Az evvel Autobild 2017 Ocak sayısında 200.000 kilometre boyunca test edilen 7. nesil golf ve muadil Mercedes A200 testini okudum. Golf DSG şanzımanlıydı. Şimdi forumdaki çok bilmişler, DSG şanzıman olduğu için kesin arıza vermiştir vesaire yazacaktır. Hatta 200.000 kilometre boyunca şanzıman yapılmıştır kavrama değişmiştir vesaire yazacaklar. Hani bizim formda her şey çok biliniyor ya DSG sorunu safsatası da uzun bir süredir devam ediyor resmen... Yaygara koparılıyor forumda. İlk olarak şunu söyleyelim arkadaşlar, Golf şanzımanı 150 binde yemiş. Golf 50 binde klima hortumu patlamış arabayı su basmış. Bir ara elektronik devreler tamamen iptâl olmuş. Golf 200 bin km'nin sonunda hararet yapmış, conta yakmış arabalar gibi her yeri yağ içinde bir durumdaymış. Mercedes ise sadece silikon spreyi kullanılmadığı için ve büyük ihtimalle kış günü buz tuttuğu için kapı lastiğinde Bir yırtık ve sürücü koltuğunda aşınma ile kapatmış. Şu saatten sonra ikinci el 100.000'de 200.000'de araba alınmaz güncel arabaların hepsi sorunlu, kara düzen arabalarla millet 200-300 bin yapıyordu ama yeni nesil arabalar dayanmıyor. Ek olarak test yapıldığında yıl 2017 imiş 2017'de an bu yana Euro'daki değer kaybı+parça fiyatlarındaki artış=ham madde fiyatları vs. düşünürseniz DSG şanzımanın serviste komple yapılması Türkiye'deki fahiş işçiliklerle beraber 200 bin liraya yaklaşır. Golf 8'in 2021 model Style paketini almaktansa 2024 0 km Impression alın. Sıfır sıfırdır. Gördüğünüz gibi Almanya'da, asfalt yolda bile Golf'te yürüyen kalmamış. Bizde millet 50 binde haşatını çıkartıyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
200 bin km Golf DSG vs A200 manuel testi (Autobild)
-
-
1000 Euro'ya DSG yapıldığında araba 2. Elde 6500 Euro ediyormuş bu arada.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG bizdeki kültürsüzlük ve iş bilmeyişten kaynaklı hor kullanıma dayanamıyor yazıyoruz her başlıkta...
iş bilmeyen ama kendini mühendis olarak tanımlayan, sürücülük kısmında F1 pilotundan öte bir bilgi ile hareket eden güruha aracı teslim ederseniz aracın canını alır ki aldılar...
ve çok satan araç oldukları için paralel olarak çok sorun çıkaran araçlar oldular...
Golf 8'in 2021 model Style paketini almaktansa 2024 0 km Impression alın.
Sıfır sıfırdır.
sanırım burada DSG almaktansa düz vites alın mı demek istedin ?
-
Dsg şanzımandaki sorunu büsbütün bizim milletin cahilliğine nasıl bağladın hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2013ten sonra DSG sorunsuz değilmiş demek biz yanlış biliyormuşuz
DSG komple sorunsuzmuş biz hor kullanıyoruz
Evet arkadaşımızı açtığı yeni çağ için ödüllendirelim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG ve benzeri şanzımanların kullanım alanı ve arıza durumlarını
son 15 yıl içersinde tüm vag grubu araçlar içerisinde 100binlerce aracın servis içerisinde dönen şikayetlerine bakarak yazıyorum...
güvenli ve ileri sürüş tekniklerinde binlerce profille karşılaştım ve milyon km'ye varan yol tecrübem var.
araç kullanmasını bilmiyoruz, yanlış kullanıyoruz...
makinayı,balatayı, aracı düşünmeden hor kullanıyoruz, çiçek gibi..ataletini kullanarak, sabırla kullanan sayısı çok az
yurtdışı forumlarında yıllardır benzer başlıklar var 200bin km sorunsuz kullanan... 620bin km görenler...gibi
bizim gerek sürüş tarzı, yolların berbatlığı, aracı yüke koyarak ve çökerek kullanılması DSG ve benzeri hassas mekanizmasının ömrünü yiyor...
coğrafya kederdir...
