Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı.. (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: REM

    Terapist sizinle birçok ortak noktamız var bende hekimim, bende de jazz var ve bir sonraki araç için golf act 140 bg dsg yi ciddi düşünüyorum , rüzgar ve yol sesi yüksek hızlarda rahatsızlık verdi mi?

    Değerli meslektaşım, memnun oldum..Şimdi, rüzgar sesinin 140'dan sonra olduğunu söylediler ama benim 140'ta duyduğum ses, Jazz'ın 100'deki sesinden daha azdı..Jazz'a olan duygusal bağımdan dolayı bu tür karşılaştırmaları yapıp, onu ezdirmek istemem..( Neticede 10 yıl öncesinin bir aracı ve de B sınıfı)..Golf'teki yol sesi çok çok az diyemiyeceğim..Sıfır asfaltta mükemmel bir yalıtım, inanılmaz bir sürüş keyfi..( Avrupa'da bu aracın niçin çok sattığını o zaman anlıyorsunuz)..Ama pütürlü asfaltta bir miktar ses alıyor..Bu rahatsız edici ya da benim alıştığım düzeyde değil..ACT 140'lık Golf'ü de sizden okumak dileğiyle..

    therapist arkadaşım hayırlı olsun. yıllarca burada bazen atıştık, capon dedin, jazz dedin tutturdun, şimdi bindin golfe, araba buymuş dedin:)

    neyse, benim araba da bugün iyibariile 1 yıl oldu, 27 bin km...

    golf 6 tdi DSG + RNS 510

    hayatta en sevdiğim şey arkadaşlarıma golfümü uzun yolda kullandırmak...

    geçen focusu olan bir arkadaşa kullandırdım, kafayı yedi.. bu ne sessizlik , ne yol ne dizel sesi

    passatı olan arkadaşımla ankaraya gittik sınava, sakarya civarında 30 dk 180-200 km /h bandında gitti, passatı satası geldi..


    golf ayrı bir dünyadır...




    ama keşke arka bağımsız olsaydı


    not: tamaş ve altur servis yetkilerine göre golf 7 alan çoğu kimse servise geri dönüş yapıyormuş... ilk çıkan arabanın talihsizliği.. yıl beklemek şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 16 Şubat 2013; 0:38:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    therapist arkadaşım hayırlı olsun. yıllarca burada bazen atıştık, capon dedin, jazz dedin tutturdun, şimdi bindin golfe, araba buymuş dedin:)

    neyse, benim araba da bugün iyibariile 1 yıl oldu, 27 bin km...

    golf 6 tdi DSG + RNS 510

    hayatta en sevdiğim şey arkadaşlarıma golfümü uzun yolda kullandırmak...

    geçen focusu olan bir arkadaşa kullandırdım, kafayı yedi.. bu ne sessizlik , ne yol ne dizel sesi

    passatı olan arkadaşımla ankaraya gittik sınava, sakarya civarında 30 dk 180-200 km /h bandında gitti, passatı satası geldi..


    golf ayrı bir dünyadır...



    ama keşke arka bağımsız olsaydı


    not: tamaş ve altur servis yetkilerine göre golf 7 alan çoğu kimse servise geri dönüş yapıyormuş... ilk çıkan arabanın talihsizliği.. yıl beklemek şart

    gorele merhaba..Konu Jazz olunca tekrar "atışabilirim"..: ) Şaka bir yana benim Honda ile olan duygusal bağım Yeni Civic ile koptu.. hem bu yeni kasadaki kalite kaybı, hem de satış görevlisinin birisiyle yaşadığım bir soruna müşteri hizmetlerinin vurdumduymaz tavrı beni Honda'dan soğuttu..Gene de marka olarak değil, artık model bazında değerlendirmeyi doğru buluyorum..Örneğin Accord benim hayallerimin arabasıdır ama bizim ihtiyaçlarımız ve imkanlarımızla, onun sunduğu bir türlü örtüşmedi..

