Şimdi Ara

----->***2004 Civic 40, 50, 60, 70, 80 ve 97.500 km bakımları ***<-----

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
5.367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • EDIT: En son 82.500km'de yaptırdığım periyodik bakımdan sonra 1 yıla yakın zaman geçti. KM: 97.500:
    İlk kez triger seti ve v-kayışı, ayrıca motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi yenilendi. Subap ayarı, genel motor-mekanik kontrol yapıldı.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT: 80.000 km bakım zamanı geldi. Bu bakım biraz masraflı oluyor SANIRIM
    KM: 82.500 iken ön balatalar, bujiler, motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, polen filtresi, LPG filtresi yenilendi.
    Arka kampana-balata bakımı, genel motor-mekanik kontrol yapıldı. Klima koku giderme spreyi uygulandı.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT: 80.000 km bakım zamanı yaklaşıyor. LÜTFEN son mesajıma bakınız ve tecrübelerinizi paylaşınız. Peşinen teşekkürler...
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT: 70.000km bakımında motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi ve bujiler yenilendi.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    EDIT: 60.000km bakım zamanı geldi çattı.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    Aşağıdaki ilk ve ESKİ MESAJ: 40.000km periyodik bakımıyla ilgiliyDİ.
    Merhaba,
    2004 (makyajdan önceki) model Civic'in 40.000km bakımında şanzıman ve fren yağlarının kontrolü, gerekirse değişimi yapılıyorMUŞ. Şanzıman ve fren yağlarının değişim zamanı konusunda çok değişik düşünceler var:
    2-3 kez motor yağımı + yağ filtremi değiştirdiğim yer olan CASTROL il distribitörü, -her nedense- şanzıman ve fren yağı olarak CASTROL markasını önerMEdi: "Motor yağı dışında PETROL OFİSİ yağları çok kalitelidir. Gress yağı larak SHELL 1 numaradır" dedi. Ayrıca "40.000km, şanzıman ve fren yağı değişimi için erken olur. Kontrol edilir, kıvam ve temizliğine bakılır, çok gerekliyse ancak o zaman değiştrilir, AMA çoğunlukla 40.000km'de değişime gerek olmaz sadece eksilme varsa eklenir" diye ekledi.

    Çeşitli forumlarda şanzıman yağının 2 yılda bir değiştirilmesi gerketiğini söyleyenlere de rastladım. Şimdi:
    1- 2002-2006 1.6 VTEC motrolu Civic'i olup da, Honda resmi servileri dışında şanzıman ve fren yağı değiştireniniz oldu mu?
    2- Olduysa kaç bin km'de değişim yaptınız? Hangi marka/model şanzıman ve fren yağı ile değişim yaptınız?
    3- Yaptığınız değişim sonrası herhangi bir sorunla karşılaştınız mı?

    Bu sorulara vereceğiniz cevaplar ve paylaşımlarınız için peşinen teşekür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 20 Eylül 2013; 15:21:35 >







  • Önce aracın kullanıcı kitabındaki bakım tablosuna bakarsan, hangi yağın kaç binde değişmesi gerektiğini görürsün. Kulaktan dolma bilgilerle böyle işler yapmaya kalkma bence. Bakım tablosunda tüm detaylar mevcut.
  • otomatik ise 80-90 binde ancak gerekir, 40 binde hiç sanmıyorum, marka olarak en iyisi Dextron II sanıyorum
  • Sanrıları boşver, kitabına bak gardaşşş...
  • 3 gün oldu, soruma caucass dışında doğru-düzgün cevap alamadım. Kullanım klitapçığında ne yazdığını ben de biliyorum. Civic'in 40.000km bakımında:
    şanzıman ve fren yağlarının karşısında: K/D (kontrolü / gerekirse değişimi) yazıyor AMA yetkili servisler hiç de gerek olmadığı halde, bu pahalı şanzıman yağını değiştirip araç sahiplerini gereksiz masrafa sokabiliyorlar
  • Hmmm, demek öyle? O zaman, her 5000 km.de ne kadar yağ varsa değiştireceksin bundan böyle.
  • Ne alaka? Kel alaka!
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    70-75 bin TL araba tavsiyesi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aracımı 70000 bakımına götürdüğümde şanzuman yağına baktılar ama değişmeye gerek yok dediler (mersin-honda) bende değiştirmedim.ama eski sahibide ne zaman değiştirmiş bilmiyorum
  • Önceki gün 2004 (makyajdan önceki) model arabamı HONDA yetkili servisine 40.000km bakımı yapılmak üzere bıraktım.
    Araba bakıma alınmadan önce servis yetkili şefi ile yapılan teslimat kontrolü sırasında: "Arabamın motor yağı ve yağ filtresini değiştireli daha 2 ay ve 3000km olduğunu, bujilerin 30.000km bakımında değişitrildiğini, cam silecek suyu ve katkısını kendim eklediğimi, polen filtresini mümkünse klimayı kullandığım yaz aylarına girerken değiştirilmesini istediğimi" söyledim VE "değişmesini gerekli gördükleri her parçayı değiştirmeden önce mutlkaka bana telefonla ulaşıp bilgi vermelerini" istedim.

