Şimdi Ara

2008 GT-LINE vs Yeni Octavia vs Civic Executive+

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar hepinize hayırlı işler. Malum pazar günündeki ÖTV artışı sonrası paçalarım tutuştu, tez vakit araç almak istiyorum.

    - 350 bin TL bütçem var. (bayiden almak durumundayım, görev malülüyüm, lütfen bu kısmı çok tasa etmeyin)
    - Balina kasa olmaması şartıyla C sedan, C hatchback veya B-SUV araç düşünüyorum.
    - İzmir'de ikamet ediyoruz. Hafta sonları Ege'nin koylarını, köylerini dolaşmayı seviyoruz. Bu yüzden yerden yüksek bir araç tercih sebebimiz aslında.
    - Arabayı 2 kişi kullanacağız. Ben arabaları agresif kullanıyorum ama bayan arkadaşım acemi şoför, hem de bilinmeyen bir nedenle benden daha da agresif ve çok riskli kullanıyor... bu yüzden sürüş destek sistemlerini ön planda tutuyorum. Alternatif bir evrende palio alıp pişmesini beklemek vardı ama artık zaman başka..
    - Sürüş profilime uyması açısından 0-100 ü 9.5sn geçmeyen seri, kıvrak bir araç istiyorum. (Eski araçlarım Lodgy 110ps ve Focus mk3 90ps oldu, pek memnun kalmadım ikisinden de.)
    - 5,6 senelik kullanımdan sonra 2. el piyasasını koruması açısından yeni jenerasyon, 2020 kasa araç bakıyorum, Seat Ateca, Skoda Karoq veya 308 gibi "makyajlı" araçlarla ilgilenmiyorum. (Belki Karoq istisna olabilir)


    * 2008 GT-LINE yerden yüksekliği, atikliği, yalıtımı, yol tutuşu ve fabrika çıkışı sürüş destek sistemleri ile gelmesiyle beni cezbetti. Hem donanımhaberde, hem youtube'ta hem de ekşisözlükte hem de alakalı sitelerde genel olarak PSA'yı kötüleyenler dışında doğrudan 2008'i hedef alan kötü bir yorum da görmedim. Boyum 1.90, omzum 62cm, 110 kiloyum. Tek korkum araca sığamamak ve direksyonun displayin önüne geçmesi.

    * Yeni Octavia torsiyon çubuklu olsa da beni havadar yapısıyla ve sade konsoluyla cezbetti. Malzeme kalitesi olarak 2008 gibi yumuşak plastik kullanmaktan çekinmemiş. TSI motoru da başarılı buluyorum. Genel olarak Türk halkından tam not almış bir araba. An itibariyle tek korkum VAG grubuna ait bütün araçlarda olduğu gibi sürüş destek sistemlerinin maliyeti. Bir de aracın önü aşırı balon geldi umarım sürüş zevkini pek etkilemez..

    * Honda Civic, patronumun tavsiyesi. Ya Alman ya da Japon diyor kendisi. Civic'in sürücü koltuk konumu, ön konsolun hafif eğik açısı vs çok şık buluyorum. Bu araçta fiyatına oranla başarılı sürüş destek sistemleri mevcut diye biliyorum. Bağımsız süspansiyonu olsa da biraz yere yakın, biraz da uzun olduğu için korkutuyor. Mıcırlı yollarda, bozuk asfaltta, tümseklerde yada aniden düzleşen memleketimin 30 derece aşağı yokuşlu yollarında beni ne kadar uğraştıracak, kafamda soru işaretleri var. Benzim tüketimi konusunda 3 araç içerisinde en israflısı gibi gözüküyor. Şu aşamada en son derdim yakıt ama insan yine de yadırgıyor, sürerken benzin psikolojisi ayrı oluyor malum. Duyduğum kadarıyla özellikle sedan olanı arkayı sallıyormuş, tolere edebileceğim bir miktardadır umarım. Bir de Honda fabrikası bu sene kapatıyor bu da bir faktör.

