Şimdi Ara

2010 MODEL MAZDA 6 ALDIM (TAVSİYE EDERİM) ARAÇ İLE İLGİLİ SORULARINIZ VARSA CEVAPLAYABİLİRİM. (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
603
Cevap
10
Favori
131.301
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kubilay06 K kullanıcısına yanıt
    Sn. kubilay 06 konunuzu baştan sona okudum, konunun devamı için gösterdiğiniz sebat, bizim gibi bilgi almak isteyenlere yarıyor.
    5,5 vites tabirini Sn. mtutun de kullanmıştı ve kısaca açıklamıştı, onun affına sığınarak benim soruma yazdığı açıklamayı kopyalıyorum: "Klasik tork konvertörlü şanzımanlarda bir lock up (mekanik kilitlenme) fonksiyonu vardır. Otobanda, açık yolda sabit bir hızla ilerliyorsanız, şanzıman hidrolik güç iletim üzerindeki aktarım kayıplarını yok etmek için, düz şanzımandaki gibi direk mekanik olarak kilitliyor. Yani güç iletim verimliliği düz şanzıman seviyesine çıkıyor ve bu işlem sonrasında motor devri bir miktar daha düşerek seyrediliyor. Bu fonksiyonun adı Overdrive! Yani son dişli oranının da üstünde demek. Halk arasında bazen 5,5. vites falan gibi adlandırılıyor. "
    İzninizle benim de size ve diğer mazda 6 kullanıcılarına bir kaç sorum olacak. Üç araç arasında kararsızım:Subaru Legacy (2010-2011), Mazda 6 (2011) ve Honda Accord (2011)
    Güvenlik, sağlamlık, sorunsuzluk, yol tutuş ve genişlik benim önceliklerim. Bu nedenle 2.0 motorun vergisi ve yakıt tüketimini gözardı ediyorum. Honda Accord'u, ikinci eli daha iyi olmasına rağmen, iç ve bagaj hacminin daha az olması ve şanzıman teknolojisinin daha eski olması nedeniyle muhtemelen eleyeceğim.
    Legacy 2.0 boxer makine ve simetrik awd karışımıyla beni adeta tahrik ediyor, yol tutuşunun yanında aracın konforunun da çok iyi olduğu biliniyor. Ama üstatlar cvt şanzımanı, konforlu ve sorunsuz olsa da sürüş zevkini baltaladığı için eleştiriyorlar. Yine aracın bagaj ve iç hacmi geniş ama iç mekan malzeme kalitesi çok eleştiriliyor. Aracın 2. el piyasası da yok gibi. Aslında bu alırken avantaj, zira 47-48 bin TL aralığında hatasız ve az km yapmış araç alınabiliyor. Ama satmak istediğin zaman muhtemelen uzun sürecek.
    Mazda'yı çocukluğumuzdan beri bilsek de benim için alınacak araçlar listesine ciddi olarak ilk defa cx 5 ile ilgilenme sürecinde girdi. Halen şunu net söyleyebilirim, yeterli bütçem olsa şu an direkt cx 5 alırım. Mazda 6'ya gelirsek;
    1-İç hacim ve bagaj yeterli mi? Sıkıntı yaşadığınız oluyor mu?
    2-Sn. mtutun, kuru zeminde Legacy'den bile daha iyi yol tutuşu olduğunu söylüyordu. Sizin bu konudaki tecrübeleriniz nasıl?
    3-Ara hızlanma (özellikle sollama yaparken) ve yokuş performansı nasıl?
    4-Ankara'da karlı zeminde kullanmışsınızdır. Performansını nasıl değerlendirirsiniz?
    5-Araçtan gelen takırtı tıkırtı seslerine çok takıntılıyım Siz epey bir süre böyle seslerin olmadığını yazmıştınız, hala öyle mi?
    6- Yeni 6 ve cx5'in iç mekan malzeme kalitesi çok şık ve kaliteli bana göre. 2010-2011 kasada bu durum nasıl?
    7-Son olarak dediğim gibi 2011 model bakıyorum ama sahibinden.com fiyatları gerçekten uçuk, 53-55 bin TL arasında, 50.000 km'ye kadar araç bulunabilir mi?
    Allah kazasız belasız keyifli sürüşler nasip etsin ve hayırlısıysa darısı başımıza. Şimdiden teşekkürler...




