Şimdi Ara

2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı.. (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
356
Cevap
6
Favori
14.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Nilvenin verdiği testteki otomobilin lastikleri de daha evvel muazzam olarak nitelendirdiğim sonuçları veren 225-45-17 dunlop lastikler.

    Benim verdiğim testteki ise 205-55-16 ebattaki lastiklerle yapılmış ölçüm. Keza autoshow'un yaptığı testteki 38 metrelik dereceler de dediğimi doğruluyor.


    Pardon..Kafama yatmayan şeyler var. Şimdi, sorularımı tek tek cevaplarsanız sevineceğim;

    1. Sizin verdiğiniz linkte lastik ebatları nerede yazıyor ve Auris hybrid'in lastik ebatları ne kadar?

    2. Nilve'nin verdiği linkte 225 ile elde edilen değer soğukta 37 m. Sizin linkte ise bu değer 37.2..yanlış mı görüyorum?? Yani bu araç 0.2 metre fark ile mi en tepeden vasata düşüyor?? Ayrıca Auris Hybrid'in sıcak fren ölçümü ne kadar?

    3. Auris'in hybrid olmayan, klasik benzinli modeli hangi lastik ebadında ve kaç metrede duruyor?

    4. Bu sınıfta Golf "vasat" bir fren performansı sunuyor ise vasatı aşan modeller hangileri?

    Yanlış anlamayın..Sizi konuya hakim birisi gibi gördüğüm için bu soruları soruyorum..

    En başta cevaplarınızda sanki ben demişim gibi tırnak arasında "vasat" ifadesi kullanmanız, nickinize bakınca terzi-sökük deyimini hatırlatıyor bana, zira bu ifadeyi bu başlıkta kullanan ben değil sizsiniz.

    Vasat ve ortalamanın aynı manada olmaları da bunu değiştirmeye yetmiyor.

    Benim açık şekilde 225-45-17 dunloplarla muazzam diğer versiyonlarda sınıf ortalamasında dedim, bunun da aracın yermeyi amaçlayan dolayısı ile sizin agrasifleşmenizi gerektiren bir şey olduğunu sanmıyorum, hoş yermeyi amaçlamış olsam bile eni sonunda bir araba ...

    1-Verdiğim kaynakta aracın donanımı belli, o araçta standart kullanılan lastik ebatı vw.co.uk adresinde belli, test içeriğinde de aracın opsiyonları belirtilmiş. Kaldı ki mantıken büyük ebatlı lastiklere sahip olmuş olup da bu sonucu elde etmişse kullandığım "ortalama" değil "muazzam" ifadesinin yanlış olduğu veya "225-45-17 dunloplarla" nın yanına "uygun şartlarda" gibi bir tümleçten sonra kullanmam gerektiği sonucu ortaya çıkar. Sizin de itirazınızı ona yöneltmeniz gerekir.

    2- Evet siz yanlış görüyorsunuz, zira biri 60 mil yani 96 km diğeri 100 km, aralarında %9'a yakın kinetik enerji farkı dolayısı ondan da fazla fren mesafesi oluşabilecek iki hız değeri. Kaldı ki 37 m ortalama bir değer...

    3-4 Aurisini başka testi henüz yok, belki de hakikaten çok çok iyi olduğu için golf yanında sönük kalmıştır, veya zemin-hava şartları performanslarını etkilemiştir. Aurisin lastik ebatlarını bilmiyorum, belki kalındır belki zemin hafif nemlidir daha ince olduğu için de böyle bir sonuç ortaya çıkmıştır...

    http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/61572/facts-and-figures

    Mesela bu test'te golf gt ki ingiltere ürün gamının en üstünde ve en büyük tekerlere sahip, yine en büyük ebatlı yani m paketli bmw'den büyük fark yemiş. Focustan biraz iyi netice almış. Bu durumda bmw çok iyi diğer ikisi orta olmuş oluyor benim değerlendirmeme göre.

    Özetle lastik ebatı-hamuru- asfalt şartları- hava sıcaklığı- motor versiyonuna göre değişen fren disklerinin çap ve kalınlıkları (yüksek güçlerde 312 mm, düşükte 288 mm diskler var golf/'de) gibi fren mesafesini etkileyen pek çok unsur var.

