Şimdi Ara

2010 MODEL MAZDA 6 ALDIM (TAVSİYE EDERİM) ARAÇ İLE İLGİLİ SORULARINIZ VARSA CEVAPLAYABİLİRİM. (19. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
603
Cevap
10
Favori
131.226
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efffe

    quote:

    Orijinalden alıntı: semsoy

    Buradaki bilgilerin hemen hemen hepsini takip ediyorum. Geçen ay içerisinde de temiz bir mazda 6 bulup onu sahiplendim :) Başta Kubilay bey olmak üzere burada belirtilen mazda6 ile ilgili bilgilerin doğrulunu test ettim. Donanımı, konforu, yol tutuşu gerçekten inanılmaz. Viraj dönüş kabiliyeti ve stabilitesi keyif verici.

    Yakıt tüketimi ile ilgili "araba fazla yakmıyor yakıt pahalı" görüşüne de katılıyorum. Çok da fazla km yapmayan biri olarak LPG taktırma hususunda ise hala kararsızım, araba zorlanmadan ekonomik kullanım durumunda 2bin devirde vites değiştiriyor yani 1bin ile 2bin devir arası seyir ediyor. Bu hafta uzun yolda kullandım 90-100km sabit hızda 5-5,5 litre yaktı.
    LPG konusunda edindiğim genel bilgileri paylaşmak istedim. Sizin de kafanız karışsın :)

    -Marka önemli değil takan önemli :) (Bu genel kanı)
    -Serviste takılması önerildi.
    -Servislerin anlaştığı bir LPG markası yok ama her biri farklı LPG takıyor.
    -LPG ile birlikte yağlama sistemini de taktırın.
    -Mazdaların çoğunda Landrenzo takılı dendi.
    -Bu magnezyum enjeksiyonlar ile ilgili de aslında bir ton efsane var. Başına gelen nadir kişiler ise gerekli değişiklikleri yapıp LPG ile hayatlarına devam ediyorlar.

    Benim bu LPG işinde aslında kafam bayağı karıştı, geçmişte LPG konusunda problem yaşamış biri olarak elbette aracım daha az yaksın isterim ama şimdilik bu şekilde kullanmaya devam etmeyi planlıyorum.

    Herkese kazasız belasız günler dilerim.



    Oncelikle hayirli ugurlu olsun Allah kazasiz belasiz binmeyi nasip etsin Semsoy kardes
    Aldigin araçtan biraz bahsedermisin model km vites renk vs..
    Bende ilk sahibi oldugumuz mazda 626 var hala keyifle biniyoruz fakat artik mazda 6 ya geçiş yapmak istiyorum MAZDA markasina guvendigim için ikinci el tercih edecegim.

    Tesekkurler.

    Alıntıları Göster

    Oncelikle hayirli ugurlu olsun Allah kazasiz belasiz binmeyi nasip etsin Semsoy kardes
    Aldigin araçtan biraz bahsedermisin model km vites renk vs..
    Bende ilk sahibi oldugumuz mazda 626 var hala keyifle biniyoruz fakat artik mazda 6 ya geçiş yapmak istiyorum MAZDA markasina guvendigim için ikinci el tercih edecegim.

    Tesekkurler.


    Sağolun iyi dilekleriniz için. Araç 2010 model otomatik vites. Mazda ile ilgili aslında çok bilgi edindim ama en çok referans problemsiz araba olduğu şeklinde idi. Bu doğrultuda temiz bir ikinci el edinmek iyi ve kaliteli bir araba almanın yanında uzun yıllar ve km kullanabileceği göz önünde alındığında maliyet açısından da uygun bir araba olduğunu gösteriyor. Arabanın bilinen bir çok özelliğinin yanında otomatik vitesinden biraz bahsedeyim. Tam otomatik olduğundan geri kaçırma vs çok dik de olsa mümkün değil. Ekonomik kullanımda vitesler 2bin devirde atılıyor. 1 den 2 ye attığını milisaniyelik bir geçiş hissediyorsunuz 2 den sonra vitesi ne zaman attı ancak devir göstergesindeki değişimden anlıyorsunuz. Sürerken hangi viteste olduğunuzu anlayamıyorsunuz çok dikkat etmezseniz. Sarsıntısız keyifli bir sürüş sağlıyor (Yıllardır triptonik vites kullanan biri olarak onlara göre çok keyifli ancak DSG kullanmadım onun da geçişlerini çok beğeniyorlar)

    Arabanın sıkıntıları, dediğim gibi çok kullanan biri iseniz yakıt ortalama şehir içi 8-10 lt arası yakıyor. Bu rakam kişiden kişiye ve oturduğu semte göre değişiyor. Benim gördüğüm bu. LPG takarak bu sıkıntıyı bertaraf ediliyor.

