Şimdi Ara

2002 model toyota corollaların motoru kac km gider

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
10.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar,
    bir arkadasımın 2002 model (120.000km de), türkiyeye ilk gelen seriden toyota corolla marka otomobili var.
    Geçenlerde yağ eksiltme problemi ile yetkili servise arabasını götürmüş, ve motorun bittiği ve rektifi gerektiğini söylemişler, bu işleminde maliyeti 7000ytl civarında demişler.
    Yetkili servis de bu seri zaten böyle bunların motorları 100.000 civarında bitiyor demiş.


    Arac 2002-2006 arasında üretilen kasalardan ve arabanın ilk sahibi. Yani km ile oynanmış değil.
    Ayrıca arabayı kullanma tarzıda normal bir sürücü( motoru zorlayıp 100.000km de bitirecek tarzda değil)

    Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yorumların bekliyorum.
    Böyle bir şey daha önce duydunuz mu? Gerçekten bu seride gelen corollaların motorları 100k civarında bitiyor mu?

    İstanbul 300k-400k yapmış ve halen rektifiye yapılmamış corolla taksiler var.

    Bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.

    Selamlar...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2002 Model Toyota Corolların Motor Ömrü

    2002 model Toyota Corollar, VVTi (Değişken Sübap Zamanlaması ile Akıllı) motor teknolojisine sahip 1.3 Terra ve 1.6 litrelik motorlarla donatılmıştır. Bu motorların ömrü, bakım, sürüş alışkanlıkları ve kullanım koşulları gibi çeşitli faktörlere bağlıdır.

    1.3 VVTi Motor Ömrü

    1.3 litrelik VVTi motor, Toyota Corolla'larda yaygın olarak kullanılan güvenilir bir motordur. Uygun bakım ve kullanımla 300.000 km'ye kadar çıkabilen bir ömre sahip olabilir.

    1.6 VVTi Motor Ömrü

    1.6 litrelik VVTi motor, 1.3 litrelik motora göre daha güçlüdür ve 400.000 km'ye kadar bir ömür vaat eder. Bu motor, yüksek hızlarda ve ağır yükleme koşullarında bile dayanıklılığıyla bilinir.

    Toyota VVTi Motor Ömrünü Artırma İpuçları

    VVTi motorun ömrünü uzatmak için aşağıdaki ipuçlarını takip etmenizi öneririz:

    • Düzenli bakım yaptırın (yağ değişimleri, filtre kontrolleri vb.).
    • Kaliteli yakıt kullanın.
    • Aracınızı ani hızlanma ve frenlemeden kaçınarak agresif sürmeyin.
    • Motoru aşırı ısıtmayın ve soğutma sistemini kontrol ettirin.

    Uygun bakım ve kullanımla, 2002 model Toyota Corollarınızdaki VVTi motorlar yıllarca güvenilir bir şekilde çalışmaya devam edebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Standart kullanım koşullarında 100.000 km'de motorun rektifiye isteme olasılığının %1 bile olamayacağını düşünüyorum.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Standart kullanım koşullarında 100.000 km'de motorun rektifiye isteme olasılığının %1 bile olamayacağını düşünüyorum.
    Aracı normal bir şekilde düzgünce kullanıldıysa 100.000 km o araç için hiç birşey. Motor ömrünün çeyreğine gelmiş demektir henüz , yarısına bile değil ..

    Yetkili servisin paraya falan ihtiyacı var herhalde Çünkü normal kullanım koşullarında 120.000 km'de motorun bitmesi ve motorun rektifiye istemesi bana mantıksız geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Aracı normal bir şekilde düzgünce kullanıldıysa 100.000 km o araç için hiç birşey. Motor ömrünün çeyreğine gelmiş demektir henüz , yarısına bile değil ..

    Yetkili servisin paraya falan ihtiyacı var herhalde Çünkü normal kullanım koşullarında 120.000 km'de motorun bitmesi ve motorun rektifiye istemesi bana mantıksız geliyor.


