Bildirim
2005 1.6 golf almayı düşünüyorum FSI değil farkeder mi?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
fsi direkt enjeksiyon demek lpg şu an brc markası dışında uygun sistem yok o da yeni geldi.mpi motorlara rahatça lpg uygulanaır.o yüzden mpi alın. -
teşekkürlerquote:
Orijinalden alıntı: budak_1903
fsi direkt enjeksiyon demek lpg şu an brc markası dışında uygun sistem yok o da yeni geldi.mpi motorlara rahatça lpg uygulanaır.o yüzden mpi alın. -
fsi olmayan model uzun zamandır kullanılan ve rüştünü ispatlamış sağlam bir motordur. tüketiminin yüksekliğinden bahsedilir hep ama kullanım tarzı tüketimi etkileyen faktörlerin başında geliyor bence. lpg dönüşümü de yapılacaksa temiz bir sr golf, kullanıcısını üzmeyecektir.quote:
Orijinalden alıntı: lucid dream
teşekkürler
Alıntıları Göster
şimdiden hayırlı olsun -
sr derken? acemilik anlamıyorum da!quote:
Orijinalden alıntı: kayake
fsi olmayan model uzun zamandır kullanılan ve rüştünü ispatlamış sağlam bir motordur. tüketiminin yüksekliğinden bahsedilir hep ama kullanım tarzı tüketimi etkileyen faktörlerin başında geliyor bence. lpg dönüşümü de yapılacaksa temiz bir sr golf, kullanıcısını üzmeyecektir.
şimdiden hayırlı olsun
Alıntıları Göster -
o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.quote:
Orijinalden alıntı: lucid dream
sr derken? acemilik anlamıyorum da!
Alıntıları Göster -
Lpg düşünüyorsanız kesinlikle FSI almayın...1.6 (102 hp) doğru tercihquote:
Orijinalden alıntı: kayake
o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.
Alıntıları Göster -
fsi motor 115hp diğer motor 102 hpdirquote:
Orijinalden alıntı: kayake
o 1.6 motorun bir adı da SR'dir. o yüzden yazmışım.
Alıntıları Göster
102 hplik motor eski bir teknoloji olarak kabul ediliyor. fsi motorda 16 olan subap sayısı 102hplik motorda 8dir.
tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi ile düşük devirlerde kendini göstermesidir.
yakıt tüketiminin fazlalığından bahsedilir hep.
tecrübe etme şansım olmadı ancak arabam.com testlerinde falan az tüketmemiş gerçekten.
-
2 motoru da kullandım 1.6 102hp lik motoru 2000 model VW borada kullandık (otom.vites idi) ve çok verimsiz di 12lt tüketiyordu. 100km dequote:
Orijinalden alıntı: kkma
fsi motor 115hp diğer motor 102 hpdir
102 hplik motor eski bir teknoloji olarak kabul ediliyor. fsi motorda 16 olan subap sayısı 102hplik motorda 8dir.
tek avantajı düşük devirde yüksek tork vermesi ile düşük devirlerde kendini göstermesidir.
yakıt tüketiminin fazlalığından bahsedilir hep.
tecrübe etme şansım olmadı ancak arabam.com testlerinde falan az tüketmemiş gerçekten.
Alıntıları Göster
Ancak düz vitesi için aynı şeyi söylemeyeceğim düz vites alt devirlerden gerçekten torklu istekli bir motor şehir içinde keyifle seyahat ettiren bir model tüketim değerleride kullanıma bağlı değişiyor uzun yolda 6 litre şehir içinde 8.5lt civarında tüketiyor
1.6 Fsi motor ise bir aile dostumda var ve kısa bir kullanım sonrası yakıtı ve performansı ile daha başarılı bir motor 115hp ile hem daha performanslı hemde yakıt olarak daha cimri uzun yolda 2 kişi 5.1lt ye kadar düştük 90km sabit hızda istanbul tekirdağ arası ancak motorun yapısı gereği biraz gürültülü çalışsada iç kabinde sesi duymuyorsunuz...