    Bir diğer sıkıntı ise (ki bu sıkıntılar aslında araba ile ilgili değil) vergisinin yüksek olması 1999cc olmasından kaynakll. Aslında vergi sistemi ikinci ellerden çok 2bin motor ve üzeri sıfır araçların satışını çok etkiledi. Bu durum beni de çok düşündürdü ancak 2009-2010 model mazda 6'yı 40-45 bandında almak mümkün gibi görünüyor (Bknz. sahibinden) Aslında çok daha fazla eder 50 bin ve üzeri isteyen arkadaşlara da saygı duymak lazım ama vergi sisteminden ötürü fiyatı 40-45 bandına iniyor benim gördüğüm fiyatlar. Bu aslında şu demek bu arabanın vergisi 1,6 arabalar ile aynı olsa 40-45 bandı 45-50 bin TL bandına çıkacak. Ben bu düşünceler ile aldım aslında arabayı.

    Bu fiyatlara dizel focus, astra vb c sınıfı araçlar da alınabilir (Donanım olarak mazda 6 ile kıyaslanamaz) alan arkadaşlara da saygı duyarım, ancak mazda da gözle görünmeyen kullanınca farkedilebilecek ayrıntılar var (Aslında D sınıfı araç bu demek sanırım sadece boyutları değil farkı)

    Sonuç olarak ben memnunum araçtan, herkese kazasız belasız günler dilerim...




  • Kazasız belasız kullanın inşallah aracınızı.
    Ufak bir not düşmek gereği duydum:

    "Triptronik" değil, doğrusu "tiptronik"tir.

    (Tip: Parmak ucu)

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    Aracım 62.000 km'ye yaklaştı. 60.000 km. bakımını yaptırdım 575,50 TL. tuttu. Bujiler değişti. Otomatik şanzıman yağı ve filtresi değişti. Motor yağı ve filtresi değişti. Polen filtresi değişti. Hava filtresi değişti. Motor yağı ile filtresi bende mevcut idi. Bunlara para vermedim ( kampanyadanhediye almıştım ). En pahalı sarf malzemesi bujiler oldu. 4 adet 129,16 TL. ( KDV hariç ), sonra işçilik 101,69 TL. ( KDV hariç ) sonra yağ süzgeci 79,92 TL. (KDV hariç ) ve polen filtresi 53,74 TL. (KDV hariç ), hava filtresi 33.02 TL. ( KDV hariç ) sıvı conta 16,95 TL. (KDV Hariç ).

    Otomatik şanzıman yağını kaç litre değiştirdiler ve yağ olarak ne kullandılar acaba?

    Faturada kullanılan yağ miktarı 5 litre yazıyor. Yukarıda belirttiğim gibi orjinal mazda yağı. Selamlar.




  • Sayın semsoy aracınızı iyi günlerde kullanın. Bence bahsettiğiniz paralara alınabilecek en iyi araba mazda 6. Verilen parayı son kuruşuna göre hakkediyor.
  • Ben Mazda 6 gibi gözden kaçan arabaları sıkı takip eden biriyim. Passatlara, renolara verilen tonlarca para yerine böyle insanların farkedemediği Mazda 6, Alfa 159 gibi harika araçları uzaktan uzaktan seyreder dururum. Eskiden 2002 civic kullanırdım. Daha sonra imkanlar dahilinde yine gözden kaçtığını söyleyebileceğim 2005 model elegant 1.6 Avensis aldım. Şehir içi 7-8-9 litrelerde geziyorum. Düz yol bulursam 6.5 litrelere çok kolay düşüyorum. Millet benim verdiğim parayı Corollaya, Focusa, Lineaya, Megana veriyor. Şaşırıyorum yani. Neden aynı paraya avensis alıp keyfine bakmaz kimse?

