Merhaba arkadaşlar elimde 10 watt gücünde bir panel var. Bununla çok klasik bir durum olarak 12v 7a aküyü şarj etmek istiyorum. Özel bir şarj kontrol modülü satın almadan bunu nasıl yapabilirim? LM 317 ile panel voltajını 14.4V 'a sabitlemem uygun olur mu yoksa bunu bir miktar daha yüksek mi tutmak gerekir(voltmetre ile ölçülen değer açık devre voltajı olduğu için)? Aldığım yerde direk diyot bağla aküye bas şarjı dediler ama panel çıkışı 20 voltu buluyor. Bu durumda şarj için bu voltajı kaça çekmem uygun olur? Herhangi bir voltaj düşürücü kullanmaz isem bir zararı olur mu? Sonuçta panel aküye bağlanınca yani akım çekilince açık devre voltajı düşecek. Kısaca; voltajı regülatörden geçirmek gerekir mi gerekirse kaç volt olmalı?
quote:
Orijinalden alıntı: ber3kerd
Merhaba arkadaşlar elimde 10 watt gücünde bir panel var. Bununla çok klasik bir durum olarak 12v 7a aküyü şarj etmek istiyorum. Özel bir şarj kontrol modülü satın almadan bunu nasıl yapabilirim? LM 317 ile panel voltajını 14.4V 'a sabitlemem uygun olur mu yoksa bunu bir miktar daha yüksek mi tutmak gerekir(voltmetre ile ölçülen değer açık devre voltajı olduğu için)? Aldığım yerde direk diyot bağla aküye bas şarjı dediler ama panel çıkışı 20 voltu buluyor. Bu durumda şarj için bu voltajı kaça çekmem uygun olur? Herhangi bir voltaj düşürücü kullanmaz isem bir zararı olur mu? Sonuçta panel aküye bağlanınca yani akım çekilince açık devre voltajı düşecek. Kısaca; voltajı regülatörden geçirmek gerekir mi gerekirse kaç volt olmalı?
Gerçekten 20 v civarına çıkıyorsa tabiki direkt bağlamanız uzun vadede skıntı doğurur. Direkt bağlarsanız akü hem yüksek gerilime hem de sınırlanmamış bir akıma maruz kalacak bu durum kurşun plakalara kısa zamanda zarar verebilir. Ama LM317 yi kullanırsanız şarj süresi 10 saatin üzerine çıkar fakat sağlıklı bir şarj sistemi kurmuş olursunuz. Aküye 20v verince oluşan düşüme aldırmayın bu yanılgı oluşturur, fakat bu sırada akünüz can çekişir...
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: ber3kerd
Merhaba arkadaşlar elimde 10 watt gücünde bir panel var. Bununla çok klasik bir durum olarak 12v 7a aküyü şarj etmek istiyorum. Özel bir şarj kontrol modülü satın almadan bunu nasıl yapabilirim? LM 317 ile panel voltajını 14.4V 'a sabitlemem uygun olur mu yoksa bunu bir miktar daha yüksek mi tutmak gerekir(voltmetre ile ölçülen değer açık devre voltajı olduğu için)? Aldığım yerde direk diyot bağla aküye bas şarjı dediler ama panel çıkışı 20 voltu buluyor. Bu durumda şarj için bu voltajı kaça çekmem uygun olur? Herhangi bir voltaj düşürücü kullanmaz isem bir zararı olur mu? Sonuçta panel aküye bağlanınca yani akım çekilince açık devre voltajı düşecek. Kısaca; voltajı regülatörden geçirmek gerekir mi gerekirse kaç volt olmalı?
Gerçekten 20 v civarına çıkıyorsa tabiki direkt bağlamanız uzun vadede skıntı doğurur. Direkt bağlarsanız akü hem yüksek gerilime hem de sınırlanmamış bir akıma maruz kalacak bu durum kurşun plakalara kısa zamanda zarar verebilir. Ama LM317 yi kullanırsanız şarj süresi 10 saatin üzerine çıkar fakat sağlıklı bir şarj sistemi kurmuş olursunuz. Aküye 20v verince oluşan düşüme aldırmayın bu yanılgı oluşturur, fakat bu sırada akünüz can çekişir...