  • 1-İç hacim ve bagaj yeterli mi? Sıkıntı yaşadığınız oluyor mu?
    -İç hacim ve bagaj yeterli. 4 kişilik bir aile için ideal.
    2-Sn. mtutun, kuru zeminde Legacy'den bile daha iyi yol tutuşu olduğunu söylüyordu. Sizin bu konudaki tecrübeleriniz nasıl?
    - Kuru zeminde veya ıslak zeminde yol tutuşu iyi bir araç. Virajlarda çok iyi. Kendimi güvende hissettiğim bir otomobil.
    3-Ara hızlanma (özellikle sollama yaparken) ve yokuş performansı nasıl?
    - Ara hızlanmada sorun yok. Yokuş çıkarken sorun yok, ancak araç yüklü ise yokuşlar yakıtı artırıyor. Sollamalarda yokuş yukarı dahil bir sıkıntı yaşamadım.
    4-Ankara'da karlı zeminde kullanmışsınızdır. Performansını nasıl değerlendirirsiniz?
    - Ankara'da karlı zeminlerde kulandım. Araç güven verici. Ama kar lastiği ile kullandım ben aracı.
    5-Araçtan gelen takırtı tıkırtı seslerine çok takıntılıyım Siz epey bir süre böyle seslerin olmadığını yazmıştınız, hala öyle mi?
    - Takırtı tukurtu halen yok. 4. senesi doldu aracın. İnsignia sahibi komşuma bunu söylediğimde bana inanmadı.
    6- Yeni 6 ve cx5'in iç mekan malzeme kalitesi çok şık ve kaliteli bana göre. 2010-2011 kasada bu durum nasıl?
    - Yeni kaza mazda 6 daha iyi bir araç. Ancak her iki araç arasındaki fiyat farkı kadar bir kalite farkı yok bence. Ancak her otomobil markasının yeni araçları daha iyi oluyor eskiye göre.
    7-Son olarak dediğim gibi 2011 model bakıyorum ama sahibinden.com fiyatları gerçekten uçuk, 53-55 bin TL arasında, 50.000 km'ye kadar araç bulunabilir mi?
    - Bilgim yok bu konuda.




  • MAZDA 6 nerdeyse 1 senedir satılıyor..Daha yeni test ediyorlar

    ee ne kadar ekmek o kadar köfte misali..satışı fazla olsaydı böyle mi olurdu acaba? Mazda Türkiye daha OTURSUN .!! yeni Mazda 3 leri tanıtım yapacaklar mı cok merak ediyorum.MAzda 6 ya ait 1 tane reklam görmedim TV de. bizim gibi meraklıları dışında bilen olmaz..
  • Arkadaşlar 2005 2006 Mazda 6 ların yol bilgisayarında anlık yakıt gibi ayrıntıları gösteriyormu yada neleri gösteriyor,kullanan arkadaşlar bilgi verirse sevinirim
  • Burada çok daha keyifli bir test var :)

    http://ismailterzi.com/2013/11/25/mazda-6/
  • Merhabalar... 3 kez Laguna ve Sorento tercihinden sonra passat almaya karar vermişken tercihine güvendiğim bir arkadaşım sayesinde 2009 model Mazda 6 full aldım. Zavolli LPG'li. Alalı daha 1 hafta oldu. Ankara'dayım... İlk izlenimim virajlardaki yol tutuşu oldu... Arabayı Çorumdan alıp geldim yolculuğa doyamadım... Ayrıca bose müzik sistemi de çok hoşuma gitti...
  • @kubilay06

    Değerli dostum.

    Şu anki "yeni" Mazda 6'yı arayanlar buraya yönlenebilirler.
    Başlığı değiştirseniz daha uygun olacak gibime geliyor.

    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damla2004

    Merhabalar... 3 kez Laguna ve Sorento tercihinden sonra passat almaya karar vermişken tercihine güvendiğim bir arkadaşım sayesinde 2009 model Mazda 6 full aldım. Zavolli LPG'li. Alalı daha 1 hafta oldu. Ankara'dayım... İlk izlenimim virajlardaki yol tutuşu oldu... Arabayı Çorumdan alıp geldim yolculuğa doyamadım... Ayrıca bose müzik sistemi de çok hoşuma gitti...

