Şimdi Ara

1.4 TDİ Hakkında ANA KONU(Parça fiyatları,Sorunsuzluk,Servisler Vs)Kısacası Herşey...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
3.626
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başka başlıklarda açılmış ama sahipsiz kalmış başlıklar.Umarım Bu başlık altında güzel paylaşımlar yapabiliriz.1.4 tdi motorlu araca sahip bütün kullanıcıların bildikleri herşeyi,tecrübelerini yazmaları dileğiyle.İyi forumlar...

    edit:düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 30 Ağustos 2014; 12:04:23 >



  • Aradığın kişi benim dostum

    Sormak istediklerinizi buyrun sorun..

    1.4 TDI 80 HP İbiza sahibiyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Aradığın kişi benim dostum

    Sormak istediklerinizi buyrun sorun..

    1.4 TDI 80 HP İbiza sahibiyim.


    hocam öncelikle teşekkür ederim katılım için
    sorular geliyor:
    1)Aracın her bakımındaki giderleri nelerdir?(malum çok km yapıcaz ist-kocaeli hergün )
    2)parçasını,ustasını kolay bulabilir miyiz ??
    3)kronik bir sorunu varmıdır?yol tutuşu nasıldır? yakıt seçer mi?Hız sabitleyici fonksiyonu gerektiği gibi görevini yerine getiriyor mu?

    Hocam sen kısaca ne biliyorsan anlat aklına geleni...




  • Çıkmam gerekiyor, yarın akşam detaylı bir şekilde cevaplayacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Çıkmam gerekiyor, yarın akşam detaylı bir şekilde cevaplayacağım

    hocam bütün detayları Bekliyorum sabırsızlıkla
  • sedandan devam

    bakımlarda, 4.3lt yağ alması nedeniyle ufak bir fark oluyor.. kaldi ki yağda benim gibi fantaziye kaçarsanız ; 5ltsine 120liraya alırsınız; mobil1 tam sentetik muhabbeti.. onun harici millet benzinli aracında yakıt filtresi değiştirmediği;ustaların da 10-40 yağı yasladığı için; "dizellerin bakımı pahalı" deniyor..
    parçası da ustası da boldur; ortak bir motor olması nedeniyle(vag grubunda)..
    kronik olarak nitelendirilebilecek bir sorunu; yağ pompası zincirinin zamanla gevşemesi,ses yapması, daha da görmezden gelinirse kopması..
    yol tutuşta bir fiesta kadar olmasa da iyidir..
    hız sabitleyiciden ne beklendiğine bağlı; sollama yapacağım diyorsan onu da yapıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    sedandan devam

    bakımlarda, 4.3lt yağ alması nedeniyle ufak bir fark oluyor.. kaldi ki yağda benim gibi fantaziye kaçarsanız ; 5ltsine 120liraya alırsınız; mobil1 tam sentetik muhabbeti.. onun harici millet benzinli aracında yakıt filtresi değiştirmediği;ustaların da 10-40 yağı yasladığı için; "dizellerin bakımı pahalı" deniyor..
    parçası da ustası da boldur; ortak bir motor olması nedeniyle(vag grubunda)..
    kronik olarak nitelendirilebilecek bir sorunu; yağ pompası zincirinin zamanla gevşemesi,ses yapması, daha da görmezden gelinirse kopması..
    yol tutuşta bir fiesta kadar olmasa da iyidir..
    hız sabitleyiciden ne beklendiğine bağlı; sollama yapacağım diyorsan onu da yapıyor

    Cevaplar yavaş yavaş geliyor çok güzel peki hocam bu araçlar için yakıt seçmiyor vs gibi şeyler söyleniyor ne kadar doğru..cevaplar gelmeye devam eder umarım.İyi forumlar...

    Edit:düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 29 Ocak 2013; 18:50:20 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • TUTMAZ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    TUTMAZ.

    Konuyu tutsun diye değil bilgi alış verişi diye açtım.Ben burayı gereksiz yorumların doldurması için açmadım.Aile aracı isteyen adama BMW M3 öneren insan!(Seninle polemiğe girmeye hiç niyetim yok.Gerekli gereksiz yazılar yazıp konu başlığımı kirletme.Git başka yerde oyalan!)

