Şimdi Ara

17 aydır geliştirdiğim çok oyunculu rekabetçi fps oyunu -Nokta (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
406
Cevap
30
Favori
30.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
784 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence çok güzel olmuş. Şu oyuna hikaye modu da ekleseniz de alıp oynasam hocam ben hep hikayeli oynuyorum gelmez mi şöyle 3-5 saatlik bir hikaye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Helal olsun ben daha iki saır kod bile bilmiyorum sana tavsiyem oyunu ets2 gibi tam geliştirip ek halita yapıp satabilirsin böylece daha çok kullanıcıya ulaşırsın

  • Popüler konularda gördüm sizin konunuz ve tek başınıza böyle bir emeğin verildiğini görünce yorumsuz bırakmak istemedim. Pubg v.s. gibi oyunlarla karşılaştırmak mantıksız çünkü bunu siz tek başınıza aylarca uğraşarak geliştirmişiniz. Büyük emek ve sabır gerektirir.


    Umarım hakkettiği değeri görür çalışmalarınız.

    Başarılarınızın devamını dilerim.

  • Başarılar ...oyun meraklısı olmasamda türkçe arayüzlü yerli oyunlara her zaman desteklerim, türkçe dil destegi bile vermeyen el oğlu kazanacağına bizimki kazansın.. 

  • Arkadaşlar bütün yorumlarınız için teşekkür etmek isterim çok saolun hepinizi alıntılama izin vermedi sistem 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Omega.108

    Tebrik ederim , basarinin devamini dilerim.


    Recoil CS:GO gibi sabit pattern mi hocam ?


    Yani bi tufek daima ayni bicimde mi spray atiyo ?


    Ben sahsen o konuda "Random" olmasini daha cok begeniyorum.

    Yani dikey tepme benzer ya da ayni olmali

    ama yatay tepme belli aralikta biraz daha gelisiguzel olmali.

    Yani Arcade degil de Simule...

    Bi Askerin silahi kontrol etme yetenegi bellidir

    10 kez sarjor bosaltsa 10unda da benzer kumeye bosaltabilir ama

    Mermi sekmeleri her defasinda farkli dizilimlerden olusucaktir.

    CS:GO'da her ne kadar M4 vs Ak47 spray ezbere bilsem de

    Bana sabit pattern pek cazip gelmiyor.

    Tamamen kendi fikrim.


    Basarilar dilerim.

    Merhaba hocam, İlk başlarda random recoil sistemi geliştirmiştim. Sonrasında fikir değişikliğine gidip her silaha ayrı recoil özelliğini getirdim. Yani tam detayından bahsedersem başta yatay tepme(horizontal recoil) random idi dikeyin ise belli vektörel patternı vardı. Artık ikisi de sabit pattern ve her silaha özel.

    Yanlız tüm silahlara pattern ataması yaparken çok dikkatlı olmak gerek. Playtest videosunda scarın ayarı çok kötüydü mesela. Buraların iyice test edilmesi gerek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 24 Mayıs 2021; 11:51:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shavo

    Satın alma menüsünde silah, bomba ve zırh aldığımızda bir ses efekti ekleneceğine eminim ama değinmek istedim.

    Videoda dikkatimi çekti belki ben yanlış görmüşümdür ya da hissetmişimdir ama sanki ateş ederken karakterimiz değil de sadece elimiz varmış gibi geldi.

    Şahsi fikrim, oyunun CS GO ve benzeri oyunların yanı sıra biraz daha realistik (Escape From Tarkov, Insurgency gibi) bir oyun olmasını yeğlerim. Çünkü piyasada aşırı fazla CS tarzı oyun var ve ne oldukları belli.

    Haritalar oyunu oynatan önemli şeylerden yenilikçi bir şeyler olmalı.

    Oyun modları da yine oyunu oynatan önemli şeylerden biri. Capture the Flag modu bana göre eskide kalan ve gerçekten çile bir şey.

    Oyun modlardan oluşacağı için objektif bulunan oyun modlarında insanların oyun moduna uyması için belki objektifleri yerine getiren oyuncuya fazladan XP ve oyun içi ödül (gold ya da her neyse) verilebilir. Örneğin bayrak modunda sırf kill kasmak yerine biraz daha oyuna bağlı kalmak için getirdiğin ya da kurtardığın bayrak başına 2.5 x XP ve oyun içi ödül.

    Online bir oyun sağlam bir dengeleme sistemi gerek.

    Silah çeşitliliği oyuna zevk katar bu da önemli bana göre.