    Bunların kombinasyonlarına göre golf 7 bazı testlerde muazzam değerler çıkarmış, bazısında sınıf ortalamarında kalmış.

    http://autoshow.com.tr/kompakt-sinifin-referansi-HaberDetay/4009.aspx?2.Page buda başka bir örnek.

    Gönül ister ki elimizde daha bilimsel metodlarla yaklaşan kurumlar olsun. Rakip araçlar farklı çevresel koşullarda aynı lastikler takılarak test edilsin, çıkan sonuçların ortalamaları alınsın, sıralaması yapılsın ama yok...

    Ben genel olarak - 35 altı çok iyi, 35-37 iyi, 37-39 orta, 39 altını da kötü olarak değerlendiriyorum. Kimi ams testlerinde golf 7 33 m ile spor spor değerleri yakalamış onlar için de muazzam dedim...

    Bu da bu topiğe atacağım son mesajdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    En başta cevaplarınızda sanki ben demişim gibi tırnak arasında "vasat" ifadesi kullanmanız, nickinize bakınca terzi-sökük deyimini hatırlatıyor bana, zira bu ifadeyi bu başlıkta kullanan ben değil sizsiniz.

    Vasat ve ortalamanın aynı manada olmaları da bunu değiştirmeye yetmiyor.

    Benim açık şekilde 225-45-17 dunloplarla muazzam diğer versiyonlarda sınıf ortalamasında dedim, bunun da aracın yermeyi amaçlayan dolayısı ile sizin agrasifleşmenizi gerektiren bir şey olduğunu sanmıyorum, hoş yermeyi amaçlamış olsam bile eni sonunda bir araba ...

    Ben genel olarak - 35 altı çok iyi, 35-37 iyi, 37-39 orta, 39 altını da kötü olarak değerlendiriyorum. Kimi ams testlerinde golf 7 33 m ile spor spor değerleri yakalamış onlar için de muazzam dedim...

    Bu da bu topiğe atacağım son mesajdı.







    Güzel kardeşim, yazdıklarımı dönüp tekrar tekrar okudum..Agresif bir tavır veya kinaye göremedim..Burası forum ve küçük polemikler de olabilir..Ayrıca verdiğin bilgilerden de faydalandığımı söyleyebilirim..Benim için ise önemli olan şu: Ben, aracımın fren performasnımdan çok memnunum..Daha önce kompact sınıfta sürdüklerime göre bana daha fazla güven veriyor..

    "Vasat" kelimesini sizin alıntınızmış gibi düşünerek tırnak içine almadım..Sadece öyle olduğuna inanmadığım için o şekilde yazdım.Bildiğiniz gibi türkçe de tırnak içine almak sadece alıntı demek değil aynı zamanda o kavrama ait özel bir durum veya vurguyu da ifade eder..

    Bu topik herkese olduğu gibi size de açık olacaktır..Bu kadar tepkiselci olmaya gerek yok..Sizin de dediğiniz gibi sözkonusu olan bir araba, hayat memat meselesi değil..Yazılarınızı keyfle okumaya devam edeceğim..İyi günler..




  • @19can84, yanlış anlamayın ama terapist'in sorduğu normal bir soru. bunun nesinden bu kadar alındınız anlamadım. adam haliyle bu değerleri görünce sormuş normal lastik ve normal donanım kombinasyonlarını. zira sizde bilirsiniz ki spor bir arabanın fren kaliperleri her zaman normal olandan büyüktür. yada bazen dizel veya full olup olmamasına göre de değişebilmekte. kaldı ki golf de mesala farkı aks da kullanıyor motora göre. bence alınganlık göstermişsiniz. terapistin daha önce paylaştığı yazıları okumadınız sanırım. son derece paylaşımcı ve kibar biri ve olabildiğince objektif olabilme kaygısında. tartışma tabii ki olabilir ama öyle bir şey okumadım ben yukarıda yada daha önce yazılanlarda. siz bana bmw 1topiğinde neler yazıldığını görseniz demek ki bir daha tövbe falan ederdiniz . o kadar objektiflikten uzak ve tahammülsüz ve snoplar ki inanamazsınız. klasik zengin züppe modunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi norton772 -- 31 Ocak 2013; 5:10:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: norton772

    .. terapistin daha önce paylaştığı yazıları okumadınız sanırım. son derece paylaşımcı ve kibar biri ve olabildiğince objektif olabilme kaygısında. tartışma tabii ki olabilir ama öyle bir şey okumadım ben yukarıda yada daha önce yazılanlarda..