Bu arada voltajı yazmayı unutmuşum, kurşun asit aküler +%20 gerilim ile şarj edilirler. Yani 12+2,4=14,4v (max. 15v)
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
Bu arada voltajı yazmayı unutmuşum, kurşun asit aküler +%20 gerilim ile şarj edilirler. Yani 12+2,4=14,4v (max. 15v)
Alıntıları Göster
panel çıkışına bitane 7815 bağlayın akü ile arasınada bir adet diyot bağlayın diyot hem voltajı 14.4v sabitleyip hemde aküden panele geri beslemeyi engelliyecektir.
mustyyyyy
kullanıcısına yanıt
Zaten bu iş için lm317 ile 14.4 volt çıkışlı bir regülatör devresi hazırlamıştım. Tek aklıma takılan bu regülatörden geçirdikten sonra açık devre voltajı evet 14.4 volt oluyor(diyottan da geçirerek alınan çıkış) ama bunu aküye bağlayınca 13'lere düşüyor bu konuda bilgim yok. Bahsettiğiniz üzere doğru olan bu yani düşmesi doğal. Peki şarj olunca yavaşça artacak mı bu voltaj? Ayrıca şarj süresi neden 10 saatin üzerine çıkar dediniz? LM317'nin yarattığı kayıptan ötürü mü?
quote:
Orijinalden alıntı: ber3kerd
Zaten bu iş için lm317 ile 14.4 volt çıkışlı bir regülatör devresi hazırlamıştım. Tek aklıma takılan bu regülatörden geçirdikten sonra açık devre voltajı evet 14.4 volt oluyor(diyottan da geçirerek alınan çıkış) ama bunu aküye bağlayınca 13'lere düşüyor bu konuda bilgim yok. Bahsettiğiniz üzere doğru olan bu yani düşmesi doğal. Peki şarj olunca yavaşça artacak mı bu voltaj? Ayrıca şarj süresi neden 10 saatin üzerine çıkar dediniz? LM317'nin yarattığı kayıptan ötürü mü?
14.4v tan sonra diyot bağlarsanız çıkış 13.7-13.8v a düşer diyot üzerinde 0.6-0.7 voltaj düşer siz lm317 nin çıkışını 15v gibi ayarlayın.
ber3kerdB
kullanıcısına yanıt
proteus simulasyonu pratikte denenmemiştir.
giriş voltajı 18-21 volt.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toyer -- 4 Haziran 2014; 20:37:12 >
metinuster
kullanıcısına yanıt
Tamam kardeşim biliyorum yazdım ya zaten diyottan geçmiş haldeki çıkışı diye zaten pot. koydum ayarlanır bir şekilde çok Teşekkürler her şey için benim merak ettiğim bu aküye bağlayınca olan voltaj düşüşü ve neden şarjın 10 saatten fazla süreceği. LM 317 bu kadar fazla kayıp mı yaşatıyor? Soğutucu bloğa takılı şu anda LM 317
toyerT
kullanıcısına yanıt
Çok teşekkür ederim hocam LM317 iş görmez ise pratikte deneyen de ben olacağım sanırım.
ber3kerdB
kullanıcısına yanıt
denerseniz sonuc bildirin lütfen .
quote:
Orijinalden alıntı: ber3kerd
Tamam kardeşim biliyorum yazdım ya zaten diyottan geçmiş haldeki çıkışı diye zaten pot. koydum ayarlanır bir şekilde çok Teşekkürler her şey için benim merak ettiğim bu aküye bağlayınca olan voltaj düşüşü ve neden şarjın 10 saatten fazla süreceği. LM 317 bu kadar fazla kayıp mı yaşatıyor? Soğutucu bloğa takılı şu anda LM 317
Şarja bağlayınca 13 lere düşmesi gayet normal, akünüz tam dolu hale gelince 14 küsurlara çıkar zaten. Lm317 bu devrede en fazla 1 amper akım geçirir zaten panel her saatte tam verimli üretim yapamaz o nedenle şarj süresi uzar demek istemiştim. Ama elinizdeki akünün 1 amperde sınırlı olarak şarj edilmesi sağlıklı olanıdır. Akünüzün ömrü uzun olur. Yok benim için şarj hızı daha önemli derseniz aynı sisteme lm317 yerine lm338 takın şarjınız 3 kata kadar hızlanır. (Panelin tam verimli üretiminde)
quote:
Orijinalden alıntı: mustyyyyy
quote:
Orijinalden alıntı: ber3kerd
Tamam kardeşim biliyorum yazdım ya zaten diyottan geçmiş haldeki çıkışı diye zaten pot. koydum ayarlanır bir şekilde çok Teşekkürler her şey için benim merak ettiğim bu aküye bağlayınca olan voltaj düşüşü ve neden şarjın 10 saatten fazla süreceği. LM 317 bu kadar fazla kayıp mı yaşatıyor? Soğutucu bloğa takılı şu anda LM 317
Şarja bağlayınca 13 lere düşmesi gayet normal, akünüz tam dolu hale gelince 14 küsurlara çıkar zaten. Lm317 bu devrede en fazla 1 amper akım geçirir zaten panel her saatte tam verimli üretim yapamaz o nedenle şarj süresi uzar demek istemiştim. Ama elinizdeki akünün 1 amperde sınırlı olarak şarj edilmesi sağlıklı olanıdır. Akünüzün ömrü uzun olur. Yok benim için şarj hızı daha önemli derseniz aynı sisteme lm317 yerine lm338 takın şarjınız 3 kata kadar hızlanır. (Panelin tam verimli üretiminde)
Alıntıları Göster
Pardon bir ayrıntıyı şimdi fark ettim paneliniz 10w yani max. 500mah akım çekebilirsiniz o nedenle LM338 fikrini unutun. Lm317 yeterli. Ama bu panelle tam şarj süresi zaten 20 saati bulur...
