Şimdi Ara

140 Hp Opel Astra 400 Km & Cyclone Navigasyon İncelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
3.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni aldığım Opel Astra Cosmo 1.4 140 Hp'lik aracım hakkında biraz bilgi vereyim istiyorum. Almadan önce araştırdığımda bir sürü kirli bilgi vardı forumda. Kullanmış biri olarak düşünenlere az biraz fikir verebilirim işallah. Bu aracı almadan önce opsiyonlattırdığım ve arada kaldığım diğer araçlar: Toyota Auris 1.4 dizel, VW Jetta 1.2TSI Highline

    Araba 400 km'de şu an. Bazı özel sepebler yüzünden sık kullanamıyorum. Toplamda 3 gün kullandım aldığımdan beri ve ulaştığım km bu. Tamamiyle şehiriçi kullanım yaptım. Yeri geldi gece 2 de boş trafikte kullandım, yeri geldi Kadıköy, cumartesi akşamı Bebek-Ortaköy trafiğine girdim. Tam anlamıyla bir İstanbul trafiği ortalaması oldu.

    Konfor-Sürüş Özellikleri:
    Araba ufak ve biraz daha kalitesi düşürülmüş Insignia adeta. Sürüş pozisyonu azıcık alçak ama rahatça ayarlanabiliyor. Direksyon gerçekten çok hafif. Insignia'dan bile hafif diyebilirim. Vites geçişleri kemikli ama çok sıkıntı olmuyor. Debriyaj yine gerçekten yumuşak. Sürüşü keyifli diyebilirim. Ama çok ilginç bir olay var. İzolasyonu güzel yapmışlar. Dışarıdan kolay kolay ses almıyor 120 km'y geçmedikçe. Ama yürüyen aksamın bütün sesi içeride. Bu gerçekten sinir bozucu. Dışarıdaki sesi bir C sınıfı arabaya göre iyi izole etmişler ama aynı performası arabanın kendi sesini engellemede de kullanmalarını beklerdim.

    İç Mekan ve On Konsol:
    Insignia'dan alışkın olduğum için ön konsola hiç yabancılık çekmedim. Ama ilk oturan birinin gözü korkabilir. Tuşların kalitesi yine orta derece. Ne çok iyi ne çok kötü. Bekleneni veriyor kısaca. Boyum 1,95 olmasına rağmen arkama normal boyda bir kız sığabiliyor. Ama kısmen rahatsız bir pozisyonda tabi. Benim için genel bir sorun bu hangi arabaya binsem arkamda fazla yer kalmıyor(Superb hariç) ama normal boyda bir kullanıcı iseniz arka kısımda çok ufak değil. İlla ki daha genişleri vardır ama.

    Performans:
    En çok merak ettiğim konulardan biri bu idi. 122'lik Golf ile karşılaştırılan bir konu vardı hatta Golf'ün daha iyi olduğu söyleniyordu. Açıkçası 0-100 ya da 40-120 arasındaki 1 saniyelik farkı hissedebilecek çok kullanıcı olmadığından bunlara bakarak karar vermek bana çook mantıksız geliyor. Performansı memnun etti beni açıkçası. Kolay bir şekilde 100-120 görebiliyor araba. Bir Insignia 180 Hp keyfi vermiyor kesinlikle ama yeterli düzeyde. 140 Hp'yi görüp performans arabası istiyorsanız eğer yanlış adrestesiniz. Aynı fiyad Polo GTI, Ibiza Cupra falan daha iyi bir tercih olacaktır.

    Yakıt Tüketimi:
    Gelelim en önemli konuya. Evet gerçekten yakıyor bu araba. Ama forumda abartıldığı kadar değil bence. Yazının girişinde belirttiğim gibi 400 km kullandım ve daha yeni olduğu için biraz daha fazla yakıyor araba. Yeri geldi 6 kişi oldu arabada yeri geldi 5, zaman zaman yürümeyen trafiğe girdim yeri geldi boş yolda bastım. Tam anlamıyla karma bir test oldu benim için. Her saniyesinde klima açıktı ve yol bilgisayarında yazan ortalama 10,4 litre. Ben kışın hem km arttığında hem de daha normal kullanımda 8 8 litre civarına inebileceğini düşünüyorum. 8'in altı zor ama 8,5 civarı olabilir gibi. İstanbul kullanıcıları için durum daha kötü ama ufak şehirde, fazla trafik olmayan yerlerde kullanacak kişiler için daha uygun bir şeçim olabilir. Çünkü Opel'in bu Turbo'lu motorları ilginç bir özelliğe sahip. Ayağınızın ayarını azıcık kaçırırsanız ortalamaya +3, 4 litre ekleyebilirsiniz. Dikkatli kullanmak lazım yani.


