Şimdi Ara

2000 vs 2024 Araba (Altın bazında) fiyatları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • https://www.anlikaltinfiyati.com/25-nisan-2000-tarihli-altin-fiyatlari.html


    https://www.milliyet.com.tr/otomobil/ladadan-sportif-secenek-5322588



    2000 yılı Nisan ayı:



    LEVENT KÖPRÜLÜ / OTOKOLİK


    Lada denildiği zaman aklım hep Türkiye Rallisi'ne gelen Bulgar ekiplerinin kullandığı otomobillere giderdi. Daha çok ana üretici VAZ'ın adını taşıyan bu araçlar (VAZ 2105 2107'ler), o dönemlerde ülkemizde üretilmekte olan "124"ün evrim geçirmiş bir modelleriydi. Devasa egzostlarından çıkan cayırtılı sesleriyle ile ortalığı birbirine katmakla kalmayıp, oldukça iyi dereceler yaparlardı.

    Daha sonra ülkemize ithal edilmeye başlanan "Lada Samara"lar da, çok geçmeden amatör yarışçıların parkurlardaki seçeneklerinden biri oldu. Ucuza maledilmelerinin yanı sıra modifiyeye yatkın motorları, onların tercih edilmesine neden olmuştu. Şimdi bu laflara ne gerek vardı diyorsanız, bu hafta size "spor" bir Lada'nın "sürüş izlenimleri"ni aktaracağımı söyleyip kısa keseyim bari...

    Evet, Rus üretici VAZ'ın (nam - ı diğer Lada) toparlanma sürecinde ortaya çıkarttığı ve uzun bir geliştirme sürecinin ardından nihayet geçen yıl piyasaya sürdüğü Vega'nın (ya da 2110) Türkiye'ye getirilen üç versiyonundan biri olan "Sport"la yaklaşık 250 km. kadar birlikte olduk. Diğer Lada'lara oranla daha yuvarlak hatlara sahip olan Vega'nın çizgileri de oldukça kendine özgü bir karakter taşıyor. Aracın sonundaki "Sport" kelimesinin anlamını araştırmaya koyulduğumuzda, ilk gözümüze çarpan alüminyum alaşımlı şık jantlar, biraz daha kalın lastikler, arka spoiler ve arka bagaj kapağına işlenen "Sport" yazısı oldu. İç kısmına girdiğimizde ise farklı bir özellikle karşılaşmadık. Kumaş kaplı koltuklar, sade ön konsol, hız, hararet, devir saati ve benzin göstergeleri, dik olarak duran havalandırma ızgaraları, havalandırma düğmelerinin tümü, klasik Vega Sedan'dan alınma. Hatta biraz ince gelen direksiyon simidi de dahil.

    Aracın orta konsolunda yer alan ve kapıların açık olup olmadığını gösteren uyarı ışıkları mevcut. Buna, balata, far ampulü, soğutma ve silecek suyu, yağ uyarı ışıkları da eşlik etmiş. Üstelik tümü, sesli uyarı da yapmakta. İç aydınlatma lambası, kontak açılana kadar sönmeyen cinsten. Kontak anahtarının çevresinde ise kolay görünmesi için yeşil bir ışık bulunmakta. Far yükseklik ayarları da içeriden yapılabiliyor. Bu arada yolcu güneşliğinde makyaj aynası maalesef yok. Konsolda (biraz sesli çalışan) akrepli yelkovanlı klasik (dijitali yoldaymış) bir saat bulunurken , dört kapıya ait cam açma - kapama düğmeleri, iki koltuğun ortasına yerleştirilmiş. Düğmeler, biraz alışkanlık gerektirebiliyor. Merkezi kilitleme ise mevcut.

    Eh artık kontağı çevirelim yani... İşte "Sport" farkı da burada yatıyor. 1500 cc. üstten çift egzantirikli 16 sübablı, çok noktadan enjeksiyonlu motor, 95 beygir güç üretiyor. Vega Sedan'daki motordan yaklaşık 17 beygir daha fazla. Bunun etkisini de, yola koyulduğunuzda anlıyorsunuz. Oldukça iyi devirlenen motor, oldukça rahat ve yumuşak hareket eden şanzumanı ile performanslı bir kullanıma olanak sağlıyor. Motor gürültüsü düşük hızlarda kendisini hissettirirken, aracın "Sport" yazısının hakkını veriyor. 185 km/h olan son süratine erişirken zorlanmayan Vega, yan rüzgarlardan bir miktar etkilenmekle birlikte ciddi bir problem yaratmıyor. Yakıt tüketimi ise, performanslı kullanımlarda 100 kilometrede ortalama 7 litreyi buluyor. Orta sert süspansiyon sistemi ise, aracın yol tutuşunu iyileştiriyor. Plastik aksamı biraz basit görünmekle birlikte, bozuk yol koşullarında beklenenin aksine pek ses yapmazken, rüzgar sesi, kendini belli bir süratten sonra hissettirmeye başlıyor.

