Şimdi Ara

123 kasa mersedes 240 d yi nasıl serileştiririm .

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
6.253
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1977 model 123 kasa bir mersedesim war..benim sorunum bu araç zamanında benzinli imiş ama daha sonra araca 240 d motor atılmış.Arabam la uzun yolda 100 km hıza ulaştığım da motor bas bas bağırıyor.En fazla 140 km hız a ulaşıyor.Kendim araştırma içine girdim.Sorunumu bir arkadaşıma anlattım.o da bana 3,58 defransiyer takmamı söyledi yani 230/4 benzinli mersedeslerin defransiyeri.aracın üzerinde ise 3,92 defransiyer var. bana bu konu hususunda yardımcı olabilecek war mı?
    Teşekkürederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 21 Ocak 2009; 0:09:27 >



  • arkadaşınız doğru söylemiş..


    motor değiştiği için ve takılan motor eskisinden farklı olduğu için ve araçta önceki difransiyel kaldığı için bu sorun yaşanır.240d motorla uyumlu olan difransiyel takılırsa sorun kalmaz..

    nereden mi biliyorum? benim eski mercedes w123 aracım vardı şu anda yok sattım onu o araçta 6 silindirli motor varmış daha önce 4 silindirli takılmış.bende de araç 100km de iken inanılmaz gürültülü oluyordu sonradan öğrendim ki difransiyelmiş sebebi ama bunu öğrendiğimde aracı satmak üzereydim ve de sattım o şekilde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    arkadaşınız doğru söylemiş..


    motor değiştiği için ve takılan motor eskisinden farklı olduğu için ve araçta önceki difransiyel kaldığı için bu sorun yaşanır.240d motorla uyumlu olan difransiyel takılırsa sorun kalmaz..

    nereden mi biliyorum? benim eski mercedes w123 aracım vardı şu anda yok sattım onu o araçta 6 silindirli motor varmış daha önce 4 silindirli takılmış.bende de araç 100km de iken inanılmaz gürültülü oluyordu sonradan öğrendim ki difransiyelmiş sebebi ama bunu öğrendiğimde aracı satmak üzereydim ve de sattım o şekilde.



    Vay be o kadar fark ettirir mi bu difransiyel yaw. Peki arkadas araca orjinal difransiyeli takınca aracın performansı da duzelecek mi?

    Yalnız arkadasın dedigine gore aracın uzerindeki benzinlinin difransiyeli degil. Benzinlinin difransiyelini takmasını soylemis arkadası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 21 Ocak 2009; 1:08:38 >




  • Kendi araştırmalarıma ve görüştüğün kişiler mersedes 123 kasa larda 3 çeşit defransiyer olduğunu bunlar:3 92,3 58,yanılmıyorsan 3 62 dişli orantılı oldugunu ve bu defrasiyerlerin en serisinin 3 58 olduğunu söylediler.Nihayetinde benim görüştüğüm ve görüşlerine danıştığın sahısların sayısı az o yüzden bu sitemiz vasıtasıyla daha geniş bir araştıma yapmaktır benim amacım.Teşekkürederim saygılarımla.
  • tekrar merhaba,

    sana açıklayıcı olması bakımından bazı modellerin son dişli oranlarını vereyim:

    1- 230(benzinli) : 3,69
    2- 280 (benzinli): 3,54
    3- 200D modeli: 3,92
    4- 240D modeli: 3,69
    5- 300 D modeli: 3,46

    gördüğün gibi oranlar son derece değişken

    buradan çıkan sonuç ise eğer sen 230 modelinin difransiyelini bulursan sorunun kalmaz. eğer aracındaki difransiyel 250 veya 280 modeline aitse sorun yaşarsın.aynı şekilde 300d modelinin ki de sana uymaz.
    yukarıda modeli verilen tüm dişliler 1976-82 seneleri arasında üretilen w123lere aittir.
    umarım biraz açıklayıcı olmuştur
  • Hmm 240 d ile 230/4 un difleri aynıymıs yani. Peki senin arabana 200 d difransiyeli nerden gelmis? Garip.
  • 200 d defransiyeri nereden gelmiş bilemiyorum araç nerdeyse benimle yaşıt benden evvel kaç sahibi olmuştur Allah Kerim.
    Bir konuya değineceği 84 model 230/4 mercedes i lift e kaldırıp baktım o araçda 3,58 defarasiyer vardı modelden fark edermi? Aracımı lift e kaldırıp şöyle bir kendime göre bir yöntemle bir orantı yaptım.Aracın şaft ı 1 tur döndüğünde lastik yarım tur dönüyor.Ankara da ivedik hurdacılarında 3,69 du yanlış hatırlamıyorsam çıkma bir defransiyere akisleri takıp saft tarafını 1 tur çevirdim aks çeyrek tur döndü.Düz mantık olarak düşünüyorum kusura bakmayın,şaft 1 tur döndüğünde üzerindeki defransiyer lastiği yarım tur çeviriyor,bu orantıya göre,alacağım defransiyer şaftı 1 tur çevirdiğimde lastikleri veya aks ı diyeyim yarım turdan daha fazla çevirmesi gerekmez mi ?
    Saygılarımla.




  • arkadaşım,


    sana verdiğim son dişli oranları Mercedes'in resmi teknik verileri.. bunda bir hata yok. 3,69 doğru oran..


    bu noktadan sonrası sana kalmış artık.ama aracında olması gereken son dişli 3,69
  • Bir sorum daha olacak Mercedes lerin dizel ve benzinli araçlarının şanzımanlarında değişiklik var mı?Şanzımanı değistirmem gerekirmi ?Teşekkürederim saygılarımla.
  • mercedesin dizel ve benzinli araçlarında değişiklik tabii ki var. ama bunun sebebi farklı motor güç çıkışlarıdır. mesela 200D ve 230 arasında son dişliler farklıdır.. ama 240d ile 230benzinlinin son dişlisi aynıdır.sebebi motor güç çıkışının yakın oluşudur. hatta 200 Benzinli ile 200d arasında da fark vardır hacim aynı görünse de benzinli 94 hp üretirken dizel 55hp üretir. bu yüzden de vites oranları ve son dişli farklıdır. 200 d dizel 55hp 240 ise 75 hpdir. 230 ile 240 d nin son dişlilerinin aynı olmasının sebebi 230 benzinli 94 hp 240d ise 75 hp dir.


    bu bilgi yeterli gelmezse daha detaylı açıklarım..


    bana aracının 240 dizel olmadan önceki motoru neymiş söylersen daha iyi yardımcı olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 21 Ocak 2009; 16:54:22 >
  • 240 d den önceki motorunun ne olduğu hususunda bir bilgi edinemedim.Aracın trafikdeki dosyasına bakıp tekrar size döneceğim.Teşekkürederim.
    Şasi numarasından internet üzerinden aracın fabrikadan çıkış bilgilerine ulaşma şansımız var mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazooli -- 21 Ocak 2009; 21:01:01 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.