Arkadaşlar C5 nasıl bir araçtır...Yorumlarınızı bekliyorum
C5 bence mükemmeldir kimine göre sıradandır kimine göre işe yaramazdır. Bu çok göreceli bir soru çünkü kullanmadan atıp tutanlar bile size fikir verebilirler.
Yalnız 02.lerin biraz pahalı otomobil sattıklarını düşünüyorum ben. O fiyata 2007 model alınabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
C5 bence mükemmeldir kimine göre sıradandır kimine göre işe yaramazdır. Bu çok göreceli bir soru çünkü kullanmadan atıp tutanlar bile size fikir verebilirler.
Yalnız 02.lerin biraz pahalı otomobil sattıklarını düşünüyorum ben. O fiyata 2007 model alınabilir.
Zaten linkteki fiyat liste fiyatı en aşağı 1 milyar indirim alırım....Bana aracın artıları ve eksileri lazım...
Citroen başlığında baştan aşağı Citroen araçlarının + ve -.leri yazıyor. Citroen DH kulubü başlıklı 14 sayfalık konuyu okumanızı tavsiye ederim ancak siz beklentilerinizi yazarsanız ben buradan daha net cevap verebilirim. Şimdi ne yazayım. Bana göre mükemmel bir otomobil.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Citroen başlığında baştan aşağı Citroen araçlarının + ve -.leri yazıyor. Citroen DH kulubü başlıklı 14 sayfalık konuyu okumanızı tavsiye ederim ancak siz beklentilerinizi yazarsanız ben buradan daha net cevap verebilirim. Şimdi ne yazayım. Bana göre mükemmel bir otomobil.
Hidroaktif 3 ü anlatarak başlayabilirsin
Biraz önce yazdığım, emek verdiğim tüm bilgiler DH.nin salakça saçmalarından birine kurban gitti. Kusura bakma aynı şeyleri tekrar yazamayacağım. BUNDAN SONRA DA KESİN KARARLIYIM UZUNCA BİRŞEYLER YAZACAĞIM ZAMAN WORD.DEN COPY PASTE YAPACAĞIM.
ÖZETLE MÜKEMMEL BİR SİSTEM. Aslında yazmayla anlatılmaz ancak yaşanır.
quote:
Orjinalden alıntı: Yavuz
Biraz önce yazdığım, emek verdiğim tüm bilgiler DH.nin salakça saçmalarından birine kurban gitti. Kusura bakma aynı şeyleri tekrar yazamayacağım. BUNDAN SONRA DA KESİN KARARLIYIM UZUNCA BİRŞEYLER YAZACAĞIM ZAMAN WORD.DEN COPY PASTE YAPACAĞIM.
ÖZETLE MÜKEMMEL BİR SİSTEM. Aslında yazmayla anlatılmaz ancak yaşanır.
Banada 1 kaç kez oldu. Artık bende baska bir yere yazıyorum sonra copy paste yapıyorum. Uzunca birşey yazıp onu salakça bir hatadan dolayı kaybedince tekrar yazası gelmiyor insanın.
Biraz önce yazdığım, emek verdiğim tüm bilgiler DH.nin salakça saçmalarından birine kurban gitti. Kusura bakma aynı şeyleri tekrar yazamayacağım. BUNDAN SONRA DA KESİN KARARLIYIM UZUNCA BİRŞEYLER YAZACAĞIM ZAMAN WORD.DEN COPY PASTE YAPACAĞIM.
ÖZETLE MÜKEMMEL BİR SİSTEM. Aslında yazmayla anlatılmaz ancak yaşanır.
quote:
Banada 1 kaç kez oldu. Artık bende baska bir yere yazıyorum sonra copy paste yapıyorum. Uzunca birşey yazıp onu salakça bir hatadan dolayı kaybedince tekrar yazası gelmiyor insanın.