tdıclub forumsWould like to hear from HAPPY DSG owners with high mileshttps://forums.tdiclub.com/index.php?threads/would-like-to-hear-from-happy-dsg-owners-with-high-miles.493806/bobistheoilguy.comJust a moment...https://bobistheoilguy.com/forums/threads/dsg-long-term-reliability-200k-miles.246827vw california owners clubAnyone running a high mileage DSG Cali?https://vwcaliforniaclub.com/threads/anyone-running-a-high-mileage-dsg-cali.42857/
-
Evet arkadaşımız bir de sorunlu olduğunu fabrikasının kabul ettiği,bu yüzden ABD ve Çin pazarına sonsuza dek giremeyen dsg için ben şikayet okudum coğrafya kaderdir diyor
Ödülü 2 katına çıkardım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teşekkür ederim
ağlamayacağım
(DSG sorunla dolu ocağa incir acağı diken sistemdir)
temiz bakıldığında bakmasını bildiğinde yaşayabilir,
ancak ortalama bir kullanıcı bunu başaramaz demek istiyorum)
-
Niyetim zatı alinizi üzmek değildi ama DSG sorunlu bir sistem,ancak her yerde tamiri yapılabildiği için diğer şanzımanlara göre daha uyguna yapılıyor
Siz sabaha kadar temiz bakın bu şanzımana sıkışık trafik,nemli hava gibi durumlara elbet giriyorsunuz, buda zaten sıkıntılı şanzımanı daha beter bozuyor
Zaten düşük hacimde yüksek güç içeren Tsi,ve yüksek tork içeren Tdi motorlarla kullanıldığı için arıza yapma potansiyeli yüksek
Yağlı tip olanları nispeten biraz daha geç kucağa alıyorsunuz,
Ha DSG alma demem ben ülkede kimseye,50 kağıt veriyorsunuz yeniliyorlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
her cümle doğru, imza atarım...son aracımı elimden çıkardım ve ciddi masraflar açtı başıma
kolay kolay tekrar girermiyim, tek kullanıcı ben olucam ve sıfır olma şartı ile bir ihtimal...
şunu kabul edelim, muhteşem bir sistem...F1'de kullanılıyor...2006'dan bu yana hayatımızda
birçok marka kullandı..EDC,DCT,M-DCT,TCT,7GDCT...bir sürü...hassas ve dikkat etmek lazım.
ama belirttiğin gibi fizik kuralları, motorun tipi ve en sonunda kucağa alınması...aldıkta...
sorunsuz kullanılan teknolojiler var...ve japonların gözünü hep sevmişimdir...şaşmamak lazım :)
-
Nissanin cvt leri milletin iflahini kesti zamanında,
Üstüne bir de kullanıcı hatası deyip faturayı millete kitlemeye kalktılar
Hondanin göçük olayı halen dillerde
Toyotayi ayrı tutarım
Malının arkasında durmak,ve sorunsuz üretim konusunda tam bir ikon adamlar.
Geçenlerde ABD de sattıkları popüler bir araçta motor arızası çıktı,direk topladılar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
DSG'lerin en son hali bile elektrik destekli e-TSi'lerde çok kararsız kalıyor.
Sistemin 7 ileri olmasını da doğru bulmuyorum. Manuelde uzun yolda 5-6'ya atıp saatlerce debriyajı, vitesi ellemeyen biri olarak DSG herhalde aynı sürede 300-400 defa vites değiştiriyor diyebilirim.
Mesela sollamaya çıkacağım, gaza basıyorum 7'den 6'ya çekiyor, sonra dip gaz yapınca 4'e çekiyor, 4'te kesiciye giriyor, sonra bir 5'e atıyor, sonra gaz vermeyi bırakınca 5'te biraz tutup sonra pıt pıt 6-7 yapıyor.
Manuel olsa ben orayı üst viteste dip gazla da halledebiliyorum. Yokuşta dur-kalk yapınca araba hemen Hill-Hold ile kendini korumaya çalışıyor ama orada da bizim millet az gaz verince kavrama dağılıyor. Yokuşlarda kararsız bırakmayın, gerekirse patinaj çeksin ama araba yarım debriyaj yapmasın.