    Golf'e olan ilk sempatim, Golf6'yı yakından incelememle başladı.."Hakkında o kadar atıp tutuk ama bu araç gerçekten de sınıfının en kalitelisiymiş" dediğimi hatırlıyorum..Bir sonraki adım, abimlerin bu yaz 1 haftalığına kiraladıkları Golf6 manuel dizel ile geldi.."Hayatımda bu kadar güzel vites geçişleri olan bir araç kullanmadım", demişti abim..Çok sessiz ve çok konforlu olduğunu da ekleyerek..Üçüncü ve son adım ise autoshowda Golf'ün sürücü koltuğuna oturduğumda bitti ve "işte budur" dedim..Esasında 2 çocuklu bir aile olarak hep MPV kovaladık ama hiç biri bagaj hacmi dışında daha fazlasını sunamadı bize..Bu modelin VW için ne kadar önemli olduğunu kullandığınızda anlıyorsunuz..Hemen her özelliği özenle hazırlanmış, gerçek manada kompakt bir model..Kalite üst düzeyde ama daha önemlisi homojen (eşit ) dağıtılmış..Uzun yol yapmak için bahaneler üretiyorum ama henüz başaramadım..: )..Kronik bir sorun olan radyo cızırtısı benimkinde de var, sırf bu yüzden servise gitmeye üşeniyorum..zaten SD karttan dinlediğim müzikler radyo kullanmamı şimdilik gereksiz kılıyor..Onun dışında iyi gidiyoruz..Kazasız, keyfli sürüşler diliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 16 Şubat 2013; 20:46:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    tüketim değerleri muazzam güzel, ben jazzla o değerleri yakalayamıyorum (çok yumuşak kullanıyor olmama rağmen). ancak kısa mesafe kullanmam bunda çok etkili diye düşünüyorum.
    jazzın sürüş dinamikleri maalesef çok güvenli gelmiyor bana da. ama aracı tanıyınca ona göre sürüyorsunuz o nedenle çok problem yaratmıyor. en güzel yanı sorunsuzluğu vearka koltuk/bagaj genişliği.
    jazzı 1-2 yıl içerisinde değiştireceğim ve golfü de listeme koyabilirim (dsg olayının iyice çözüldüğüne emin olursam). 2012 2. yarısından itibaren gelen dsg şanzımanlarda 3. nesil kavrama kullanılıyor ve şu ana kadar sorunsuz olarak biliniyor. passatın garantisinin bitimine 5 gün kala (bugün) servise kontrole gittim ve kavrama için değişim kararı çıktı. sizin araç yeni olduğu için kavraması 3. nesildir ve sorunsuz olma ihtimali yüksek. size tavsiyem düşük hızda (10-12 kmh) hız tümseklerinden geçerken şanzımanın verdiği tepkiyi ara sıra takip edin. bunu canınızı sıkmak için söylemiyorum, sadece bilinçli olmanız amacıyla söylüyorum.
    bu arada bu konuyu takip ediyorum ve çok güzel bilgiler paylaşılıyor. bence devam ettirin.
    iyi akşamlar...


    Merhabalar..Kısa mesafe tüketimde çok etkili...Jazz kullanırken bir ara yeni iş yeri -eski ev arası mesafe çok kısaydı..O dönemde Jazz'ımın 8 lt'lere çıktığını görünce Çorum'da yaşayan ve Jazz aldırdığım bir arkadaşımı daha iyi anlamış oldum..( O, 8'lerin altını göremezken ben İstanbul gibi bir yerde 6'lı değerler elde ediyordum )..

    DSG'lerde artık 3. nesil kavrama kullanıldığı bilgisi benim için hem çok yeni hem de çok değerli..Yetkili servislerdekiler, bu konuda ya bilgisizler ya da bilgi vermeleri istenmiyor? Düşük hızlarda, pütürlü yollarda şanzımandan gelen seslerden bahsediyorsanız, o konuda bilgim var..Kış sebebiyle camlar sürekli kapalı..Havalar ısınınca bu kronik sorunun devam edip etmediğini görmüş olacağız..Zaman zaman camı açıp kulak kabarttığım oluyor ama şimdilik bir ses duymuyorum..

    Konu hakkındaki olumlu görüşleriniz için de ayrıca teşekkürler..Katkılarınızın devamı dileğiyle..İyi akşamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 16 Şubat 2013; 22:59:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mart'in 2. Haftasi aracimiz geliyor

    Ulan ne renkmis arkadas 5 aydir bekliyoruz

    Bir çok rengini gördüm ama henüz kırmızısını yollarda görmedim..İlkbahar güneşiyle birlikte çok dikkat çekici olacağına şüphe yok..1 ay hiç de uzun bir zaman değil, siz onu düşünmezseniz tabi..: )