Bende çok yaşadım. Ya dediğiniz gibi farklı bi yere yazıp buraya kopyalamak lazım ya da yazıyı gönder e basmadan önce kopyalayıp sanal hafızaya almak lazım. İnsan sinir oluyo. Ama forumdaki teknik bir hatadan dolayı arkadaşı bilgiden mahrum etmeyin derim ben.
citroen c5 kesinlikle mükembel bir araç. birçok kez niyetlendim almak için ama kısmet olmadı. 1.6 hdi motor o kasayı kaldırmıyor dediler.(Tanıdığım citroen servisi) 2005 2.0 hdi leri tavsiye ederim hem full dür hem fiyatı biraz daha uygundur yalnız km si biraz fazla olabilir 60-80.000 gibi.
Hidraktif sistemden kısaca bahsedeyim. Bu sefer arkadaşı bilgiden mahrum etmeyeceğiz İNŞALLAH.
Efendim bu sistem bildiğiniz gibi Citroen firmasının evladı ve onu kimseyle paylaşmıyor kesinlikle. Eskiden beri bakıldığında Citroen bunu orta üst sınıf ve daha yukarı segmentte araçlarında kullanıyor. DS, CX, Xantia, C5, C6. Bu giriş kısmımız.
Sistem iki şekilde çalışıyor. 1. Otomatik 2. Manuel
Otomatik sistemde siz süspansiyona hiçbir müdahalede bulunmuyorsunuz. Bir sürü sensör yardımıyla (hız, direksiyon açı sensörü vs. vs) yolun ve sizin sürüş stilinize göre süspansiyon aracın yüksekliğini ve konfor/spor ayarını otomatik yapıyor. 1.6 HDI.lerde sport modu olmasa da bu siferlerin boşalıp dolmasına engel değil. Sport modu 2.0 HDI araçlarda manuel olarak sistemi hızlandırmak için kullanılıyor. Biz 1.6 HDI araçlarda buna müdahale edemiyoruz. C5 hangi durumlarda sport süspansiyon haline bürünüyor derseniz.
110 km.nin üstündeki hızlarda önden ve arkadan 1.5cm alçalarak. Virajlara girildiğinde siferleri tam doldurarak.
Süspansiyonun genelde 3 ana elemanı var. 1. Hidraktif süspansiyon elektronik kontrol ünitesi 2. Hidraktif süspansiyon pompası 3. Siferler
Sensörler aracılığıyla hızlı virajlara girildiği hissedildiğinde siferler tamamen LDS sıvısıyla dolar ve süspansiyon sertleşir, yol tutuş maksimum seviyeye çıkar, konfor minimum seviyeye iner. Virajdan çıkıldığında ve 110 km.nin altına inildiğinde siferler kısmen boşalarak süspansiyon yumuşar ve konfora yönelik hale gelir.
Ayrıca yine sensörler aracılığıyla bir yükseltiye yaklaşıldığı ya da yoldaki bozukluk anlaşılarak aracın gerektiği kadar yükseltilmesi sağlanır.
Karıştırılan bir durum var. Otomatik modda araç asla 5 cm.den fazla alçalıp yükselmez. Bunlar ancak manuel kumanda butonu ile sağlanabilir.
Manuel olarak 4 kadememiz var. 1. Atölye Konumu (-5 cm) : Servis bakımı esnasında süspansiyonda bir aksaklık olup olmadığını kontrol etmek için kullanılır. Bu konum günlük koşullarda kullanılmamalıdır. Süspansiyona ciddi zararlar verilebilir. Zaten 10 km.nin üstüne çıkıldığında otomatik olarak araç normal seyir yüksekliğine gelir. 2. Normal Konum : Normal yol koşullarında aracın sabit yükseklik ve konfora yönelik süspansiyon seviyesidir. Ekstra bir durum olmadıkça müdahale etmeye gerek yoktur. 3. Yüksek Konum (+5 cm): Bir engeli aşmak için ya da çok bozuk köy yollarında gitmek için seçilebilir. Süspansiyon sertleşir. 40 km.yi geçince araç otomatik olarak normal konuma döner. 4. Lastik Değiştirme Konumu (+10 cm) Lastik değiştirmek için krikonun rahatlıkla araç altına konulması için seçilir. Atölye konumu gibi 10 km.nin üstüne çıkıldığında bir önceki yüksekliğe otomatik olarak düşer. Uzunca süre kullanılmamalıdır. Kaldırıma çıkmak için idealdir ancak kaldırıma çıkmak arazi aracı olarak tasarlanmamış C5.in lastiklerinin kesilmesine ya da baskı balatasının aşırı zorlanmasına neden olur. Çok zorunlu olmadıkça kullanılmamalıdır.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
@yavuz a ek olarak,citroen konusunda,citroen kullanmamış birisine sakın kulak asma.mutlaka kullanıcıyla görüş.citroen kullanıpta memnun kalmayan çok azdır.tek problem SERVİSLERİ. yetkili servisleri adamı verem eder.özel servise gider sorunu çözersin.
