Şimdi Ara

1.5 Tsi Act 150 bg mi? 1.6 Tdi 120 bg mi ? Karar veremiyorum ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
1
Favori
44.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bütçeniz elverişli ise hibrit araçları da değerlendirin derim özellikle corolla hibrit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    sıfır araçta aradaki fiyat farkı çok fazla hocam, yani 2 litre az yakarak 25-30k dizel motor fiyat farkı kapanmaz, aklınızda olsun
    ne yani satarken tdi tsi ile aynı paraya mı gidiyor? ya da 5 sene sonra arabayı çöpe mi atacak arkadaş ki 2. el değerlerini hesaba katmıyoruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Bütçeniz elverişli ise hibrit araçları da değerlendirin derim özellikle corolla hibrit.
    passat alacak adama corolla önermek?

    ayrıca hibritlerin 2. el durumu belirsiz. civic hibridler vardı bir zamanlar resmen çöpe attı parasını civic hibrid alan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EczDarkJackal

    Çok çeşit arabaya bindim özellikle vw olarak da. Kesinlikle 1.4 tsi act derim sessizliği ve performansı yıllık 2000 e fazlasıyla değer...1.6 tdi çok hantal kaçıyor tsi a göre ve motor sesi de var. İki motor arasında max 2 lt oynuyor. Yıllık yaptığım km göre hesapla sen...ama Ankara da fazla yakmazsın..
    passat'da dizel sesi içeri fazla gelmiyor. tdi biraz nazlı ama çok hantal falan da değil. 120-130'dan sonra nazlanıyor. o hızlara kadar iyi. maks 2 lt hesabı duruma göre değişir. basınca veya çok yoğun trafiğe girince makas açılıyor. benim eski aracım tsi golf'tü ve onunla passat tdi arasında 1,5-2 lt farkediyor. passat tsi ve passat tdi arasındaki fark daha fazla olur. bir de ben çok yoğun olmayan istanbul trafiğindeyim. yoğun olunca daha da fazla açılır fark.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    eski 1.4 golf tsi ve yeni tdi passat kullanıcısı olarak tdi diyorum:

    -tsi az yakar doğru ama tdi daha az yakar.
    -tdi-tsi yakış farkını alırken verdiğin farkla karşılarsın, senede şu kadar km yapman lazım diyenlere de aşağıdaki incele bir cevap. tdi passat 2. elde çok daha iyi gidiyor, yani aradaki verdiğin fiyat farkının bir önemi yok zira 2. elde tdi çok daha iyi gidiyor. bu yüzden tsi ile tdi'ya göre daha fazla zarar ediyorsun:
    Sekiz Silindir
    VW Passat dizel mi benzinli mi daha mantıklı olur?
    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html
    eski 1.4 tsi ile yeni 1.5 tsi act arasında baya fark var yalnız.




  • 1,4 150lik ACT kullanıyorum. İstersen az istersen çok yakar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CaNeRR kullanıcısına yanıt
    Nerede yaşıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onyargisiz

    Aracım manuel şehir içinde yoğun kullanımda 10-11 litre yakıyor

    hocam sizi tebrik ediyorum bu durust paylasimin icin tesekkur ederim cogu tsi kullanicisi cok dusuk yakit paylasimindan bahsedip yalan soyluyor siz ankarada manuel aracla 10-11 litre yakiyorsaniz istanbulda trafikte otomatik arac kac yakacak az cok tahmin edebiliyoruz bende atmosferik motor arac aldim lpg taktiracagim uzun zamandir lpg ustalariniin videolarini izliyorum hep tsi motorlara lpg takildigini goruyorum az yaktigi icin degildir herhalde :)

    Alıntıları Göster
    Merhaba hocam ben teşekkür ederim, yani kullanım bu şekilde şehir içi maks 7.5 dusurebildim bazı kullanıcılar nasıl şehir içi 5 litre yakıyor anlam veremiyorum 7.5 tüketim degeri alırken ömrümden ömür gitti vites 1800 devir gibi atıyordum start stoplu olduğu için araç sürekli düşük devirde sürmek akumun çabuk bitmesine sebep olacağını söyledi usta çünkü start stop bir ara çalışmıyordu servis devirli sürün dedi biraz :) yani 10-11 Passat TSI için gerçek değerler orta sertlikte sürüyorum deli gibi sürekli sürsem 13 bulur.

    Tüp meselesine karşıyım ben hocam TSI motorlarda zaten pekte uyumlu değiller bir ara sordum 18 bin dedi prins için :) Atmosferikler için tüp iyidir candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Ne alaka adam için önemli olan yakıt tüketimi özellikle bunu vurgulamış görende sanacak corolla doğan slx ile eş değer bir araç komedisiniz gerçekten.