Pratikteki ilk denemeyi az önce yaptım. 20V açık devre gerilimi ve 0,6A kısa devre akımı ölçüm. LM317'yi devreye soktuğumda çıkış söyle oldu: açık devre gerilimi 14.47V, kısa devre akımı 0,3A. Bu kadar korkunç bir kayıp mı var LM317'de yoksa sadece LM317'nin akım sınırı nedeniyle olan bir şey mi bu?
ber3kerdB
kullanıcısına yanıt
kurdugun devreyi paylaşırmısın
toyerT
kullanıcısına yanıt
Devre demek ne kadar doğru tartışılır ama kullandığım devre şu sekilde: http://www.circuitstoday.com/wp-content/uploads/2009/10/LM-317-as-adjustable-voltage-regulator.jpg R1=240Ω R2=5K pot. (Çıkış 14.4 olacak sekilde ayarlı) Bazı devrelerde olduğu gibi aralarda kondansatör kullanmadım da nasıl bağlantısı olabilir ki akım kaybı ile bilmiyorum gerçi ama sizin bilginiz vardır büyük ihtimalle ya da gerçekten lm317nin sınırı bu zaten düşük akımlarda kullanılan bir regülatör genelde bir bildikleri var demek ki. Direkt alınan ölçüm ile oranlar isek 0 güç kaybı ile 800-900mA civarı beklenir ama 350 de çok ciddi bir kayıp demek bu kadarı normal değil herhalde. Hocam çok teşekkür ederim bu arada yardımlarınız için
Merhaba bi sorum olucaktı 12v 7amper akü ile 10w güneş paneli ve 5w regülatör alsam ne yapabilirim tv çalıştırır mı 220 ye yükseltsem yada yükseltmeye gerek duymadan oda aydınlata bilirmiyim bu arada deney test yapıyorum bu mazemeler 160 tl mal oluyor. Sizce bu para verilirmi lütfen cevap Test ne alaka derseniz teknik elektirik elektiroği kazandım bu tatilde bişeyler yapmak istiyorum
Merhaba bi sorum olucaktı 12v 7amper akü ile 10w güneş paneli ve 5w regülatör alsam ne yapabilirim tv çalıştırır mı 220 ye yükseltsem yada yükseltmeye gerek duymadan oda aydınlata bilirmiyim bu arada deney test yapıyorum bu mazemeler 160 tl mal oluyor. Sizce bu para verilirmi lütfen cevap Test ne alaka derseniz teknik elektirik elektiroği kazandım bu tatilde bişeyler yapmak istiyorum @toyer@toyer
Burak yardımB
kullanıcısına yanıt
Mesajınıza karşı sorum: 5w regülatör dediğiniz nedir? Normal tv çalıştırabilirsiniz inverter kullanarak ama bunun yerinde doğrudan 12V led aydınlatmaya bağlayın daha çok işinizi görür. Zira televizyon çok çeker ve 7Amperlik aküyü zorlarsınız. Örnek veriyorum diyelim burada yazın herkes klimalara yüklenince elektrikler çok sık kesiliyor, inverter kullanarak vantilatöre bağlıyorum en azıdan sıcaktan pişmemek adına. Ya da gece otururken elektrikler gitti diyelim. Salonunuzun 1-2 saatlik aydınlatma ihtiyacını rahat rahat karşılar o akü bir inverter ile doğrudan lambalarınıza bağladığınızda.(Tasarruflu ampül kullandığımızı varsayıyoruz yani kompakt floresan veya led).