    İstedigim renk olsun birde vw olsun

    1 ay neyi goz akil kapayana kadar gecer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    tüketim değerleri muazzam güzel, ben jazzla o değerleri yakalayamıyorum (çok yumuşak kullanıyor olmama rağmen). ancak kısa mesafe kullanmam bunda çok etkili diye düşünüyorum.
    jazzın sürüş dinamikleri maalesef çok güvenli gelmiyor bana da. ama aracı tanıyınca ona göre sürüyorsunuz o nedenle çok problem yaratmıyor. en güzel yanı sorunsuzluğu vearka koltuk/bagaj genişliği.
    jazzı 1-2 yıl içerisinde değiştireceğim ve golfü de listeme koyabilirim (dsg olayının iyice çözüldüğüne emin olursam). 2012 2. yarısından itibaren gelen dsg şanzımanlarda 3. nesil kavrama kullanılıyor ve şu ana kadar sorunsuz olarak biliniyor. passatın garantisinin bitimine 5 gün kala (bugün) servise kontrole gittim ve kavrama için değişim kararı çıktı. sizin araç yeni olduğu için kavraması 3. nesildir ve sorunsuz olma ihtimali yüksek. size tavsiyem düşük hızda (10-12 kmh) hız tümseklerinden geçerken şanzımanın verdiği tepkiyi ara sıra takip edin. bunu canınızı sıkmak için söylemiyorum, sadece bilinçli olmanız amacıyla söylüyorum.
    bu arada bu konuyu takip ediyorum ve çok güzel bilgiler paylaşılıyor. bence devam ettirin.
    iyi akşamlar...


    Merhabalar..Kısa mesafe tüketimde çok etkili...Jazz kullanırken bir ara yeni iş yeri -eski ev arası mesafe çok kısaydı..O dönemde Jazz'ımın 8 lt'lere çıktığını görünce Çorum'da yaşayan ve Jazz aldırdığım bir arkadaşımı daha iyi anlamış dolum..( O, 8'lerin altını göremezken ben İstanbul gibi bir yerde 6'lı değerler elde ediyordum )..

    DSG'lerde artık 3. nesil kavrama kullanıldığı bilgisi benim için hem çok yeni hem de çok değerli..Yetkili servislerdekiler, bu konuda ya bilgisizler ya da bilgi vermeleri istenmiyor? Düşük hızlarda, pütürlü yollarda şanzımandan gelen seslerden bahsediyorsanız, o konuda bilgim var..Kış sebebiyle camlar sürekli kapalı..Havalar ısınınca bu kronik sorunun devam edip etmediğini görmüş olacağız..Zaman zaman camı açıp kulak kabarttığım oluyor ama şimdilik bir ses duymuyorum..

    Konu hakkındaki olumlu görüşleriniz için de ayrıca teşekkürler..Katkılarınızın devamı dileğiyle..İyi akşamlar

    merhaba,
    şanzımandan gelen ses sorun değil, ondan bahsetmiyorum. sorun düşük hızlarda (10-15 kmh) aracın geç tepki vermesi, 1-2 ve 2- 3 değişikliklerinde sarsıntı/silkeleme yapması. özellikle hız tuzaklarında yavaşlayınca bariz ortaya çıkıyor sorunlu araçlarda. bu sorun, sık sık aşırı trafikte kullanılan araçlarda daha önce baş gösteriyor okuduğum kadarıyla. o nedenle ilerleyen km lerde ara sıra dikkat etmenizi tavsiye ederim. bir de ilk 18 ay içerisinde +2 yıl garnti satın alabilirsiniz, böylece kafanız daha bir rahat olur.
    yeni golfü ben de inceledim. tek sevmediğim kısım iç mekanda ve özellikle direksiyonda kullanılan o piano black kaplamalardı.. nedense alışamadım bu kaplamalara.. onun haricinde çok güzel bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akorkmaz11

    merhaba,
    şanzımandan gelen ses sorun değil, ondan bahsetmiyorum. sorun düşük hızlarda (10-15 kmh) aracın geç tepki vermesi, 1-2 ve 2- 3 değişikliklerinde sarsıntı/silkeleme yapması. özellikle hız tuzaklarında yavaşlayınca bariz ortaya çıkıyor sorunlu araçlarda. bu sorun, sık sık aşırı trafikte kullanılan araçlarda daha önce baş gösteriyor okuduğum kadarıyla. o nedenle ilerleyen km lerde ara sıra dikkat etmenizi tavsiye ederim. bir de ilk 18 ay içerisinde +2 yıl garnti satın alabilirsiniz, böylece kafanız daha bir rahat olur.
    yeni golfü ben de inceledim. tek sevmediğim kısım iç mekanda ve özellikle direksiyonda kullanılan o piano black kaplamalardı.. nedense alışamadım bu kaplamalara.. onun haricinde çok güzel bir araç.