    Teveccühünüz..teşekkür ederim..Benim için marka-model geçicidir..Daha önce de belirtmiştim..Eskiden sıkı bir Honda'cıydım ama o zaman bile sağlıksız polemiklerden kaçınmaya çalışıyordum..Özellikle Golf'ten sonra gördüm ki otomobil konusunda herkesin durduğu yerde bir miktar doğruluk payı varmış..Ve artık model bazında değerlendirmeyi daha doğru buluyorum..Örneğin eski kasa Civic'i çok beğenirken yenisi için aynı şeyi söyleyemem..keza mevcut Jetta da beğenmediğim modeller arasında..

    Burdaki mevzuda belki arkadaşımız benim ısrarlı tutumumdan rahatsız olmuş olabilir..Fren konusu belki C segmentinin yeni modelleri de piyasaya çıktıkça ve eş değer olanlar arasında, dergilerde karşılaştırmalar görmemiz mümkün olacaktır..O zaman daha sağlıklı değerlendirmeler de yapabiliriz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 31 Ocak 2013; 17:19:21 >




  • Bir tüketim verisi de dünden; Soğanlık- Kadıköy ( araçta 2 kişiydik)..Bu rakam Golf'ümün rekoru..İlki 4.6 idi ve araçta tek idim..Bu araç isteyene düşük tüketim, isteyene de performanslı sürüş sunmayı başarıyor..

     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..
  • Baharda, havalar iyice ısındığında ve aracınızın motoru tam açıldığındaki tüketim verilerini çok merak ediyorum esas...

    Yıllık MTV oranları düşünülünce belki de pek çok dizel-otomatik arayan ama aslında senede o kadar da çok km yapmayan insanlara güzel bir alternatif olabilir bu model...

    Keza, Doğuş en büyük kazığı dizel ve DSG'den atıyor...

    Hep yazıyorum... Türkiye şartlarında alınabilcek en mantıklı VW'ler, opak beyaz boyalı, benzinli motorlu, düz vites, 1600cc veya aşağısıdır... DSG de güzel bir teknoloji, biz de memnunuz ama kafalardaki soru işaretleri tam çözülmüş değil... Tabi ki bir Honda otomatik şanzıman dayanıklılığı beklenmemeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Baharda, havalar iyice ısındığında ve aracınızın motoru tam açıldığındaki tüketim verilerini çok merak ediyorum esas...

    Yıllık MTV oranları düşünülünce belki de pek çok dizel-otomatik arayan ama aslında senede o kadar da çok km yapmayan insanlara güzel bir alternatif olabilir bu model...

    Keza, Doğuş en büyük kazığı dizel ve DSG'den atıyor...

    Hep yazıyorum... Türkiye şartlarında alınabilcek en mantıklı VW'ler, opak beyaz boyalı, benzinli motorlu, düz vites, 1600cc veya aşağısıdır... DSG de güzel bir teknoloji, biz de memnunuz ama kafalardaki soru işaretleri tam çözülmüş değil... Tabi ki bir Honda otomatik şanzıman dayanıklılığı beklenmemeli.

    Yazdıklarınıza tamamıyla katılıyorum..VW'ler baz fiyata yaklaşıldıkça F/P oranı daha avantajlı araçlar haline geliyor..
    Havaların ısınması tüketimi ciddi manada düşürecek gibi gözüküyor..İlk depo ortalaması olan 6.4, oldukça soğuk bir ortamda (0-5 derece aralarında ) geçmişti..

    Bu sabah araçta 3 kişi iken rahat bir trafikte Bostancı'ya geldik..Ort. hız 45 civarıydı, tüketim 4.8 idi..Aynı trafikte Jazz 50 km. hızın biraz üzerinde tek kişi ile 5.3 vermişti..




  • Son tüketim verisi. 2. full deponun sonucu, hava sıcaklılarının ilkine göre daha iyi seyretmesi nedeniyle daha iyi çıktı. Bir de araca daha hakimim artık..Gün içinde fırsat bulursam Golf'ün "şubat karnesini" yazmayı düşünüyorum..