Ben iki motoruda tavsiye ediyorum 102hp lik motor yaklaşık 10 senedir geniiiiş ürün gamında kullanıldı ve çok uzun ömürlü bir motor yurt dışındaki forumları takip ederseniz 450bin km çevirenler dahi var sorunsuzca...!!!
Fsi ise kısa soluklu bir motor oldu hem üretim maliyetinin fazlalığı hemde teknolojik gelişmelerle yerini TSi motora bıraktı...
-
LPG TAKTIRACAKSAN fsı motor alma sr motor daha uygun olurquote:
Orijinalden alıntı: infinite
2 motoru da kullandım 1.6 102hp lik motoru 2000 model VW borada kullandık (otom.vites idi) ve çok verimsiz di 12lt tüketiyordu. 100km de
Ancak düz vitesi için aynı şeyi söylemeyeceğim düz vites alt devirlerden gerçekten torklu istekli bir motor şehir içinde keyifle seyahat ettiren bir model tüketim değerleride kullanıma bağlı değişiyor uzun yolda 6 litre şehir içinde 8.5lt civarında tüketiyor
1.6 Fsi motor ise bir aile dostumda var ve kısa bir kullanım sonrası yakıtı ve performansı ile daha başarılı bir motor 115hp ile hem daha performanslı hemde yakıt olarak daha cimri uzun yolda 2 kişi 5.1lt ye kadar düştük 90km sabit hızda istanbul tekirdağ arası ancak motorun yapısı gereği biraz gürültülü çalışsada iç kabinde sesi duymuyorsunuz...
Ben iki motoruda tavsiye ediyorum 102hp lik motor yaklaşık 10 senedir geniiiiş ürün gamında kullanıldı ve çok uzun ömürlü bir motor yurt dışındaki forumları takip ederseniz 450bin km çevirenler dahi var sorunsuzca...!!!
Fsi ise kısa soluklu bir motor oldu hem üretim maliyetinin fazlalığı hemde teknolojik gelişmelerle yerini TSi motora bıraktı...
Alıntıları Göster
-
fsi alma ,, vw üretimden kaldırdı fsi motoru ki... 1,6 düz motor al daha iyiquote:
Orijinalden alıntı: yavuzazgin
LPG TAKTIRACAKSAN fsı motor alma sr motor daha uygun olur
Alıntıları Göster -
FSI Türkiyedeki yakıtlarla pek barışık değil. 1.6 102 bg ise sorunsuz ve sağlam.quote:
Orijinalden alıntı: G-UNITSOLDIER
fsi alma ,, vw üretimden kaldırdı fsi motoru ki... 1,6 düz motor al daha iyi
Alıntıları Göster
Golf 5 de 1.6 102 bg kullanmış biri olarak söyleyeyim sesi ve alt devirlerdeki canlılığı güzel. -
fsi motorun 6 vites oluşu ve 115 ps olması güzel ama 1.6 102 ps yi kullananlar alt devirlerdeki cekisin güzel oldugunu söylüyorlarquote:
Orijinalden alıntı: racerant
FSI Türkiyedeki yakıtlarla pek barışık değil. 1.6 102 bg ise sorunsuz ve sağlam.
Golf 5 de 1.6 102 bg kullanmış biri olarak söyleyeyim sesi ve alt devirlerdeki canlılığı güzel.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: SAİM.
fsi motorun 6 vites oluşu ve 115 ps olması güzel ama 1.6 102 ps yi kullananlar alt devirlerdeki cekisin güzel oldugunu söylüyorlar
Alıntıları Göster
fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan -
quote:
Orijinalden alıntı: over and under
fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: over and under
fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan
aynen lpg olacaksa 102 lik olmalı tercihiniz.
