Şimdi Ara

2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
6.299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2. el golf bakıyorum. istedğim özelliklerde (boyasız, değişen yok, düşük km vs ) bir kaç tane buldum. hiçbiri fsi değil. fsi tam olarak nedir, aldığım araca lpg taktırmayı düşünüyorum.



  • fsi direkt enjeksiyon demek lpg şu an brc markası dışında uygun sistem yok o da yeni geldi.mpi motorlara rahatça lpg uygulanaır.o yüzden mpi alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903

    fsi direkt enjeksiyon demek lpg şu an brc markası dışında uygun sistem yok o da yeni geldi.mpi motorlara rahatça lpg uygulanaır.o yüzden mpi alın.
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucid dream

    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    fsi olmayan model uzun zamandır kullanılan ve rüştünü ispatlamış sağlam bir motordur. tüketiminin yüksekliğinden bahsedilir hep ama kullanım tarzı tüketimi etkileyen faktörlerin başında geliyor bence. lpg dönüşümü de yapılacaksa temiz bir sr golf, kullanıcısını üzmeyecektir.

    şimdiden hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    fsi olmayan model uzun zamandır kullanılan ve rüştünü ispatlamış sağlam bir motordur. tüketiminin yüksekliğinden bahsedilir hep ama kullanım tarzı tüketimi etkileyen faktörlerin başında geliyor bence. lpg dönüşümü de yapılacaksa temiz bir sr golf, kullanıcısını üzmeyecektir.

    şimdiden hayırlı olsun

    Alıntıları Göster
    sr derken? acemilik anlamıyorum da!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lucid dream

    sr derken? acemilik anlamıyorum da!

    Alıntıları Göster
    o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.

    Alıntıları Göster
    Lpg düşünüyorsanız kesinlikle FSI almayın...1.6 (102 hp) doğru tercih
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayake

    o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.

    Alıntıları Göster
    fsi motor 115hp diğer motor 102 hpdir
    102 hplik motor eski bir teknoloji olarak kabul ediliyor. fsi motorda 16 olan subap sayısı 102hplik motorda 8dir.

    tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi ile düşük devirlerde kendini göstermesidir.
    yakıt tüketiminin fazlalığından bahsedilir hep.
    tecrübe etme şansım olmadı ancak arabam.com testlerinde falan az tüketmemiş gerçekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkma

    fsi motor 115hp diğer motor 102 hpdir
    102 hplik motor eski bir teknoloji olarak kabul ediliyor. fsi motorda 16 olan subap sayısı 102hplik motorda 8dir.

    tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi ile düşük devirlerde kendini göstermesidir.
    yakıt tüketiminin fazlalığından bahsedilir hep.
    tecrübe etme şansım olmadı ancak arabam.com testlerinde falan az tüketmemiş gerçekten.

    Alıntıları Göster
    2 motoru da kullandım 1.6 102hp lik motoru 2000 model VW borada kullandık (otom.vites idi) ve çok verimsiz di 12lt tüketiyordu. 100km de

    Ancak düz vitesi için aynı şeyi söylemeyeceğim düz vites alt devirlerden gerçekten torklu istekli bir motor şehir içinde keyifle seyahat ettiren bir model tüketim değerleride kullanıma bağlı değişiyor uzun yolda 6 litre şehir içinde 8.5lt civarında tüketiyor

    1.6 Fsi motor ise bir aile dostumda var ve kısa bir kullanım sonrası yakıtı ve performansı ile daha başarılı bir motor 115hp ile hem daha performanslı hemde yakıt olarak daha cimri uzun yolda 2 kişi 5.1lt ye kadar düştük 90km sabit hızda istanbul tekirdağ arası ancak motorun yapısı gereği biraz gürültülü çalışsada iç kabinde sesi duymuyorsunuz...

    Ben iki motoruda tavsiye ediyorum 102hp lik motor yaklaşık 10 senedir geniiiiş ürün gamında kullanıldı ve çok uzun ömürlü bir motor yurt dışındaki forumları takip ederseniz 450bin km çevirenler dahi var sorunsuzca...!!!

