Şimdi Ara

Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
2.000
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Stellantis çatısı altındaki markaların Avrupa'daki elektrikli araç atağı sürüyor. Bu kez sahne ışıklarının altındaki model yeni Opel Astra Electric. Hatchback ve station wagon gövde tiplerinde tercih edilebilecek olan elektrikli Opel Astra, 2023'ün bahar döneminde satışa sunulmuş olacak.



    Elektrikli Opel Astra, özellikleriyle neler sunuyor?



    2023 Opel Astra Electric, tahmin edileceği üzere geçtiğimiz Eylül ayında tanıtılan Peugeot e-308 ile teknik olarak yakından ilişkili. Ön tekerleklere güç veren bir elektrik motoruna sahip olan Astra Electric, tıpkı kuzeni e-308 gibi 115 kW (156 hp) güç sunuyor ancak tork tarafında sürpriz bir biçimde 10 Nm artışla toplam 270 Nm tork değerine sahip olduğunu söyleyebiliriz.



    Ayrıca Bkz.Ferrari Purosangue ortalığı karıştırdı: Kuyruk iki yıla uzayınca sipariş alımı durduruldu



    Elektrikli Opel Astra'nın batarya kapasitesi de 54 kWsa (51 kWsa kullanılabilir) olmak üzere kuzeniyle aynı değere sahip. Ancak sunulan menzil tarafında bir farklılık söz konusu. Peugeot e-308, WLTP'ye göre 400 km sürüş menzili sunarken, Astra Electric'te bu değerin 416 km olduğunu görmekteyiz. Tork fazlalığına rağmen bu artış az da olsa önemli.



    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Astra Electric'in batarya paketinde 17 modül içerisine yerleştirilmiş toplam 102 pil hücresi bulunuyor. 100 kW DC hızlı şarj ile bataryayı 30 dakikada yüzde 80 doluma ulaştırmak mümkün. Bunun dışında otomobilde Wall Box için üç fazlı 11 kW dahili şarj cihazı da standart olarak sunuluyor. Enerji tüketimi ise WLTP'ye göre 14.9 kWsa/100km olarak açıklanmış durumda.



    Otomobilin performans verileri henüz açıklanmadı fakat Opel, son hızın 170 km/s ile sınırlı olduğunu duyurdu. Şirket, bu konuda çoğu elektrikli otomobilin 150 veya 160 km/s ile limitlendirildiğini belirtiyor. Sürüş deneyimi konusunda ise Eco, Normal ve Sport olmak üzere üç farklı mod sunuluyor. Görünen o ki, e-308'de bulunan ve sürücü gaz pedalından ayağını kaldırdığında uygulanan rejeneratif frenlemenin etkisini artıran Brake modu bu modelde bulunmuyor.



    Zeminde konumlandırılan bataryaların elektrikli Astra'nın yaşam ve bagaj hacmi üzerinde çok büyük olmasa da etkisi var. Station wagon gövde tipindeki Astra Sports Tourer Electric'ten örnek veren marka, arka koltuklar kullanımdayken 516 litre, bu koltuklar yatırıldığında ise 1553 litreye kadar bagaj hacmi sunulduğunu belirtiyor. İçten yanmalı motorlu versiyonlarda bu değerler sırasıyla 600 ve 1634 litre şeklinde karşımıza çıkıyor.



    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    2023 Opel Astra Electric, iç ve dış tasarım olarak standart versiyonlardan pek farklı değil. Bu noktada, öndeki Opel Vizor tasarımı, 168 LED bileşenden oluşan Intelli-Lux LED Pixel farlar, 18 inç elmas kesim alaşım jantlar, AGR onaylı ön koltuklar, opsiyonel Alcantara döşeme, iki tane 10 inç ekrandan oluşan dijital Pure Panel, head-up display ve doğal ses tanıma gibi özellikler öne çıkıyor.