    Sabah 9:00'da bıraktığım arabamı 40.000km bakımı tamamlanmış olarak akşam 17:00'da geri aldım. Değişen parçaları ve ücreti sorduğumda:
    "Hiçbir parça değişiminin gerekli görülmediği, sadece fren balata temizleyicisi kullanıldığını, 40.000 bakımı + subap ayarı yapıldığı, sadece 2 saatlik işçilik ücreti alınacağı ve toplam ücretin 97,5YTL olduğu" yanıtını aldım. Doğal olarak çok sevindim tabii. 40.000km bakımını büyük şehirlerde yaptıranlar, masrafın değişen parçalara göre 300-450YTL arasında olduğunu söylüyorlardı.

    40.000km bakımının önceki bakımlara göre daha uzun sürdüğü söylendiğinden ilk kez bakım yapılırken arabamın başında bulunmadım AMA "servis kitapçığına 40.000km bakımının yapıldığını onayladıklarına göre gereken yapılmıştır" diye düşünüyorum. Bu düşünceden hareketle "henüz gerekli görmediklerinden hiçbir parçayı değiştirMEyip, fuzuli masraf çıkarMAdıkları için" buradaki HONDA yetkili servisini tebrik edip, alkışlıyorum




  • dediğin gibi ucuza kurtulmuşsun hocam. ama yinede 2 saat mi sürmüş bu işlemler. 97.5 ytl tutmuş...
  • EVET, içine hafif su kaçtığı için buğulanmış sağ farın kurutulması, bazen hafif hareketlerle gıcırtı yapan direksiyon nedeniyle direksiyon kutusunun da yağlanması ile birlikte 40.000km'de gereken tüm aksamların kontrolü ve fren balatalarının temizliği en az 3-4 saat sürmüştür, BENCE.
  • Kardeşim, sana kitaptaki tabloya bak diyorlar anlamıyorsun. Beklentin, birilerinin çıkıp da buraya yok şu kadar yılda veya yok şu kadar km.de değiştir demesi demek ki. Başkasının söylediği daha muteber demek senin için. Kitaptaki değişim km. leri laf olsun diye yazılmıyor herhalde. O km. sınırlamaları ilgili parçanın maximum ve verimli kullanım sürelerini gösterir. 20000km yazıyorsa,atıyorum, motor yağı değişim km.si için 20100km kullansan elbette bişey olmaz ama 25000km kullanırsan ve birşey olursa, o zaman hiçkimseye caz yapamazsın.

    Yıl'ı veya km.si dolmuş bir parça için elbette önce kontrol yapılır ama çok nadiren "biraz daha kullanın sonra değişelim" denir. Neticede o parça değişecektir. Birkaçbin km ve üç beş ay fazla kullanılması bir fayda sağlamaz, üstelik arızaya sebep olma riskini de taşır. Ayrıca artan fiyatlar da belli bir süre veya km. sonra değiştirince daha fazla maliyet çıkarır.

    Bazı konular için başkalarının ne yaptığına bakmak yerine, aracın sağlığı için en mantıklı ve bilimsel olanı yapmak daha doğrudur.

    Ben kalkıp da sana desem ki:" ben arabamın motor yağını her 50.000km.de bir değiştiriyorum. Aracım 65binde ve şimdiye kadar 1 kere yağı deiştirildi." sen bu durumda benim yaptığımı mı yapacaksın? Belki ben kasıtlı olarak, sana Mobil1 kullandığımı söylemem.....





    quote:

    Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Ne alaka? Kel alaka!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ABABA2307
    Kardeşim, sana kitaptaki tabloya bak diyorlar anlamıyorsun. Beklentin, birilerinin çıkıp da buraya yok şu kadar yılda veya yok şu kadar km.de değiştir demesi demek ki...Kitaptaki değişim km. leri laf olsun diye yazılmıyor herhalde.