    Alıntıları Göster
    Servis bakımlarını düzenli şekilde yaptırmadıysa belki böyle bir sorun olabilir. 1-2 sene yağ değiştirmeme gibi.
    Ama bu olayda farklı bir durum sözkonusu gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Servis bakımlarını düzenli şekilde yaptırmadıysa belki böyle bir sorun olabilir. 1-2 sene yağ değiştirmeme gibi.
    Ama bu olayda farklı bir durum sözkonusu gibi.

    Alıntıları Göster
    benimde bir akrabamda bu model bir araba vardı arkadaşın dediği doğru toyota corollanın bu serilerinde motorlarnda sorun vardı oda aynı sorunu yaşamıştı ne diyelim allah başka dert vermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UTKTOTİ

    benimde bir akrabamda bu model bir araba vardı arkadaşın dediği doğru toyota corollanın bu serilerinde motorlarnda sorun vardı oda aynı sorunu yaşamıştı ne diyelim allah başka dert vermesin.

    Alıntıları Göster
    Şimdi bilip bilmeden yorum yapacak çok kişi var,tam da konusu

    2002 2006 arası değilde 2001-2002 Corolla VVT-İ'lar yağ eksiltirler ama rektefiye istediklerinden değil,üretim öselliği o şekilde


    100 binde Corollanın motoru bitiyor diyen servisede selam söyleyin,Kadıköyedeki taksilerin birçoğu o kasa Corolla ve de neredeyse çoğu rektefiye edilmemiş,km'leri de 300-400K'dan aşağı değil,ayrıca 7000 lirayada ben o arabayı baştan toplarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    Şimdi bilip bilmeden yorum yapacak çok kişi var,tam da konusu

    2002 2006 arası değilde 2001-2002 Corolla VVT-İ'lar yağ eksiltirler ama rektefiye istediklerinden değil,üretim öselliği o şekilde


    100 binde Corollanın motoru bitiyor diyen servisede selam söyleyin,Kadıköyedeki taksilerin birçoğu o kasa Corolla ve de neredeyse çoğu rektefiye edilmemiş,km'leri de 300-400K'dan aşağı değil,ayrıca 7000 lirayada ben o arabayı baştan toplarım

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,
    cevaplar için teşekkür ederim.

    Evet bu model bu kasa arabalarda böyle bir sorun varmış.
    Acıkcası bu durum toyota markasını benim gözümden ciddi bir sekilde düsürdü.

    Selamlar.




  • 200000 de motor bitermi hiç.adamlar söylemiş 400000 de rektefiyesiz taksilerin olduğunu.
    Ve babamdaki corolla 230.000 de hiç motor arızası vermedi.Ayrıca geçen yaz subab ayarı yaptırtı.
    Araba kendine geldi ve hızlanması iileşti.Gaza bastığında 230.000 de demezsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertcan47

    Merhabalar,
    cevaplar için teşekkür ederim.

    Evet bu model bu kasa arabalarda böyle bir sorun varmış.
    Acıkcası bu durum toyota markasını benim gözümden ciddi bir sekilde düsürdü.

    Selamlar.



    Aynı motoru kullanan Avensis 1,6'yı 145K'da sattık,motoru 0 halinden daha iyiydiYağ eksiltmesi filanda yoktu,daha önce de söylediğim gibi ilk çıkan vvt-i'lar yağ eksiltiyorlar ama bunun için rektefiye ettirmek akıl karı değil,yağ ekleyip devam edeceksin ki kullananlarda öyle yapıyorlar

    Bence rektefiye etmek için motorun performanstan düşmesi,yakıt tüketiminin artması vb sebepler gerek,yağ tüketiyor diye motor rektefiye edilmez,hele kullanım kitapçığına 1000 km'de 1lt'ye kadar yağ eksiltebilir yazan bir araçta hiç edilmez

    Bizde 99 senesinde Passat 1,8T vardı,araba daha 50-60K'da 5 binde yağını bitiriyordu,serviste normal diyordu,rektefiye mi ettirseydik?Yağ tüketimi oluşturan sadece segmandaki kaçak değil ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mriya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mertcan47

    Merhabalar,
    cevaplar için teşekkür ederim.

    Evet bu model bu kasa arabalarda böyle bir sorun varmış.
    Acıkcası bu durum toyota markasını benim gözümden ciddi bir sekilde düsürdü.