    Anladım..Bir arkadaşımızın Passat'ında vardı bu sorun...+2 yıl garantiyi VDF finans kullandığım için baştan yaptım..Niyetim 5-6 yıl kullanmak..4 yıl sonraki 1-2 yılı da iyi niyet garantisi ile idare etmek..Piano black kaplamalar benim çok hoşuma gidiyor..Kolay çizilebilmesi nedeniyle özel bir bez aldım..Muhtemelen iç temizliğini kendim yapacağım..: )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    İstedigim renk olsun birde vw olsun

    1 ay neyi goz akil kapayana kadar gecer

    Sizden bol resim ve yorum bekliyor olacağız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    İstedigim renk olsun birde vw olsun

    1 ay neyi goz akil kapayana kadar gecer

    Sizden bol resim ve yorum bekliyor olacağız..

    Konu acmam ama yorum yaparim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf'ün şubat karnesi ( Değerlendirmeler C segmenti baz alınarak yapılmıştır);

    1. Görüş açıları; 10 / 10. Bu araçta beni en çok etkileyen budur..Ön sağ/sol, çapraz ve arka görüşler mükemmel diyebilirim..Bir alt segmentten geçmiş olmama rağmen bu aracı daha geniş yapısıyla daha rahat kullanıyorum..Sol yanımdaki kaldırımın ne kadar yanından geçtiğimi, sağa parketmiş araçların dikiz aynalarının ne kadar yanından geçtiğimi çok iyi algılayabiliyorum..Aynalar çok iyi, kör nokta ancak 3. şeritte sözkonusu..

    2.Yol tutuş; 9/10..Benim şu ana kadar kullandığım en iyi yol tutuşa sahip araç ( Daha önce kullandıklarım; Focus sedan? ( eski kasa), C-Max, 307, 308, Civic ( eski kasa), Corolla ( eski kasa), Auris ( eski kasa), Fiat Bravo, Fluence, Ceed ve Golf6)..Bu araçların bazılarını test etmişimdir, bazılarını da günübirlik veya 1-2 haftalık kullanmışımdır..Hepsinde ilk önce denediğim yol tutuş performansı olmuştur..Bir tek Focus'u yeterli test edemedim, ona soru işareti koyuyorum (çünkü bu sınıfta referans olmuştur)..O da aracı Kıbrıs'ta kiralayıp kullandığımızdan, ters şerit espirisinden dolayı böyle bir denemeyi aklımın ucundan geçirmemiştim..Yarı bağımsız süspansiyonlu Golf7'nin nasıl bağımsız süspansiyonlu Golf6'dan daha iyi yol tuttuğunu ise sanırım iz genişliğinin daha fazla olmasında, ağırlığının daha az olmasında ve rüzgar direncinin daha düşük olmasında aramak gerek..

    3. Tüketim; 9/10..Bunu detaylı açıklamama gerek yok, sınıfın en az yakan benzinlisi desek yeridir sanırım..Start-stop tasarrufta biraz abartılıyor ( bununla ilgili bir yazım olacak)..Bu da tüm dergilerde %5 olarak gösteriliyor..Bence çok istisnaidir, %5...Benim günlük kullanımımda start-stop toplamda 3 dk'dan daha fazla devrede olmuyor..Bu da aylık tüketimde %1 bilemediniz 2'ye denk geliyor..Puan kırmam bundan dolayıdır ( daha doğrusu buna fazla pay biçilmesinden)..

    4. Kalite/ işçilik: 9/10..Bunun tartışılacak bir yanı olduğunu düşünmüyorum..

    5. İç ambiyans/ dokunmatik ekran: 9/10..

    6. Ergonomi; 8.5 /10..Ön kokpitteki ferahlık hissi, arka diz mesafesi, HB bir araç için oldukça yeterli bagaj, iyi yanları..Ön camın ve ön tavanın basık hali Jazz'dan sonra zor alıştığım bir durum oldu..Daha düşük rüzgar direnci için yapıldığı belli ama eşimin koltuk ayarıyla benimki arasında ciddi bir farka neden oluyor..

