Şimdi Ara

2.0TDI 102ps ve 1.6TDI 102 ps ARASINDAKİ FARK NEDİR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
14.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu soru çok kafamı karıştırdı 1.6TDI motorda 102 ps 250nm tork üretiyor 2.0 TDI motorda 102 ps güç 250 nm tork üretiyor transporterın 102pslik modellerine 1.6TDI motor neden koymadılar o zaman

    2.0 TDI 102 PS motor
    1500-2500 dev/dak aralığında 250 Nm'lik tork üretiyor. Yüksek performansı ile düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri sunuyor


    1.6TDI 102ps
     2.0TDI 102ps ve 1.6TDI 102 ps ARASINDAKİ FARK NEDİR?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Caddy 1.6 TDI vs 2.0 TDI: Farklar Nelerdir?

    Volkswagen Caddy'nin iki farklı motor seçeneği mevcuttur: 1.6 TDI ve 2.0 TDI. Bu iki motor arasında bilmeniz gereken bazı önemli farklar bulunmaktadır.

    Motor Hacmi ve Gücü

    En belirgin fark, motor hacimlerindedir. 1.6 TDI, 1598 cc hacme sahipken, 2.0 TDI 1968 cc hacme sahiptir. Bu hacim farkı, güç çıkışlarına da yansır. 1.6 TDI 102 beygir gücü üretirken, 2.0 TDI 102 beygir gücü üretir.

    Tork

    Tork, bir motorun ne kadar güçlü olduğunu belirleyen bir diğer önemli faktördür. 2.0 TDI, 1.6 TDI'dan daha yüksek bir torka sahiptir. 1.6 TDI 250 Nm tork üretirken, 2.0 TDI 320 Nm tork üretir. Bu daha yüksek tork, 2.0 TDI'ın daha fazla çekiş gücüne sahip olduğu ve ağır yükleri taşımada daha iyi performans gösterdiği anlamına gelir.

    Yakıt Verimliliği

    Yakıt verimliliği, özellikle ticari araçlar için önemli bir husustur. 1.6 TDI, 2.0 TDI'dan daha yakıt verimlidir. 1.6 TDI, ortalama 100 kilometrede 4,9 litre yakıt tüketirken, 2.0 TDI ortalama 100 kilometrede 5,3 litre yakıt tüketir.

    Fiyat

    Fiyat, dikkate alınması gereken bir diğer faktördür. 1.6 TDI, genellikle 2.0 TDI'dan daha uygun fiyatlıdır. Ancak, ihtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmanız önemlidir. Daha yüksek tork ve yakıt verimliliği için daha fazla ödeme yapmaya hazırsanız, 2.0 TDI daha iyi bir seçim olabilir.

    "Caddy 1.6 mı 2.0 mı" ve "Caddy 1.6 TDI vs 2.0 TDI" aramalarında sıklıkla karşılaşılan sorulara yanıt vermek için bu bilgileri kullanabilirsiniz. Motor hacmi, güç, tork, yakıt verimliliği ve fiyat gibi faktörleri dikkate alarak sizin için en iyi seçeneği belirleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Enayileri fişlemek için yaratılmış bir motor sanırım 2.0tdi 102 ps
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Enayileri fişlemek için yaratılmış bir motor sanırım 2.0tdi 102 ps

    postkasar v2.1

    hoşgeldin kardeşim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    Enayileri fişlemek için yaratılmış bir motor sanırım 2.0tdi 102 ps

    postkasar v2.1

    hoşgeldin kardeşim

    Alıntıları Göster
    dayanıklılık olabilir hocam.Gücü aynı olsa bile büyük hacimde motor daha az yıpranır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    dayanıklılık olabilir hocam.Gücü aynı olsa bile büyük hacimde motor daha az yıpranır.

    Alıntıları Göster
    2.0 olanın torku daha yüksek olması lazım değil mi, emin misiniz ikisininde aynı değerlere sahip olduğuna
  • quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    dayanıklılık olabilir hocam.Gücü aynı olsa bile büyük hacimde motor daha az yıpranır.

    aynen öyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrdmr1

    quote:

    Orijinalden alıntı: furkantasdemir

    dayanıklılık olabilir hocam.Gücü aynı olsa bile büyük hacimde motor daha az yıpranır.

    aynen öyle.

    Alıntıları Göster
    Torkları aynı değildir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Torkları aynı değildir.

    Alıntıları Göster
    Motor hacminin geniş olması aracın gitme isteğini artırıyor, yokuşlarda rahatlığı hissedersin......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    Torkları aynı değildir.

    Alıntıları Göster
    Ortalama beygir gücü daha yüksek olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Motor hacminin geniş olması aracın gitme isteğini artırıyor, yokuşlarda rahatlığı hissedersin......

    Alıntıları Göster
    biri ticari araç diğeri binek. 1.6 nın motor ömrü 2.0 dan daha az olacaktır. ticari araçlarda uzun ömür ve sorunsuzluk güçten daha ön planda olduğu için bu şekilde yapılmış olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood1991

    Ortalama beygir gücü daha yüksek olabilir.