Şehir içinde bazenleri arabayı boş vitese atıyorum. Uzun yolda sapıtınca boş vitese atıyorum. Yokuş aşağı inerken kompresör freninden de nefret ederim, klima açıkken Mild-Hybrid devreye girmiyor ve araba 3-4 bin devir çevirmeye çalışıyor. Hemen atıyorum boş vitese.
Ben temiz kullanırım genel olarak ama manuel modda da tat vermiyor, otomatik araba konforlu vs. diyorlar ama ben konforunu pek anlayamadım. DSG bir de en iyi şanzıman.
Golf 8 ve muadili araçlarda bakımlar zamanında yapılırsa pek sorun çıkmıyor. Ufak tefek kumanda hataları oluyor sadece. Sahibinden de bir baktım Octavia'lar vs. 300-400 bin yapmış filolarda. Galeriler adetli olarak satıyor. Senede 150 bin km yapmış 3 senelik arabalar hepsi.
(Octavia e-TEC 110 PS)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Araç sizin aracınız nasıl kullanırsanız kullanın.
Lakin aracınızın sollamalarda vites küçültmesi motor sağlığı için iyidir, yokuş aşağı inerken vites küçültmesi aracın stabilitesi için iyidir. Bu sebeple araç doğrusunu yapmaktadır.
Benim araç düz tsi. Sizin aracın otomatik yaptığını ben kendim yapıyorum.
özellikle birgün yokuş aşağı frene basmanız gerekirse bu mesajı hatırlayın.
-
Bir düzeltme yapma ihtiyacı duydum naçizane. F1'de çift kavrama şanzıman kullanılmıyor. Geçmişte de kullanıldığını hatırlamıyorum.
F1'de teknik adıyla "semi-automatic sequential" (yarı-otomatik sıralı) şanzıman kullanılıyor. Sequential (sıralı/ardışık) yani bildiğimiz motosiklet şanzımanının yarı-otomoatik bir varyantı/türevi. F1 şanzımanda debriyaj pedalı yok, motosiklet motorları gibi sıralı, dolayısıyla kafanıza göre 2 vites alta, 3 vites üste çıkamazsınız. Yine motosiklet şanzımanlarında olduğu gibi "constant mesh" ve asenkron yani dişliler sürekli birbirine geçmiş haldedir ve o yüzden çok hızlı vites değiştirilebilir. Bunun sırrı sıralı şanzımanda kullanılan ve teknik adı asenkron "dog ring" olan kavrama kulakçıklarıdır. Dişliler daima birbirine "mesh" yani bağlı döndüğü için bu dog ring'ler aracılığı ile hareket bir dişli grubundan diğerine aktarılır. Motosiklet kullananlar bilir. Doğru teknikle debriyaja gerek kalmadan bu sayede vites değiştirilebilir. F1 aracında motosikletteki vites pedalının yerini direksiyondaki vites kulakçıkları (shift paddles) almıştır ve servo bir motoru çalıştırırlar. O da motosikletteki vites pedalının ve debriyaj kolunun işini yapar, tabii çok daha hızlı olarak.
TecknoMechanicsyoutubeThis video explains the working mechanisms involved in a motorcycle transmission through relevant animations. Motorcycle gearbox is a series of gear steps that help to change torque and rpm of a wheel depending on the different conditions. It is a constant mesh sequential transmission system. In Constant Mesh Transmission system, all gears remains constantly meshed with each corresponding gear mates at all times. Music: YouTube audio library Please like our fb page: fb.me/TecknoMechanicshttps://www.youtube.com/watch?v=g8xnIFf4id4&feature=youtu.beDonutyoutubeJoin Honey for FREE at https://joinhoney.com/sciencegarage Honey's 10 million members have saved an average of $28.61 per month on sites like Amazon, eBay, AutoPartsWarehouse, TireRack, Walmart, and more. Sequential Transmission make your car faster by improving acceleration. As with most things that make your car faster, they are more difficult to use on daily basis. Sequential shifters differ from standard manual transmissions in four main aspects: Shift patterns, gear type, gear ratios, and engagement type. Follow along with Bart in this week’s episode of Science Garage as he explains everything from dog boxes with straight cut gears, to tiptronic transmissions with synchromesh. Bart teaches us how cars work by blowing stuff up and cutting things in half. It’s a science show for the car lover who’s easily