Konu eski kalmış oldukça. Ev yapımı devrelerde çok fazla ısınma ve kayıp yaşanıyor arkadaşlar sonuç olarak 10A(en düşüğü 10A olduğu için)Solar Şarj Kontrol Cihazı adı verilen cihazlardan alıp bağlamak en iyisi. Hem otomatik şarj kesme özellikleri de var. İzmir'de oturuyorum bu tür malzemeleri satan insanlar maalesef aşırı kaba ve ilgisiz. Bana 10A PWM şarj ünitesi için 90 lira fiyat biçilince soluğu aliexpress.com'da aldım.
www.aliexpress.com
solar charge controller – Buy solar charge controller with free shipping on AliExpress version
Göreceğiniz gibi bana İzmir'deki adamın küfürler eşliğinde 90 liraya vermeye çalıştığı cihaz 20 lira.
Sonuç olarak 10w panel ile kaliteli bir 12V 7A aküyü şarj etmek "20 saati bulur" demek pek gerçeği yansıtmıyor. 2 metrelik 5050 şerit led profillere bağladım sistemi. Bahçe aydınlatması olarak günlük çalışıyor. Bu şarj kontrol cihazlarının bir güzel özelliği de zaman ayarlı lamba kontrolü. Bu sayede güneş gidince 2 saat yanıp sonra kendiliğinden sönüyor.(teoride 3 saat rahatlıkla yanabilir ama aküyü zorlamak istemiyorum ve bu bana yetiyor) Ancak akünün deep cycle akü olmasına dikkat edin(üstüne agm jel yazıp normal kuru akü satan üçkağıtçı kaynıyor ortalık) aksi takdirde akü zamanla "ölme" noktasına geliyor ve 10dakikada tam dolup 10 dakikada tamamen boşalıyor. Akünüzde bu tip bir performans düşüşü yaşarsanız güneş paneli sisteminde daha fazla zorlamayın ki akünüzden olmayın. Nedeni normal akülerin -tam şarj-tam deşarj- döngüsüne fazla dayanamaması.
Bu tür küçük güçlü sistemlerde LM317 tarzı güç tüketimi çok yüksek elemanlar kullanmak aşırı verimsizdir.
12V/10W bir panel, tam dik açıyla güneş aldığında, her ne akdar üzerinde 670mA , 620mA falan yazsa da pratikte anca 500mA akım verebilirler.
hele ki öğeden önce, sonra, hele hele akşama yakın saatlerde bu 500mA değer 50mA lere düşer.
Bence bu hazır Solar Charger Controller 'ları kullanmak da çok verimsiz. Bir çoğu PWM ile şarj etsede yine de mantık olarak tam verimli değillerdir.
aküyü 14.4V ta şarj ederler, akü dolar, Sen aküyü kullanmaya başlarsın, örneğin %20 sini kullanırsın ve ertesi gün olur gün doğar, panel elektrik üretir duruma gelir ancak, şarj kontrol cihazı aküye akım göndermez.
Çünkü akü onun mantığına göre hala doludur. Marka ve modelden modele değişmekle beraber, akü voltajı ortalama 12,4 voltlara falan düşmeden aküyü doldurmaya başlamazlar.
BUNUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN;
DC_DC BUCK-BOOST converter veya DC-DC Step up- Step down converter kullanmak gerek.
Bunu google a arattığınızda türkiye satış fiyatı 15-20 Tl den başlayıp 35-40TL ye kadar olan fiyatlarda bir çok model çıkacaktır. Tabiki birde 5TL kargo :)
Bu devrelerin çalışma mantığı ise, aküden tam verim almak için bize çok uygundur.
PANEL gerilimi 6 volt'a kadar bile düşse, hava kapalı olsa, akşam üstü olsa v.s. devre bu gerilimi bizim ayarladığımız 14.4 volt'a çıkartarak, aküyü şarj eder. Tam güneş altında 18V olan panelin voltajınıda 14.4V'a düşürür ve ortalama 500mA ile cayır cayır şarj eder.