    Alıntıları Göster
    şöyle düşünmek gerek

    tamam ikiside 102 hp ve 250 nm ama bunlar max güç ve tork,

    yani belli bir an için geçerli rakamlar

    genel olarak ise şöyle bir durum geçerli.

    misal 1.6 tdi 2000 devirde 50 hp güç üretiyor

    ama 2.0 tdi ise 2000 devirde 70 hp güç üretiyor (rakamlar sallamasyon)

    yani grafiklerin tepe noktaları aynı olmakla beraber diger noktalarda büyük hacim=büyük güç

    yaniii altdevirlerde halk arasındaki tabirle gaza daha tepkili

    yaniii boyu önemlidir


    ayrıca, daha düşük devirlerde yeterli güçler vereceği için daha düşük devirlerde kullanılan motor daha uzun ömürlü olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 4 Ocak 2012; 16:43:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    biri ticari araç diğeri binek. 1.6 nın motor ömrü 2.0 dan daha az olacaktır. ticari araçlarda uzun ömür ve sorunsuzluk güçten daha ön planda olduğu için bu şekilde yapılmış olabilir.

    Alıntıları Göster
    Şimdi inceledim ve sorunun cevabını veriyorum.
    Hp ve Tork değerleri aynı gözükse de;

    1.6 tdi
    102 PS (75 kW)@4400 dev/dak DIN
    2.0 tdi
    102 PS (75 kW) @ 3500 dev/dak DIN

    Yani 2.0lt olan daha düşük devirde max. gücünü veriyor.Diğer bir fark vites oranlarında;

    1.6 tdi
    1. 2. 3. 4. 5. R
    4.11 2.12 1.27 0.87 0.66 4.00

    2.0 tdi
    1. 2. 3. 4. 5. R
    3.78 2.06 1.25 0.84 0.66 3.60

    Diğer bir fark;

    1.6 tdi
    Enjeksiyon tipi: Turbocharger'lı Common Rail enjeksiyon sistemi, doğrudan enjeksiyon

    2.0 tdi
    Enjeksiyon tipi: Common rail, doğrudan enjeksiyon




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erayfm

    Torkları aynı değildir.

    torkları aynı
  • küçük motor her zaman daha çok zorlanır bu yüzden kesinlikle farkını hissedersin mesela 1.3 cdti yla 1.7 dti nin motor güçleri 0-100 leri aynı olsada aralarında çok fark var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: erayfm

    Torkları aynı değildir.

    torkları aynı

    Alıntıları Göster
    Chiple gücü yükseltilebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    küçük motor her zaman daha çok zorlanır bu yüzden kesinlikle farkını hissedersin mesela 1.3 cdti yla 1.7 dti nin motor güçleri 0-100 leri aynı olsada aralarında çok fark var..
    travego otobüslerde 12 lt 428 hp 2100 nm tork veriyor
    audi q7 deki 6 lt v12 tdi motor 500 hp 1000 nm tork veriyor. bunun beygirini düşürüp torkunu yükseltsek otobüse koysak otobüs daha az yaksa falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    travego otobüslerde 12 lt 428 hp 2100 nm tork veriyor
    audi q7 deki 6 lt v12 tdi motor 500 hp 1000 nm tork veriyor. bunun beygirini düşürüp torkunu yükseltsek otobüse koysak otobüs daha az yaksa falan.

    anlatmak istediğim olay farklı motor güçleri de aynı torkları da aynı 2 aracında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinoplu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    travego otobüslerde 12 lt 428 hp 2100 nm tork veriyor
    audi q7 deki 6 lt v12 tdi motor 500 hp 1000 nm tork veriyor. bunun beygirini düşürüp torkunu yükseltsek otobüse koysak otobüs daha az yaksa falan.

    anlatmak istediğim olay farklı motor güçleri de aynı torkları da aynı 2 aracında

    Alıntıları Göster
    2.0tdi tek turbo galiba; üst versiyonlarındaki biturboların aksine..bu motorun hacmi ve kullanım amacı itibariyle; tolerans aralıkları daha fazladır.. güç eğrilerinden çok motorların iç yapılarına ve kullanıcı izlenimlerine bakmak gerekir

    ayrıca; hayırdır 1.6tdi mı swaplayacaksın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    2.0tdi tek turbo galiba; üst versiyonlarındaki biturboların aksine..bu motorun hacmi ve kullanım amacı itibariyle; tolerans aralıkları daha fazladır.. güç eğrilerinden çok motorların iç yapılarına ve kullanıcı izlenimlerine bakmak gerekir

    ayrıca; hayırdır 1.6tdi mı swaplayacaksın

    Alıntıları Göster
    turbosu varmı oda meçhul, bence 2.0 lık TDI de turbo yoktur.
    Yoksa 2000 cc bi motor o kadar düşük beygir olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus

    turbosu varmı oda meçhul, bence 2.0 lık TDI de turbo yoktur.
    Yoksa 2000 cc bi motor o kadar düşük beygir olmaz.

    Alıntıları Göster
    Bende merak ettim şimdi
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.