Şimdi Ara

130 bindeki araç için gerekli olan tüm bakımlar nelerdir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
1
Favori
1.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 130 bindeki aracımın 70.000 de tüm bakımları yapılmıştı... fakat aradan geçen 60.000 km(6 yıl) de neler yapıldı bilmiyoruz...
    aracı özel servise sokmak istemiyorum çünkü çok tuzlu oluyor... fakat bosch car servise gibi check-up yapan, 54 nokta 104 nokta incelemesi gibi şeyler de düşünüyorum... buraya arabayı soktuktan sonra çıkan rapora göre, ne değişmesi gerekiyosa, parçaları temin edeyim ve getireyim ustaya bunları değiştir diyeyim gibi bir fikir de aklıma geliyor...
    ne yapsam bir türlü karar veremedim...
    bir yandan bir ustaya gidip "ustam şu arabanın sağına soluna bak şöyle adam akılı bir incele, bakımlarını yapalım da rahatça binelim" mi desem?
    çünkü yaz geliyor uzun yola çıkacağım, bir şekilde bakımlarını yaptırıp içim rahat olsun istiyorum...
    bu arada arabam kia 1.6 102 HP benzinli sedan 2004 model....







  • 1 - Triger kayışı + devir daim pompası
    2 - Sağ/sol rot kolları
    3 - Fren balataları + diskleri
    4 - Fren merkezi
    5 - Amortisörler
    6 - Şarj dinamosu
    7 - Boğaz kelebeği

    Ve tanıdığın bir ustan varsa aynen dediğin gibi götür, baksın bakalım nesi var/yok, ona göre yaptır.
  • ücra yerde olmanın sıkıntısı çok... buralardaki ustalara şahin toros broadway dedin mi kralsın.. ama arabam kia deyince öcü görmüş gibi oluyorlar :)
    CAD34, dediklerinden frenleri kontrol ettirdim, sıkıntı kalmadı, ön balataları değiştirdim...
    özellikle triger konusunun önemli olduğunu biliyorum... bu kayışı inceledikten sonra mı değişmesi gerektiğine karar veriliyor yoksa belli km aralıkları mı var?
  • Valla benim arabam için 60 bin km.'de bir veya 4 yılda bir olduğunu biliyorum. Genelde bu km. ve periyod değişim sebebidir. Amam utlaka trigeri değiştirirken devir daim pompasınıda değiştirt.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 22 Mayıs 2013; 11:58:00 >
  • devir daim pompası baya zahmetli bir şey galiba, neden değiştirmem gerektiğini sorabilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Von Allen

    devir daim pompası baya zahmetli bir şey galiba, neden değiştirmem gerektiğini sorabilir miyim?

    Olduda devir daim sağlam dedi ve sadece trigeri değiştirdin. 1 yıl veya 1 ay sonra devir daim su kaçırırsa triger yine değişir. Başıma geldi çünkü. Trigeri değiştirdim ve devir daim sağlam, gerek yok dendi. 1 yıl / 20 bin km. sonra devir daim su kaçırdı ve triger tekrar değişti.
  • eyvallah, valla tecrübe çok önemli, okuyoruz yazıyoruz ama insanın başına gelince anlıyor bir çok şeyi...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Von Allen

    eyvallah, valla tecrübe çok önemli, okuyoruz yazıyoruz ama insanın başına gelince anlıyor bir çok şeyi...

    Sn. CAD34' ün yazdıklarını destekliyorum.

    Triger kayışının gergisi bozulursa değişimi gerekir. Devir daim pompası ucuz bir parçadır sizin aracınızda devir daim pompası triger kayışından tahrik alıyor ise pompayıda değiştiriniz.

    CAD34'ün yazdıklarına ek olarak;

    1- Tüm filtreler (hava, benzin yağ, klima polen filtresi)

    2- Krank kasnağı kontrolü (yalpa var mı)

    3- Alternatör rulmanı kontrolü

    4- Alternatör şarj gerilimi ve yüklemeli akü durumu testi

    5- Debriyaj balatası kontrolü ve gerekirse değişimi

    6- Fren balataları değişimi(fiyatı ucuzdur sökülmüşken değişsin)

    7- Krank ve Kam mili pozisyon sensörü kontrolü

    8- Benzin pompası kontrolü

    9- Bujileri değiştirin

    Aklıma geldikçe ekleme yaparım.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Von Allen

    eyvallah, valla tecrübe çok önemli, okuyoruz yazıyoruz ama insanın başına gelince anlıyor bir çok şeyi...

    Sn. CAD34' ün yazdıklarını destekliyorum.

    Triger kayışının gergisi bozulursa değişimi gerekir. Devir daim pompası ucuz bir parçadır sizin aracınızda devir daim pompası triger kayışından tahrik alıyor ise pompayıda değiştiriniz.

    CAD34'ün yazdıklarına ek olarak;

    1- Tüm filtreler (hava, benzin yağ, klima polen filtresi)

    2- Krank kasnağı kontrolü (yalpa var mı)

    3- Alternatör rulmanı kontrolü

    4- Alternatör şarj gerilimi ve yüklemeli akü durumu testi

    5- Debriyaj balatası kontrolü ve gerekirse değişimi

    6- Fren balataları değişimi(fiyatı ucuzdur sökülmüşken değişsin)

    7- Krank ve Kam mili pozisyon sensörü kontrolü

    8- Benzin pompası kontrolü

    9- Bujileri değiştirin

    Aklıma geldikçe ekleme yaparım.

    Saygılar...

    Aslında katılıyorum ve ideali yazılanların olduğunu düşünüyorum fakat bir anda bukdar yüklenmeye gerek yok :)

    Madde 7'de bu kilometrede sıkıntı olmayacağını düşünüyorum..