Çünkü LM317, 7805, 7815 Lineer voltaj regülatörüdür ve, tabiri caiz ise,verdiğiniz gücün anasını bellerler:) Güç tüketimleri çok fazladır.
Bu sadece güneş erjisi, rüzgar enerjisi ile ilgili değildir. Normal bir 220 trafodan, yani evdeki prizden 15V luk çıkışı, 7812 ile 12Va düşürmek istediğinizde, hele hele 8 veya 5 volt a düşürdüğünüzde, çok aşırı akım isterler. tabi priz ile kullandığımızdan bu bizim umurumuzda olmaz.
Ancak iş pil veya aküye gelince mili amperlerin bile önemi büyüktür.
Bunun önüne geçemek için yine yularıdaki gibi DC-DC Buck converter yada diğer ismiyle DC-DC Step Down devreleri kullanmak gerek.
Bu devleler SMPS yani Swtich Mode mantığı ile, Yani frekans ile, bobin üzerinden işlem gördüğü için, Lineer entegre yada devrelere göre dudak uçuklatacak kadar verimli çalışırlar. Karşıdan baktığınızda devrede bobin varsa büyük olasılıkla bahsettiğimiz devredendir.
Güneş enerjisi konusuna gelirsek de; 20 liraya aldığımız Converter devres, 6 volt ta gelse, 18 v ta gelse 14.4 volta, yada üzerindeki potansiyometre ile ayarlanan gerilimde çıkış verir ve EN *-*-* ÖNEMLİSİ *-*-* siz tam dolu aküyü kullnmaya başladınız, gerilim 14.3 Volta düştü, devre aküye hemen enerji basar.
yani 12.3 veya 12.5 volta kadar düşmesini beklemez. Bu devrelerin en ucuzu, yani en alt modeli, 2A olarak satırlırlar genelde.
Genelliklede üzerlerinde akımı sınırlamak için de pot bulunur. 10Wlık panel max 0,5A akım vereceğinden potlu modelden almışsak akımı 0,5A ve üzerinde herhangi bir değere ayarlamak yeterli oalcaktır. Akım potu yoksa, yani tek potlu ise, o gerlim potudur. Devre 2A ise aküye 14,4Volt 2A göndermiş olur, ama bizim panelimiz 0,5A olduğu için akım ayarına falan ihtiyacımız yoktur.
Mesela güneş pannelerimiz 4A lük akım veriyor, biz 4 Amperden yüksek bir devre seçmeliyiz. Tabi Akülerimizin de kapasitesi bu orada büyük olmalıdır.
12V/7Ah bir aküyü 4A ile şarj edersek akü kullanılamaz duruma gelir. Aküler kapasitesinin 1/10 u kadar ile şarj edilirler. yani 7Amperlik akü maksimum 0,7A yani 700mA ile şarj edilmeli. 4Amper için 40Amperlik bir akümüzün olması gerekmektedir.
Akü yıpranmasının önemsenmediği durumlarda 7Alik akü için ise bu değer en çok 1,4Ampere kadar çıkar ki bu da hiç tavsiye edilmez.
Kısacası boşuna Solar charger lara tonla para dökmeyin. İyi günlerrrrr,,,,, Bol güneşlerrrrrr :)
quote:
Orijinalden alıntı: termometre
Bu tür küçük güçlü sistemlerde LM317 tarzı güç tüketimi çok yüksek elemanlar kullanmak aşırı verimsizdir.
12V/10W bir panel, tam dik açıyla güneş aldığında, her ne akdar üzerinde 670mA , 620mA falan yazsa da pratikte anca 500mA akım verebilirler.
hele ki öğeden önce, sonra, hele hele akşama yakın saatlerde bu 500mA değer 50mA lere düşer.
Bence bu hazır Solar Charger Controller 'ları kullanmak da çok verimsiz. Bir çoğu PWM ile şarj etsede yine de mantık olarak tam verimli değillerdir.
aküyü 14.4V ta şarj ederler, akü dolar, Sen aküyü kullanmaya başlarsın, örneğin %20 sini kullanırsın ve ertesi gün olur gün doğar, panel elektrik üretir duruma gelir ancak, şarj kontrol cihazı aküye akım göndermez.
Çünkü akü onun mantığına göre hala doludur. Marka ve modelden modele değişmekle beraber, akü voltajı ortalama 12,4 voltlara falan düşmeden aküyü doldurmaya başlamazlar.