    Cyclone Navigasyon
    Aracı cd 400 opsiyonu ile alıp Cyclone marka navigasyon taktırdım serviste. Hem navigasyon, hem TV tuner, DVD oynatma gibi özellikleri var. Onunla ilgili bir kaç birşey yazayım da merak edenlere yol göstersin.

    "Her işi yapan adamdan korkacaksın çünkü herşeyi yapar ama hepsi orta kalite olur." düşüncesine sahip bir insanım. Cyclone marka Navigasyon tam anlamıyla buna uyuyor. Herşeyi yapıyor ama hiçbiri tam düzgün değil. Neyse ki navigasyonu gayet kullanışlı ki o da olmasa çıkartırdım heralde. Televizyon karasal yayından çekiyor ve asla net bir görüntü alamıyorsunuz. Hep cızırtılı oluyor. Eğlenceli ama ne kadar kullanılır mechul. Torpidoya ekstra 2 USB ve 1 Apple device kablosu eklemişler. USB'ler sadece harici disk ve flash disk görüyor. Iphone 4, Ipod ve Samsung Android telefon bağladık ama bir türlü görmedi meret. Ancak iphone girişinden bağladığımızda gördü. Ama can sıkıcı bir problem. Ek olarak DVD taktığımızda ya da müzikçalar bağladığımızda hoparlörlerden bir cızırtı geliyordu bazen ve sesi gerçekten yüksekti. Servise götürdüm arabayı ve sorun AFL+ sisteminden dolayı kaynaklanıyormuş. Herhalde elektrik sistemindeki bir olay yüzünden farlar açıkken Cyclone navigasyonun DVD, TV, ya da cihazınıız bağlayıp müzik dinleme özelliğini açtığınızda cızırtı geliyor. Bir parça ile halledileceğini söyledi ama daha yaptırmadım.

    Yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim, navigasyonu gayet kullanışlı ve yeni. Aynı zamanda güncelleştirme olanakları çok daha rahat. Yine de bunu düşünenler tekrar tekrar kararlarını gözden geçirsinler gerekirse birebir test etsinler.

    Sonuç:

    Opel ilginç bir araba yapmış. Rakiplerine hiçbir platformda üstünlük sağlayamıyor ama hiçbir yanı da çok kötü değil. Tam anlamıyla ortalama bir araç olmuş diyebilirim. Bir EDC-DSG şanzımanı yok, ve motoru kısmen daha eski bir teknoloji. Ama yine de çok kötü değil. Hem iç hem dış tasarımı kişisel zevkime göre sınıfının en iyisi. Ama bu göreceli bir kavram olduğundan kişiden kişiye değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tsipura -- 15 Ağustos 2011; 22:49:56 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tsipura

    Yeni aldığım Opel Astra Cosmo 1.4 140 Hp'lik aracım hakkında biraz bilgi vereyim istiyorum. Almadan önce araştırdığımda bir sürü kirli bilgi vardı forumda. Kullanmış biri olarak düşünenlere az biraz fikir verebilirim işallah. Bu aracı almadan önce opsiyonlattırdığım ve arada kaldığım diğer araçlar: Toyota Auris 1.4 dizel, VW Jetta 1.2TSI Highline

    Araba 400 km'de şu an. Bazı özel sepebler yüzünden sık kullanamıyorum. Toplamda 3 gün kullandım aldığımdan beri ve ulaştığım km bu. Tamamiyle şehiriçi kullanım yaptım. Yeri geldi gece 2 de boş trafikte kullandım, yeri geldi Kadıköy, cumartesi akşamı Bebek-Ortaköy trafiğine girdim. Tam anlamıyla bir İstanbul trafiği ortalaması oldu.