     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 15 Şubat 2013; 12:12:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    Son tüketim verisi. 2. full deponun sonucu, hava sıcaklılarının ilkine göre daha iyi seyretmesi nedeniyle daha iyi çıktı. Bir de araca daha hakimim artık..Gün içinde fırsat bulursam Golf'ün "şubat karnesini" yazmayı düşünüyorum..

     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


     2005 Honda Jazz CVT, veda ederken...Golf'lü günler başladı..


    daha önce konunuza yorum yapmıştım merak edip son mesajlarınızı okudum, gördümki memnun kalmışsınız ve keyifle kullanıyorsunuz, üstelik tuketim değerlerinize bakınca fren pedalını fazla kullanmadan yol alabilen nadir insanlardansınız bu tip insanlar araçlarına ne denli bağlı olur ne buyuk keyifle araç sürer iyi bilirim. Yakıt konusunda jazz ı aramayacağınızı anlamış oldum, adınıza sevindim. Tekrar kazasız belasız ailecek mutlu ve keyifli sürüşler dilerim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    daha önce konunuza yorum yapmıştım merak edip son mesajlarınızı okudum, gördümki memnun kalmışsınız ve keyifle kullanıyorsunuz, üstelik tuketim değerlerinize bakınca fren pedalını fazla kullanmadan yol alabilen nadir insanlardansınız bu tip insanlar araçlarına ne denli bağlı olur ne buyuk keyifle araç sürer iyi bilirim. Yakıt konusunda jazz ı aramayacağınızı anlamış oldum, adınıza sevindim. Tekrar kazasız belasız ailecek mutlu ve keyifli sürüşler dilerim...

    Çok teşekkür ederim..Tespitiniz çok yerinde..Sürüş tarzım ekonomik odaklı ama aynı zamanda çok da eğlenceli oluyor benim için..Fren pedalını çok verimli kullandığımı söyleyebilirim..Önümdeki arabayla mesafemi ayarlamak ve ondan daha az fren kullanmak bazen çocukça bir oyun halini de alabiliyor..

    Aynı güzergah ve benzer trafikteki karşılaştırmalarımda ekonomik sürüş ile sıradan sürüş arasında 0.5 lt fark oluşuyor..Tüketim olarak Jazz'ı aratmıyor..Hatta giderek daha az yaktığını da söyleyebilirim..Ev- iş arası Jazz ile daha sıcak havalarda 5.3 ( gidiş) ve 6.3 ( dönüş) değerlerim, Golf ile bu aralar 4.9 ( gidiş )- 6 (dönüş)şeklinde..
    Size de kazasız, keyfli sürüşler, sevdiklerinizle birlikte..




  • Merhaba terapist70,

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Ben de araç değiştirme arefesinde olan bir meslektaşınız olarak değerlendirmelerinizden oldukça faydalandım. Açıkçası wv gibi premium olmayıpta ''kendisini bulunmaz hint kumaşı'' kategorisinde görüp akıl almaz fiyat politikalarıyla kendisinden nefret ettiren bir markaydı benim için. Ancak aldığınız 1.2 tsi Golf benim bu düşüncemi değiştirdi.

    Sizden öğrenmek istediğim birkaç şey var.

    Süspansiyon konforu nasıl? Bu benim için son derece önemli bir ayrıntı. Şimdi bindiğim araç Duster ve o manada inanılmaz tatmin edici benim için. Yumuşak süspansiyon vazgeçilmezim. Diyarbakır'da yaşadığım ve yolların kalitesinden dolayı süspansiyonu yumuşak arabaları seviyorum.

    Bu arada belki yeri değil ama 19can84 nikli arkadaşın değerlendirmeleri son derece profesyoneldi. Daha öncede bilgi paylaşımında bulunmuş ve çok yardımcı olmuştu. Yanlış anlaşılmanın kurbanı oldu bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Merhaba terapist70,

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Ben de araç değiştirme arefesinde olan bir meslektaşınız olarak değerlendirmelerinizden oldukça faydalandım. Açıkçası wv gibi premium olmayıpta ''kendisini bulunmaz hint kumaşı'' kategorisinde görüp akıl almaz fiyat politikalarıyla kendisinden nefret ettiren bir markaydı benim için. Ancak aldığınız 1.2 tsi Golf benim bu düşüncemi değiştirdi.