    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rdiesel -- 29 Ocak 2013; 19:14:32 >
  • yakıt seçer, seçmez olur mu? kötü yakıt alırsın enjektörleri eline alırsın.
    yağı 5-30 koyacaksın. castrol turbo diesel var, en iyisi odur.
    her 10 binde bir rutin bakımını yapacaksın.
    bendeki 3 silindirlidir, ses yapar. seattaki de 3 silindirli sanırım.
  • 1.4 tdi için bakım aralığı 10 bin km dir. Bakımda motor yağı,yağ,hava,polen filtresi değişir. 20 bin km de bir de yakıt filtresi değişir. Hava filtresini 5 binde bir motor yağını da 7500 de bir değiştirmeniz motor için daha sağlıklı olur.
    Motor yağı olarak mutlaka 505.01 onay kodlu olanı seçin. Castrol edge turbodiesel 5w40 ,Mobil Syst S Special V 5W-30 gibi...
    Bunun haricinde 90 bin km de ağır bakımı vardır. Triger kayışı, devirdaim pompası vs .değişir.600-700tl civarı tutar.
    Yakıt olarak common-railler kadar seçici değildir ama yine de de bilindik yerlerden alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    TUTMAZ.

    Konuyu tutsun diye değil bilgi alış verişi diye açtım.Ben burayı gereksiz yorumların doldurması için açmadım.Aile aracı isteyen adama BMW M3 öneren insan!(Seninle polemiğe girmeye hiç niyetim yok.Gerekli gereksiz yazılar yazıp konu başlığımı kirletme.Git başka yerde oyalan!)

    Edit:İmla

    Takıldığı yere bak. Ben öneririrm benim aile aracı anlayışım bu, problem ?
    Laf sokma çabaları ve ardından polemiğe girmiyorum diyiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    yakıt seçer, seçmez olur mu? kötü yakıt alırsın enjektörleri eline alırsın.
    yağı 5-30 koyacaksın. castrol turbo diesel var, en iyisi odur.
    her 10 binde bir rutin bakımını yapacaksın.
    bendeki 3 silindirlidir, ses yapar. seattaki de 3 silindirli sanırım.


    Peki hocam biraz fazla olucam ama motordaki hayati parçaların güncel yedek parça fiyatlarından haberiniz varmı(turbo,enjektör,volan,debriyaj balatası vb...).Başta belirttiğim gibi uzun km'ler yapacağım bu sebeple aracın bakımları çok uzun aralıklı süreler olmayacak.O yüzden de fiyat edinimi benim için önemli..tabi bu aracı almaya niyet etmiş tüm arkadaşlar içinde önemli olduğunu düşünüyorum.Cevaplarınız için teşekkür ederim.(Dediğiniz gibi 1.4 tdi-3 silindirlidir.)




  • Enjektörler 3 tane diye daha ucuz olur yanılgısına düşmeyin; takım olarak değişiyor ve fiyatı da euro bazında ve okkalıydı duyduklarıma göre..
    Yakıt konusunda da pek nazlı değildir,performanstan ziyade sesi değişkenlik gösteriyor.ama shell gtl sevmiyor değil hani
    Uzun yol az yapmama rağmen gözlemlerimde 110 dan sonra yakıt gözle görülür artıyor..vites oranları da bir garip birinci vites diğer dizellere oranla uzun,son vites ise kısa;2250devirde 100 civarında oluyor 5.viteste..
    Şehiriçindeki rahatsız edici titreşim ve sesler kendini otoyol kullanımında hissettirmiyor..
    Bu aracı kullanırken yolu,motoru,herbir newtonmetreyi hissediyo insan,alışınca da diğer araçlar daha hissiz geliyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rdiesel

    quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    yakıt seçer, seçmez olur mu? kötü yakıt alırsın enjektörleri eline alırsın.
    yağı 5-30 koyacaksın. castrol turbo diesel var, en iyisi odur.
    her 10 binde bir rutin bakımını yapacaksın.
    bendeki 3 silindirlidir, ses yapar. seattaki de 3 silindirli sanırım.