    Bu arada idealim Golf almaktı, ama fiyatı uçmuş durumda ve Aralık ayında çıkacağı kesin değil.. Yeni Leon'u da bazı güvenlik testlerini geçemediği için listeden çıkardım.
    Sizin düşünceleriniz, tavsiyeleriniz nelerdir ? Saygılar

    Edit: Merak eden olursa tahmini çıkış tarihleri:


    [Çıktı]
    1) BMW 2 Serisi
    2) Fiat 500X
    3) Fiat Doblo Özel Seri
    4) Ford Kuga
    5) Hyundai i10
    6) Mercedes Benz GLA
    7) Mercedes Benz GLB
    8) Mercedes E Serisi
    9) Mitsubishi Space Star
    10) Opel Astra
    11) Opel Corsa
    12) Peugeot 2008
    13) Range Rover Evoque
    14) Renault Clio
    15) Skoda Scala
    16) Toyota Corolla HB

    [Eylül]
    17) Honda City
    18) Hyundai Elantra
    19) Hyundai i20
    20) Mazda 2
    21) Mazda 3
    22) Nissan Juke
    23) Nissan X-Trail
    24) Opel Insignia
    25) Peugeot 208
    26) Seat Leon
    27) Seat Tarraco
    28) Skoda Octavia
    29) Volkswagen Caddy

    [Kasım]
    30) Volkswagen T Cross
    31) Nissan Qashqai

    [Aralık]
    32) Volkswagen Golf 8

    [Temmuz]
    33) Ford Fiesta Hibrit
    34) Ford Focus Hibrit
    35) Ford Puma
    36) Honda Civic Type R
    37) Honda Jazz
    38) Mazda MX30
    39) Renault Captur
    40) Skoda Kamiq

    [Belli değil]
    41) Audi A3
    42) BMW X2 Hibrit
    43) Citroen C3
    44) DS 9
    45) Fiat 500 Hibrit
    46) Fiat Panda Hibrit
    47) Ford Bronco
    48) Mitsubishi ASX
    49) Mitsubishi Attrage
    50) Renault Megane HB
    51) Renault Megane Sedan
    52) Renault Zoe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardaarsen01 -- 31 Ağustos 2020; 12:13:35 >







  • Hocam octavia ve civic arasında karar ver bence.
  • Yeni octavia bilemem ama civic octavia dan mantıklı olabilir. Yerli üretim, uygun fiyat ve bol donanım. Motor şanzıman olarak da daha iyi. Octavia civic kadar uygun olacağını sanmıyorum, dandik scala bile daha pahalı.

    2008 de daha kullanışlı olabilir. Ben b suv ları c sedana tercih ederim. Tabii benim kullanıma da suv daha uygun.
  • octavia yilbasinda gelecek. 2008 hizli degil. sizin ilaciniz 1.5 civic hatchback turbo
  • B sınıfı araçlara SUV denmesi hala garibime gidiyor. Hatta 4x4 grip control falan olmayan sabit önden çekiş C SUV’ler de aynı şekilde. Yükseltilmiş 208’lere Polo’lara Clio’lara bu paraları vermek bana abes geliyor. Direkt elerdim B SUV(!)’leri. 1.90 boyunuzla içinde rahat edeceğinizi de sanmıyorum. Yine de bayide içine bi oturmakta test etmekte fayda var.

    Octavia tam olarak bahsettiğiniz gibi bir araç. Her anlamda optimum fiyat/fayda. İlk defa bir Octavia “kambur yaşlı” gibi durmuyor. Gayet şık olmuş. Ama fiyatı Golf’le yarışacaktır eminim.

    Yeni Leon ve Golf geyik testlerinde naapmaya çalışıyorlar anlamadım. Zaten Golf premium(!) fiyatta gelecektir.

    Civic henüz alıp kullanmadan birçok açıdan cezbedici bir araç. Ta ki yola çıkana kadar. Yalıtım zayıf. Can sıkıyor. Yol, lastik, mıcır, asfalt sesler 320 kbps kalitede içerde.

    Hepsinin içinden ben olsam Karoq düşünürüm.

    Hızlı (1.5 TSI 8.6 sn)
    Konforlu
    C Sınıfı SUV
    Çok kullanışlı, kaliteli ve işlevsel yaşam alanı
    Yalıtım




  • mur@t_333 kullanıcısına yanıt
    Suv tarzı araçlar daha kullanışlı oluyor. B segment deyip geçmek doğru değil. B-suv ların iç hacmi c segment binekler kadar oluyor. Bagajları da küçük değil. Üstelik daha kullanışlı.

    2008 yerine honda hrv'de düşünülebilir. Bence şu an b segment suvcuklar arasında en iddialı model. Konfor, yalıtım, iç hacim, bagaj(470lt), motor, şanzıman vs vs.
  • civic alırdım. Hiç düşünmeden.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Tabiki orası öyle size katılıyorum. B sınıfı Hblere göre çok daha kullanışlı ve genişler ama ben daha B SUV kalıbına alışamadım Çek bırak oyuncak arabalara benziyorlar sanki

    Bir de arkadaş 1.90ım rahat etmek istiyorum deyince B SUV hiç bakma diye öneride bulundum. Bu açıdan Karoq çok daha uygun olur arkadaşa.