bored. Join Bart as he explains the science behind everything automotive. This is cars down to the atom. This is Science Garage. Some of our best videos ever are coming out soon, stay tuned so you won't miss a thing! ►Subscribe here: http://bit.ly/1JQ3qvO Check out more Donut Media Videos: https://youtu.be/Pz8IGLgFE2s?list=PLF… Want a Donut shirt hat or sticker? Visit https://shop.donut.media/ Like us on Facebook: https://www.facebook.com/donutmedia/ Click here if you want to learn more about Donut Media: http://www.donut.media/ Donut Media is at the center of digital media for the next generation of automotive and motorsports enthusiasts. We are drivers, drifters, and car enthusiasts who love to tell stories.https://www.youtube.com/watch?v=RikzgmPvmnE&feature=youtu.beÇift kavrama F1 şartlarına uygun değildir. Hem ağırlık olarak hem de dayanıklılık olarak. Ayrıca zaten NASCAR, F1 vs. gibi çok üst düzey yarış otomobillerinde tam otomatik şanzıman kullanılmaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 29 Temmuz 2024; 22:29:19 >
-
Genelde motor şanzıman konuşulur ama ben daha çok aracın kasasına ve kullanım gereği yıpranması gereken içine dikkat ediyorum
Direksiyon simidi , pedallar , koltuk destekleri , tuşlar , direksiyon üzerindeki tuşlar , döşeme kenarları vs
Bana kendimi iyi hissettiren iç mekan , yeni temiz düzgün görünmesi benim için çok önemli
Şu an kullandığım araç 180 bin km ye geldi ve maşallah diyeyim zımba gibi
Düşürüp km yi 30 bin km diye satayım deseler muhtemelen arabadan anlıyorum diyenlerin %90’ı yer , tabi aracın içinden bahsediyorum
Yemeyen de içine bakıp nereden anlar diye düşünüyorum bulamıyorum
Zaten bir önceki araçta aynısı ve 160 bin km de bırakmıştım o da çok iyi durumdaydı
Kiralama firması kendimi satıyor ne yapıyor bilmiyorum ama birileri alıp satıyorsa kesin düşürürler km’yi
Affetmezler o kadar temiz araba yakalayınca
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 29 Temmuz 2024; 22:40:53 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Dsg'nin sorunları olabilir fakat o fiyat bandındaki vites değiştirme karakteri bakımından en iyi şanzıman. (kuru olandan bahsediyorum)
Mercedes mesela çok daha yavaş.
Dsg kullanan kişi (kuru kavrama Dsg'den bahsediyorum çünkü ıslak olan da yavaş) Mercedes 7Gtronic kullanınca midesi bulanır.
-
Mercedes 7-GTronic mide mi bulandırır yok hocam gebeyse çocuğunu düşürür daha doğru olur
Mercedesin 5 ilerisi bile gayet konforlu iyice suyunu çıkarttınız
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yanlış ifade ettim sanırım.
DSG çok hızlı ve net, Mercedes epey yavaş kalıyor DSG'nin yanında. DSG'ye alışan biri Mercedes'te DSG'yi arar.
Kuru kavrama DSG piyasadaki en iyi şanzıman bence. (arıza olasılığından bağımsız olarak vites değiştirme karakteristiğinden bahsediyorum)
-
neymiş iş bilmezlik? ben astramda da captivamda da d den p ye cart diye çekerdim bana mısın demezdi? şanzımanı, şanzımanın keyfine göre mi kullanancağız?
-
Doğru piyasadaki en hızlı vites yükselten şanzıman ama en hızlı vites düşüren değil ani gazda en iyi tepkiyi veren değil kalkışlarda yine en konforlu şanzıman değil çok kez yarım kavrıyor düşük devirde ekonomi odaklı olduğu için titreme ve uğultu hali hiç hoş değil
Bana sorarsanız piyasadaki en iyi şanzıman zf8 eat8 yeni nesil cvtler çok daha güzel örneğin Jatconun yeni cvtsi motorla inanılmaz uyumlu devire dikkat etmezseniz ne olduğundan haberiniz bile olmuyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Benzer içerikler
- toyota corona kronik sorunlar
- adblue iptali
- mini onarım tramere işler mi
- valf nedir
- çelik akü yorum
- audi q4 e-tron türkiye fiyatı
- togg fabrikası gemlik"te nerede
- yol tutuşu en iyi kış lastiği
- aynasızlık cezası kaç tl 2024
- passat pro
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X