Bildirim
Aracın km simi yoksa model yılımı önemli sizin için ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
ben sahibine ,nasıl kullandığına , servisi durumuna , aracın dış çizgilerine bakarım araç kaportası da düzgünse , benzinli araç için 150,000 km civarı ise araca bakılabilir . -
İkisi de değil. Sürücü profili önemli, kullanılan il önemli, hangi güzergahta kullanıldığı ve nasıl kullanıldığı önemli.
Bir otomobil düşünelim bu çok kalabalık bir şehirde 1 saatte 10km yol katlediyor ama güya 150.000 yürümüş. Bir başka otomobil sürekli şehirler arası kullanılmış ve 1 saatte 90 km yol katetmiş ama 200.000 yürümüş. Çalışma saati sayacı olmadığı sürece bunu tam olarak bilemeyiz ama şehiriçi ve sıkışık trafikte kullanılan otomobilin çok daha fazla yıpranacağı açık.
Ayrıca Türkiye'deki bu herşeyden önce gelen ne kadar km yürümüş takıntısı ortalıkta 300 - 400 bin yürümüş ama km sayacı 150.000'lerde olan araçların piyasada olmasına neden oluyor. Mesela bir bakıyoruz 2002 model otomobil 150.000km'de ama motorunda sağlam parça yok, herşey aşınmış. Ben yurtdışında yaşayan biriyim ve 300 bin ve üzerinde çok otomobil satın aldım birçoğu 500 - 600 binlere kadar yürüdüler. Elimdeki bir otomobil 400 binde diğeri ise şuan 500 binde. Aşırı olmasa da hor kullanılmasına rağmen birçok otomobil 300 binlere kadar motor yenileme istemeden gelebiliyor.
Ben şahsen önce güvenliğine dikkat ederim. Ağır kazası var mı, ortadan birleştirilmiş mi? Mesela 4 otomobilden bir otomobil çıkaran kaportacılar var. Sonra istenen fiyat aracın kondisyonu için değer mi, sonra ne kadar bakımsız ve hor kullanılmış bunlara bakarım.
Km ve yıl kıyasında ben yıla önem veririm, istisnai durumlar olabilir. Çünkü nerde km yaptığını bilmiyoruz ama bilsem km'den ziyade çalışma saati az olana öncelik veririm, bakımları ihmal edilmemiş olana öncelik veririm. Ve 2000 model bir otomobilin eğer çok özel bir otomobil değilse 150 binde olmasına büyük şüphe ile bakarım, göz var izan var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 15 Ekim 2019; 7:4:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Km. yanında kaç saat çalıştığı da aslında kaydedilse en doğrusu bu olacak...
Kim araba yoğun trafikte 1 saatte 25 km. gidebilir kimi şehir dışında 100 km. gidebilir ama hangisi daha çok yıpranır? yoğun trafikte olan tabi ki..
Ben yine de km. takıntılıyım; araba 2006 olsun km. 50-60 binlerdeyse benim gözümde oldukça caziptir.. -
Yuh o kadar da değil.
Sırf km uğruna eski araba alacak halim yok
Km ye şahsen takılmıyorum.
Satacak adam bana tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştır diyorsa tamamdır o iş beğendiysem alır geçerim.
Yetkili servise girmemiş nerde bakım yapıldığı belli olmayan kaydı olmayan aracı almam.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
km. yükseldikçe aracın motor performansı aşınmalara bağlı olarak düşer; farzı misal aynı koşşularda kullanılmış; 150 bin km deki bir araç ile 50 bin km deki araç arasında motor performansı anlamında kesimlikle fark olacaktır..
yani motor isterse 500 bin km yapsın ama her geçen km. ile birlikte motor performansı-verimi düşecektir...
youtube da bir elelamn var japonya da yaşıyor o anlatıyordu;2. elde japonya da 80 - 90 bin km. leri geçen araçlara bile burun kıvırıyorlar ..ömrünü tamamlamak üzere gözüyle bakıyorlarmış.
japonic kanalın adı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 15 Ekim 2019; 9:59:51 > -
benim için nasıl kullanıldığı önemli.
bakımsız, apaçilerin elinde heba olmuş düşük km yeni model bir araba alacağıma düzgün kullanılmış, bakımları zamanında yapılmış ama yüksek km'li ve eski model bir araba tercih edebilirim. -
Ben de şimdiye kadar sadece 0 km araba almış biri olarak yarın 2012 model 95 bin km'de bir araba alıyorum.