    Belki silahları modlamak oyuna ayrı bir zevk katar. Oyunda ADS bulunuyor sadece iron sightla oynamak istemeyebilir insan.

    Tactical shooter gibi olursa oyun ve buna göre dengelenip ayarlanırsa ayrı bir ilgi çekiciliği olabilir.

    Bomba attıktan sonra HK416'ya geçerken herhangi bir ses yoktu. Yine ekleneceğine eminim ama belirtmek istedim.

    Toprak, beton, metal zemin, kum ve çalı gibi şeylerde ayrı ayrı sesler olması önemli. Buna mermilerin düştüğü ve çarptığı yerler dahil.

    Bombalar yakında patladığı zaman kulakta çınlama belki ufak bir sarsıntı yaratmalı.

    Sağa sola eğilme eklenebilir.(Lean)

    Optimizasyon.

    Tek kişilik bir yapım ve şu anki haliyle bile oldukça başarılı, zamanında çıkmış çoğu MMOFPS oyunlarını aratmıyor. Ama neden daha iyisi olmasın. Bir yol haritan vardır yeniliklerle alakalı.

    Çok güzel bir iş başarmak üzeresin umarım her şey istediğin gibi ilerler. 

    Görüşleriniz için teşekkürler hocam. Valla piyasa cidden çok cs go tarzı oyunlar ile kaynıyor. Oyuna birçok modlar gelecektir muhakkak. Bahsettiğiniz eksiklerden farkındayım. 3D sese komple sıfırdan gireceğim gibi. Türkçe Ses Aktör üzerinde çalışmalar devam ediyor seslendirme için. Dediğiniz gibi hocam. Başta standartlara uygun silah ve oyuncu mekaniklerini oturtursak oyunu birçok yere çekebiliriz.





  • Oyun hoş duruyor, ben görüntülere bakınca Unreal'ın hazır assetlerine benzettim ama, Unity ile yaptığınızı söylemişsiniz. Size tavsiye vermek bana düşer mi bilmiyorum ama, kendi deneyimimden bahsedecek olursam Steam için çıkartacaksanız "Wishlist" oluşturup oyunu çıkarana kadar(paralı olacağını varsayarak söylüyorum) bi kitleye ulaşmanız kendi adınıza iyi olur. Onun haricinde ücretsiz olarak piyasaya sürecekseniz de güzel tabi. Tek başınıza olduğunuzu söylemişsiniz, tebrikler.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öğrenen

    Oyun hoş duruyor, ben görüntülere bakınca Unreal'ın hazır assetlerine benzettim ama, Unity ile yaptığınızı söylemişsiniz. Size tavsiye vermek bana düşer mi bilmiyorum ama, kendi deneyimimden bahsedecek olursam Steam için çıkartacaksanız "Wishlist" oluşturup oyunu çıkarana kadar(paralı olacağını varsayarak söylüyorum) bi kitleye ulaşmanız kendi adınıza iyi olur. Onun haricinde ücretsiz olarak piyasaya sürecekseniz de güzel tabi. Tek başınıza olduğunuzu söylemişsiniz, tebrikler.

    Hocam asset kısmını iyi gördünüz unreal marketinden satın aldıklarım da oldu. modelleri ve texture'ları modifiye etmeye çalıyorum ancak tek başıma olduğumdan çok sıkıntılı bir süreç. Şimdilik onun yerine daha çok gameplay ve iyi bir networking altyapısı ana konsantrasyonum. Level Design'ın da eli düzgün olması gerek tabii ki.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 24 Mayıs 2021; 12:3:45 >




  • Ben sadece pazarlama kısmından bahsettim evet, o aradaki sütunların renkli olması gerekli en basitinden, veya biraz daha göze hitap eden tasarımlar.

  • Grafikler ve hissiyat oldukça güzel.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Limonlu Maden Suyu

    Bence çok güzel olmuş. Şu oyuna hikaye modu da ekleseniz de alıp oynasam hocam ben hep hikayeli oynuyorum gelmez mi şöyle 3-5 saatlik bir hikaye

    Ekip olsa cidden çok yapmak isterim motion capture elbiseleri ile 

  • Eline sağlık hocam.Solo olarak geliştirilen bir oyun için bence ilk etapta gayet başarılı.Görüntüler de denildiği gibi hoş duruyor.


    Tabii ki eksikleri var ama bunlar da zamanla emekler,tavsiyeler ve yapıcı eleştiriler ile düzelecek ve gelişecektir.İleri etaplarda geliştirilip diğer fps oyunlarından ayıran daha özgün ve keskin farklar,detaylar ekleyebilirsen çok güzel olur.