    Elektrikli Astra'nın sürüş asistanları arasında ise otomatik acil durum frenine sahip ön çarpışma asistanı, aktif şeritte tutma asistanı, yorgunluk algılama, arka çapraz trafik uyarısı ve yarı otonom şerit değiştirme gibi yeni Intelli-Drive 2.0 paketine bağlı pek çok teknoloji sunuluyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil
    Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil



    Kaynak:https://www.media.stellantis.com/em-en/opel/press/new-opel-astra-electric-compact-class-bestseller-goes-fully-electric







  • Ön aksda elektrik motoru bulunması ve önden çarpışma esnasında yaşam kafesinin korunabilmesi için aynı kaput uzunluğu oluyor. Bu sayede içten yanmalı modelle aynı kaputa ve iskelete sahip olduğu için üretim maliyeti düşüyor. Elektrik motoru daha az yer kapladığı için bazı modellerde ön kaputun altında ilave bagaj bulunuyor.
  • Güzel tasarım. TR'de 2 milyon TL falan olur herhalde.

  • Muhtemelen Liste fiyatı c4'te olduğu gibi benzinlisinin en dolusu dan biraz daha ucuz olacaktır ancak bulunurluk konusu bilinmez tabiki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    800-900 bandında olur diye düşünüyorum.

  • elektrikli araçlarda kaput altında içten yanmalı motor olmamasına rağmen kaput uzunluğunun içten yanmalı modellerle aynı tutulmasının sebebini açıklayabilecek biri var mı acaba?

  • muratdogan456 kullanıcısına yanıt
    Ön aksda elektrik motoru bulunması ve önden çarpışma esnasında yaşam kafesinin korunabilmesi için aynı kaput uzunluğu oluyor. Bu sayede içten yanmalı modelle aynı kaputa ve iskelete sahip olduğu için üretim maliyeti düşüyor. Elektrik motoru daha az yer kapladığı için bazı modellerde ön kaputun altında ilave bagaj bulunuyor.

  • muratdogan456 kullanıcısına yanıt
    Farklı kasa demek yüksek üretim maliyeti demek, üretim maliyetini kısmak için aynı kasa kullanılıyor, gayet normal mantıklı bir durum ama keşke dediğiniz gibi EV araçların kasa genişliği dış boyutlar aynı olmasına rağmen daha geniş olsa.

  • yc#1 kullanıcısına yanıt
    Yeni bilgileri severim. Teşekkürler.

  • 416 km optimum menzil.350'ye de düşebilir 500'e de çıkabilir

    Bu menziller oldukça düşük.Tavana güneş paneli yerleştirilse belki bir miktar artabilir ama günümüz koşullarında büyük sıkıntı

    Türkiye şartlarında araç şarj istasyonlarının KW başına ücretleri aşırı yüksek ve güçleri düşük.İstanbul-marmaris yada antalya yolculuğu için en az 2 kez şarj etmen gerekiyor

    Tek şarj ile 600km gitmediğin sürece maalesef bu araçlar alınmaz.Şahsi olarak da almam

  • Bir Opel sever olarak gelişim gösterememeleri beni üzdü çünkü 6 yıl önceki haberde Opel 520km menzili garantilemişti, şu an Opel mühendislerinin daha çok üstüne koymaları gerekiyordu diye düşünüyorum. Ampera E, Astra'ya kıyasla hacim olarak daha dar görünüyor, bu genişliklkten faydalanıp Astra'da minimum 800KM görmek isterdim (kötü hava koşullarında minimum 500km)
    https://www.donanimhaber.com/Opel-Amperae-resmi-olarak-520-km-menzil-ile-sertifikalandirildi--89394

  • hızı 170 le sınırlandırmışlar güvenlikmiş sebebi yersenn , Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil 


    bu elektrikli araçlar iyi keriz avcısı oldu he Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil 

  • Güzel, yürü be elektrikli

  • ön ızgarayı kaldıracağınıza oraya bir minyatür bir tane rüzgar gülü koysanız ve araç giderken şarj etse ayrıca tavana güneş paneli koyulsa ve tekerlerin dönüşünden de elektrik üretilse. ne bilim acaba bataryaların evinimi yıkar. zaten fren yapınca geri kazanım yapıyor. bunlarıda yapınca sanki faydası olur.