    Hayırlı olsun, LPG tüketiminiz ne durumda?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla tam ölçmedim sanki 10 lt civarı gibi ... Ölçer ölçmez bilgi vereceğim... Sorentodan sonra su yakıyo:))))
  • Yeni Mazda 6, 2013 model olanı;

    100 km' de 7,9 litre kurşunsuz benzin yakıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    @kubilay06

    Değerli dostum.

    Şu anki "yeni" Mazda 6'yı arayanlar buraya yönlenebilirler.
    Başlığı değiştirseniz daha uygun olacak gibime geliyor.

    Selamlar

    bencede konu başlığı revize edilmeli artık..parantez içinde (2009-2012) yazılabilir..ya da hangi yıllar içindeyse işte..
  • Konu başlığını değiştirdim. Bu arada bu kış için yeni kış lastikleri aldım. 205 60 r 16 michelin alpin a4. Araçta konfor hissedilir derecede arttı. Örnek vermek gerekirse kullandığım bir araç olan Mercedes fascinationla benzer bir konforu oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    Konu başlığını değiştirdim. Bu arada bu kış için yeni kış lastikleri aldım. 205 60 r 16 michelin alpin a4. Araçta konfor hissedilir derecede arttı. Örnek vermek gerekirse kullandığım bir araç olan Mercedes fascinationla benzer bir konforu oldu.

    hoca sen bize naziremi yapıyorsun..zaten mazda6 çıldırtıyor bide alpine4 tadından yenmez bee..
    kazasız sürüşler dileriz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oprema

    quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    Konu başlığını değiştirdim. Bu arada bu kış için yeni kış lastikleri aldım. 205 60 r 16 michelin alpin a4. Araçta konfor hissedilir derecede arttı. Örnek vermek gerekirse kullandığım bir araç olan Mercedes fascinationla benzer bir konforu oldu.

    hoca sen bize naziremi yapıyorsun..zaten mazda6 çıldırtıyor bide alpine4 tadından yenmez bee..
    kazasız sürüşler dileriz..


    Aynen oyle valla
    Kazasiz Belasız Sürüşler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efffe -- 2 Şubat 2014; 13:21:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    Konu başlığını değiştirdim. Bu arada bu kış için yeni kış lastikleri aldım. 205 60 r 16 michelin alpin a4. Araçta konfor hissedilir derecede arttı. Örnek vermek gerekirse kullandığım bir araç olan Mercedes fascinationla benzer bir konforu oldu.

    Kubilay bey bende bir ay kadar önce mazda 6 sahibi oldum.aracım 2010 model Dynamigue + modeli 44000 kilometrede.
    Üzerindeki lastikler ilk lastikleri Bridgestone.lastikler 2008 üretimi, dişleri fena değil fakat 5 yıllık lastik sonuçta. Yaza kadar değiştirmeyi düşünüyorum, sonrada kısmetse Kasım gibi kış lastiği.
    215 50 17 lastikler baya pahalı muadili lastik olarak 225 45 17 diyorlar fakat aracın konforunu, sertliğini değiştirmekten çekiniyorum.
    Ebat ve marka olarak tavsiyeniz ne olur?
    Saygılar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kazasız Belasız Sürüşler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruf


    quote:

    Orijinalden alıntı: kubilay06

    Konu başlığını değiştirdim. Bu arada bu kış için yeni kış lastikleri aldım. 205 60 r 16 michelin alpin a4. Araçta konfor hissedilir derecede arttı. Örnek vermek gerekirse kullandığım bir araç olan Mercedes fascinationla benzer bir konforu oldu.

    Kubilay bey bende bir ay kadar önce mazda 6 sahibi oldum.aracım 2010 model Dynamigue + modeli 44000 kilometrede.
    Üzerindeki lastikler ilk lastikleri Bridgestone.lastikler 2008 üretimi, dişleri fena değil fakat 5 yıllık lastik sonuçta. Yaza kadar değiştirmeyi düşünüyorum, sonrada kısmetse Kasım gibi kış lastiği.
    215 50 17 lastikler baya pahalı muadili lastik olarak 225 45 17 diyorlar fakat aracın konforunu, sertliğini değiştirmekten çekiniyorum.
    Ebat ve marka olarak tavsiyeniz ne olur?
    Saygılar.