-
fsı başlı başına ayrı bi sistem.. fsi motorlar için sanırım lpg üretme çalışmaları başlanmışş kesin bi bilgi verip seni yanıltmak istemiyorum...quote:
Orijinalden alıntı: over and under
fsi lpg uyumu iyi değil 1.6 102'lik al sorunsuz kullan
Alıntıları Göster
fsi yi sana kısaca anlatım... hani dizel araçlarda mazot basıncı ve sıcaklığı yükselmiş havanın yani direk yanma odasınn içine püskürtülüyor..
fsi nin de çalışması aynen böle benzin manifolda değilde yanma odasına püskürtülüyor.. fakat bu püskürtme belli bi basıncta oluyor.. yani yakıtı buji ateşliyor.. böylece daha az yakıt ile tam bir yanma gerçekleşiyor..
fsi eski bi teknolojidir wv çok geliştirdi bir çok araçnda da kullnılıyor..
-
lpg uygulamasi olacak ise 1.6 102 hp li 8 valve motor bu sisteme uyum sağlıyor diye biliyorum.fsi da uyumsuz idi sanırım.son zamanalrda yukarıda bir arkadaş brc nın fsi içinde lpg uygulamasi yaptıgını soylemiş.quote:
Orijinalden alıntı: ImBest
fsı başlı başına ayrı bi sistem.. fsi motorlar için sanırım lpg üretme çalışmaları başlanmışş kesin bi bilgi verip seni yanıltmak istemiyorum...
fsi yi sana kısaca anlatım... hani dizel araçlarda mazot basıncı ve sıcaklığı yükselmiş havanın yani direk yanma odasınn içine püskürtülüyor..
fsi nin de çalışması aynen böle benzin manifolda değilde yanma odasına püskürtülüyor.. fakat bu püskürtme belli bi basıncta oluyor.. yani yakıtı buji ateşliyor.. böylece daha az yakıt ile tam bir yanma gerçekleşiyor..
fsi eski bi teknolojidir wv çok geliştirdi bir çok araçnda da kullnılıyor..
Alıntıları Göster
ancak 1.6 102 hp lik motor dan asla korkmayın.asla yolda bırakmaz.gayet bsarili bir motordur.
hala audi a4 lerde dahi gorebileceginiz birmmotor.
evet eski nesil dr.ancak yenı nesil bircok motordan daha saglıklı ,daha sorunsuz daha kaliteli bir motordur.
-
Bu konuda uzun cevabımı buraya da allıyorum:quote:
Orijinalden alıntı: gyrmann
lpg uygulamasi olacak ise 1.6 102 hp li 8 valve motor bu sisteme uyum sağlıyor diye biliyorum.fsi da uyumsuz idi sanırım.son zamanalrda yukarıda bir arkadaş brc nın fsi içinde lpg uygulamasi yaptıgını soylemiş.
ancak 1.6 102 hp lik motor dan asla korkmayın.asla yolda bırakmaz.gayet bsarili bir motordur.
hala audi a4 lerde dahi gorebileceginiz birmmotor.
evet eski nesil dr.ancak yenı nesil bircok motordan daha saglıklı ,daha sorunsuz daha kaliteli bir motordur.
Alıntıları Göster
T.G.
---------------------------------------------------------
Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim. Takip etmem gereken çok fazla konu olmaya başladı. LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. Tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.
LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.
VW benzinli motorları daima LPG'ye uyuml olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFUel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.
1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. Km'si az bir JETTA MIDLINE 1.6 inceleyemedim ama sanırım 30.000 YTL civarında olabilir. Bence bu fiyat aşağıdaki ilanlara göre de iyi sayılır.
Çok soru sormadınız. Doru şeyi yaptınız. Sormayan öğrenemez. Lütfen sorunuz.
Saygılarımla,
Taner Göde
http://sahibinden.com/sahibinden_2006_jetta_midlineWQQaXQQ6643845WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_volkswagen_jettaWQQaXQQ5544479WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_bugday_beji_volkswagen_jetta_corlu_tekirWQQaXQQ5544245WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
======================================================
Önceki forumlardaki cevapları aktarıyorum.
