıyor.rampa aşağı viteste inerken daha çok tutuyor kendini.silindir kapağının kurumlanmış olmasından şüpheleniyorum bir de.en son 90000 de temizletmiştim kapağı şimdi 164000 deyim.bir fikrin var mı acaba?çözersem süper olacak.teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 21 Aralık 2012; 23:21:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.


    selam kardeşim.sen pompa enjektör ustasıydın yanlış hatırlamıyorsam eskiden imzanda öyle bir şey vardı diye hatırlıyorum.bir sorum olacak.bende de buna benzer bir çekiş sorunu var ama biraz farklı.şöyle ki aracım bazen alt devirlerde çok canlı iken ara ara sağırlaşıyor günü gününü tutmuyor.akışmetrem yeni turbo basıncını kontrol ettirdim güzel.enjektör değerleri de güzel.neden olabilir acaba?hava filtremi sık sık kendim elektrikli süpürge ile temizlerim ama filtre orijinal mi ondan emin değilim.orijinal olmamasından olabilir mi acaba?Boraların dizeli ile benzinlisinin hava filtresi farklımı onu da bilmiyorum.aracımı hep dolgun kullanırım dizeli iyi bilirim.gıcık bir durum.arabamın çekişinin iyi olduğu zamanlarda kompressörü de artıyor.rampa aşağı viteste inerken daha çok tutuyor kendini.silindir kapağının kurumlanmış olmasından şüpheleniyorum bir de.en son 90000 de temizletmiştim kapağı şimdi 164000 deyim.bir fikrin var mı acaba?çözersem süper olacak.teşekkürler...

    selam aracının ara sıra oluşan çekiş sorunu için 2 ihtimal var.
    - egr valfi kurumlamaya bağlı sıkışma
    - turbo valfinin son günlerini yaşıyor olması ihtimali

    bu arada enjektörlerin miktar ve basınçlarını ölçtürdüğünüzü varsayıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.


    selam kardeşim.sen pompa enjektör ustasıydın yanlış hatırlamıyorsam eskiden imzanda öyle bir şey vardı diye hatırlıyorum.bir sorum olacak.bende de buna benzer bir çekiş sorunu var ama biraz farklı.şöyle ki aracım bazen alt devirlerde çok canlı iken ara ara sağırlaşıyor günü gününü tutmuyor.akışmetrem yeni turbo basıncını kontrol ettirdim güzel.enjektör değerleri de güzel.neden olabilir acaba?hava filtremi sık sık kendim elektrikli süpürge ile temizlerim ama filtre orijinal mi ondan emin değilim.orijinal olmamasından olabilir mi acaba?Boraların dizeli ile benzinlisinin hava filtresi farklımı onu da bilmiyorum.aracımı hep dolgun kullanırım dizeli iyi bilirim.gıcık bir durum.arabamın çekişinin iyi olduğu zamanlarda kompressörü de artıyor.rampa aşağı viteste inerken daha çok tutuyor kendini.silindir kapağının kurumlanmış olmasından şüpheleniyorum bir de.en son 90000 de temizletmiştim kapağı şimdi 164000 deyim.bir fikrin var mı acaba?çözersem süper olacak.teşekkürler...

    selam aracının ara sıra oluşan çekiş sorunu için 2 ihtimal var.
    - egr valfi kurumlamaya bağlı sıkışma
    - turbo valfinin son günlerini yaşıyor olması ihtimali

    bu arada enjektörlerin miktar ve basınçlarını ölçtürdüğünüzü varsayıyorum.


    egr yi yeni temizlettim hiçbir şey farketmedi.turbo basınç valfi konusunda birşey diyemiyorum.intercooler üzerindeki valf mi bu?ne kadardır fiyatı?teşekkürler...




  • 1.6 focusda aynı şeyi yaşadım 2000 2500 devire kadar tık yok sonrasında bir köklüyor 45 km kadar yolu var 1.vites.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.


    selam kardeşim.sen pompa enjektör ustasıydın yanlış hatırlamıyorsam eskiden imzanda öyle bir şey vardı diye hatırlıyorum.bir sorum olacak.bende de buna benzer bir çekiş sorunu var ama biraz farklı.şöyle ki aracım bazen alt devirlerde çok canlı iken ara ara sağırlaşıyor günü gününü tutmuyor.akışmetrem yeni turbo basıncını kontrol ettirdim güzel.enjektör değerleri de güzel.neden olabilir acaba?hava filtremi sık sık kendim elektrikli süpürge ile temizlerim ama filtre orijinal mi ondan emin değilim.orijinal olmamasından olabilir mi acaba?Boraların dizeli ile benzinlisinin hava filtresi farklımı onu da bilmiyorum.aracımı hep dolgun kullanırım dizeli iyi bilirim.gıcık bir durum.arabamın çekişinin iyi olduğu zamanlarda kompressörü de artıyor.rampa aşağı viteste inerken daha çok tutuyor kendini.silindir kapağının kurumlanmış olmasından şüpheleniyorum bir de.en son 90000 de temizletmiştim kapağı şimdi 164000 deyim.bir fikrin var mı acaba?çözersem süper olacak.teşekkürler...