    Sizden öğrenmek istediğim birkaç şey var.

    Süspansiyon konforu nasıl? Bu benim için son derece önemli bir ayrıntı. Şimdi bindiğim araç Duster ve o manada inanılmaz tatmin edici benim için. Yumuşak süspansiyon vazgeçilmezim. Diyarbakır'da yaşadığım ve yolların kalitesinden dolayı süspansiyonu yumuşak arabaları seviyorum.

    Bu arada belki yeri değil ama 19can84 nikli arkadaşın değerlendirmeleri son derece profesyoneldi. Daha öncede bilgi paylaşımında bulunmuş ve çok yardımcı olmuştu. Yanlış anlaşılmanın kurbanı oldu bence..

    Merhabalar sayın meslektaşım..VW ile ilgili düşünceleriniz Golf'ten önce benim de paylaştığım düşüncelerdi..Ancak hem 1.2 DSG'nin teknik verileri hem de kalitesi beni bu araca yönlendirdi..Önyargılarımı bir kenara bırakıp , bir çeşit "paradigma" değişikliği yapmaya karar verdim..Bu değişiklik benim otomobil algımı da oldukça değiştirdi, diyebilirim..Mesela otomobil içinde "güven" duygusunun çok önemli bir "psikolojik konfor" sağladığını görmüş oldum..

    Süspansiyon konforu için şunları söyleyebilirim; Bu aracın süspansiyon sertliği çok spor bir düzeyde olmasa da konfor odaklı da olduğu söylenemez..Duster'ı bilemiyorum ama mesela Fluence'den daha sert. İlk aldığımda küçük tümseklerde beni rahatsız ediyormuş gibiydi..Lastik hava basınçlarını ( olması gereken düzeye ) düşürünce bu durum biraz düzeldi..Belki biraz da ben alışıyorum, kullandıkça?...Eski aracım Jazz'ın süspansiyonları daha sertti, ondan mıdır bilinmez bu hali beni çok rahatsız etmiyor..Ama bugün yazmayı düşündüğüm "Golf'ün şubat karnesi"nde 10 üzerinden 8 vermeyi düşündüğüm süspansiyon konforunun, 8.5 olmasını isterdim....Golf'ün süspansiyonları sert ama içeriye rahatsız edici bir ses ile geçmiyorsunuz tümsekleri..Yaani oldukça sessizler..Sonuç olarak sizin için yumuşak süspansiyon çok önemliyse Golf sizi tatmin etmeyebilir..Mesela İ30 bakabilirsinz..Ama yol tutuştan ödün vereceğinizi de unutmayın..Veya bağımsız süspansiyonlu 1.4 Golf de bakabilirsiniz..Arasındak konfor farkının sizin istediğiniz düzeyde olup olmadığından emin değilim..

    19can84 nickli arkadaşla benim bir problemim yok..Yanlış anlaşıldığını düşünüyorsa, bunun ne olduğunu bizimle paylaşmasını ümit ederim..Yeni aracınıza karar vermeden önce mutlaka test edin, en önemlisi bu..Otomobilde bir çok şey görecelidir çünkü..Ayrıca ihtiyaçlar da sizin kararınızı önemli oranda etkiler....Kazasız ve sorunsuz sürüşler, meslekte başarılar diliyorum..




  • Güzel bir konu olmuş. Frensiz yol alma oyunu ifadesini duyunca ben de konuya dahil olmak istedim.

    Ben de bu oyunu oynamayı çok severim. Evim istinyede işim ise sariyerde. Tünel ve ardından keskemes trafiğe girsem 8km mesafe ama ben yolu uzatıp 11km sahilden giderim. Sebep bu frensiz yol alma.

    Ne yazik ki sahildeki o lüks araba sürücüleri bile 3san önceden gazı bırakıp kolayca donulebilecek virajlari fren sıkarak harcıyorlar.

    Birçok kez ışıklar hariç frensiz istinyeye vardigim olmuştur. Birçok virajda ds kaç km ile konforlu şekilde döneceğim i bilirim.

    Ama bu oyun sizin gibi sürücülerin de oyuna dahil olması ile çok daha keyifli oluyor.

    Trafikte bu konuda hassas sürücülerin artması dileğiyle. .