    Bu algımı kırabilen yeni tasarımıyla yeni 2008 ve Troc oldu şu ana kadar. Captur, crossland x, eski kasa 2008, Juke, Ford Ecosport falan çok kötüler bence.
  • Faydalı yorumlarınız için teşekkürler.

    Aslında aradığım şey de yükseltilmiş polo yada 208 gibi birşey. Çok güzel bir tanımlama bence. Ama genelde bu tarz arabalar pek spor olmuyor, gördüğüm tek istisna Ford Puma 1.0 hibrit 155ps, onun da otomatiği yok, yazık oldu.

    Octavia'ya gelince, ben referans olarak makyajlı Superb'in fiyatını almıştım ama galiba haklısınız, Scaladan sonra Octavia bana biraz uzak kalır.

    Honda HR-V daha bu sene 1.5 turbo motorlu versiyonunu çıkmış. 7 8 senelik kasaya böyle bir jest geçilmesi de ilginç olmuş gerçekten. Malzeme kalitesi, konfor, sürüş dinamiği, dokunmatik ve kontroller genel olarak başarılı duruyor. Eksilere gelince analog gösterge, monokrom yol bilgisayarı falan var, yakıştıramıyorum açıkçası, Civic'teki göstergeyi koyamamışlar.. Yeni HR-V ile ilgili birkaç video izledim, "220nm tork 1.5 tonluk araçta olur mu vs, Corsa kadar olamadı" diyorlar. TÜrkiye koşullarında 250nm lik bir VAG yada 300nm lik bir PSA araca göre 220nm vtec ile ne gibi bir farklılıklar gözlemlerim ? Araca tekne yada römork bağlamayı düşünmüyorum, en fazla 3 kişi 2 valiz olur


    Şu an için seçeneklerim:
    - Karoq
    - HR-V
    - Civic
    - 2008

    gibi gözüküyor. Honda 2021'de bütün ürünlerini yenileyeceği ve fabrikalarını kapattığı için şüphe ile yaklaşıyorum. Daha çok TSI motorlu başka alternatiflere de bakmaktayım. Kesinlikle tez vakit bayilere uğrayacağım. Sizin şehir nasıl bilmiyorum ama İzmir'deki bayiler pandemiden dolayı araçların kapılarını açtırmıyorlar, test sürüşü de yok doğal olarak..Çalışanlar da piyasalardan dolayı işini severek yapmıyor gerçekten, selamlarını alabilmek için bin dereden su getiriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ardaarsen01 -- 1 Eylül 2020; 8:48:19 >




  • 2018 Golf highline ve 2015 mazda3 Powersense araçlarım sonrasında tercihim 2008 gtline olmuştu. Yerden yüksek ve suv tarzı bir araba istiyorsanız bakmanızı tavsiye ederim. Bana diğer iki arabamı hiç aratmadı. Özelliklerini golf ile kıyaslamıyorum bile
  • B SUV 2008
    C SEDAN Civic
    C SEDAN Octavia ama D sınıfına göz kırpan ebat ve kalitede bana göre.

    Tabi bu araçlar arasında ben LPG'li Eco Elagance Civic tercih ederdim. Bayide araç olsa hemen alırdım.
  • 2008 tabir olarak B-suv geçse de Peugeot TR bu aracı C suv kategorisinde değerlendiriyor ve incelediğinizde ölçüsel olarak Golf ten daha büyük bir araç. İç mekan olarak da benzer. Golf, A3, Leon, Civic, corolla çoğu C sınıfı aracı kullanmış birisi olarak 2008 tercih ettim ben de ve pişman olmadım. GT versiyonda 155 HP motor ve tam otomatik 8 ileri şanzumanla çok seri bir araç. Özellikleri ve tasarımı konusunda zaten diğer araçlara göre çok farklı bir konumda. Tavsiye ederim.
  • Mesmerist kullanıcısına yanıt
    Öyle bir değerlendirme yok.

    Peugeot'nun c suvu 3008
  • Alternatif olarak T-roc a bakın derim. Birkaç bölgede iç mekanda sert plastik olmasını dert etmiyorsanız ideal sizin gibi düşünen biri için. 2008 e göre iç mekanı daha ferah ( genişlik anlamında değil). Sürüş dinamikleri golf e çok benzer. En son bu paralara sürüş asistanı olanları alınabiliyordu, araştırın derim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.