    Ayrıca toyota 90'lı yıllardan beri hibrit üretiyor bu konuda tecrübeli civic hibritler neden tutmamış bir araştırın isterseniz son olarak yakın gelecekte hibrit araçlar daha çok yaygınlaşacak firmalar dizelden birer birer vazgeçe dursun.
  • Dizel 6lt ortalama yaksa 100km de 40TL 20bin km de 8bin TL
    Benzinli 7.5-8lt ortalama yaksa 100 km 55TL 20binde 11binTL
    Yıllık arada 3binTL fiyat farkı oluşur.
    İşin şu boyutuda var. Eğer araç kredi ile alınacaksa aradaki 30binTL dizel benzinli farkının faizinizide hesaplamanız gerekiyor. Bence benzinli mantıklı gibi. Birde soğuk memlekette isen dizel hiç tavsiye etmem. Isınmıyor meret



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhand28 -- 21 Ocak 2020; 16:49:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30.000 TL fark varsa çok fazla bence tsi. Ama kendim 1.6 tdi kullanıyorum yaklaşık 250 - 260 TL doldurarak 900 km civarı yol yapabiliyorum.
  • Kişiden kişiye yakıt olayı değişir. Yaptığın hıza, gereksiz yere hızlanıp fazla fren yapma vs. hepsi etken. Herkes sakin kullanırım der biri 5 litre yakıyor der diğeri 6 litre.
    Aracı almadan önce muhakkak 2-3 gün test edin. Test için az km de yıpranmamış araç bulmak lazım tabi. Ayrıca jant ve lastik ölçüleride etkileyecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sankiney

    Yıllık yakıt muhasebesini yaparsak;

    Ankara Opet benzin güncel fiyatı üzerinden 8 litre ortalama dersek: 7,12 x 8 = 56,96 TL (100 km) >>> 20000 km için; 11392 TL ortalama hadi 12000 TL diyelim.

    Ankara Opet dizel güncel fiyatı üzerinden 6,5 litre ortalama dersek: 6,65 x 6,5 = 43,22 TL (100 km) >>> 20000 km için; 8645 TL ortalama hadi 9000 TL diyelim.

    Araca üç aşağı beş yukarı 3000 TL 20000 km üzerinden fark olacak.

    Periyodik bakımlarda bu fark ortalama 1000 tl gibi kapansa 2000 olur. 2000 TL'yi de benzinlinin gücü ve sessizliğine sayabilirsiniz bence bu ortalamalar dahilinde.

    Sonuç olarak DSG'den uzak durun (the bomb has been planted)
    Eskiden ben de Tsi motora sıcak bakmıyordum da bu fiyatlarla Tsi mantıklı. Şu anki arabam lpg ile 50 kuruşu geçiyor şehir içinde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • road35 R kullanıcısına yanıt
    ankarada kullanıyorum. ort. 6.5 lt. sakin kullanırım. araç 1.5 passat
  • Tsi de tasarruf edilmez .Boşver o az yakar yalanlarını. 60 'la gidersem 3.0 jeep cheroke de az yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tsi veya muadili benzinli motorlarla dizel motor arasında fark en iyi ihtimalle 1 2 litre. tüketim miktarı ortalama hız ve motor sıcaklık durumuna göre katalog değerlerinden çok uzaklaşabiliyor.
    sattığım araç dizel manuel c sınıfıydı. mevcut araç ise 1.6 turbo benzinli d sınıfı. aynı güzergahta kullanılan dizel araç ortalamada 6,5 / 7,5 litre arasında yakarken benzinli 10 / 12,5 litre yakıyor. katalog değeri ile pratikteki tüketim arasındaki sapma %40 civarı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz298

    eski 1.4 tsi ile yeni 1.5 tsi act arasında baya fark var yalnız.

    Alıntıları Göster
    daha güzel motor ama 0,5 lt yakış farkı. beygir gücü de aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Ne alaka adam için önemli olan yakıt tüketimi özellikle bunu vurgulamış görende sanacak corolla doğan slx ile eş değer bir araç komedisiniz gerçekten.

    Ayrıca toyota 90'lı yıllardan beri hibrit üretiyor bu konuda tecrübeli civic hibritler neden tutmamış bir araştırın isterseniz son olarak yakın gelecekte hibrit araçlar daha çok yaygınlaşacak firmalar dizelden birer birer vazgeçe dursun.
    evet vurgusunda tsi mi tdi mi diye de sormuş. 3. bir seçenek yok. zaten karar da vermiş superb alıyorum demiş. superb alacak adama civic doğan görünümlü şahin gibi gelir.
  • Tabii ki tsi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bütün fabrikalar çevreyi kirlettiği için dizelcilerin bütün filtreleri iptal ettirme hakları var. yoksa siz bilmiyor musunuz?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.