    İyi günler diliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Güzel bir konu olmuş. Frensiz yol alma oyunu ifadesini duyunca ben de konuya dahil olmak istedim.

    Ben de bu oyunu oynamayı çok severim. Evim istinyede işim ise sariyerde. Tünel ve ardından keskemes trafiğe girsem 8km mesafe ama ben yolu uzatıp 11km sahilden giderim. Sebep bu frensiz yol alma.

    Ne yazik ki sahildeki o lüks araba sürücüleri bile 3san önceden gazı bırakıp kolayca donulebilecek virajlari fren sıkarak harcıyorlar.

    Birçok kez ışıklar hariç frensiz istinyeye vardigim olmuştur. Birçok virajda ds kaç km ile konforlu şekilde döneceğim i bilirim.

    Ama bu oyun sizin gibi sürücülerin de oyuna dahil olması ile çok daha keyifli oluyor.

    Trafikte bu konuda hassas sürücülerin artması dileğiyle. .

    İyi günler diliyorum.

    Merhabalar..Sizi çok iyi anlıyorum, siz de beni anladınız..Bazen trafikte de farkedebiliyorum, "yeşil sürücüleri"..: ) ..Bu sürüş tarzı yavaş veya "sağ şerit sürüşü" zannedilir... Ama sizin de çok iyi aktardığınız gibi bu aslında bir öngörülü sürüş..İvmenizin sizi nereye kadar ve hangi hızda götüreceği öngörüsü..Toplamda sürüş süreniz çok etkilenmiyor..Çünkü şehiriçi trafiğinin belli bir akış hızı var..Az önce yanınızdan vınlayıp giden araçla çok değil, 200 metre sonra yanyana geliyorsunuz..Benim, akşam iş dönüşüm bu şekilde 25 dakika sürerken, en acele durumumda 20 dk'nın altına düştüğü olmamıştır..




  • tüketim değerleri muazzam güzel, ben jazzla o değerleri yakalayamıyorum (çok yumuşak kullanıyor olmama rağmen). ancak kısa mesafe kullanmam bunda çok etkili diye düşünüyorum.
    jazzın sürüş dinamikleri maalesef çok güvenli gelmiyor bana da. ama aracı tanıyınca ona göre sürüyorsunuz o nedenle çok problem yaratmıyor. en güzel yanı sorunsuzluğu vearka koltuk/bagaj genişliği.
    jazzı 1-2 yıl içerisinde değiştireceğim ve golfü de listeme koyabilirim (dsg olayının iyice çözüldüğüne emin olursam). 2012 2. yarısından itibaren gelen dsg şanzımanlarda 3. nesil kavrama kullanılıyor ve şu ana kadar sorunsuz olarak biliniyor. passatın garantisinin bitimine 5 gün kala (bugün) servise kontrole gittim ve kavrama için değişim kararı çıktı. sizin araç yeni olduğu için kavraması 3. nesildir ve sorunsuz olma ihtimali yüksek. size tavsiyem düşük hızda (10-12 kmh) hız tümseklerinden geçerken şanzımanın verdiği tepkiyi ara sıra takip edin. bunu canınızı sıkmak için söylemiyorum, sadece bilinçli olmanız amacıyla söylüyorum.
    bu arada bu konuyu takip ediyorum ve çok güzel bilgiler paylaşılıyor. bence devam ettirin.
    iyi akşamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Merhaba terapist70,

    Öncelikle aracınız hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. Ben de araç değiştirme arefesinde olan bir meslektaşınız olarak değerlendirmelerinizden oldukça faydalandım. Açıkçası wv gibi premium olmayıpta ''kendisini bulunmaz hint kumaşı'' kategorisinde görüp akıl almaz fiyat politikalarıyla kendisinden nefret ettiren bir markaydı benim için. Ancak aldığınız 1.2 tsi Golf benim bu düşüncemi değiştirdi.

    Sizden öğrenmek istediğim birkaç şey var.

    Süspansiyon konforu nasıl? Bu benim için son derece önemli bir ayrıntı. Şimdi bindiğim araç Duster ve o manada inanılmaz tatmin edici benim için. Yumuşak süspansiyon vazgeçilmezim. Diyarbakır'da yaşadığım ve yolların kalitesinden dolayı süspansiyonu yumuşak arabaları seviyorum.