    Konfor-Sürüş Özellikleri:
    Araba ufak ve biraz daha kalitesi düşürülmüş Insignia adeta. Sürüş pozisyonu azıcık alçak ama rahatça ayarlanabiliyor. Direksyon gerçekten çok hafif. Insignia'dan bile hafif diyebilirim. Vites geçişleri kemikli ama çok sıkıntı olmuyor. Debriyaj yine gerçekten yumuşak. Sürüşü keyifli diyebilirim. Ama çok ilginç bir olay var. İzolasyonu güzel yapmışlar. Dışarıdan kolay kolay ses almıyor 120 km'y geçmedikçe. Ama yürüyen aksamın bütün sesi içeride. Bu gerçekten sinir bozucu. Dışarıdaki sesi bir C sınıfı arabaya göre iyi izole etmişler ama aynı performası arabanın kendi sesini engellemede de kullanmalarını beklerdim.

    İç Mekan ve On Konsol:
    Insignia'dan alışkın olduğum için ön konsola hiç yabancılık çekmedim. Ama ilk oturan birinin gözü korkabilir. Tuşların kalitesi yine orta derece. Ne çok iyi ne çok kötü. Bekleneni veriyor kısaca. Boyum 1,95 olmasına rağmen arkama normal boyda bir kız sığabiliyor. Ama kısmen rahatsız bir pozisyonda tabi. Benim için genel bir sorun bu hangi arabaya binsem arkamda fazla yer kalmıyor(Superb hariç) ama normal boyda bir kullanıcı iseniz arka kısımda çok ufak değil. İlla ki daha genişleri vardır ama.

    Performans:
    En çok merak ettiğim konulardan biri bu idi. 122'lik Golf ile karşılaştırılan bir konu vardı hatta Golf'ün daha iyi olduğu söyleniyordu. Açıkçası 0-100 ya da 40-120 arasındaki 1 saniyelik farkı hissedebilecek çok kullanıcı olmadığından bunlara bakarak karar vermek bana çook mantıksız geliyor. Performansı memnun etti beni açıkçası. Kolay bir şekilde 100-120 görebiliyor araba. Bir Insignia 180 Hp keyfi vermiyor kesinlikle ama yeterli düzeyde. 140 Hp'yi görüp performans arabası istiyorsanız eğer yanlış adrestesiniz. Aynı fiyad Polo GTI, Ibiza Cupra falan daha iyi bir tercih olacaktır.

    Yakıt Tüketimi:
    Gelelim en önemli konuya. Evet gerçekten yakıyor bu araba. Ama forumda abartıldığı kadar değil bence. Yazının girişinde belirttiğim gibi 400 km kullandım ve daha yeni olduğu için biraz daha fazla yakıyor araba. Yeri geldi 6 kişi oldu arabada yeri geldi 5, zaman zaman yürümeyen trafiğe girdim yeri geldi boş yolda bastım. Tam anlamıyla karma bir test oldu benim için. Her saniyesinde klima açıktı ve yol bilgisayarında yazan ortalama 10,4 litre. Ben kışın hem km arttığında hem de daha normal kullanımda 8 8 litre civarına inebileceğini düşünüyorum. 8'in altı zor ama 8,5 civarı olabilir gibi. İstanbul kullanıcıları için durum daha kötü ama ufak şehirde, fazla trafik olmayan yerlerde kullanacak kişiler için daha uygun bir şeçim olabilir. Çünkü Opel'in bu Turbo'lu motorları ilginç bir özelliğe sahip. Ayağınızın ayarını azıcık kaçırırsanız ortalamaya +3, 4 litre ekleyebilirsiniz. Dikkatli kullanmak lazım yani.


    Cyclone Navigasyon
    Aracı cd 400 opsiyonu ile alıp Cyclone marka navigasyon taktırdım serviste. Hem navigasyon, hem TV tuner, DVD oynatma gibi özellikleri var. Onunla ilgili bir kaç birşey yazayım da merak edenlere yol göstersin.