Herşeyine baktırdım,gerekli kontrolleri yaptırdık.Bakalım hakkımızda hayırlısı olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski eskidir yeni de yeni.yeni eskiyene kadar eskinin canı çıkar derler.
Malzeme teknolojisi bize en iyi yanıtları verir.eskiyen daha doğrusu yaş alan ve kullanılan malzeme esner,burulur,ısınır ve soğur.bu tip mukavemetler malzemeyi yorar ve yaşam ömrünü kısıtlar.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Motor mekanik kısmı önemli, bakımlı olması önemli... Km veya model yılı çok önemli değil benim için şahsen. Hiç 1 yaşında dahi araba kullanmadım yıllardır araç sahibi olan biriyim. Şu an ki arabam 10 yaşında bir mercedes. Hayatımdan memnunum. Sonuçta bunlar birer makine günün sonunda. İyi bakılmışsa 50 bin km olanla 150 bin km olan aynı güven ve performansı verir. Bakımdan kasıt 10 bin kmde bir yağ ve filtre grubu değişimi değildir fakat. Mesela 100k kmyi geçmişse motorun soğutma aksamları komple yenilenmiş, trigeri bakım görmüşse mis gibi binilmeye devam edilir... -
Optimumunu bulmaya çalışıyorum. "2008 80 binde mi yoksa 2013 150 binde araç mı" kriterinizde 2010 110 binde derim. Bakımlardan muayeneden km'yi teyid edebildikten sonra yılda 10-20 bin km arası yapmış araçlar genelde düzgün oluyor. -
Şoyle bi ornek vereyim temiz 200 250 binde megan 2 ye 40 bin fiyat cekiyolar daha fazla hatta 80 bin 150 bin bandindaysa bu fiyat 60 binlere kadat cikiyor.Eski modele o kadar para verecegimi yeni model orta km bi arac almak daha mantikli.Km dusuk diye sifir arac fiyati cekiyolar o kadar pahali alincada isin bi esprisi kalmiyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
bEn temizi bunu ortalamak. 2008 80 bin veya 2013 150 bin yerine 2010 90 bin olanı tercih ediyorum. -
Araçtaki parçaların ömrü sadece kullanmayla değil, zamanla da eskir. Verilen iki araç arasından bakım geçmişi sorgulanarak yeni olanı alırdım. -
arabanın nasıl ve kim tarafından kullanıldığı önemlisi.
babamın 1998 model şahin s aracını 2017 yılında 125.000 km de sattık. hiç bir bakımı gecikmedi ve hiç bir zaman da hor kullanılmadı araç.
şahin diye herkes burun kıvırır ama alan kişi yıllarca sorunsuz binilecek bir araç aldı.
arkadaşımda 2013 model yine yüksek kmli olmayan bir arabası mevcut. yaklaşık 100.000 de araba ama ayda 1 servise gitmeden yapamıyor. çünkü hor kullanıyor ve arabanın içine ediyor. yağ yakmadan tutunda şanzıman arızasına kadar herşey var.
bu araç satılsa inanın ki alan adam illalah edecek aracından. -
bu devirde garantisi biten aracı yetkili servise götüren var mı?quote:
Orijinalden alıntı: MyWorldLife
Yuh o kadar da değil.
Sırf km uğruna eski araba alacak halim yok
Km ye şahsen takılmıyorum.
Satacak adam bana tüm bakımları yetkili serviste yapılmıştır diyorsa tamamdır o iş beğendiysem alır geçerim.
Yetkili servise girmemiş nerde bakım yapıldığı belli olmayan kaydı olmayan aracı almam.
ben götürmüyorum
değişen 2-3 filtre ve yağ zaten -
Aracım 10 yaşında yetkili servise götürüyorum, çünkü sanayideki ustalar rutin yağ ve filtre bakımı haricinde araç takibi yapmıyor. Aracın belli zaman veya km aralıklarında değişmesi gereken parçalar değişmeyince sonra arızalar meydana geliyor... -
kitapçıkta zaten değişecek parçalar ve değişim zamanı yazılıquote:
Orijinalden alıntı: SonofDurin
Aracım 10 yaşında yetkili servise götürüyorum, çünkü sanayideki ustalar rutin yağ ve filtre bakımı haricinde araç takibi yapmıyor. Aracın belli zaman veya km aralıklarında değişmesi gereken parçalar değişmeyince sonra arızalar meydana geliyor...