Bu arada 8V ve AKL kodlu motor EA111 serisinden, tek eksantrik, gaz pedalı halatlı, "meşhur" ölmeyen motor. 2000 yılında satın aldığım SEAT Toledo'da vardı ve çok sağlamdı, hiç üzmedi. Yakıtı da normaldi. Tavsiyem kaliteli bir LPG taktır, BRC, Landi-Renzo gibi.
Selamlar
T.G.
......
Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.
Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li Jetta'ya binebilmek bence utanç değil, ayrıcalıktır.
İfade ettiğiniz şaşırma belirtilerinin yersiz olduğu kanaatindeyim.
..........
Saygılarımla,
Taner Göde
____________________________________
Not: tarafımdan edit edilmiştir. Taner Göde
..........
Dostum,
2001 Golf'un motoru AKL, yani EA111 serisinden, üstten tek eksantrik ve 1 emme, 1 eksoz, toplam 8 valf ve gaz pedalı halatlı. İşte bu motorun Avrupa'daki adı "ÖLMEYEN MOTOR" çünkü çok ama çok sağlam ve sıhhatli bir makina. Yapacağın tek şey trigger kayışını değiştirmek, yağ seviyesini kontrol etmek ve gaza basmak. Ayrıca bu motor LPG'ye çok ama çok iyi uyum sağlıyor ve mesela LANDI RENZO veya BRC Sıralı Sistem taktırırsan kilometreye 13-14 Kuruş yakan çok sağlam bir otomobilin olur.
Bu motor VW, SEAT, AUDI ve SKODA'nın modellerinde kullanıldı. Aşağıda aynı motorun AUDI logolusu var.
GOLF AL
LPG TAKTIR
BİN
SATARKEN DE DAHA ÇOK PARA EDER!
Sevgili 1.6 102 HP 8 Valf Motor Sahipleri,
"Kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.
Tavsiyem gözün kapalı al, istersen LPG taktır (LANDI-RENZO Sıralı Sistem), ve güle güle kullan. Seni aramızda görmeyi çok isteriz. Yerin hazır.
T.G.
-
VW Topiğinde JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR adında bir başlık var. Orada bu motor ve LPG uyumu hakkında çok ayrıntılı bilgilerim mevcut. Sıralı sistem LPG taktırdığınızda ve ruhsata işlettirdiğinizde aracınızın değeri azalmaz, tam aksine LPG'nin değeri kadar (1.500 YTL) artar. Şu anda lüks, kaliteli, kilometreye az yakan araçlar revaçta. Sizin aracınız buna mükemmel bir örnek, bir de sunroof ve Comfortline, ayrıca da Tiptronic ki bence 10 yıl değil 20 yıl da binersiniz, sonra LPG takınca bence JETTA'nızdan inmezsiniz bile. Çok büyük bir şans sizinki bence. İyi değerlendirin.quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
Bu konuda uzun cevabımı buraya da allıyorum:
T.G.
---------------------------------------------------------
Biraz geç cevap verdiğim için özür dilerim. Takip etmem gereken çok fazla konu olmaya başladı. LPG kesinlikle normal motor (yakıtı dizel gibi silindirin içine püskürten FSI değil, emme manifoldunun emme valfine yakın bulunan püskürtücü [enjektör] ile sevk eden klasik düzen) daha uyumludur. Enjektör silindirin içerisinde olmadığından motor LPG ile çalıştığında patlamadan uzak durmakta, herhangi bir ısı, basınç, is/kurum ve yağ zararı ve kirlenmeye maruz kalmamaktadır. Tek dezavantajı gücünün 102 HP olması fakat normal bir sürüş stili içerisinde 2000 devirden sonra bu motor da diğerlerinden pek de geri kalmamaktadır.