    Selamlar.



    Aynı motoru kullanan Avensis 1,6'yı 145K'da sattık,motoru 0 halinden daha iyiydiYağ eksiltmesi filanda yoktu,daha önce de söylediğim gibi ilk çıkan vvt-i'lar yağ eksiltiyorlar ama bunun için rektefiye ettirmek akıl karı değil,yağ ekleyip devam edeceksin ki kullananlarda öyle yapıyorlar

    Bence rektefiye etmek için motorun performanstan düşmesi,yakıt tüketiminin artması vb sebepler gerek,yağ tüketiyor diye motor rektefiye edilmez,hele kullanım kitapçığına 1000 km'de 1lt'ye kadar yağ eksiltebilir yazan bir araçta hiç edilmez

    Bizde 99 senesinde Passat 1,8T vardı,araba daha 50-60K'da 5 binde yağını bitiriyordu,serviste normal diyordu,rektefiye mi ettirseydik?Yağ tüketimi oluşturan sadece segmandaki kaçak değil ki

    Alıntıları Göster
    benim beğenmediğim tofaşın tiposu altımda 165bin km.de tık demeden çalışıyosa eğer;

    ben 100bin km.de motoru biten toyotayı süren adamın şoförlüğünden şüphe ederim...








  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    benim beğenmediğim tofaşın tiposu altımda 165bin km.de tık demeden çalışıyosa eğer;

    ben 100bin km.de motoru biten toyotayı süren adamın şoförlüğünden şüphe ederim...

    Alıntıları Göster
    Yil 2004tu sanirim 2003 model bir Corolla'yi test etmeye gitmistik ikinci el. Arac 80.000km'deydi. Duz yola ciktik 120den sonra merasimle hizlaniyordu arac. Usta da motorunda ciddi sorun oldugunu soylemisti. Bizim kendi 1999 Corolla'miz su anda 212.000km de ilk gunku gibi calisiyor. Yetkili servis bakimli olmasi da etken tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuuberk -- 28 Mart 2010; 14:18:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuuberk

    Yil 2004tu sanirim 2003 model bir Corolla'yi test etmeye gitmistik ikinci el. Arac 80.000km'deydi. Duz yola ciktik 120den sonra merasimle hizlaniyordu arac. Usta da motorunda ciddi sorun oldugunu soylemisti. Bizim kendi 1999 Corolla'miz su anda 212.000km de ilk gunku gibi calisiyor. Yetkili servis bakimli olmasi da etken tabi.

    Alıntıları Göster
    ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UnreaCHaBLe -- 28 Mart 2010; 15:46:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UnreaCHaBLe

    ...

    Alıntıları Göster
    aynı motorlu corolla kullanıyoruz 10 yıldır. Bakımını unutup diğer bakımda yarım çay bardağı simsiyah yağ çıktığı da oldu ama 120k o motor için çok çok az. Yine de 120 bitmez diye bir kaide olamaz tabii. Bir arkadaşım corolla motorunu 68 binde bitirmişti. Kullanım şekli bakımı çok önemli. 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    ortalama bir motor 200 de çöp olur.....araç 120 de ise, zaten güç kayıpları yaşamaya başlamıştır(malum klasik 4 silindir sendromu) o kondüsyondaki bir motor 80 bin km daha götürür......daha üstünü yapmak kısmet işi.....

    Ciddi misin ? 750.000 km yapan volvo vardı sanırım 850 T5. hatta forumdan bir üstadın arabasıydı galiba. Ayrıca motorun belirli bir ömrü olmaz tamamen kullanımla alakalı 40.000 de rektefiye eden tanıdıklarım var. Ancak Corollanın VVT-I sinin ömrü 100.000 denirse derim.. zaten Ali Dogukan' ın verdiği linkler de kanıtlıyor bunu. Birdaha o servise gitmeyin bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByWRX

    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    ortalama bir motor 200 de çöp olur.....araç 120 de ise, zaten güç kayıpları yaşamaya başlamıştır(malum klasik 4 silindir sendromu) o kondüsyondaki bir motor 80 bin km daha götürür......daha üstünü yapmak kısmet işi.....

