Şimdi Ara

2002 Astra hararet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba
    2002 astra sedan otomatik aracim hararet yapiyor. Fan calisiyor, su devri daim yapiyor, su seviyesi normal ama hararet surekli yukseliyor. Ancak kaloriferi sicaga alip fani son hiz calistirinca motor sicakligi dusuyor.

    Konu hakkinda fikri olan varmi.



  • Aracınızda obd girisi vardir muhtemelen. Bir obd cihazi yardimiyla torque veya benzeri bir uygulama ile motor sıcaklığını kontrol edin. Eger sıcaklık 90 dereceyi gecmiyorsa sorun gosterge tablosunda demektir.
  • Dostum sicaklik kesinlikle yukseliyor cunku kaloriferi tam hiz acinca sicaklik inmeye basliyor. Kalorifer motorun sicakligini kullandigi icin sicaklogi dusuruyor.
  • Termostata ve devirdaime bi baktır. Su eksiltmiyorsa muhtemelen bunlardandır.
  • yıllar önce 2003 astra vardı bende,aynı kasa.triger kopardı motor yaptık,o sırada blok açıldığında suyun gezdiği tüm kanallar korozyona uğramış yada tıkanmıştı.termostat,devir daim,radyatörün içi kontrol edilmeli..kalorifer çalışıyor o belli
    o opeller dökülmeye başladığında kolay kolay toparlanmıyor,parça pahalı ve zor bulunuyor..
  • Termostat ve devirdaimde de sıkıntı yoksa kaynamayan motor sıvıları var hocam. (Tamirat-tadilat programında kullanılan)Ondan denenebilir mi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fluminense

    yıllar önce 2003 astra vardı bende,aynı kasa.triger kopardı motor yaptık,o sırada blok açıldığında suyun gezdiği tüm kanallar korozyona uğramış yada tıkanmıştı.termostat,devir daim,radyatörün içi kontrol edilmeli..kalorifer çalışıyor o belli
    o opeller dökülmeye başladığında kolay kolay toparlanmıyor,parça pahalı ve zor bulunuyor..
    dökülme belirtisi mi şimdi bunlar? Trigerin değişim aralığı 4-5 yıl ve 50-60 bin km civarı. Tabiki düzgün bir kayış taktırmalısın. Kanallar tıkalı ise demekki sadece çeşme suyu veya kaynak suyu kullanıldı ya da beş para etmez antifriz. Bunun da değişimi çok uzun süre yapılmamış olabilir.
    bunlar dökülme belirtisi değil, ha kayışı kopardın mı motoru geri toplayamazsın zaten, koparmayacan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 17 Nisan 2019; 20:58:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    dökülme belirtisi mi şimdi bunlar? Trigerin değişim aralığı 4-5 yıl ve 50-60 bin km civarı. Tabiki düzgün bir kayış taktırmalısın. Kanallar tıkalı ise demekki sadece çeşme suyu veya kaynak suyu kullanıldı ya da beş para etmez antifriz. Bunun da değişimi çok uzun süre yapılmamış olabilir.
    bunlar dökülme belirtisi değil, ha kayışı kopardın mı motoru geri toplayamazsın zaten, koparmayacan.

    Alıntıları Göster
    yani evet dökülme belirtisi denebilir.şimdi bu arkadaş hararet sorunu için deneme yanılma yoluyla 10 tane parça değiştirecek,ustalar iş bilmiyor zira.yetkili servise gitse,fena öpülür.ne olacak peki,vazgeçecek yada böyle kullanacak..benim araç dijital klimaydı,klima fanı bir üflüyor bir üflemiyordu....yetkili servis 1500 euroya klima panelini sipariş etmeye kalktı,halbuki fan motorunun kömürü bitmiş.demek o ki,servisler tamir değil parça değiştirir.anlayan usta da anadoluda çok az,büyük şehirlerde de tek tükk!! ayrıca astra g,nazlıdır biraz.dökük araç denk gelirse ciddi para yer,diri bir araç alıp tatlı tatlı kullanmak gerek.benmli ilk aracımdı,yaşım 20 idi.babam alma oğlum dedi,kendi paramdı alacam dedim ses etmedi.babam mekanik ustası olduğu halde çok paramı yedi.triger olayında da düzgün kayış kullanıldı ama 30 35 bin de koptu,koptuğunu o an farkettim,hemen boşa alıp pistonlar subaplara çarpıp zarar görmeden durabildim.yarım motorla kurtardık,soğutma olukları da tornada halloldu.adam edip satttık,alan da uzun yıllar bindi.opel için denizlide fethiyede ve izmirde iyi ustalar önerebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fluminense -- 17 Nisan 2019; 23:2:45 >




  • Yanlisiniz olmasın astralar 105 derecede fan açıyor , o motorlar harareti sever.
  • fluminense kullanıcısına yanıt
    cihanabana kullanıcısına yanıt
    kayış nasıl kopar anlamak güç. neyse ki siz gene ucuz atlatmışsınız totalde.


    @cihanabana o hangi kasa hocam? astra g ler 90 derecelerde geziyor, vectra a ve f ise gerçekten yüksek sıcaklıkla seyrediyor. vectra b ise 92-93 te ilk kademeyi açıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    kayış nasıl kopar anlamak güç. neyse ki siz gene ucuz atlatmışsınız totalde.


    @cihanabana o hangi kasa hocam? astra g ler 90 derecelerde geziyor, vectra a ve f ise gerçekten yüksek sıcaklıkla seyrediyor. vectra b ise 92-93 te ilk kademeyi açıyor.
    Bende Astra g vardı. Birinci fan kademesi 90 ikinci fan kademesi 105 derece de açıyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanabana

    Bende Astra g vardı. Birinci fan kademesi 90 ikinci fan kademesi 105 derece de açıyordu.

    Alıntıları Göster
    90'ı belirtmemişsiniz ilk mesajda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    90'ı belirtmemişsiniz ilk mesajda.

    Alıntıları Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    kayış nasıl kopar anlamak güç. neyse ki siz gene ucuz atlatmışsınız totalde.


    @cihanabana o hangi kasa hocam? astra g ler 90 derecelerde geziyor, vectra a ve f ise gerçekten yüksek sıcaklıkla seyrediyor. vectra b ise 92-93 te ilk kademeyi açıyor.
    Vectra A düşman başına 103 derecede fan açar ve bu sıcaklığa ulaşması hiçte zor değildir malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    Vectra A düşman başına 103 derecede fan açar ve bu sıcaklığa ulaşması hiçte zor değildir malesef.

    Alıntıları Göster






  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.