    6. Yalıtım: 8.5 /10..Bu sınıfta daha sessizi var mı, bilmiyorum..Yalıtım oldukça iyi ( hele ki Jazz'dan sonra)..Ama gene de pütürlü asfaltta bir miktar ses alıyor..Kimileri eski kasayı bu konuda daha iyi bulurlarken , kimisi aynı diyor..Gene de beni daha fazla etkilemesini beklerdim..

    7. Performans: 8.5 /10..1.2 turbo motorun bu kasayı taşımasında hiç bir sorun yok..Özellikle ara hızlanmalar C sınıfındaki tüm atmosferiklerden daha iyi..Bunu net bir şekilde hissediyorsunuz..Ama 1400 devrin altında aracın ağırlığını hissediyorsunuz, bu da turbonun devrede olmamasından..

    8. DSG şanzıman/ motor uyumu: 8.5/10..Giderek alışıyorum..9 vermeyi isterdim ama CVT'ye olan alışkanlığım, onu düşük hızlarda, yokuş yukarı dur-kalklarda biraz geri plana itti..Kick-down tepkimesi mükemmel..Zamanla daha çok seveceğimi düşünüyorum..

    9. Konfor: 8/10..Çok konuşuldu..Yarı bağımsız veya bağımlı süspansiyon ne derece etkiler diye..Açıkçası aracımdaki süspansiyon sertliğinden ne çok şikayetçiyim ne de çok memnunum..Tümsek veya çukurlarda tepkisini sert buluyorum ama darbeleri oldukça sessiz yansıtıyorlar..Genel olarak VW'lerin süspansiyon ayarlarının, yol tutuş ağırlıklı olduklarını biliriz..Bu nedenle bu durumun % kaçının torsiyon çubuğundan kaynaklandığını bilemiyorum..Şahsi tercihim, yol tutuş:8.5, konfor 8.5 olsa daha iyi olurdu ..
    10. Donanım: 7/10..Bu konuda Doğuş'un ne kadar cimri olduğunu hepimiz biliyoruz..Comfortline donanımdaki bir araçta hiç olmazsa yağmur sensörü, otomatik far, kararan dikiz aynası, bluetooth, USB girişi gibi şeyler olmalıydı..Bence bu aracı, bu donanım seviyesine rağmen çok iyi sattıran şey, rakipleriyle arasındaki kalite farkı..Bu biraz da rakiplerinin kusuru bir bakıma..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 19 Şubat 2013; 0:43:01 >




  • Start-Stop ne kadar etkili?

    Otomobil dergilerini düzenli olarak takip ederim..Yorumlarda Start-Stop'un yakıt ekonomisine katkısının ( trafik koşullarına göre değişmekle birlikte) %5 civarında olduğu söylenirdi..Oysa benim günlük kullanımımda bu hiç de böyle değil..Sabah işe giderken en fazla 5-6 trafik ışığı, dönüşte de 2-3 olsun, toplamda aracım günde 3 dk'dan daha fazla stopta beklemiyor..Dur-kalk trafikte de zaten pek bir anlamı olmuyor..Bu özeliğin en çok işe yarayacağı yollardan birisi anadolu yakası sahil yolu..60 sn kadar beklediğiniz bir ışıktan sonra, akıcı bir trafik..Bir sonraki ışığa kadar durmuyorsunuz ve sonra tekrar ışık..Bu şekilde yanınızda bu özelliği olmayan araca göre bir tasarruf elde edersiniz..Bunu bile hesap edersek; Kabaca 20 dk'lık yolun 5 dk'sında araç stop etmiş olsa, rölantide 0.5lt/h harcadığını düşünürsek, 0.04 lt'lik bir tasarruf..Akşam dönüş yolu da aynı olsa toplamda 0.08 l/gün tasarruf elde edilmiş olacak..Ayda 2.4 lt'ye denk gelir ki , 2 depo harcayan biri için bu %2.5 demektir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Start-Stop ne kadar etkili?