    Tabi bu durum aynen Mazda 6 içinde geçerli. Araba resmen devasa bir yolcu vapuru. Yakıtı 10 litre diyorsunuz ki benim gibiler onu direk 9 litreye çekebilir :) Donanım deseniz full+full maşallah. Ama gelelim görelim ki tsi + dsg maceralarına koşuyor insanlar hala. İlginç geliyor bana. Seneye aracımı yenileyeceğim. Teknoloji küçük hacimli motorlara oldukça ağırlık verdi. Etrafta 0.9 - 1.0 - 1.2 motorların sol şeritten jet gibi gittiklerine şahit oluyoruz. Bu durumda seneye en az 2 yıl binmek üzere 2.0 motor bir Mazda 6 almak ne kadar isabetli olur bilmiyorum. Yoksa arabanın kralı resmen...




  • Selam arkadaşlar.Ben de şu anda 2.0 avensis 2000 model araç var ve satacağım nasip olursa. Yerine ne araç alacağıma karar vermedim ancak arkadaşın biri bana mazda 6 yı tavsiye etti.Aracı bilmedğim için sahib.e baktım.Bayağı güzel bi araca benziyo.Merak ettiğim servis ağı nedir ve servisi masraflı mı.Ben memur bir kişiyim.Çok fazla araca binen hani derler ya tuvalete bile arabayla giden tabirinin tam tersi bi kullanıcıyım.Aracı keyf için diil ihtiyaç için kullanan biriyim.Vergisi falan beni aşar mı.Beni bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.. Gücüm ancak 20.000 - 23.000 arası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    MONDEO2009 aracımda beğenmediğim 2 özelliği düşündüm düşündüm ama bulamadım. Beğenmediğim hiçbir özelliği yok. Belki bir özellik var ama bu kullandığım diğer araçlarda da vardı ( belki de benden kaynaklanan bir özellik ): Yağmurlu ve aydınlatmanın zayıf olduğu yollarda geceleyin yolu çok iyi göremiyorum. Yağmurlu olmayan günlerde böyle bir sorunum olmuyor.

    Farlarınız ile alakalı bir prblem var ampülü değiştirin iyilşecektir
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Sorun daha önceden yazdığım gibi farların garantiden değişimi ile çözülmüştü. İlginize teşekkür ederim.
  • Arkadaşlar bende mazda almayı düşünüyorum yanlız daha önce otomatik vitesten dili yanmış biri olarak,bu araçların otomatik şanzımanı nasıl.Problem çıkarıyormu.
  • Merhaba arkadaşlar, ben de Mazda 3' ümü şu sıralar makyajlı Mazda 6 ile takas etmeyi düşünüyorum. Bakalım hayırlısı.
  • Bende bu siralar 2005 2008 arasi Mazda 6 bakiyoru ama 2. elde hiç araç yokki :)

    birde piyasasi yok derler..
  • Soruma cevap alamadım arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • B.AYAR kullanıcısına yanıt
    S.a
    Daha önceleri cok araba geçmişim oldu bir suru aldım sattım.
    artik surekli mazda kullanan birisi olarak söyleyebilirim ki, gorebilecegin en rahat en sıkıntısız vites geçişlerine sahip arabasi..
    Mazda 6 ve 626 serisinde asagi yukari her model yılını kullandim hiçbir probleme rastlamadim.Sadece bir arkadasimin arabasında 3 vites balatasinda sıyırma vardi onuda ufak bir rakama cozduler.Onun haricinde sanzimanla ilgili bir sıkıntı yasayan görmedim.
    Suanda otm. 2004 Mazda 6 ve otm .1993 626 kullanicisiyim. Hatta 1993 626 20 yasinda olmasina ragmen hala tas gibi toz attiriyor... Masallah :)
  • Cevap için teşekkürler.Eski aracım Volvo s70 ti.Şanzımana nerdeyse araba parası kadar para harcadım yinede randıman vermedi,çektiğim çilede cabası.Şimdiki arabam 2005 civic es.Bu ara iyi para ediyorlar.Fırsatı değerlendirip bi üst sınıfa geçmek istiyorum.Sizce pişman olurmuyum.

    @efffe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B.AYAR -- 15 Temmuz 2013; 14:19:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.AYAR

    Cevap için teşekkürler.Eski aracım Volvo s70 ti.Şanzımana nerdeyse araba parası kadar para harcadım yinede randıman vermedi,çektiğim çilede cabası.Şimdiki arabam 2005 civic es.Bu ara iyi para ediyorlar.Fırsatı değerlendirip bi üst sınıfa geçmek istiyorum.Sizce pişman olurmuyum.