    Bu arada belki yeri değil ama 19can84 nikli arkadaşın değerlendirmeleri son derece profesyoneldi. Daha öncede bilgi paylaşımında bulunmuş ve çok yardımcı olmuştu. Yanlış anlaşılmanın kurbanı oldu bence..

    Merhabalar sayın meslektaşım..VW ile ilgili düşünceleriniz Golf'ten önce benim de paylaştığım düşüncelerdi..Ancak hem 1.2 DSG'nin teknik verileri hem de kalitesi beni bu araca yönlendirdi..Önyargılarımı bir kenara bırakıp , bir çeşit "paradigma" değişikliği yapmaya karar verdim..Bu değişiklik benim otomobil algımı da oldukça değiştirdi, diyebilirim..Mesela otomobil içinde "güven" duygusunun çok önemli bir "psikolojik konfor" sağladığını görmüş oldum..

    Süspansiyon konforu için şunları söyleyebilirim; Bu aracın süspansiyon sertliği çok spor bir düzeyde olmasa da konfor odaklı da olduğu söylenemez..Duster'ı bilemiyorum ama mesela Fluence'den daha sert. İlk aldığımda küçük tümseklerde beni rahatsız ediyormuş gibiydi..Lastik hava basınçlarını ( olması gereken düzeye ) düşürünce bu durum biraz düzeldi..Belki biraz da ben alışıyorum, kullandıkça?...Eski aracım Jazz'ın süspansiyonları daha sertti, ondan mıdır bilinmez bu hali beni çok rahatsız etmiyor..Ama bugün yazmayı düşündüğüm "Golf'ün şubat karnesi"nde 10 üzerinden 8 vermeyi düşündüğüm süspansiyon konforunun, 8.5 olmasını isterdim....Golf'ün süspansiyonları sert ama içeriye rahatsız edici bir ses ile geçmiyorsunuz tümsekleri..Yaani oldukça sessizler..Sonuç olarak sizin için yumuşak süspansiyon çok önemliyse Golf sizi tatmin etmeyebilir..Mesela İ30 bakabilirsinz..Ama yol tutuştan ödün vereceğinizi de unutmayın..Veya bağımsız süspansiyonlu 1.4 Golf de bakabilirsiniz..Arasındak konfor farkının sizin istediğiniz düzeyde olup olmadığından emin değilim..

    19can84 nickli arkadaşla benim bir problemim yok..Yanlış anlaşıldığını düşünüyorsa, bunun ne olduğunu bizimle paylaşmasını ümit ederim..Yeni aracınıza karar vermeden önce mutlaka test edin, en önemlisi bu..Otomobilde bir çok şey görecelidir çünkü..Ayrıca ihtiyaçlar da sizin kararınızı önemli oranda etkiler....Kazasız ve sorunsuz sürüşler, meslekte başarılar diliyorum..

    Hızlı cevabınız için teşekkürler, umarım sorunsuz ve kazasız belasız kullanırsınız...




  • Mart'in 2. Haftasi aracimiz geliyor

    Ulan ne renkmis arkadas 5 aydir bekliyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mart'in 2. Haftasi aracimiz geliyor

    Ulan ne renkmis arkadas 5 aydir bekliyoruz

    Nasıl yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mart'in 2. Haftasi aracimiz geliyor

    Ulan ne renkmis arkadas 5 aydir bekliyoruz

    Nasıl yani?


    Kasım ayında bu arabanın 2013 modelini almak için beklemeye başladım 2 ayı sayma

    İlla ha kırmızı olacak dedim ocak ayında kırmızı araba yoktu ekranlar açılmadı sipariş veremiyoruz dediler bende bekledim

    Şubat ayında sipariş verdim mart ayında gelecek

    Siyah vardı hemen teslim bedava verseler yine siyah araba almam

    Beyaz vardı ben bu kasa da beyazı hiç beğenmedim

    Mavi vardı oda çok sıkıntılı bir renk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Mart'in 2. Haftasi aracimiz geliyor

    Ulan ne renkmis arkadas 5 aydir bekliyoruz

    Bir çok rengini gördüm ama henüz kırmızısını yollarda görmedim..İlkbahar güneşiyle birlikte çok dikkat çekici olacağına şüphe yok..1 ay hiç de uzun bir zaman değil, siz onu düşünmezseniz tabi..: )
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.