    Otomobil dergilerini düzenli olarak takip ederim..Yorumlarda Start-Stop'un yakıt ekonomisine katkısının ( trafik koşullarına göre değişmekle birlikte) %5 civarında olduğu söylenirdi..Oysa benim günlük kullanımımda bu hiç de böyle değil..Sabah işe giderken en fazla 5-6 trafik ışığı, dönüşte de 2-3 olsun, toplamda aracım günde 3 dk'dan daha fazla stopta beklemiyor..Dur-kalk trafikte de zaten pek bir anlamı olmuyor..Bu özeliğin en çok işe yarayacağı yollardan birisi anadolu yakası sahil yolu..60 sn kadar beklediğiniz bir ışıktan sonra, akıcı bir trafik..Bir sonraki ışığa kadar durmuyorsunuz ve sonra tekrar ışık..Bu şekilde yanınızda bu özelliği olmayan araca göre bir tasarruf elde edersiniz..Bunu bile hesap edersek; Kabaca 20 dk'lık yolun 5 dk'sında araç stop etmiş olsa, rölantide 0.5lt/h harcadığını düşünürsek, 0.04 lt'lik bir tasarruf..Akşam dönüş yolu da aynı olsa toplamda 0.08 l/gün tasarruf elde edilmiş olacak..Ayda 2.4 lt'ye denk gelir ki , 2 depo harcayan biri için bu %2.5 demektir..

    Hocam öyle hesaplamayın bence yanılırsınız. Çünkü ışıklarda tüketim haddinden fazla oluyor beklerken. Örneğin Antalya'da bir ışık 90 sn bazen daha uzun kırmızıda kalabiliyor. Bir kaç kez beklediniz mi çok farkediyor. Ben biraz akışkan trafikte sürdüğümde yakıt çok farkediyor. Bence kesin en az yarım litre hatta bulunulan şehre göre daha fazla bile farkedebilir. Yani stop süresinin gidilen yola oranından ziyade aynı sürede dururken harcanılan extra fazla tüketimi de gözönünde bulundurmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772


    Hocam öyle hesaplamayın bence yanılırsınız. Çünkü ışıklarda tüketim haddinden fazla oluyor beklerken. Örneğin Antalya'da bir ışık 90 sn bazen daha uzun kırmızıda kalabiliyor. Bir kaç kez beklediniz mi çok farkediyor. Ben biraz akışkan trafikte sürdüğümde yakıt çok farkediyor. Bence kesin en az yarım litre hatta bulunulan şehre göre daha fazla bile farkedebilir. Yani stop süresinin gidilen yola oranından ziyade aynı sürede dururken harcanılan extra fazla tüketimi de gözönünde bulundurmak lazım

    Benim araçta anlık tüketimde rölantide görülen 0.6-0.7 l/h ( motor soğukken) ve 0.4 l/ h ( motor sıcakken)..Ortalama olarak 0.5'i aldım..Bu sistem, siz rölantide ne kadar çok bekliyorsanız o kadar işlevsel..Günde 10 dk. beklemişseniz ayda 12 liralık tasarruf ediyorsunuz..30 dk beklerseniz 36 lira..Hesap ortada değil mi?




  • Ben görebildiğim kadarıyla ışıklarda gözle görülür şekilde tüketim artıyor. Yani sıfırladım bilgisayarı ve örneğin beş on dakikalık gezinti sonunda tüketim diyelim 6.5 lt. Işıklarda durdun kalktı diyene kadar 7- 7.5 lt oluyor. Bu kullandığım bir çok araçta gözlemlediğim bir ölçü. Hele hele kısa mesafeler katediyorsanız tüketim fabrika verisini oldukça geçiyor. Benim son kullandığım bir kaç 1.6 lt dizel araçtaki şehir içi tüketimi hiç 7-7.5 lt'lerin altına düşmedi mesela, ki hiç biri extrem araçlar değildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinalden alıntı: simselcuk

    http://oto-park.com/haberler/sezarin-hakki-volkswagen-golf-16-tdi-highline/861


    Yukardaki linkte enfes bir yorum var. Biz amatörlerin bazen hissedip de kelimelere dökemediği şeyleri çok eğlenceli bir dille anlatmış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Golf'ün şubat karnesi ( Değerlendirmeler C segmenti baz alınarak yapılmıştır);

    1. Görüş açıları; 10 / 10. Bu araçta beni en çok etkileyen budur..Ön sağ/sol, çapraz ve arka görüşler mükemmel diyebilirim..Bir alt segmentten geçmiş olmama rağmen bu aracı daha geniş yapısıyla daha rahat kullanıyorum..Sol yanımdaki kaldırımın ne kadar yanından geçtiğimi, sağa parketmiş araçların dikiz aynalarının ne kadar yanından geçtiğimi çok iyi algılayabiliyorum..Aynalar çok iyi, kör nokta ancak 3. şeritte sözkonusu..