    selam aracının ara sıra oluşan çekiş sorunu için 2 ihtimal var.
    - egr valfi kurumlamaya bağlı sıkışma
    - turbo valfinin son günlerini yaşıyor olması ihtimali

    bu arada enjektörlerin miktar ve basınçlarını ölçtürdüğünüzü varsayıyorum.


    egr yi yeni temizlettim hiçbir şey farketmedi.turbo basınç valfi konusunda birşey diyemiyorum.intercooler üzerindeki valf mi bu?ne kadardır fiyatı?teşekkürler...

    HAVA AKIŞMETRE GİBİ GÖRÜNÜYOR. TAM ARIZA YAPMASA DA HER AN ARIZAYA GEÇEBİLECEĞİ GİBİ BİR DURUM VAR.
    ARKADAŞLARINIZDA AYNI ARAÇTAN VARSA EĞER, AKIŞMETREYİ DEĞİŞİN, ÖYLE KULLANIN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    DOSTUM TURBO DA PROBLEM YOKSA EĞER,
    HAVA AKIŞ METRE DENİLEN PARÇA. HAVA FİLTRESİNDE HAVA KANALINDA SOKETLİ BİR AKSAM. ELİ YATKIN BİR USTAYA VER BENZİN VE HAVA İLE GÜZELCE YIKAYARAK TEMİZLESİN. MUHTEMELEN SORUN ÇÖZÜLECEK. KURTARMAZSA YENİSİNİ ALMAK ZORUNDA KALABİLİRSİN.
    ENJEKTÖRLERDE PROBLEM OLDUĞUNU ZANNETMİYORUM, ZİRA ÇEKİŞ DÜŞÜKLÜĞÜ PROBLEMİNDE ENJEKTÖRLERİN BOZUK OLMASI İÇİN SİYAH DUMAN ATMASI DA GEREKİR.


    selam kardeşim.sen pompa enjektör ustasıydın yanlış hatırlamıyorsam eskiden imzanda öyle bir şey vardı diye hatırlıyorum.bir sorum olacak.bende de buna benzer bir çekiş sorunu var ama biraz farklı.şöyle ki aracım bazen alt devirlerde çok canlı iken ara ara sağırlaşıyor günü gününü tutmuyor.akışmetrem yeni turbo basıncını kontrol ettirdim güzel.enjektör değerleri de güzel.neden olabilir acaba?hava filtremi sık sık kendim elektrikli süpürge ile temizlerim ama filtre orijinal mi ondan emin değilim.orijinal olmamasından olabilir mi acaba?Boraların dizeli ile benzinlisinin hava filtresi farklımı onu da bilmiyorum.aracımı hep dolgun kullanırım dizeli iyi bilirim.gıcık bir durum.arabamın çekişinin iyi olduğu zamanlarda kompressörü de artıyor.rampa aşağı viteste inerken daha çok tutuyor kendini.silindir kapağının kurumlanmış olmasından şüpheleniyorum bir de.en son 90000 de temizletmiştim kapağı şimdi 164000 deyim.bir fikrin var mı acaba?çözersem süper olacak.teşekkürler...

    selam aracının ara sıra oluşan çekiş sorunu için 2 ihtimal var.
    - egr valfi kurumlamaya bağlı sıkışma
    - turbo valfinin son günlerini yaşıyor olması ihtimali

    bu arada enjektörlerin miktar ve basınçlarını ölçtürdüğünüzü varsayıyorum.


    egr yi yeni temizlettim hiçbir şey farketmedi.turbo basınç valfi konusunda birşey diyemiyorum.intercooler üzerindeki valf mi bu?ne kadardır fiyatı?teşekkürler...

    HAVA AKIŞMETRE GİBİ GÖRÜNÜYOR. TAM ARIZA YAPMASA DA HER AN ARIZAYA GEÇEBİLECEĞİ GİBİ BİR DURUM VAR.
    ARKADAŞLARINIZDA AYNI ARAÇTAN VARSA EĞER, AKIŞMETREYİ DEĞİŞİN, ÖYLE KULLANIN.

    bana hava akışmetre gibi geldi ama akışmetreyi değişeli daha 6 ay oldu hocam.bozulması imkansız.hatta akışmetreyi yeni taktığımda bile çekişi düşük gelmişti bana.sonra sonra normalleşti ama şimdilerde yine sorun oluyor ara ara.acaba akışmetrenin montaj pozisyonu mu yanlış.o aklıma geliyor biraz.ama sanırım böyle bir durum olmaz.usta takmıştı zaten.




  • konuyu da multijetten benim araca getirdim bu arada.arkadaşlar hakkınızı helal edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 22 Aralık 2012; 18:57:37 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.