Şimdi Ara

2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
164
Cevap
2
Favori
4.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • S.a arkadaşlar. Bundan tam 33 ay önce(2013 mayıs) sıfır km 2012 model Mazda 3 araç aldım.Araç 1.6 dizel 115bg 270 tork.6 ileri manuel vites.Touring(orta)donanım. Araç 3 yıl garantili(2016 mayısa kadar) Ben onu ücret(750 TL) ödeyerek 2 yıl daha uzattım.Yâni şu anda 2018 mayısa kadar garantisi devam ediyor.
    Araç şu anda 35 binde.Şu ana kadar yapılan bakımları ve garantiden yapılan işlemleri ve fiyatlarını sizlerle paylaşmak istedim.
    BAKIM OLARAK:
    1:10.000 bakımına 276 tl ödedim.

    2:20.000 bakımına 385 tl ödedim.

    3:30.000 bakımına 205 tl ödedim.

    Bunların haricinde araca orijinal kauçuk paspas aldım(50tl),orijinal silecek aldım(takımı 55 tl)
    Birde kumanda pil değişimine 10 tl ödedim.
    Şu ana kadar cebimden ödediklerim bunlar.

    GARANTİDEN YAPILANLAR İSE ŞÖYLE:
    1: Araç 8 bin km de iken ön göğüsten ses geldi. Parça kullanmadan işçilikle yapıldı (300 TL)
    NOT:Ses ön göğüsün alt kısmındaki klima fanının çevresindeki plastik davlumbazın vidaları gevşemiş oradan geliyormuş.Usta göğüsü söküp sorunu giderdi.

    2:Arka stop lambaları 25 bin km civarında iken buhar yaptı,ikisi de değişti (1200 TL)
    NOT:Buğulanma stopların bir kısmında çok soğuk havalarda oluyordu.güneşi görünce ya da hava biraz ısınınca hemen geçiyordu.Resmini çektim servise gösterdim.hemen garantiden değiştiler.

    3:Deri direksiyon 30 bin km de renk atması sebebiyle değişti (1811 TL)
    NOT:Servisin söylediğine göre bizim kasalarda direksiyon ve vites topuzu derisinde üretim hatası varmış.

    4:Vites topuzu 30 bin km de renk atması sebebiyle değişti (800 TL)
    NOT:Servisin söylediğine göre bizim kasalarda direksiyon ve vites topuzu derisinde üretim hatası varmış.

    5:Kışa girerken 32 bin km de aracın orijinal aküsü bitti.İnci akü ile değişti. (250 TL)
    NOT:Üzerinden çıkan orijinal akü PANASONİC marka idi.

    6:Km si 33 binde iken baskı balata gitti. Baskı,balata, debriyaj bilyası değişti (1410 TL)
    Not:2012 modellerde baskı balata arızası kronik bir durum. Ve serviste bu konuda bülten var.Baskı balata da(SACHS MARKA ALMAN MALI,FOCUS DİZEL İLE AYNI)üretim hatasından dolayı içerisindeki yay kırılıyormuş.

    7:Yine 33 bin km de Ön sağ lastiğin oradaki abs kablosu su alması nedeniyle ABS,DSC VE MOTOR ARIZA lambalarını yaktı. Ve kablo değişti (300 TL)
    NOT:Görev yaptığım yerdeki aşırı kardan dolayı çamurluk ile lastik arasına kar girip orada donup uzun süre kalınca oradaki kabloya su girmiş.
    NOT2:Ayrıca bu arıza için yol yardımı aradım çekici istedim.Aracım bulunduğu yerden alınıp 300 km ötedeki servise garanti kapsamında çekildi.(tahmini 1000 TL)

    8: Ön fren diskleri 34 bin km de eğilmeden dolayı değişti (600 TL)
    NOT:Bunun nasıl olduğunu bende anlamadım. Aracı baskı balata arızasından dolayı çekici ile servise gönderirken böyle bir durum yoktu.Araç yapıldı teslim almak için servise gittiğimde aracı teslim alıp yola çıkar çıkmaz disklerden gelen sesi duydum, tekrar servise girdiğimde kontrol edildi ve diskler eğilmiş dendi.