    "Her işi yapan adamdan korkacaksın çünkü herşeyi yapar ama hepsi orta kalite olur." düşüncesine sahip bir insanım. Cyclone marka Navigasyon tam anlamıyla buna uyuyor. Herşeyi yapıyor ama hiçbiri tam düzgün değil. Neyse ki navigasyonu gayet kullanışlı ki o da olmasa çıkartırdım heralde. Televizyon karasal yayından çekiyor ve asla net bir görüntü alamıyorsunuz. Hep cızırtılı oluyor. Eğlenceli ama ne kadar kullanılır mechul. Torpidoya ekstra 2 USB ve 1 Apple device kablosu eklemişler. USB'ler sadece harici disk ve flash disk görüyor. Iphone 4, Ipod ve Samsung Android telefon bağladık ama bir türlü görmedi meret. Ancak iphone girişinden bağladığımızda gördü. Ama can sıkıcı bir problem. Ek olarak DVD taktığımızda ya da müzikçalar bağladığımızda hoparlörlerden bir cızırtı geliyordu bazen ve sesi gerçekten yüksekti. Servise götürdüm arabayı ve sorun AFL+ sisteminden dolayı kaynaklanıyormuş. Herhalde elektrik sistemindeki bir olay yüzünden farlar açıkken Cyclone navigasyonun DVD, TV, ya da cihazınıız bağlayıp müzik dinleme özelliğini açtığınızda cızırtı geliyor. Bir parça ile halledileceğini söyledi ama daha yaptırmadım.

    Yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim, navigasyonu gayet kullanışlı ve yeni. Aynı zamanda güncelleştirme olanakları çok daha rahat. Yine de bunu düşünenler tekrar tekrar kararlarını gözden geçirsinler gerekirse birebir test etsinler.

    Sonuç:

    Opel ilginç bir araba yapmış. Rakiplerine hiçbir platformda üstünlük sağlayamıyor ama hiçbir yanı da çok kötü değil. Tam anlamıyla ortalama bir araç olmuş diyebilirim. Bir EDC-DSG şanzımanı yok, ve motoru kısmen daha eski bir teknoloji. Ama yine de çok kötü değil. Hem iç hem dış tasarımı kişisel zevkime göre sınıfının en iyisi. Ama bu göreceli bir kavram olduğundan kişiden kişiye değişir.
    İnsignia kullanıcısı olarak sizdeki modelin sunroof dışında full ünü kullanmış olarak kesinlikle benim ruhuma hitab eden ender araçlardan ayrıca ortalama olduğunu düşünmüyorum C sınıfında şu an için tasarım ve kişilikte golf ten önde donanımdada öyle ben manuel sevdiğimden dsg falan taktığım şeyler değil ancak insignia nın çıktığı dönemdeki passat kasasına direk insignia tercih ederdim şimdi ise düşünürdüm :) ki son kasa passat insignia dan sonra çıktı tamamen sportif ruhla ilgili




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax


    İnsignia kullanıcısı olarak sizdeki modelin sunroof dışında full ünü kullanmış olarak kesinlikle benim ruhuma hitab eden ender araçlardan ayrıca ortalama olduğunu düşünmüyorum C sınıfında şu an için tasarım ve kişilikte golf ten önde donanımdada öyle ben manuel sevdiğimden dsg falan taktığım şeyler değil ancak insignia nın çıktığı dönemdeki passat kasasına direk insignia tercih ederdim şimdi ise düşünürdüm :) ki son kasa passat insignia dan sonra çıktı tamamen sportif ruhla ilgili


    Tasarım göreceli bir kavram olduğundan karşılaştırmaya katmadım. Bence de sınıfının en iyisi tasarım olarak. Aynı şekilde sizin gibi manuel kullanım sevdiğimden DSG-EDC çok önemli değil benim için ama aynı fiyat skalasında benzer modeller olduğundan bunları karşılaştırmaya katmak gerekir bence. Eğer iyi araştırılır ve ne istendiği biliniyorsa gayet yerinde bir tercih olur. Ama dediğim gibi teknolojik, sürüş keyfi, vs vs de muadillerinden çok iyi değil. Gayet yerinde ve ortalama bir araç. Bunu kötü birşey olarak söylemiyorum ha




  • güzel araç hayırlı olsun bu arada
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.