    Emeğini baltalamak isteyip sadece çamur atanlar olacaktır elbette,dikkate alma.Keşke onlar da biraz emek koyup bir şeyler üretse...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 14BlackEagle_ -- 24 Mayıs 2021; 12:12:9 >
  • aga interneten bulma silah modeleri ile oyun yapmasan daha iyi olur ve oyunu online yapma kodu hileyi engelmeme filan kodu sana saatler kitler oyun daha fazla effec istiyor ve daha fazla detay istiyor low pc için ayarama yaparsan kitlesi arta bilir vve steamde paylaşmak için istek istek istemelisin oyunu ilk hafta için ücletsiz yapsonra pararı yap 1 yada 2 dolar gibi bişey

  • Merhaba,

    Güzel çalışma olmuş. Evet çok benzeri bir çok oyun var ama daha işin başındasınız. Bir noktada diğerlerinden ayrılıp tercih sebebi haline gelebilir. Kaldı ki büyük firmaların oyunları sürekli birşeyler satmak için oyunları zenginleştiriyor(!). Bazen böyle yalın haliyle oyun oynamak isteyen de çok olacaktır.

    Benim de bir iki önerim var nacizane:)

    Patlayan bombalardan çıkan şok dalgası bence çok güzel bir görüntü veriyor ve bombanın hissiyatını arttırıyor. Böyle bir görsellik ekleyebilirseniz o da güzel olacaktır.

    Çevresel faktörlere biraz ağırlık verilebilir. Mesela yerlerde bir kaç kuş olur, o bölgedeki kuşlar uçuşunca haritanın o bölgesinden birisinin geldiği anlaşılır gibi. Ya da haritanın bir bölgesine geçmek için kırılması gereken bir kapı vardır. O kapı kırıksa içeriye birisinin girmiş olduğunu anlarsınız gibi. Bir başka bölgeye geçişte yerdeki çamurda ayak izlerinin kalması gibi.





  • Tebrikler, umarım zamanla çok daha ilerilere gidersin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özgür1616

    Öncelikle eline sağlık . Aklımda bir kaç soru vardı bunlardan birincisi oyun motoru hakkındaydı ve onu açıklamışsınız videoyu görünce crysis ' e benzettiğimden acaba oyun motoru olarak cryengine mi kullanıldı diye düşündüm ve yorumlarda zaten Unity kullandığınızı açıklamışsınız .


    Hocam benim asıl aklıma takılan şey ise oyununuz online olduğu için bunun online altyapısı nasıl karşılanıyor ? Merak ettim çünkü en maliyetli bu kısımdır diye düşünüyorum (her şeyi kendiniz yaptığınız için). Eskiden oyunların xxxGAMES Dedicated server.exe diye ayrıyeten dosyaları geliyordu kullanıcılar bunlarla server kuruyordu vs. Siz ayrıyeten buna benzer bir şey mi kodlayıp bir servere kurup sadece server parası mı ödeyeceksiniz yoksa bunun farklı şekilde hazır yöntemleri mi mevcut ?



    Bu arada sorularım çok amatörce olabilir belki soru direkt yanlış bile olabilir sadece konuyu okuyup aklıma takılanları sormak istedim. @Mr.Humble

    Merhaba hocam, Online altyapısına genel olarak bahsetmek istiyorum; çünkü çoğu arkadaşımın da kafasını kurcaladığı şey. En azından yapının genel çerçevesini anlamak iyi birşey.


    O dediğiniz Dedicated server.exe olayı bende de var. Dedicated server kodunu oyun ile beraber siz yazıyorsunuz. Burada oyunun tüm logic/güvenlik/validasyon/server tickrate gibi kodlarınız ve konfigürasyonlarınız olur.

    Ve siz, dedicated server için bir .exe build edersiniz. Mesela örnek verdiğiniz gibi bir .exe buildi. Bunu alıp server kurarsınız. Benim tarafımda ise ben o server build'ini alıp matchmaking sistemine entegre edip, her işlemci çekirdeği başı(netcode'un yapısına göre bir çekirdek birden fazla server buildi çalıştırabilir.) sanal makina içerisinde dedicated server'in bir örneğini çalıştırırım. Bunun için ip ve port numarası olur. Bunlar ile, ilgili dedicated server'a bağlanıp oyun sessionunu başlatmış olursunuz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Humble -- 24 Mayıs 2021; 12:26:4 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.