    @efffe

    Turkiyede yillarca tofas satacagiz diye yabanci ozellikle uzakdogu arabalarina bir ambargo koymuslar.Gumruklerden parca getirilmemiş, cok yaygin satiş ağı kurulmamış.
    Ama artik öyle değil her araban bol miktarda piyasada mevcut.Ayni sekilde hurdasida mevcut.Sanzıman yada farkli bir alet için konusmak gerekirse çıkma işi yapan yerlerde binlerce şanzıman ve yedek parça var 500 ile 1000 lira arasinda değişiyor.Ister tamir ettir istersen hiç ugrasma al tak çıkma bir şanzıman.(Şanzıman bozulmasıda cok dusuk bir ihtimal )
    Eger suanda piyasa yuksek ederinden fazla ediyor musteriside var ise tabikide satin.
    Ben yaş olayini bekliyorum seneye 2007 arabalar vergi indirimine girecek.Ozaman model yukseltecegim.(Ama yine favorim 1993 626)
    dahada yuksegini almam zaten dunya kadar vergi....
    Gereksiz vergi hemde....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efffe

    quote:

    Orijinalden alıntı: B.AYAR

    Cevap için teşekkürler.Eski aracım Volvo s70 ti.Şanzımana nerdeyse araba parası kadar para harcadım yinede randıman vermedi,çektiğim çilede cabası.Şimdiki arabam 2005 civic es.Bu ara iyi para ediyorlar.Fırsatı değerlendirip bi üst sınıfa geçmek istiyorum.Sizce pişman olurmuyum.

    @efffe

    Turkiyede yillarca tofas satacagiz diye yabanci ozellikle uzakdogu arabalarina bir ambargo koymuslar.Gumruklerden parca getirilmemiş, cok yaygin satiş ağı kurulmamış.
    Ama artik öyle değil her araban bol miktarda piyasada mevcut.Ayni sekilde hurdasida mevcut.Sanzıman yada farkli bir alet için konusmak gerekirse çıkma işi yapan yerlerde binlerce şanzıman ve yedek parça var 500 ile 1000 lira arasinda değişiyor.Ister tamir ettir istersen hiç ugrasma al tak çıkma bir şanzıman.(Şanzıman bozulmasıda cok dusuk bir ihtimal )
    Eger suanda piyasa yuksek ederinden fazla ediyor musteriside var ise tabikide satin.
    Ben yaş olayini bekliyorum seneye 2007 arabalar vergi indirimine girecek.Ozaman model yukseltecegim.(Ama yine favorim 1993 626)
    dahada yuksegini almam zaten dunya kadar vergi....
    Gereksiz vergi hemde....




    1000e şanzman zor biraz ayrıca Türkiyede ambargo söz konusu değil mesele japonların Türk piyasasına ilgisizliği ve Türk ortakları ile alakalı uyuşmazlık aç gözlülüklerinden ibaret ne usa gibi kendileri girmeye cesaretleri var ne avrupa gibi karlarını ortakları ile paylaşmayı kabulleniyorlar




  • bende almayı düşünüyorum geçen 41 bin tlye en dolu lpg bi araç satlıktı kısmet değilmiş alamadık(sahibi satmaktan vazgeçmiş). zaten 40 binden fazla veremem bu kadar güzel bir araba ama ikinci eli çok düşüyor tabi 2 bin motor vergisi benzin deyince insanlar kaçıyor
  • konu açtığınız ilk günü hatırlıyorum,
    araçtan hala memnunusunuz, ne mutlu size
    gayet uygun fiyattan alıp yıllar boyu maximum keyif alabimek...
    bir mazda6 fanı ;)..
  • Opel Astrayla Mazda6 takas olayından sonra 1.5 yıl içinde 3. Mazda 6 yı alıyorum.1.sini(2010 model) Ev almak için sattım.Ev alma işi yalan olunca tekrar araba alma işine döndüm baktımki mazda6dan başka seçenek yok benim için.2.yi yine dinamic plus(2008model) aldım.2.yide sadece exclusive(xenon+park sensörü)almak için sattım.Ve çok istediğim Exclusive ı(2009) buldum.Ayrıca şunu söylemek isterim alım satımlarda kesinlikle zarar etmedim. MAZDA 6 BAĞIMLILIK YAPAR.
  • hocam bu aracın çekiş gücü nasl 5 kişi ile birlekite yükler de dahil zorluk çektiriyor mu araç konfor u çok iyi demişsiniz ford focus 2013 versiyonu bu aracı konfor da geçmiş nasıl oldu bu iş anlamadım şimdi
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.