Şimdi Ara

1.4 TDIPolo Enjektör ve Marş Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bir konuda yardıma ihtiyacım var, anlayanlar göz atabilirse çok sevinirim.


    2016 model 1.4 tdi 90hp 60.000 kilometrede bir Polo aracım var. Bu sabah yoğun mazot kokusu ve kaputtan çıkan buhar nedeniyle otoyolda kenara çekmek durumunda kaldım. Motor kapağını kaldırdığımda motor üstünde 2 parmak mazot biriktiğini gördüm. Bir motor ustasına gösterdiğimde enjeksiyon dönüş hortumunun ortasında tüm hortumları birleştiren parçanın kırık olduğunu gösterdi ve tamir edeyim dedi. Tamam dedim, 2 saat sonra aracı aldım ve denedim, sorun yok gibi göründüğünden aracı aldım ve yola çıktım.


    Pendikten avrupaya geçerken 2. Köprünün ayağına geldiğimde araç yine buhar yapmaya ve ciddi şekilde mazot kaçırmaya başladı. Mecburen bir süre böyle gittikten sonra kenara çektim ve aynı hortumun ucunun birleştiği yerden yarıldığını gördüm. Motorun üstü de bu sefer daha fazla mazot dolmuştu. Ben de hortumun yarılan yerini kopartıp ucunu düzelttim ve yerine geri taktım. Motor üstündeki mazotu havluyla çektirdim ve temizledim. Daha sonra araç çalışacak umuduyla marşa bastım ama marş uzun uzun bassa da motor marşı almadı ve çalışmadı. Araç marşa bastığımda uzun uzun sallanıyor ve ısıtma bujisi arızası vermeye başlıyordu. Böyle birkaç kere denedim belki marş alır diye. Bu sırada akü zayıf uyarısı aldım ve bir anda akü neredeyse boş diye bir uyarı geldi (geçen hafta %50 kapasite çıkmıştı). Daha sonra marş hiç basmamaya başladı ve aracı çekiciyle eve yakın bir yere bıraktırdım.


    Akü değişecek artık sanırım, ama geri kalan kısmı çok canımızı yakmaz umarım. Sorunun enjektör dönüş hortumuya yaşadığımız problem sonrası kısmında hangi parçalar zarar görmüş olabilir arkadaşlar? Acaba sadece akü zayıf olduğu için mi marş almayıp sallamaya başladı? Yoksa marş motorunda ya da benzin pompasında bir sıkıntı olabilir mi? Isıtma bujileri bu süreçte zarar görmüş müdür? Son olarak da, Avrupa yakasında bu işi hızlıca halledecek bir usta tavsiyeniz olur mu?


    Şimdiden teşekkürler arkadaşlar. Herkese iyi günler dilerim.

    1.4 TDIPolo Enjektör ve Marş Sorunu
    1.4 TDIPolo Enjektör ve Marş Sorunu
    1.4 TDIPolo Enjektör ve Marş Sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mktlmz -- 10 Ağustos 2021; 0:30:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Araca hava yaptırmışsınız, uzun süre marş basmaya çalıştığınız içinde akünüz zayıflamış.


    Hava olayını kullanıcı bazında çözmenin bir kaç yolu var fakat hiç bilmeyen için yapılması zor ve tehlikeli o yüzden yazmıyorum.


    Akü olayında da akünün yaşı itibariyle değişim gerekli değilse araç yol yaptıkça akü kendini toparlar değiştirmenize gerek yok

  • Bana da hava yapmış gibi geldi.


    Bir yerde şöyle bir bilgi var, pek işe yarayacak gibi değil ama denemekten zarar gelmez.


    Alıntı

    metni:
    2. durum ise Wolkswagen, Seat Skoda vb araçlarda ise elle vakum yapmak yerine aracın kontak anahtarını çevirip çalıştırmadan ışıklar sönene kadar bekleyip kapatarak (aynı işlem 4 - 5 defa tekrar edilir araç çalıştırılmaz) yakıtı manuel olarak pompalamış ve havanın yerini yakıtın alması sağlanmış olur. ve daha sonra araç normal çalıştırılabilir.
  • Enjektöre bağlanan her hortumu orjinal yeni parça ile değiştirin.

  • Cevaplar için herkese teşekkürler.