    Ayrıca aracı sıfır alırken serviste taktırdığım CYCLONE marka multimedya(dvd,navigasyon,geri görüş kamerası) bir arıza şüphesinden dolayı garantiye gönderildi. Yazılımı güncellenip ve içerisine yeni bir ücretsiz navigasyon kartı takılıp(içerisindeki kart bozulmuştu ve yenisine 125 istemişlerdi ben de almamıştım)geri gönderildi.

    Bütün bunlar aracı aldığımdan beri garantiden yapıldı. Ve bunlar yapılırken garanti konusunda en ufak bir sıkıntı çıkarılmadı.Sadece baskı balata değişiminde 4 gün onay bekledik ki o da sıkıntı sayılmaz.Ve bir de bu arızalardan sadece baskı balata arızası beni yolda bıraktı.O da ilçe merkezi idi sıkıntı olmadı.
    Yâni işin özeti arkadaşlar ben aracımdan,aracımın servisinden,garantisinden gayet memnunum.
    ALLAH hepimize kazasız belasız aracını kullanmayı nasip etsin inşallah.
    GÖRSELLER:
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ARKA SAĞ STOP LAMBASINDAKİ BUĞU
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ARKA SOL STOPTAKİ BUĞU
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    DEĞİŞEN BASKI,BALATA,DEBRİYAJ BİLYASI
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ABS,DSC ARIZA LAMBALARI(ABS KABLOSU ARIZASINDA YANMIŞTI)
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    EĞİLMEDEN DOLAYI DEĞİŞEN ÖN FREN DİSKİ
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    EĞİLEN ÖN SAĞ FREN DİSKİ
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ARAÇ LİFTE İKEN
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    YENİ TAKILAN FREN DİSKİ
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ABS KABLOSU ARIZASINDAN DOLAYI YANAN ARIZA İŞIKLARI(ABS,DSC,MOTOR ARIZA)
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    SOLDA ESKİ DİREKSİYON,SAĞDA YENİ DİREKSİYON
     2012 MAZDA 3 DİZEL 33 AYLIK KULLANIM'IM VE SERVİS MACERALARIM
    ABS KABLO ARIZASINDAN DOLAYI ÇEKİCİYE YÜKLENİRKEN
    (ABS KABLOSU ARIZASINDAN DOLAYI ABS,DSC VE MOTOR ARIZA LAMBASINI YAKINCA MAZDA YOL YARDIMI ARAYIP ÇEKİCİ İSTEDİM)

    EKLEME(23-02-2016):ARKADAŞLAR BEN BU KONUYU GENEL OLARAK BİLGİLENDİRME AMAÇLI AÇTIM. GELEN CEVAPLARA BAKTIĞIM ZAMAN SANKİ ALDIĞIMDAN BERİ ARACI DOĞRU DÜZGÜN KULLANAMAMIŞIM ARAÇ SÜREKLİ SERVİSTE KALMIŞ GİBİ ANLAYANLAR OLMUŞ.HATTA BENİM BURADAKİ PAYLAŞIMDAN YOLA ÇIKIP MAZDA ALINMAZ ZATEN DEMEYE GETİRENLER OLMUŞ.
    BEN ARACIMI SIFIR ALDIĞIMDAN BERİ GAYET RAHAT GÜZEL KULLANIYORUM. YAKITI, ÇEKİŞİ,PERFORMANSI, YOL TUTUŞU V.S GAYET GÜZEL VE BEN ÇOK MEMNUNUM. ŞU AN ARABA ALACAK OLSAM YİNE MAZDA ALIRIM. HATTA SIFIRDAN AYNISI OLSA YİNE HİÇ TEREDDÜT ETMEDEN ALIRIM.