    225 45 17 kesinlikle orjinal ebadın muadili değil ve ayrıca bizim aracımıza da uygun değil. Mercedes c serisine uygun bir ebat. Kitapçığına bakın orada da belirtiliyor bu durum. Ben bildiğiniz demir jantlardan almıştım kışın kullanmak için ( 215 50 r17 'nin muadili 205 60 r 16' olup jantları 16 inç almıştım). 16 inç çok daha konforlu, ancak 17 inçler de görüntü olarak oldukça iyi. Benim araçtaki lastikler de 2008 yılına aitti, çok sertleşmişti ve yol tutuşu azalmıştı bu nedenle 2013 yazında yaz lastiklerini değiştirdim. Bridgestone aldım yine, modelini değiştirdim T001 aldım. Sessiz ve yol tutuşu iyi bir lastik. Eski model olan RE050 modelinden daha yumuşak bir lastik. Tavsiye ederim bu lastiği. Ancak michelin de bizim araçlar için konforu arttırması açısından oldukça iyi bir lastik (michelin yaz lastiğini kullanmadım, yazın ben araçta hız yaptığım için yol tutuşu iyi ve güven verici bir lastik olsun istiyorum bu nedenle biraz daha sert lastik olan bridgestonu seçtim ).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kubilay06 -- 3 Şubat 2014; 23:19:57 >




  • Mazda 6 ile ilgili okuduğum kadarı ile teknik, konfor ve güvenlik açısından sanırım herkes 5 yıldızlık bir araba olduğunda mutabık. Keza ben de yıllardır çok çeşitli marka ve modelde benzinli-LPGli-Dizel araba kullanmış biri olarak ilk kez yaklaşık 10 ay önce satın aldığım Mazda 6 aracımdaki farkı farkedebilenlerdenim.

    Arabanın ikinci elinde halihazırda var olan kısırlığın sebeplerini düşününce motor hacminden dolayı oluşan vergi yükü ve buna bağlı öngörülen yüksek yakıt tüketimi olduğu görülüyor.
    Öncelikle yakıt tüketimi konusunda tecrübelerimle gördüğüm kadarı ile 1,6 benzinli bir motor ile yaklaşık aynı tüketim değerlerine sahip. Yani benim standartlarımda bir sürüş şekline göre yazın 8,5-9 lt, kışın 9,5-10 litre ortalama yakıt tüketimi söz konusu. Çok fazla kilometre yapan arkadaşlar için atmosferik motora sahip olan mazda6 aslında kağıt üzerinde LPG'ye en uygun araçlardan biri. Yani LPG montajı ile yakıt tüketimi konusunda yaklaşık %30-40 verim sağlamak mümkün görünüyor.

    Dİğer konuya gelirsek 2010 model mazda6 sahibi olarak normal şartlarda 3 adet daha(6ayda bir) 900-1000 TL civarı vergi daha ödeyeceğim. Daha sonra çok daha makul yaklaşık 500TL lik bir vergi ödeme durumum olacak ki bu da yeni yaşlarda 1600cc lik bir aracın vergisine yakın bir değer.

    Aslında şunu demek istiyorum 1500tl lpg ve 3 dönem için yaklaşık 1500tl fazla vergi (1600cc göre) için toplamda 3bin TL ekstradan ödeme yapacağımı düşünürsek. Ortalama 45binTL'ye alınacak bir 2010 Mazda6'nın memleketim için normal denecek standartlarda maliyeti 48Bin TL eder.

    48 bin TL'ye yakıt tüketimi ve vergi konularında makul bunun yanında, konfor, performans, güvenlik olarak 5 yıldızlık bir (D SINIFI) arabaya teknik olarak da dünyanın kabul görmüş en problemsiz motoruna sahip olacağım.

    Aslında konuya biraz subjektif yaklaşmış olabilirim ama sayısal değerlerle bakarsak parasal olarak C Sınıfı bir araba fiyatına D sınıfı bir araç sahibi olma durumu söz konusu gibi görünüyor Mazda6 için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damla2004

    Merhabalar... 3 kez Laguna ve Sorento tercihinden sonra passat almaya karar vermişken tercihine güvendiğim bir arkadaşım sayesinde 2009 model Mazda 6 full aldım. Zavolli LPG'li. Alalı daha 1 hafta oldu. Ankara'dayım... İlk izlenimim virajlardaki yol tutuşu oldu... Arabayı Çorumdan alıp geldim yolculuğa doyamadım... Ayrıca bose müzik sistemi de çok hoşuma gitti...

    Ne kadar verdiniz araca?
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.