    Peki hocam biraz fazla olucam ama motordaki hayati parçaların güncel yedek parça fiyatlarından haberiniz varmı(turbo,enjektör,volan,debriyaj balatası vb...).Başta belirttiğim gibi uzun km'ler yapacağım bu sebeple aracın bakımları çok uzun aralıklı süreler olmayacak.O yüzden de fiyat edinimi benim için önemli..tabi bu aracı almaya niyet etmiş tüm arkadaşlar içinde önemli olduğunu düşünüyorum.Cevaplarınız için teşekkür ederim.(Dediğiniz gibi 1.4 tdi-3 silindirlidir.)

    turbo, enjektör değiştirmediğim için bilemeyeceğim. baskı balata işcilik dahi 400-600 arasıydı sanırım.

    uzun yol için ideal araçtır.

    80 km sabit hızla 3.0 lt / 100 km (kırşehir-konya)
    110 km sabit hızla 4.6 lt / 100 km (kırşehir-mersin, klima açık)

    2 ayda bir arabamı 10 bin bakımına sokarım. bakımını zerre aksatmam, 70 bin kmdir bende. beni kesinlikle üzmedi, -20 derecede bile çalışmam demedi.

    sen ona bakarsan o da sana bakar. 1.4 tdi türkiye şartlarında ideal araçtır. partükül filtresi yoktur, şimdiki tdi lar sıkıntı bu yüzden.


    sonuna kadar tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    turbo, enjektör değiştirmediğim için bilemeyeceğim. baskı balata işcilik dahi 400-600 arasıydı sanırım.

    uzun yol için ideal araçtır.

    80 km sabit hızla 3.0 lt / 100 km (kırşehir-konya)
    110 km sabit hızla 4.6 lt / 100 km (kırşehir-mersin, klima açık)

    2 ayda bir arabamı 10 bin bakımına sokarım. bakımını zerre aksatmam, 70 bin kmdir bende. beni kesinlikle üzmedi, -20 derecede bile çalışmam demedi.

    sen ona bakarsan o da sana bakar. 1.4 tdi türkiye şartlarında ideal araçtır. partükül filtresi yoktur, şimdiki tdi lar sıkıntı bu yüzden.


    sonuna kadar tavsiye ederim.

    Hocam bilgiler için çok teşekürler.Buradan 1.4 tdi ler hakkında başka paylaşımlar da yaparak bu motora sahip araçları(ibiza,polo,fabia) alacak olan arkadaşları bilgilendirmeye devam etmeniz dileyiğle.Ama iyiden iyiye kafamda ibiza şekillendi kredi meselesini çözersem inş alacağım.




  • 1.4 TDI için triger değiştiren var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    1.4 TDI için triger değiştiren var mı?

    Ben değiştirmiştim ibizaya
  • ~Trabzon61~ kullanıcısına yanıt
    Serviste mi yapıldı yoksa başka bir yerde mi?

    Parçaları siz mi aldınız.Markasını hatırlıyormusunuz.
  • Merhaba,
    2005 model 1.4 TDI 75'lik Cordoba aracım var. Araçtan oldukça memnunum. 1.4 TDI motor 3 silindir ve biraz sesli ama bence yakıt ekonomisi, sağlamlığı ve bu teknolojiye oranla performansı gayet tatmin edici.

    Benim sormak istediğim bir konu var. Bir yerde okumuştum tam hatırlamıyorum ama bu motorun bir 75 hp'lik bir de 80 hp'lik iki versiyonu var ve bu versiyonların yağ kapasiteleri birbirinden farklı mı? 75'lik olana 4lt yağ konulurken 80'lik olana ~4.3 lt yağ konuluyordu sanki. Doğru mu hatırlıyorum? yoksa ikisine birden ~4.3 lt mi konuluyordu? Bakım dönemi geldi ve ben internetten almak istiyorum yağı. Kaç lt. almam gerekli acaba?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.