    2.Yol tutuş; 9/10..Benim şu ana kadar kullandığım en iyi yol tutuşa sahip araç ( Daha önce kullandıklarım; Focus sedan? ( eski kasa), C-Max, 307, 308, Civic ( eski kasa), Corolla ( eski kasa), Auris ( eski kasa), Fiat Bravo, Fluence, Ceed ve Golf6)..Bu araçların bazılarını test etmişimdir, bazılarını da günübirlik veya 1-2 haftalık kullanmışımdır..Hepsinde ilk önce denediğim yol tutuş performansı olmuştur..Bir tek Focus'u yeterli test edemedim, ona soru işareti koyuyorum (çünkü bu sınıfta referans olmuştur)..O da aracı Kıbrıs'ta kiralayıp kullandığımızdan, ters şerit espirisinden dolayı böyle bir denemeyi aklımın ucundan geçirmemiştim..Yarı bağımsız süspansiyonlu Golf7'nin nasıl bağımsız süspansiyonlu Golf6'dan daha iyi yol tuttuğunu ise sanırım iz genişliğinin daha fazla olmasında, ağırlığının daha az olmasında ve rüzgar direncinin daha düşük olmasında aramak gerek..

    3. Tüketim; 9/10..Bunu detaylı açıklamama gerek yok, sınıfın en az yakan benzinlisi desek yeridir sanırım..Start-stop tasarrufta biraz abartılıyor ( bununla ilgili bir yazım olacak)..Bu da tüm dergilerde %5 olarak gösteriliyor..Bence çok istisnaidir, %5...Benim günlük kullanımımda start-stop toplamda 3 dk'dan daha fazla devrede olmuyor..Bu da aylık tüketimde %1 bilemediniz 2'ye denk geliyor..Puan kırmam bundan dolayıdır ( daha doğrusu buna fazla pay biçilmesinden)..

    4. Kalite/ işçilik: 9/10..Bunun tartışılacak bir yanı olduğunu düşünmüyorum..

    5. İç ambiyans/ dokunmatik ekran: 9/10..

    6. Ergonomi; 8.5 /10..Ön kokpitteki ferahlık hissi, arka diz mesafesi, HB bir araç için oldukça yeterli bagaj, iyi yanları..Ön camın ve ön tavanın basık hali Jazz'dan sonra zor alıştığım bir durum oldu..Daha düşük rüzgar direnci için yapıldığı belli ama eşimin koltuk ayarıyla benimki arasında ciddi bir farka neden oluyor..

    6. Yalıtım: 8.5 /10..Bu sınıfta daha sessizi var mı, bilmiyorum..Yalıtım oldukça iyi ( hele ki Jazz'dan sonra)..Ama gene de pütürlü asfaltta bir miktar ses alıyor..Kimileri eski kasayı bu konuda daha iyi bulurlarken , kimisi aynı diyor..Gene de beni daha fazla etkilemesini beklerdim..

    7. Performans: 8.5 /10..1.2 turbo motorun bu kasayı taşımasında hiç bir sorun yok..Özellikle ara hızlanmalar C sınıfındaki tüm atmosferiklerden daha iyi..Bunu net bir şekilde hissediyorsunuz..Ama 1400 devrin altında aracın ağırlığını hissediyorsunuz, bu da turbonun devrede olmamasından..

    8. DSG şanzıman/ motor uyumu: 8.5/10..Giderek alışıyorum..9 vermeyi isterdim ama CVT'ye olan alışkanlığım, onu düşük hızlarda, yokuş yukarı dur-kalklarda biraz geri plana itti..Kick-down tepkimesi mükemmel..Zamanla daha çok seveceğimi düşünüyorum..

    9. Konfor: 8/10..Çok konuşuldu..Yarı bağımsız veya bağımlı süspansiyon ne derece etkiler diye..Açıkçası aracımdaki süspansiyon sertliğinden ne çok şikayetçiyim ne de çok memnunum..Tümsek veya çukurlarda tepkisini sert buluyorum ama darbeleri oldukça sessiz yansıtıyorlar..Genel olarak VW'lerin süspansiyon ayarlarının, yol tutuş ağırlıklı olduklarını biliriz..Bu nedenle bu durumun % kaçının torsiyon çubuğundan kaynaklandığını bilemiyorum..Şahsi tercihim, yol tutuş:8.5, konfor 8.5 olsa daha iyi olurdu ..
    10. Donanım: 7/10..Bu konuda Doğuş'un ne kadar cimri olduğunu hepimiz biliyoruz..Comfortline donanımdaki bir araçta hiç olmazsa yağmur sensörü, otomatik far, kararan dikiz aynası, bluetooth, USB girişi gibi şeyler olmalıydı..Bence bu aracı, bu donanım seviyesine rağmen çok iyi sattıran şey, rakipleriyle arasındaki kalite farkı..Bu biraz da rakiplerinin kusuru bir bakıma..

    puan konusunda cömertsiniz biraz.

    daha iyi araçlari kullansanız kaç puan vereceksiniz. golf iyidir ama o kadar da değil.