    Ciddi misin ? 750.000 km yapan volvo vardı sanırım 850 T5. hatta forumdan bir üstadın arabasıydı galiba. Ayrıca motorun belirli bir ömrü olmaz tamamen kullanımla alakalı 40.000 de rektefiye eden tanıdıklarım var. Ancak Corollanın VVT-I sinin ömrü 100.000 denirse derim.. zaten Ali Dogukan' ın verdiği linkler de kanıtlıyor bunu. Birdaha o servise gitmeyin bence.

    Alıntıları Göster
    2002 Toyota Corolla 1.6 SOL HB VVT-I aracımı geçen yıl bu zamanlarda reftefiyeye sokmuştum, komple motor yeniledim. Aracın km'si ise 150.000 km'deydi.

    Performans konusunda ilk aldığım günkü gibi beni tatmin etmemeye başlamıştı ama gitmem de demiyordu. Belki de benim yeri gelince hor kullanmamdan kaynaklanan bir durumdu.

    Arkadaşlarım(gerek forumdan, gerek realde) "O km'de motor mu açılır ya ?!" demelerine rağmen bence gerekli birşeydi. Şimdi çok memnunum.

    VVT-I motorların sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    2002 Toyota Corolla 1.6 SOL HB VVT-I aracımı geçen yıl bu zamanlarda reftefiyeye sokmuştum, komple motor yeniledim. Aracın km'si ise 150.000 km'deydi.

    Performans konusunda ilk aldığım günkü gibi beni tatmin etmemeye başlamıştı ama gitmem de demiyordu. Belki de benim yeri gelince hor kullanmamdan kaynaklanan bir durumdu.

    Arkadaşlarım(gerek forumdan, gerek realde) "O km'de motor mu açılır ya ?!" demelerine rağmen bence gerekli birşeydi. Şimdi çok memnunum.

    VVT-I motorların sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.


    Oo Eray abi hiç görünmüyosun ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    2002 Toyota Corolla 1.6 SOL HB VVT-I aracımı geçen yıl bu zamanlarda reftefiyeye sokmuştum, komple motor yeniledim. Aracın km'si ise 150.000 km'deydi.

    Performans konusunda ilk aldığım günkü gibi beni tatmin etmemeye başlamıştı ama gitmem de demiyordu. Belki de benim yeri gelince hor kullanmamdan kaynaklanan bir durumdu.

    Arkadaşlarım(gerek forumdan, gerek realde) "O km'de motor mu açılır ya ?!" demelerine rağmen bence gerekli birşeydi. Şimdi çok memnunum.

    VVT-I motorların sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.


    Alıntıları Göster
    600bin KMde motor değiştirmiş bir taksiciye rastladım geçenlerdei 2004 modeldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    2002 Toyota Corolla 1.6 SOL HB VVT-I aracımı geçen yıl bu zamanlarda reftefiyeye sokmuştum, komple motor yeniledim. Aracın km'si ise 150.000 km'deydi.

    Performans konusunda ilk aldığım günkü gibi beni tatmin etmemeye başlamıştı ama gitmem de demiyordu. Belki de benim yeri gelince hor kullanmamdan kaynaklanan bir durumdu.

    Arkadaşlarım(gerek forumdan, gerek realde) "O km'de motor mu açılır ya ?!" demelerine rağmen bence gerekli birşeydi. Şimdi çok memnunum.

    VVT-I motorların sorunlu olduğuna kesinlikle katılmıyorum.


    Oo Eray abi hiç görünmüyosun ya

    Yönetimle takıştığımız için bir süre girmedim, şimdi kaldığımız yerden tekrar devam...




  • En az 200 bini rahat devirmesi gerekir ya Bence tanıdık bi tamirciye göstersin sübap keçelerinden veya başka yerlerden kaçırıyorda olabilir. Mesela ben kendimden biliyorum benim ustam bakıma gelen arabaya motor yapmıştı :D Sonrada üzüldüğünü yağ ekleyerek en az 100 bin gidebilceğini sölemişti Üstelik burası Türkiye'nin en büyük servislerinden biri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KRHTH -- 28 Mart 2010; 16:40:45 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.