    Fsi ise kısa soluklu bir motor oldu hem üretim maliyetinin fazlalığı hemde teknolojik gelişmelerle yerini TSi motora bıraktı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    2 motoru da kullandım 1.6 102hp lik motoru 2000 model VW borada kullandık (otom.vites idi) ve çok verimsiz di 12lt tüketiyordu. 100km de

    Ancak düz vitesi için aynı şeyi söylemeyeceğim düz vites alt devirlerden gerçekten torklu istekli bir motor şehir içinde keyifle seyahat ettiren bir model tüketim değerleride kullanıma bağlı değişiyor uzun yolda 6 litre şehir içinde 8.5lt civarında tüketiyor

    1.6 Fsi motor ise bir aile dostumda var ve kısa bir kullanım sonrası yakıtı ve performansı ile daha başarılı bir motor 115hp ile hem daha performanslı hemde yakıt olarak daha cimri uzun yolda 2 kişi 5.1lt ye kadar düştük 90km sabit hızda istanbul tekirdağ arası ancak motorun yapısı gereği biraz gürültülü çalışsada iç kabinde sesi duymuyorsunuz...

    Ben iki motoruda tavsiye ediyorum 102hp lik motor yaklaşık 10 senedir geniiiiş ürün gamında kullanıldı ve çok uzun ömürlü bir motor yurt dışındaki forumları takip ederseniz 450bin km çevirenler dahi var sorunsuzca...!!!

    Fsi ise kısa soluklu bir motor oldu hem üretim maliyetinin fazlalığı hemde teknolojik gelişmelerle yerini TSi motora bıraktı...


    Alıntıları Göster
    LPG TAKTIRACAKSAN fsı motor alma sr motor daha uygun olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzazgin

    LPG TAKTIRACAKSAN fsı motor alma sr motor daha uygun olur

    Alıntıları Göster
    fsi alma ,, vw üretimden kaldırdı fsi motoru ki... 1,6 düz motor al daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G-UNITSOLDIER

    fsi alma ,, vw üretimden kaldırdı fsi motoru ki... 1,6 düz motor al daha iyi

    Alıntıları Göster
    FSI Türkiyedeki yakıtlarla pek barışık değil. 1.6 102 bg ise sorunsuz ve sağlam.
    Golf 5 de 1.6 102 bg kullanmış biri olarak söyleyeyim sesi ve alt devirlerdeki canlılığı güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    FSI Türkiyedeki yakıtlarla pek barışık değil. 1.6 102 bg ise sorunsuz ve sağlam.
    Golf 5 de 1.6 102 bg kullanmış biri olarak söyleyeyim sesi ve alt devirlerdeki canlılığı güzel.

    Alıntıları Göster
    fsi motorun 6 vites oluşu ve 115 ps olması güzel ama 1.6 102 ps yi kullananlar alt devirlerdeki cekisin güzel oldugunu söylüyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAİM.

    fsi motorun 6 vites oluşu ve 115 ps olması güzel ama 1.6 102 ps yi kullananlar alt devirlerdeki cekisin güzel oldugunu söylüyorlar

    Alıntıları Göster

    fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: over and under


    fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan



    aynen lpg olacaksa 102 lik olmalı tercihiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan


    Alıntıları Göster
    fsı başlı başına ayrı bi sistem.. fsi motorlar için sanırım lpg üretme çalışmaları başlanmışş kesin bi bilgi verip seni yanıltmak istemiyorum...

    fsi yi sana kısaca anlatım... hani dizel araçlarda mazot basıncı ve sıcaklığı yükselmiş havanın yani direk yanma odasınn içine püskürtülüyor..

    fsi nin de çalışması aynen böle benzin manifolda değilde yanma odasına püskürtülüyor.. fakat bu püskürtme belli bi basıncta oluyor.. yani yakıtı buji ateşliyor.. böylece daha az yakıt ile tam bir yanma gerçekleşiyor..

    fsi eski bi teknolojidir wv çok geliştirdi bir çok araçnda da kullnılıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ImBest

    fsı başlı başına ayrı bi sistem.. fsi motorlar için sanırım lpg üretme çalışmaları başlanmışş kesin bi bilgi verip seni yanıltmak istemiyorum...

    fsi yi sana kısaca anlatım... hani dizel araçlarda mazot basıncı ve sıcaklığı yükselmiş havanın yani direk yanma odasınn içine püskürtülüyor..

    fsi nin de çalışması aynen böle benzin manifolda değilde yanma odasına püskürtülüyor.. fakat bu püskürtme belli bi basıncta oluyor.. yani yakıtı buji ateşliyor.. böylece daha az yakıt ile tam bir yanma gerçekleşiyor..

    fsi eski bi teknolojidir wv çok geliştirdi bir çok araçnda da kullnılıyor..