C5 = Teknolojide fransız devrimi diye bir yaklaşım vardır. Aynen doğrudur . Bence bazı gösteriş eksikleri vardır ama kesinlikle güvenlik ve konfordan ödün vermemiş bir araçtır C5 . Yeni haliyle biraz daha elektronikleşmiş C4 ün güzelliklerini de içine katmış bir hal almıştır hatta .Bu halinin de nisan ayında vitrinlerde olması beklenmektedir. Hydroactive süspansiyondan yeni kasasında 1.6 motorda mahrum kalmış olması en büyük dezavantajı olacaktır. Servisler = biraz daha yoğunluk yaşanan batı bölgelerindeki servisler sorun olabilir belki ama şahsen biz ilimizdeki servisten gayet memnunuz. Bütün model araçları kendi evlatları gibi özenle bakıp onarıyorlar, tavsiyelerde ve ekstra bilgilendirmelerde bulunuyorlar. Garanti kapsamına girmeyen birçok konuda acayip yardımlarına şahit de oldum .
Evet servis konusunda Hakan.a katılıyorum. Hatta Hakan.da ona katıldığımı çok iyi bildiği için çoğul ifade kullanarak "memnunuz" şeklinde ifade etmiştir memnuniyetini diye düşünüyorum.
Batı tarafındaki servislerin daha yoğun olduğunu düşünüyorum ve ticari mantık daha da önce çıkıyor.
Bu arada Citroen artık dizel motorlarda 5w30 yağ kullanmaya başladı. Yılmaz Usta.ya ısrarla 5w40 olmasın sakın diye sordum ama o da aynı ısrarla 5w30 olduğunu ifade etti. Bildiğiniz gibi bir yağın değer aralığı ne kadar yakınsa polimer yani katkısı o kadar azdır yani motora o kadar faydalıdır. Trabzon ılıman bir iklimde kesinlikle problem çıkarmayacaktır. Karasal iklimdeki arkadaşlar için 0w30 önerilir.
Herkese teşekkürler
Bu arada liste fiyatı 37.500 den 35.000 e inmiş...nasıl?2006 model sxpk 22 bin civarı km de..
aloooo kime diyorum ben
C5 Turkıyede satmıyor alemdar kardes ,satmazda. O sınıfta tahta oturmus bır passat var.ŞımdıTSI motorda cıktı pıyasaya C5 hepten sılınecek, toplasan Turkıyde yılda 500 tane satılmıyor ,passat 7 bın den asagı yıllık arac satısının altına dusmuyor.Hem C5 i ne yapacan Fransız malı, fransz malına para verdıkce sarkozy ıyıce kudurcak ,hapıs cezasını muebbete cevırtecek yasalar cıkartacak ,bırak fransız malını fransızlar alsın.
quote:
Orjinalden alıntı: accentadmire2006crdi
C5 Turkıyede satmıyor alemdar kardes ,satmazda. O sınıfta tahta oturmus bır passat var.ŞımdıTSI motorda cıktı pıyasaya C5 hepten sılınecek, toplasan Turkıyde yılda 500 tane satılmıyor ,passat 7 bın den asagı yıllık arac satısının altına dusmuyor.Hem C5 i ne yapacan Fransız malı, fransz malına para verdıkce sarkozy ıyıce kudurcak ,hapıs cezasını muebbete cevırtecek yasalar cıkartacak ,bırak fransız malını fransızlar alsın.