    Daha düşük performanslı Sedan ile arasında yaklaşık 500 milyon liralık bir fark bulunan Vega Sport'un fiyatı 5 milyar 841 milyon TL (metaliği 5 milyar 921 milyon TL).




    Piramit gölgesindeki Şahin'ler

    Şayet bu köşeyi takip ettiyseniz, Nissan Patrol'ün test sürüşü için Mısır'a gittiğimi hatırlarsınız. Etmiyorsanız da, söylemiş oldum. Ancak Allah kimseyi otomobil hastası etmesin... Oraya gitmişken gözlerim sürekli yollardaydı... Fena da olmadı hani! Oldukça tanıdık yüzlerle karşılaşmak içimde garip bir sevinç yarattı. Tabii uzak akrabalarımdan veya dostlarımdan değil, Türkiye'de görmeye alışık olduğum yerli malı otomobillerden dolayı sevindim. Temsa'nın Prenses'leri, Mercedes'in O 403'leri derken, Tofaş'ın Doğan ve Şahin'leri... Türkiye'den yarı mamül olarak ihraç edilip, bu ülkede montajı yapılan Kuş Serisi, buraların en çok tercih edilen otomobillerinden biri durumunda. Her sokak başında, her caddede mutlaka bir veya birden fazla Şahin ya da Doğan görmek şaşırtıcı olmuyor. Üstelik de Arapça plakaları hariç "5 vites" yazısına varıncaya kadar Türk. Kimi zaman piramitlerin gölgesinde, bir Mercedes'le aynı parkı paylaşmış olarak rastladığımız Şahin'ler, Mısır'da bizleri hiç yalnız bırakmayıp, hoş duygular yaşamamızı sağladı. (Ağlamaya gerek yok!)




    Konuya dönersek 5 milyar 840 milyon / 5 milyon 428 bin TL (Gram altın)


    5.840.000.000÷5.428.000


    1075


    Yani 1075 gram altın.2000 vs 2024 Araba (Altın bazında) fiyatları 


    Lada Vega günümüzde ortalama 250-300 bin liralık bir araç. Altın ise 2 milyon 600 bine denk geliyor.


    Bu hesap bana 2023 yazında 1 kg altın parası verilen baz Polo'ları hatırlattı. Onlarda geçen seneden beri altın bazında %50 erimiş. Lada ise şu an 100-150 gram ediyor. Zamanında 1 KG imiş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Olayın kahramani olan araç:


    2000 vs 2024 Araba (Altın bazında) fiyatları

    İçinde de bir dayı var. Keşke yengenin altınları bozup araba almasaydın be dayı.

    Şimdi o paraya Audi A3 fln alırdık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 yılı eylül ayında toyota corolla 1.6 terra manuel 10.850.000 a almıştık. Altın hesabı yapmadım ama öğretmen maaşı olarak 42 öğretmen maaşı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olması gereken de bu değil mi zaten. hem altın yükseldi hem de araç kullanıldı ve eskidi. otomobilin bir yatırım aracı olmadığı, ihtiyaç olan bir taşıt olduğunu düşünürek ve on binlerce km kullanıldığını göz önünde bulundurarak bakmak gerek.

    1 külçe altınla memleketten turşu getiremeyiz mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Altın fiyatından hesaplamak aşırı yanlış bir yöntem. Bunun yerine dolar/euro olarak hesaplayıp üstüne bu para birimlerinin enflasyon farkını eklemek daha doğru sonuçlar verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1996 da 3 dana satarak 18 yaşında Reno 12 ts almıştık. Yani bugünün parası ile 500 gibi ediyor.

    2006 model megane lara baktığımızda bugün 500-600 arası.

    Teknoloji harici değişen bişey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhteşem konu.

    Bende 2015 Ocak'ta 40 bine C4 almıştım, şu an altın bazında para 1 milyon 268 bin olmuş, araba 600 etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araba yatırım aracı olarak görmek son 3-5 yılda olan bişey.Alıp garaja koyup bekliyorsanız büyük bir kayıp zaten.

    Aslolan arabasızlıkta yaşadıgın zorluklarla arabanın getirdigi rahatlık ve konforun karşılaştırması.


    Ben ayda 30 günün 25i aracı kullanıyorum. Getirdigi zaman tasarrufu elde etttiğin hayat tecrübesi olanakların bambaşka. Ülkemizde bu kadar pahalı olmasına rağmen hayatımda para verip de en anlamlı bulduğum işe yarayan şeylerden birisi.


    O vegayı alanın yaptıklarıyla almayanın yapamadıkları ve senelerce olan yaşam tarzlarına da bakmak lazım.Aylık araç kiralama maliyeti 30-40bin arası en baz paketlerde. Benim hesaplamam

    12 ay x 40bin Aylık kiralama maliyeti. Yılda 480 bin TL eder. Ben kendime her yıl da bunu sayarsam o altını 2ye 3e katlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byburaq67 -- 14 Ocak 2025; 17:34:9 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.