    Alıntıları Göster
    lpg uygulamasi olacak ise 1.6 102 hp li 8 valve motor bu sisteme uyum sağlıyor diye biliyorum.fsi da uyumsuz idi sanırım.son zamanalrda yukarıda bir arkadaş brc nın fsi içinde lpg uygulamasi yaptıgını soylemiş.
    ancak 1.6 102 hp lik motor dan asla korkmayın.asla yolda bırakmaz.gayet bsarili bir motordur.
    hala audi a4 lerde dahi gorebileceginiz birmmotor.
    evet eski nesil dr.ancak yenı nesil bircok motordan daha saglıklı ,daha sorunsuz daha kaliteli bir motordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyrmann

    lpg uygulamasi olacak ise 1.6 102 hp li 8 valve motor bu sisteme uyum sağlıyor diye biliyorum.fsi da uyumsuz idi sanırım.son zamanalrda yukarıda bir arkadaş brc nın fsi içinde lpg uygulamasi yaptıgını soylemiş.
    ancak 1.6 102 hp lik motor dan asla korkmayın.asla yolda bırakmaz.gayet bsarili bir motordur.
    hala audi a4 lerde dahi gorebileceginiz birmmotor.
    evet eski nesil dr.ancak yenı nesil bircok motordan daha saglıklı ,daha sorunsuz daha kaliteli bir motordur.

    Alıntıları Göster
    Bu konuda uzun cevabımı buraya da allıyorum:

    T.G.
    ---------------------------------------------------------


    Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim. Takip etmem gereken çok fazla konu olmaya başladı. LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. Tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.

    LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.

    VW benzinli motorları daima LPG'ye uyuml olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFUel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.

    1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. Km'si az bir JETTA MIDLINE 1.6 inceleyemedim ama sanırım 30.000 YTL civarında olabilir. Bence bu fiyat aşağıdaki ilanlara göre de iyi sayılır.

    Çok soru sormadınız. Doru şeyi yaptınız. Sormayan öğrenemez. Lütfen sorunuz.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://sahibinden.com/sahibinden_2006_jetta_midlineWQQaXQQ6643845WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_volkswagen_jettaWQQaXQQ5544479WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_bugday_beji_volkswagen_jetta_corlu_tekirWQQaXQQ5544245WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    ======================================================
    Önceki forumlardaki cevapları aktarıyorum.

    Bu arada 8V ve AKL kodlu motor EA111 serisinden, tek eksantrik, gaz pedalı halatlı, "meşhur" ölmeyen motor. 2000 yılında satın aldığım SEAT Toledo'da vardı ve çok sağlamdı, hiç üzmedi. Yakıtı da normaldi. Tavsiyem kaliteli bir LPG taktır, BRC, Landi-Renzo gibi.
    Selamlar

    T.G.


    ......

    Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.

    Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li Jetta'ya binebilmek bence utanç değil, ayrıcalıktır.

    İfade ettiğiniz şaşırma belirtilerinin yersiz olduğu kanaatindeyim.

    ..........

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?


    ____________________________________
    Not: tarafımdan edit edilmiştir. Taner Göde

    ..........

    Dostum,

    2001 Golf'un motoru AKL, yani EA111 serisinden, üstten tek eksantrik ve 1 emme, 1 eksoz, toplam 8 valf ve gaz pedalı halatlı. İşte bu motorun Avrupa'daki adı "ÖLMEYEN MOTOR" çünkü çok ama çok sağlam ve sıhhatli bir makina. Yapacağın tek şey trigger kayışını değiştirmek, yağ seviyesini kontrol etmek ve gaza basmak. Ayrıca bu motor LPG'ye çok ama çok iyi uyum sağlıyor ve mesela LANDI RENZO veya BRC Sıralı Sistem taktırırsan kilometreye 13-14 Kuruş yakan çok sağlam bir otomobilin olur.

    Bu motor VW, SEAT, AUDI ve SKODA'nın modellerinde kullanıldı. Aşağıda aynı motorun AUDI logolusu var.

    GOLF AL
    LPG TAKTIR
    BİN

    SATARKEN DE DAHA ÇOK PARA EDER!

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?




    Sevgili 1.6 102 HP 8 Valf Motor Sahipleri,

    "Kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.