ayrıca değişim gerektireyecek parçaları da değiştirelim diyor yetkili servisler
ben 10 yıl yetkili serviste çalışıp kendi yerini açan bir usta buldum
güvenle götürüyorum ona
hem ucuz, hem aracımın başındayım -
Maalesef öyle ustaya denk gelmek 1000de 1. Karşılaşacağım arızanın bana vereceği maddi zarar çok daha büyük olacağı sebebiyle hiç riske girmiyorum. Örn; triger set değişim zamanı gibi, şanzuman yağı değşimi gibi. Birde tabi yan sanayi yedek parçaya mahkum kalma konusu var. Mesela benim aracımın orjinal yedek parçasını bulamadım. Filtre grubu mesela ben orjinal kullanmak istiyorum adam orjinal zaten diyor çıkartıyor tezgaha fakat yan sanayi. Gibi gibi gibi nedenlerden ötürü ben yetkili servise devam ediyorum... -
Evet aracın nasıl ve nerede kullanıldığı önemli fakat bunu nasıl tespit edeceksiniz. 5-10 yaşında araba 2-3-5 el değiştirmiş bundan önceki sahipleri apaçimi aile babası ama serserimi veya bekar ama arabasına bakan bir tipmi nasıl bilgi sahibi olacaksınız eğer çevrenizde birebir bildğiniz bir araç değilse. Yani aracın sahibinin komşularına veya iş arkadaşlarınamı soracaksınız bu arabayı nasıl kullanırdı diye.
Gerçekçi olmak gerek. Servis kayıtlı ise servise baktırılır. Değilse paraya kıyıp detaylı inceletilir.
2-3 yaşında da olsa 15 yıllık araçta olsa km ye bakarım. Biraz orantılı olmalı. 2 yaşında 70-80 bin km deki aracı almam. Kabul yıl/km edilebilir oranda olmalı.
En önemliside konu başlığındaki gariplik 2008 model ile 2013 model araçlar arasında bir hayli fiyat farkı var. Bütçe belli ise 1-2 yaş belki altı üstü bakılır ama 5 yıllık makas çok fazla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
İkisi de değil. Sürücü profili önemli, kullanılan il önemli, hangi güzergahta kullanıldığı ve nasıl kullanıldığı önemli.
Bir otomobil düşünelim bu çok kalabalık bir şehirde 1 saatte 10km yol katlediyor ama güya 150.000 yürümüş. Bir başka otomobil sürekli şehirler arası kullanılmış ve 1 saatte 90 km yol katetmiş ama 200.000 yürümüş. Çalışma saati sayacı olmadığı sürece bunu tam olarak bilemeyiz ama şehiriçi ve sıkışık trafikte kullanılan otomobilin çok daha fazla yıpranacağı açık. Ayrıca Türkiye'deki bu herşeyden önce gelen ne kadar km yürümüş takıntısı ortalıkta 300 - 400 bin yürümüş ama km sayacı 150.000'lerde olan araçların piyasada olmasına neden oluyor. Mesela bir bakıyoruz 2002 model otomobil 150.000km'de ama motorunda sağlam parça yok, herşey aşınmış. Ben yurtdışında yaşayan biriyim ve 300 bin ve üzerinde çok otomobil satın aldım birçoğu 500 - 600 binlere kadar yürüdüler. Elimdeki bir otomobil 400 binde diğeri ise şuan 500 binde. Aşırı olmasa da hor kullanılmasına rağmen birçok otomobil 300 binlere kadar motor yenileme istemeden gelebiliyor. Ben şahsen önce güvenliğine dikkat ederim. Ağır kazası var mı, ortadan birleştirilmiş mi? Mesela 4 otomobilden bir otomobil çıkaran kaportacılar var. Sonra istenen fiyat aracın kondisyonu için değer mi, sonra ne kadar bakımsız ve hor kullanılmış bunlara bakarım. Km ve yıl kıyasında ben yıla önem veririm, istisnai durumlar olabilir. Çünkü nerde km yaptığını bilmiyoruz ama bilsem km'den ziyade çalışma saati az olana öncelik veririm, bakımları ihmal edilmemiş olana öncelik veririm. Ve 2000 model bir otomobilin eğer çok özel bir otomobil değilse 150 binde olmasına büyük şüphe ile bakarım, göz var izan var. |
Benzer içerikler
- toyota corona kronik sorunlar
- edc şanzıman nasıl
- arabada biber gazı taşımak yasak mı
- araba kapısı kapanmıyor
- ehliyet için psikiyatri raporu
- toyota highlander türkiye fiyatı
- mg 7
- kia ev9 menzil
- ford fiesta sıfır
- kg mobility fiyat listesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X