    Madde 2 Krank kasnağı zaten bir süre sonra ses yapar ve değişmesi gerektiği belli olur..

    Madde 1 Filtreler zaten her bakım değiştirilmeli, bence yakıt filtresi iki bakımda bir olarak sarkıtılabilir her nekadar ülkemizde yakıt kalitesi iyi olmasada..

    Madde 3 ve 4 olan alternatör ve akü zaten aracın marşından kendini belli eder..

    Madde 9 Bujiler yolda bırakmaz kolay kolay..

    Madde 5 Baskı balata önemlidir, kullanıcı aracın belirtilerini yakalayamazsa yolda dahi bırakabilir tatsız bir durumdur.. Çekiciden başkası kurtarmaz, dikkatli olmak lazım..

    Madde 6 Bence en önemlisi, fren balataları her daim kontrol edilmelidir ve zamanı gelmeden dahi değiştirilmelidir..

    Madde 8 Benzin-Yakıt pompasıda çok önemlidir, sık sık kontrol ettirilmelidir, arıza durumunda yolda bırakır, çekici gerekir..

    Dağınık yazdım kusura bakmayın, aklıma geldikçe madde madde yazmaya çalışdım..

    EDIT: Yazım yanlışı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 23 Mayıs 2013; 1:30:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Von Allen

    eyvallah, valla tecrübe çok önemli, okuyoruz yazıyoruz ama insanın başına gelince anlıyor bir çok şeyi...

    Sn. CAD34' ün yazdıklarını destekliyorum.

    Triger kayışının gergisi bozulursa değişimi gerekir. Devir daim pompası ucuz bir parçadır sizin aracınızda devir daim pompası triger kayışından tahrik alıyor ise pompayıda değiştiriniz.

    CAD34'ün yazdıklarına ek olarak;

    1- Tüm filtreler (hava, benzin yağ, klima polen filtresi)

    2- Krank kasnağı kontrolü (yalpa var mı)

    3- Alternatör rulmanı kontrolü

    4- Alternatör şarj gerilimi ve yüklemeli akü durumu testi

    5- Debriyaj balatası kontrolü ve gerekirse değişimi

    6- Fren balataları değişimi(fiyatı ucuzdur sökülmüşken değişsin)

    7- Krank ve Kam mili pozisyon sensörü kontrolü

    8- Benzin pompası kontrolü

    9- Bujileri değiştirin

    Aklıma geldikçe ekleme yaparım.

    Saygılar...

    Aslında katılıyorum ve ideali yazılanların olduğunu düşünüyorum fakat bir anda bukdar yüklenmeye gerek yok :)

    Madde 7'de bu kilometrede sıkıntı olmayacağını düşünüyorum..

    Madde 2 Krank kasnağı zaten bir süre sonra ses yapar ve değişmesi gerektiği belli olur..

    Madde 1 Filtreler zaten her bakım değiştirilmeli, bence yakıt filtresi iki bakımda bir olarak sarkıtılabilir her nekadar ülkemizde yakıt kalitesi iyi olmasada..

    Madde 3 ve 4 olan alternatör ve akü zaten aracın marşından kendini belli eder..

    Madde 9 Bujiler yolda bırakmaz kolay kolay..

    Madde 5 Baskı balata önemlidir, kullanıcı aracın belirtilerini yakalayamazsa yolda dahi bırakabilir tatsız bir durumdur.. Çekiciden başkası kurtarmaz, dikkatli olmak lazım..

    Madde 6 Bence en önemlisi, fren balataları her daim kontrol edilmelidir ve zamanı gelmeden dahi değiştirilmelidir..

    Madde 8 Benzin-Yakıt pompasıda çok önemlidir, sık sık kontrol ettirilmelidir, arıza durumunda yolda bırakır, çekici gerekir..

    Dağınık yazdım kusura bakmayın, aklıma geldikçe madde madde yazmaya çalışdım..

    EDIT: Yazım yanlışı..

    7- Ne zaman bozulacağı belli olmuyor kontrol ettirmekte yarar var. Elektronik parçalar olduğundan ne zaman gideceği belli olmuyor.

    4- Alternatörün durumunu marş motoru ile kestiremeyiz. Test etmek zor değil daha önce forumda da paylaşmıştım. İsterseniz gene eklerim, yaza doğru eve gittiğimde resimli olarak ayrıntılı şekilde forumda anlatacağım.

    Tabi konuyu açan arkadaşım bütçeside önemli eğer sadece aracım yürüsün yolda kalmasın diyorsa yağ pompasına baktırsın sadece, o sorun çıkarmazsa kolay kolay yolda kalmaz

    Saygılar...




  • 120 bin bakımı en pahalı bakımdır.
    Baskı balata da değişir.
    Servis pahalı diye de yan sanayi parçalarla, merdimen altı yerlerde yaptırmayın derim.
  • 70binde debriyaj seti değişmiş alpernbugra... yine de baktırıcam... fakat ustaların bazısı işini bilmiyor, işini bilmeyince sen istediğin kadar şuna bak şuna da bak desende illa eksik bir şeyi unutuyorsun... o unuttuğun şey başını da ağrıtınca sıkıntı oluyor.... ustalardan başı yanan çok arkadaş varmış, forumlarda okudum... misal, bir parçaya usta bakıyor, diyor ki bu seni 5.000 daha götürür, fakat 1.000e gelmeden ciddi masraf açıyor... böyle şeylerden başım ağrımasın diyorum, o sebeple hyundai motor company arkadaşın dediği gibi sağlam adım atmak lazım.... bosch car servise için dersiniz, çekici geliyor...http://www.boschservice.com.tr/tr/




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.