    Tavsiyem gözün kapalı al, istersen LPG taktır (LANDI-RENZO Sıralı Sistem), ve güle güle kullan. Seni aramızda görmeyi çok isteriz. Yerin hazır.

    T.G.

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bu konuda uzun cevabımı buraya da allıyorum:

    T.G.
    ---------------------------------------------------------


    Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim. Takip etmem gereken çok fazla konu olmaya başladı. LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. Tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.

    LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.

    VW benzinli motorları daima LPG'ye uyuml olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFUel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.

    1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. Km'si az bir JETTA MIDLINE 1.6 inceleyemedim ama sanırım 30.000 YTL civarında olabilir. Bence bu fiyat aşağıdaki ilanlara göre de iyi sayılır.

    Çok soru sormadınız. Doru şeyi yaptınız. Sormayan öğrenemez. Lütfen sorunuz.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    http://sahibinden.com/sahibinden_2006_jetta_midlineWQQaXQQ6643845WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_volkswagen_jettaWQQaXQQ5544479WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_bugday_beji_volkswagen_jetta_corlu_tekirWQQaXQQ5544245WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA

    ======================================================
    Önceki forumlardaki cevapları aktarıyorum.

    Bu arada 8V ve AKL kodlu motor EA111 serisinden, tek eksantrik, gaz pedalı halatlı, "meşhur" ölmeyen motor. 2000 yılında satın aldığım SEAT Toledo'da vardı ve çok sağlamdı, hiç üzmedi. Yakıtı da normaldi. Tavsiyem kaliteli bir LPG taktır, BRC, Landi-Renzo gibi.
    Selamlar

    T.G.


    ......

    Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.

    Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li Jetta'ya binebilmek bence utanç değil, ayrıcalıktır.

    İfade ettiğiniz şaşırma belirtilerinin yersiz olduğu kanaatindeyim.

    ..........

    Saygılarımla,

    Taner Göde

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?


    ____________________________________
    Not: tarafımdan edit edilmiştir. Taner Göde

    ..........

    Dostum,

    2001 Golf'un motoru AKL, yani EA111 serisinden, üstten tek eksantrik ve 1 emme, 1 eksoz, toplam 8 valf ve gaz pedalı halatlı. İşte bu motorun Avrupa'daki adı "ÖLMEYEN MOTOR" çünkü çok ama çok sağlam ve sıhhatli bir makina. Yapacağın tek şey trigger kayışını değiştirmek, yağ seviyesini kontrol etmek ve gaza basmak. Ayrıca bu motor LPG'ye çok ama çok iyi uyum sağlıyor ve mesela LANDI RENZO veya BRC Sıralı Sistem taktırırsan kilometreye 13-14 Kuruş yakan çok sağlam bir otomobilin olur.

    Bu motor VW, SEAT, AUDI ve SKODA'nın modellerinde kullanıldı. Aşağıda aynı motorun AUDI logolusu var.

    GOLF AL
    LPG TAKTIR
    BİN

    SATARKEN DE DAHA ÇOK PARA EDER!

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?




    Sevgili 1.6 102 HP 8 Valf Motor Sahipleri,

    "Kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.



    Tavsiyem gözün kapalı al, istersen LPG taktır (LANDI-RENZO Sıralı Sistem), ve güle güle kullan. Seni aramızda görmeyi çok isteriz. Yerin hazır.

    T.G.

     2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?


    Alıntıları Göster
    VW Topiğinde JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR adında bir başlık var. Orada bu motor ve LPG uyumu hakkında çok ayrıntılı bilgilerim mevcut. Sıralı sistem LPG taktırdığınızda ve ruhsata işlettirdiğinizde aracınızın değeri azalmaz, tam aksine LPG'nin değeri kadar (1.500 YTL) artar. Şu anda lüks, kaliteli, kilometreye az yakan araçlar revaçta. Sizin aracınız buna mükemmel bir örnek, bir de sunroof ve Comfortline, ayrıca da Tiptronic ki bence 10 yıl değil 20 yıl da binersiniz, sonra LPG takınca bence JETTA'nızdan inmezsiniz bile. Çok büyük bir şans sizinki bence. İyi değerlendirin.

    JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR İÇİN -LINK-

    1. Sıralı Sistem LPG'yi BRC veya LANDI RENZO taktırın.
    2.www.lpghaber.com sitesinde çok JETTA örnekleri var.
    3. 60 litre SİLİNDİR TANK koltuk arkasına taktırın. Yedek
    ---lastik taşımak zorunda kalmazsınız şehir dışına giderken.
    4. Delme işine gelince, LPG dolum ağzı zaten arka tamponun
    ---siyah kısmına yapılıyor ve estetik duruyor. Motor bölümünde
    ---ise zaten boş olan civata delikleri kullanılıyor. Plastik manifold
    ---mutlaka delinecek tabi ama elde edilecek tasarruf karşısında
    ---bu kabul edilecek bir durum.
    5. BRC enjektörleri sessiz, LANDI-RENZO enjektörleri BOSCH
    ---marka ve sesli ama uyum konusunda ikisi de harika.

    Aracınız gerçekten çok ama çok güzel. Özellikleri bir arada bulmak mükemmel olmuş. DSG'ye aklım takıldı. Aracınızın faturası varsa bir inceleyin. Ayrıca da DSG vites kutusunda dişli geçişleri saniyenin binde 7'sinde gerçekleşiyor, yani hissetmeniz mümkün değil. Hissediyorsanız normal Triptronikl var demek ve bence de normal Tipronic ama o DSG yazısı oraya nasıl gelmiş, anlayamadım.

    Selamlar,

    Taner Göde










  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    VW Topiğinde JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR adında bir başlık var. Orada bu motor ve LPG uyumu hakkında çok ayrıntılı bilgilerim mevcut. Sıralı sistem LPG taktırdığınızda ve ruhsata işlettirdiğinizde aracınızın değeri azalmaz, tam aksine LPG'nin değeri kadar (1.500 YTL) artar. Şu anda lüks, kaliteli, kilometreye az yakan araçlar revaçta. Sizin aracınız buna mükemmel bir örnek, bir de sunroof ve Comfortline, ayrıca da Tiptronic ki bence 10 yıl değil 20 yıl da binersiniz, sonra LPG takınca bence JETTA'nızdan inmezsiniz bile. Çok büyük bir şans sizinki bence. İyi değerlendirin.

    JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR İÇİN -LINK-

    1. Sıralı Sistem LPG'yi BRC veya LANDI RENZO taktırın.
    2.www.lpghaber.com sitesinde çok JETTA örnekleri var.
    3. 60 litre SİLİNDİR TANK koltuk arkasına taktırın. Yedek
    ---lastik taşımak zorunda kalmazsınız şehir dışına giderken.
    4. Delme işine gelince, LPG dolum ağzı zaten arka tamponun
    ---siyah kısmına yapılıyor ve estetik duruyor. Motor bölümünde
    ---ise zaten boş olan civata delikleri kullanılıyor. Plastik manifold
    ---mutlaka delinecek tabi ama elde edilecek tasarruf karşısında
    ---bu kabul edilecek bir durum.
    5. BRC enjektörleri sessiz, LANDI-RENZO enjektörleri BOSCH
    ---marka ve sesli ama uyum konusunda ikisi de harika.

    Aracınız gerçekten çok ama çok güzel. Özellikleri bir arada bulmak mükemmel olmuş. DSG'ye aklım takıldı. Aracınızın faturası varsa bir inceleyin. Ayrıca da DSG vites kutusunda dişli geçişleri saniyenin binde 7'sinde gerçekleşiyor, yani hissetmeniz mümkün değil. Hissediyorsanız normal Triptronikl var demek ve bence de normal Tipronic ama o DSG yazısı oraya nasıl gelmiş, anlayamadım.

    Selamlar,

    Taner Göde








    Alıntıları Göster
    BİLDİĞİM KADARIYLA FSI MOTORLAR KALDIRILMADI.SADECE TURBO TAKILARAK İSİMLERİ DEĞİŞTİRLDİ.HACİMLERİ KÜÇÜLTÜLDÜ.1.6 FSI YERİNE 1.4 TFSİ YADA BAŞKA BİR DEYİŞLE 1.4 TSI OLDULAR.BUNU ÖZELLİKLE LEON 1.4 TSI NİN BAGAJ BÖLÜMÜNDE YAZARKEN GÖRDÜM.YANDA 1.4 TSİ YAZIYOR AMA İÇERİDE 1.4 TFSİ YAZIYOR.YANLIŞLIK OLMASIN.BİLEN BİR ARKADAŞ VARSA DÜZELTSİN.AYRICA FSI MOTORLA LPG UYUMU AYNI.TEŞEKKÜRLER.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.