    Bu gün aracı Maslak Atatürk oto sanayide bir dizel motor ustasına gösterdim. Söylediği hortumun tamamen orijinaliyle değişmesi gerektiği (ben de katılıyorum), enjektörlerin çok marş basmam nedeniyle sorunlu görüldüğü ve enjektör renovasyonu gerektiği, ayrıca mazot dönüş valflerinin (yakıt basınç regülatörü) kötü durumda olduğu ve değişmesi gerektiği. Hortum için önce 1250 TL, daha sonra 920 TL fiyat alabildik. Renovasyon ile sök-tak işçilik için toplam 800 TL, dönüş valfleri için ise 2200 TL gibi bir fiyat verdi. Ben dönüş valfleri için maddi durumumun olmadığını iletip diğer işler için olur verdim. Sizce basınç regülatörlerini değiştirmek şart mıdır? Yani 60.000 km bir araçta bu parça ne kadar kötü halde olabilir? Şartsa bir şekilde para bulup yaptıracağım ama çıkma parça iş görür mü? Bu konuda bilgisi olan var mıdır arkadaşlar?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mktlmz

    Cevaplar için herkese teşekkürler.


    Bu gün aracı Maslak Atatürk oto sanayide bir dizel motor ustasına gösterdim. Söylediği hortumun tamamen orijinaliyle değişmesi gerektiği (ben de katılıyorum), enjektörlerin çok marş basmam nedeniyle sorunlu görüldüğü ve enjektör renovasyonu gerektiği, ayrıca mazot dönüş valflerinin (yakıt basınç regülatörü) kötü durumda olduğu ve değişmesi gerektiği. Hortum için önce 1250 TL, daha sonra 920 TL fiyat alabildik. Renovasyon ile sök-tak işçilik için toplam 800 TL, dönüş valfleri için ise 2200 TL gibi bir fiyat verdi. Ben dönüş valfleri için maddi durumumun olmadığını iletip diğer işler için olur verdim. Sizce basınç regülatörlerini değiştirmek şart mıdır? Yani 60.000 km bir araçta bu parça ne kadar kötü halde olabilir? Şartsa bir şekilde para bulup yaptıracağım ama çıkma parça iş görür mü? Bu konuda bilgisi olan var mıdır arkadaşlar?

    Aracı sıfır aldıysanız 60.000KM'de bu arızaların oluşması anormal bir durum yetkili servisten garanti yolunu denemekte fayda var.





  • Sorun çözüldü arkadaşlar. Benzer bir sorunla karşılaşıp başlığı okuyan arkadaşlara yol göstermesi amacıyla durumu detaylı yazıyorum. Bozulan parça şu:


    1.4 TDIPolo Enjektör ve Marş Sorunu

    Her bir enjektörlün içinde bu basınç regülatörlerinden 1’er tane varmış. Benim araçta 3 enjektör olmasına rağmen set olarak satıldığı için 4’lü alıp değiştirdik. Yetkili servis enjektörlün içinden bu parçayı değiştirmediklerini ve set enjektör değişimi gerektiğini, bunun sadece parça maliyetinin de 16.000 TL olduğunu söyleyince arabayı bıraktığım ustaya 2.200 TL’ye değişim yaptırdım.

    Aracı Maslak oto sanayide Bekaroğlu Bosch Car Service’in karşı çaprazındaki Delphi bayii olan dizel ustasına götürmüştüm. Usta sağolsun çok ilgilendi, bu parçanın perakende bulunmasının da zor olduğunu söyledi. Ben epey bir parçacı aradıktan sonra bulamadım ve ustaya bıraktım işi. Bu parçanın bozulmasıyla artan basınç nedeniyle patlayan enjektör dönüş hortumu 920 liraya, enjektör revizyonu da 600 liraya maloldu. İşçilik sök-tak dahil 3.700 liraya helalleştik. 60 bin KM’de full yetkili servis bakımlı bir aracın enjektörlünde böyle bir sorun yaşamak can sıkıcı ama motor şu anda olması gerektiği gibi çalışıyor.

    Araç motoru çok sallanma yapıyor, tekleyerek çalışıyor ve marşı zor alıyorsa sizin araçta da benzer bir sıkıntı olabilir. Ustayı da kesinlikle tavsiye ediyorum. Cevap veren herkese teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2000 fiesta 1.25 rölanti sorunu
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.