    Sayın ABABA2307, kitapçıktaki tabloya bakılması gerektiğini ben de çok iyi biliyorum. AMA üstteki mesajımda yazdığım gibi:
    quote:

    Civic'in 40.000km bakımında: şanzıman ve fren yağlarının karşısında: K/D (kontrolü / gerekirse değişimi) yazıyor AMA yetkili servisler hiç de gerek olmadığı halde, şanzıman ve hidrolik yağını (ve diğer bazı parçaları) değiştirip araç sahiplerini gereksiz masrafa sokabiliyorlar

    Benim öğrenmek istediğim, şanzıman ve hidrolik yağları (ve diğer bazı parçalar) mutlaka 40.000km'de değiştirilmeli mi veya değiştirilmesi çok iyi mi olur? Aynı model Civic'i olanların çoğunluğunda, yetkili servislerde 40.000km bakımında ne yapılmış?

    Bunu sağlıklı olarak öğrenebilseydim, önce özel bir servide (BOSCH Car & Diesel Servisinde) bu yağları (ve gereken diğer parçaları) daha ucuza değiştirip, yetkili servise öyle gidecektim. ZİRA 2 yıldır motor yağı ve yağ filtresini, buradaki CASTROL il distribitöründe değiştiriyorum. Geçen yıl (2007'de) 60YTL, bu yıl 68YTL'ye değiştirdim. OYSA 2 yıl önce (2006'da), yetkili servide yapılan sadece yağ ve yağ filtresi değişimi + işçilik: yaklaşık 100YTL'ye mal olmuştu. Varın gerisini siz düşünün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BRAVEHEART11 -- 15 Kasım 2008; 6:01:47 >




  • hocam o direksiyondaki hafif çevirmlerle gelen gıcırtı bende de var. yağlama işlemi hakkında bilgin var mı? şuan kesildi mi gıcırtı.
  • Orjinalden alıntı: BRAVEHEART11

    Benim öğrenmek istediğim, şanzıman ve hidrolik yağları (ve diğer bazı parçalar) mutlaka 40.000km'de değiştirilmeli mi veya değiştirilmesi çok iyi mi olur?


    Şöyle düşün:
    1) 8 ayda 40000km yapıyorsun ve bu yağlar sürekli devirdaim ederek özelliğini yitirmeye başlıyorlar. Değiştirmez misin?

    2) 10 yılda 35000km yapmışsın ama 10 yıldır şanzuman yağını değiştirtmemişsin daha 40bin olmadı diyerek. O yağ 10yıl beklemiş şanzumanda. Ne vakit değiştirtirsin?

    Üstteki soruna cevap: Mutlaka km. sayacı tam 40bini gösterdiğinde değil tabi. Daha önce de yazdığım gibi, önce kontrol edilir, bakılır. Bir müddet daha idare edebilecekse beklenebilir. Ama o gün değiştirsen yağ 50Liraysa, Bir Müddet Sonra 60Lira olabilir. Servis konusuna gelince; zamanı gelmeden değiştiriyorlarsa elbette hoş değil ama çok yoğun kullanımdan yağın özelliği çabuk bozulmuşsa ve servis bunu kontrol sonucu teşhis etmişse erken değiştirebilir. Ancak sırf para ütmek için erken değiştiriyorsa yuh olsun.

    Gerisini de çok iyi bilirim. Sırf yağ değişimi için servise gidemem ben, kusuruma bakmasınlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABABA2307 -- 15 Kasım 2008; 20:42:49 >




  • fazla iredlelmemeli bu konuyu, birazda erken değişmesinin zaraı olmaz, çok fazla 3 e 5 e bakmamak lazım
  • 40.000km HONDA yetkili servisinde yapılmış, herhangi bir parça değişimine -servis tarafından- gerek görülmemiştir.
    Konu 50.000km bakımına kadar kapanmıştır.
    50.000 bakımı öncesinde görüşmek üzere...
  • 50.000km bakımında görüşmek üzere dedim AMA Kasım-2009'da yaptırdığım 50.000km bakımında foruma yazmayı unuttum.
    Sıra geldi 60.000km bakımına. Bujileri (LPG için daha performanslı olan BOSCH Double Platinum bujiler ile), hava ve polen filtrelerini 2009 Haziran sonunda, motor yağını (CASTROL Edge 5W-40 ile) ve yağ filtresini de 2009 ARalık başında değiştirmiştim.
    ŞİMDİİİİİİ..........
    Öncelikle bir servis kitapçığına bakayım; nelerin MUTLAKA değiştirilmesi gerekiyor? Sonra duruma göre hareket ederim...
  • Arabayı değiştir artık sen
  • ALLAH GEREKTİRMESİN ! Ömrüm ve ömrü yettiğince HONDA Civic'imi kullanmayı düşünüyorum...
    Prins-VSI LPG ile dizel ekonomisinde MAŞALLAH !
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.