BUNUN ÖNÜNE GEÇMEK İÇİN;
DC_DC BUCK-BOOST converter veya DC-DC Step up- Step down converter kullanmak gerek.
Bunu google a arattığınızda türkiye satış fiyatı 15-20 Tl den başlayıp 35-40TL ye kadar olan fiyatlarda bir çok model çıkacaktır. Tabiki birde 5TL kargo :)
Bu devrelerin çalışma mantığı ise, aküden tam verim almak için bize çok uygundur.
PANEL gerilimi 6 volt'a kadar bile düşse, hava kapalı olsa, akşam üstü olsa v.s. devre bu gerilimi bizim ayarladığımız 14.4 volt'a çıkartarak, aküyü şarj eder. Tam güneş altında 18V olan panelin voltajınıda 14.4V'a düşürür ve ortalama 500mA ile cayır cayır şarj eder.
Çünkü LM317, 7805, 7815 Lineer voltaj regülatörüdür ve, tabiri caiz ise,verdiğiniz gücün anasını bellerler:) Güç tüketimleri çok fazladır.
Bu sadece güneş erjisi, rüzgar enerjisi ile ilgili değildir. Normal bir 220 trafodan, yani evdeki prizden 15V luk çıkışı, 7812 ile 12Va düşürmek istediğinizde, hele hele 8 veya 5 volt a düşürdüğünüzde, çok aşırı akım isterler. tabi priz ile kullandığımızdan bu bizim umurumuzda olmaz.
Ancak iş pil veya aküye gelince mili amperlerin bile önemi büyüktür.
Bunun önüne geçemek için yine yularıdaki gibi DC-DC Buck converter yada diğer ismiyle DC-DC Step Down devreleri kullanmak gerek.
Bu devleler SMPS yani Swtich Mode mantığı ile, Yani frekans ile, bobin üzerinden işlem gördüğü için, Lineer entegre yada devrelere göre dudak uçuklatacak kadar verimli çalışırlar. Karşıdan baktığınızda devrede bobin varsa büyük olasılıkla bahsettiğimiz devredendir.
Güneş enerjisi konusuna gelirsek de; 20 liraya aldığımız Converter devres, 6 volt ta gelse, 18 v ta gelse 14.4 volta, yada üzerindeki potansiyometre ile ayarlanan gerilimde çıkış verir ve EN *-*-* ÖNEMLİSİ *-*-* siz tam dolu aküyü kullnmaya başladınız, gerilim 14.3 Volta düştü, devre aküye hemen enerji basar.
yani 12.3 veya 12.5 volta kadar düşmesini beklemez. Bu devrelerin en ucuzu, yani en alt modeli, 2A olarak satırlırlar genelde.
Genelliklede üzerlerinde akımı sınırlamak için de pot bulunur. 10Wlık panel max 0,5A akım vereceğinden potlu modelden almışsak akımı 0,5A ve üzerinde herhangi bir değere ayarlamak yeterli oalcaktır. Akım potu yoksa, yani tek potlu ise, o gerlim potudur. Devre 2A ise aküye 14,4Volt 2A göndermiş olur, ama bizim panelimiz 0,5A olduğu için akım ayarına falan ihtiyacımız yoktur.
Mesela güneş pannelerimiz 4A lük akım veriyor, biz 4 Amperden yüksek bir devre seçmeliyiz. Tabi Akülerimizin de kapasitesi bu orada büyük olmalıdır.
12V/7Ah bir aküyü 4A ile şarj edersek akü kullanılamaz duruma gelir. Aküler kapasitesinin 1/10 u kadar ile şarj edilirler. yani 7Amperlik akü maksimum 0,7A yani 700mA ile şarj edilmeli. 4Amper için 40Amperlik bir akümüzün olması gerekmektedir.
Akü yıpranmasının önemsenmediği durumlarda 7Alik akü için ise bu değer en çok 1,4Ampere kadar çıkar ki bu da hiç tavsiye edilmez.
Kısacası boşuna Solar charger lara tonla para dökmeyin. İyi günlerrrrr,,,,, Bol güneşlerrrrrr :)
Peki bu sisteme şarjı otomatik kesmek için de bir ekleme yapmanız gerekiyor. Aynı zamanda akü 11 voltun altına düşünce bir Röle yükü otomatik kesmeli. Bunlar dahilinde ne yapılabilir?