LPG normal motorda daha sıhhatlı, sağlam ve tasarruflu olur. Ben şimdiye kadar hiçbir yerde eksi yönünü (dezavantajını) görmedim, kendi kuzenimle birlikte 1.6 8V, 1.6 16V ve 1.8 20V motorlara LPG taktırdık, hepsi LANDI-RENZO markaydı ve tek kelime ile kusursuzdu, araç LPG'de daha atik, seri ve güçlü gibi geldi bize. Yüksek benzin ve dizel fiyatında insanlar doğal olarak LPG'ye yöneliyor. LPG'li araç daha hızlı satılıyor, hele işli (ruhsata işlenmiş, onaylı) ve tabi ki kaliteli ve sıralı sistemse. LPG maliyeti genelde doğrudan araca % 100 yansıyor. LPG'siz 25.000 YTL ise LPG'yle 27.000 YTL oluyor. Alıcı da bunu biliyor ve satana teşekkür ediyor.
VW benzinli motorları daima LPG'ye uyuml olmuştur. Teknoloji gelişimi nedeni ile FSI, T-FSI ve TSI motorlar da geliştirilmiş, dışarıdan (ve VW tarafından içeriden de EcoFUel adlı sistemde doğalgaz kullanımında olduğu gibi) LPG sistemleri yapılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. FSI'de % 8 benzin LPG ile birlikte silindire püskürtülmekte, böylece % 92 LPG ve % 8 benzin sarfiyatınız olmaktadır.
1.6 motor LPG'de şu andaki fiyatlar ve kaliteli (!) bir LPG sisteminde (PRINS, BRC, LANDI-RENZO) kilometreye 14-15 Ykr yakar. Bu azalablir de, artabilir de. Kullanıma ve sürüş tarzına bağlıdır. Km'si az bir JETTA MIDLINE 1.6 inceleyemedim ama sanırım 30.000 YTL civarında olabilir. Bence bu fiyat aşağıdaki ilanlara göre de iyi sayılır.
Çok soru sormadınız. Doru şeyi yaptınız. Sormayan öğrenemez. Lütfen sorunuz.
Saygılarımla,
Taner Göde
http://sahibinden.com/sahibinden_2006_jetta_midlineWQQaXQQ6643845WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_volkswagen_jettaWQQaXQQ5544479WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
http://sahibinden.com/2006_model_1_6_midline_bugday_beji_volkswagen_jetta_corlu_tekirWQQaXQQ5544245WQQpXQQdisplayitem?keyword=JETTA
======================================================
Önceki forumlardaki cevapları aktarıyorum.
Bu arada 8V ve AKL kodlu motor EA111 serisinden, tek eksantrik, gaz pedalı halatlı, "meşhur" ölmeyen motor. 2000 yılında satın aldığım SEAT Toledo'da vardı ve çok sağlamdı, hiç üzmedi. Yakıtı da normaldi. Tavsiyem kaliteli bir LPG taktır, BRC, Landi-Renzo gibi.
Selamlar
T.G.
......
Bilgi paylaşımınız için teşekkür ederim. 8 Valfli motor teknoloji yönünden "kötü" veya eksik bir motor değildir. Üretimi daha hesaplı ve LPG'ye de uygun olmasından ötürü, ayrıca değişken geometrili emme manifoldu bulunmasından dolayı da yeterince HP güç ve Nm tork üretebilmektedir. Çok uzun ömürlü ve VW tarafından VW-AUDI-SEAT-SKODA modellerinde başarı ile kullanılmıştır.
Araç fazla yakmamakta, tükemi gayet normal sınırlar içerisinde seyretmekte, pahalı olan benzin nedeni ile aracın fazla yaktığı göreceli olarak insanlarda bir anpati yaratmaktadır. Normal şehiriçi 9-10 litre, normal şehirdışı da 6-7 litredir. EA111 serisi dökme demir (pik) blok, kauçuk triger kayışı, büyük valfler, LPG'ye mükemmel uyumluluk, AKL motor kodu ile bu motor Türkiye için bir hediyedir aslında. Benzinin litresi 3 dolara yaklaşırken LPG'li Jetta'ya binebilmek bence utanç değil, ayrıcalıktır.
İfade ettiğiniz şaşırma belirtilerinin yersiz olduğu kanaatindeyim.