  • Benimde direk aklıma bu geldiYeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil Yeni Opel Astra Electric tanıtıldı: 156 hp güç, 416 km menzil 


    Yüksek hızlarda menzil aşırı düşüyor diye hız sınırlayıcı koymuşlardır. Sözde fabrika verilerinde şehir içi 5 litre, uzun yolda 4 litre yakan benzinli araçlar yapıyorlardı ama şehir içi 10 litreleri, uzun yolda da 6 7 litreleri gören araçlar sattılar. Aynı şeyleri şimdi de yapıyorlar, normal kullanımda 300 km e kadar düşecektir menzil. Hybrid gibi ara formlar önce iyice gelişir, batarya sorununu çözersin sonra elektriklilere geçersin.





  • khrmndgn kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlarda ızgara şeklinde kapalı bir panel koyulmasının nedeni sürtünme katsayısını azaltıp menzili arttırmak. Aksi takdirde rüzgar gülünden elde edeceğin enerjiden daha fazlasını artan sürtünme katsayısı nedeniyle kaybedersin. Güneş paneli ise pahalı modellerde bulunan uygun bir opsiyon olup senede 1000 km'den fazla ilave menzil kazandırabiliyor.

  • opel camaro

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt

    Gerek yok ki daha fazla hıza.. günümüzde şanzıman oranlarına sahip içten yanmalı otomobiller 200kmh hıza ihtiyaç olduğu için 200kmh hıza çıkmıyor. şanzıman dediğimiz şeyin yan etkisi gibi bir durum yasal hız limitlerinin çok üstüne çıkabilen otomobiller.


    İçten yanmalı motorun çalışma prensibi gereği verimli olduğu devir aralıkları var. 1500-2500 devir arası gibi. zaten böyle olmasa tüm otomobillerde 2 vites olurdu, 1. vites 60 km/h'de biter, 2. de 140 km/h'de, otoyolda 130 kmh ile 6000 devirde bağıra bağıra giderdi araçlar.


    ama amaç motoru sürekli doğru devir aralığında tutabilmeye imkan sağlamak olduğu için bir çok dişli ve uzun bir son oran oluyor. böyle olunca da gaza oturup beklersen içtebn yanmalı arabalar çok yüksek hızlara çıkabiliyor. bazı firmalar limitör koyuyor bunu engellemek için malumunuz..


    Elektrikli otomobillerde böyle bir zorunluluk yok, şanzıman yok sonuçta. 160-170km/h hız da enerji verimliliğini de düşünürsek gayet yeterli.


    Çok performans amaçlı elektrikli otomobiller yine çok yüksek hız yapabiliyor zaten. ama Astra gibi Golf gibi günlük araçlarda 170km/h üstüne gerçekten gerek yok.


    Ha özgürlüğü kaybediyoruz diyorsanız orası doğru.. gelecekte değil hız yapabilmek, aracı senin kullanmana bile izin vermeyecek otomobiller. hatta sen kullansan bile doğrudan araç eminyete bağlı olacak, her hareketin izleyip uyarı ve ceza kesecek gerekirse.. teknolojinin yan etkisi.





  • muratdogan456 kullanıcısına yanıt
    Ek olarak ;Konvansiyel motorlu olanları estetik ve göze güzel göründüğü için aynı ölçüleri koruyorlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • DeepestSea kullanıcısına yanıt
    Güzel özetlemışsin,500 km.menzillisi de yeter de o da,1.5 dan aşağı olmaz.Malûm ötv,matrah dilimleri.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.