    örneğin 10 puan verdiğiniz görüş açılarında golf'ün diğer rakiplerine karşı civic hb gibi ekstrem araçları saymazsak bir üstünlüğü yok. yol tutuşta focus, gui gibi araçların gerisindedir. kalite işçilik eyvalla. yalıtım konusunda golf 6 ile bir farkı yok sınıfında japonları saymazsak normal bir araç. gene aynı şekilde sınıfı için normal ergonomi konusunda. hele diz mesafesi konusunda i30, ceed, delta gibi araçların bariz gerisinde.

    ama en çok konforo takıldım sonunda yeni golf'ü test ettim ıck i30, c4 falan daha konforlu açık şekilde.

    yeni i30, cee'd ve c4'ü bir kullanın bakalım arada ne kadar fark var gerçekte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Şubat 2013; 12:13:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    puan konusunda cömertsiniz biraz.

    daha iyi araçlari kullansanız kaç puan vereceksiniz. golf iyidir ama o kadar da değil.


    Dikkat ederseniz bu bir karne..Yani aynı sınıfta birden fazla öğrenci bir dersten 9 ya da 10 da alabilir..Ayrıca lise yıllarımdan kalma bir alışkanlık, 8 çok yüksek bir not değildir nazarımda..: )
    Not: Ceed dizel otm., kullandıktan sonra elediğim bir model olmuştu..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 21 Şubat 2013; 13:01:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    puan konusunda cömertsiniz biraz.

    daha iyi araçlari kullansanız kaç puan vereceksiniz. golf iyidir ama o kadar da değil.


    Dikkat ederseniz bu bir karne..Yani aynı sınıfta birden fazla öğrenci bir dersten 9 ya da 10 da alabilir..Ayrıca lise yıllarımdan kalma bir alışkanlık, 8 çok yüksek bir not değildir nazarımda..: )
    Not: Ceed dizel otm., kullandıktan sonra elediğim bir model olmuştu..

    gerçekten polemik değilde merak ceed'e hangi puanları verirdiniz:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    gerçekten polemik değilde merak ceed'e hangi puanları verirdiniz:)

    Bir karne verebilmek için 1 ya da 2 ay kullanmak en iyisi..Ceed hakkında şu izlenimimi rahatlıkla söyleyebilirim; Süspansiyon darbe emişini kötü buldum..Bir de dizel otm.'i cansız buldum..Akselerasyon hissi zayıf..308'deki motor/ şanzıman işbirliği çok daha iyi örneğin..Ve ayrıca dizel motor sesini içeriye yeterince alıyor..Bu konuda da 308 daha iyi..
  • Golf sadece koltuk kalitesi 3 puan kaybeder

    7 ancak eder

    Donanim olarak zaten zayif

    Yol tutus konusunda size katiliyorum araba alcaldigi icin yol tutus daha iyi olmus

    Cok iyi bir gorus acisi var araba cok buyumus

    Ceed i30 bana gore golf'e rakip degil golf 1 adim onde

    Sadece donanim olarak onde olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Start-stop ilerde kullanıcıların başını ağrıtacak bir özellik diye düşünüyorum . Çünkü malumunuz yeni nesil benzinli araçların çoğunda benzinli-turbo kombinasyonu kullanılıyor. Turbonun uzun ömürlülüğü ve verimliliği için bildiğiniz gibi araç stop etmeden önce 20-60 saniye rölantide çalıştırıldıktan sonra stop ettirilmesi tüm üreticilerin tavsiye ettiği ortak bir nokta. Ama start-stop bunun tam tersini yapan bir durum ve "attığımız taşın ürkütülecek kurbağaya" değmeyeceğini düşünüyorum.

    Nitekim Terapist70'in de belirttiği gibi tasarruf oranları da son derece cüzi rakamlardır.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.