..........
Saygılarımla,
Taner Göde
____________________________________
Not: tarafımdan edit edilmiştir. Taner Göde
..........
Dostum,
2001 Golf'un motoru AKL, yani EA111 serisinden, üstten tek eksantrik ve 1 emme, 1 eksoz, toplam 8 valf ve gaz pedalı halatlı. İşte bu motorun Avrupa'daki adı "ÖLMEYEN MOTOR" çünkü çok ama çok sağlam ve sıhhatli bir makina. Yapacağın tek şey trigger kayışını değiştirmek, yağ seviyesini kontrol etmek ve gaza basmak. Ayrıca bu motor LPG'ye çok ama çok iyi uyum sağlıyor ve mesela LANDI RENZO veya BRC Sıralı Sistem taktırırsan kilometreye 13-14 Kuruş yakan çok sağlam bir otomobilin olur.
Bu motor VW, SEAT, AUDI ve SKODA'nın modellerinde kullanıldı. Aşağıda aynı motorun AUDI logolusu var.
GOLF AL
LPG TAKTIR
BİN
SATARKEN DE DAHA ÇOK PARA EDER!
Sevgili 1.6 102 HP 8 Valf Motor Sahipleri,
"Kaldırmıyor" ifadesini bu forumda genelde kimse kullanmaz ve bence bu motor gücünden, döndürme kuvveti, yani torktan ve diğer teknolojik bilgiden yoksun tipik Faik Usta ve İçmeler Belediyesi Aile Çay Bahçesi Taksi Durağı esnafının kullandığı ifade. Volkswagen PASSAT'ın 75 kW (102 HP) 8 valfli EA111 serisi 4 silindir 1.595 cm3 hacimli motor 148 nM torka sahip. Volkswagen Passat'ın B5.5 ve B6 kasasında da kullanılmış ve vergilerin yüksek olduğu ülkelerdeki VW kullanıcıların bu araçlardan yoksun kalmamaları için geliştirilmiştir. Üretimi, tamir ve bakımı ucuz olan, LPG uygulanabilen, turbo-kompresörü olmayan, atmosferik basınç beslemeli bir motordur. Passat'ınızı uçurmasa da çok rahat yolculuk yapmanıza yetecek kadar güç üreten, silindire doğrudan enjeksiyonlu FSI kardeşinden sadece 7 Nm tork ve 10 kW (13 HP) güçten ferağat eden sağlam ve ölümsüz bir motordur. Halen üretilmesinin sebebi bu motorun çok geniş bir ürün gamında kullanılmış, yedek parçasının da bol ve hesaplı olmasıdır. Ayrıca tamiri yetkili ve özel servislerde herhangi bir sorun teşkil etmemektedir. Bilgi ve referans için aşağıdaki tabloya bakabilirsin.
Tavsiyem gözün kapalı al, istersen LPG taktır (LANDI-RENZO Sıralı Sistem), ve güle güle kullan. Seni aramızda görmeyi çok isteriz. Yerin hazır.
T.G.
Alıntıları Göster
JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR İÇİN -LINK-
1. Sıralı Sistem LPG'yi BRC veya LANDI RENZO taktırın.
2.www.lpghaber.com sitesinde çok JETTA örnekleri var.
3. 60 litre SİLİNDİR TANK koltuk arkasına taktırın. Yedek
---lastik taşımak zorunda kalmazsınız şehir dışına giderken.
4. Delme işine gelince, LPG dolum ağzı zaten arka tamponun
---siyah kısmına yapılıyor ve estetik duruyor. Motor bölümünde
---ise zaten boş olan civata delikleri kullanılıyor. Plastik manifold
---mutlaka delinecek tabi ama elde edilecek tasarruf karşısında
---bu kabul edilecek bir durum.
5. BRC enjektörleri sessiz, LANDI-RENZO enjektörleri BOSCH
---marka ve sesli ama uyum konusunda ikisi de harika.
Aracınız gerçekten çok ama çok güzel. Özellikleri bir arada bulmak mükemmel olmuş. DSG'ye aklım takıldı. Aracınızın faturası varsa bir inceleyin. Ayrıca da DSG vites kutusunda dişli geçişleri saniyenin binde 7'sinde gerçekleşiyor, yani hissetmeniz mümkün değil. Hissediyorsanız normal Triptronikl var demek ve bence de normal Tipronic ama o DSG yazısı oraya nasıl gelmiş, anlayamadım.
Selamlar,
Taner Göde
-
BİLDİĞİM KADARIYLA FSI MOTORLAR KALDIRILMADI.SADECE TURBO TAKILARAK İSİMLERİ DEĞİŞTİRLDİ.HACİMLERİ KÜÇÜLTÜLDÜ.1.6 FSI YERİNE 1.4 TFSİ YADA BAŞKA BİR DEYİŞLE 1.4 TSI OLDULAR.BUNU ÖZELLİKLE LEON 1.4 TSI NİN BAGAJ BÖLÜMÜNDE YAZARKEN GÖRDÜM.YANDA 1.4 TSİ YAZIYOR AMA İÇERİDE 1.4 TFSİ YAZIYOR.YANLIŞLIK OLMASIN.BİLEN BİR ARKADAŞ VARSA DÜZELTSİN.AYRICA FSI MOTORLA LPG UYUMU AYNI.TEŞEKKÜRLER.quote:
Orijinalden alıntı: Taner Göde
VW Topiğinde JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR adında bir başlık var. Orada bu motor ve LPG uyumu hakkında çok ayrıntılı bilgilerim mevcut. Sıralı sistem LPG taktırdığınızda ve ruhsata işlettirdiğinizde aracınızın değeri azalmaz, tam aksine LPG'nin değeri kadar (1.500 YTL) artar. Şu anda lüks, kaliteli, kilometreye az yakan araçlar revaçta. Sizin aracınız buna mükemmel bir örnek, bir de sunroof ve Comfortline, ayrıca da Tiptronic ki bence 10 yıl değil 20 yıl da binersiniz, sonra LPG takınca bence JETTA'nızdan inmezsiniz bile. Çok büyük bir şans sizinki bence. İyi değerlendirin.
JETTA'YI LPG İLE KULLANANLAR İÇİN -LINK-
1. Sıralı Sistem LPG'yi BRC veya LANDI RENZO taktırın.
2.www.lpghaber.com sitesinde çok JETTA örnekleri var.
3. 60 litre SİLİNDİR TANK koltuk arkasına taktırın. Yedek
---lastik taşımak zorunda kalmazsınız şehir dışına giderken.
4. Delme işine gelince, LPG dolum ağzı zaten arka tamponun
---siyah kısmına yapılıyor ve estetik duruyor. Motor bölümünde
---ise zaten boş olan civata delikleri kullanılıyor. Plastik manifold
---mutlaka delinecek tabi ama elde edilecek tasarruf karşısında
---bu kabul edilecek bir durum.
5. BRC enjektörleri sessiz, LANDI-RENZO enjektörleri BOSCH
---marka ve sesli ama uyum konusunda ikisi de harika.
Aracınız gerçekten çok ama çok güzel. Özellikleri bir arada bulmak mükemmel olmuş. DSG'ye aklım takıldı. Aracınızın faturası varsa bir inceleyin. Ayrıca da DSG vites kutusunda dişli geçişleri saniyenin binde 7'sinde gerçekleşiyor, yani hissetmeniz mümkün değil. Hissediyorsanız normal Triptronikl var demek ve bence de normal Tipronic ama o DSG yazısı oraya nasıl gelmiş, anlayamadım.
Selamlar,
Taner Göde
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- range rover en sorunsuz motor
- dacia solenza 1.4
- dacia duster nasıl araba
- honda city kronik sorunları
- en iyi hibrit suv
- renault arkana fiyat
- uçan araba fiyatları
- renault logan
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X