    EKLEME2:BİLMEYENLER İÇİN YAZIYORUM. BENİM ARAÇTAKİ MOTOR FORD-PSA(PEUGEOT-CİTROEN)ORTAK YAPIMI MOTOR.ŞANZIMAN GETRAG MARKA ALMAN MALI(FORD'UN ORTAĞI OLDUĞU ŞANZIMAN ÜRETİCİSİ, AYNI ŞANZIMAN FOCUSTA DA VAR)ANA PLATFORM YİNE FOCUS İLE AYNI, AYRICA BÜTÜN ALT TAKIMLAR (ROT,ROTİL,DENGE KOLLARI V.S)FORD,YİNE EGZOZ,YAKIT DEPOSU, FREN TERTİBATI V.S BUNLARIN HEPSİ FORD YAPIMI.
    İŞİN ÖZETİ BENİM ARAÇ ÜRETİLDİĞİ DÖNEMDE MAZDA'DAKİ EKONOMİK KRİZDEN DOLAYI MAZDA DİZEL MOTOR ÜRETEMEDİĞİ İÇİN %33 ORTAĞI OLAN FORD'DAN HAZIR DİZEL MOTORU ALIP BU ARACA KOYUYORLAR. SADECE MOTOR DEĞİL USTTE YAZDIĞIM PARÇALARIN HEPSİ FORD'DAN HAZIR ALINIP BU ARABAYA KOYULUYOR. EVET GENEL OLARAK ŞÖYLE BİR DURUM VAR: MAZDA 3 DİZEL DİĞER MAZDA MODELLERİNE GÖRE DAHA FAZLA SORUN ÇIKARABİLİYOR. AMA BU DEMEK DEĞİL Kİ MAZDA 3 DİZEL HİÇ ALINMAZ, KULLANILMAZ...

    Huzur naMAZDA!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullahberat46 -- 24 Şubat 2016; 0:09:20 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Hani mazdalar sorunsuz oluyordu?

    Siz yanlış biliyorsunuz Mazda lar sorunsuz olmuyor, Volkswagen grubu araçlar özellikle de DSG şanzımanlı olanları sorunsuz oluyor.Ve servise gittikleri zaman herşey Garanti kapsamında yapılıyor. Araçları,servisleri,garantileri hepsi sorunsuz...
  • Garantiyi överken aracı kötülemişsiniz sanki :) bu kadar kısa sürede arıza sayısı çok fazla gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baski balata ve disklerin garantiden degismesi garip olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model bir araç için çıkan masraf oldukça fazla...servis'de sorun çıkarmadan halletmeleri güzel ancak,şu konudan sonra 2.el mazdaya niyetim olsa çekinirdim açıkçası.
  • Türkiye genelinde 150 tabe araba var onlarında garantisiyle ilgilensin bi zahmet.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baski balata ve AKÜ yü garantiden değiştirmek bu ülkede her kula nasip olmaz.

    Şanslı adamissin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hadi bakalim gel de vag araclarini kotule. 2001 model borada bile farlarda buhu yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu saatten sonra mazda 3 dizel alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    Mazda 3 dizel Mazda araçlar içerisinde en çok sıkıntı çıkaran araç diye biliyorum ben zaten.Ve bende de galiba biraz öyle oldu. Ama hiçbirinde sıkıntı olmadan garantiden yapıldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Hadi bakalim gel de vag araclarini kotule. 2001 model borada bile farlarda buhu yok.

    kesinlikle,ya aracın montajı,işçiliği çok kötü yapılmış(madde 1,madde 2,madde 7,madde 8) ya da kullanılan malzeme kalitesi çok kötü.
    cidden forumda bu kadar övülerek gösterilen bir markanın güncel sayılabilecek bir aracına göre çok kötü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: krkmz1666

    Bu saatten sonra mazda 3 dizel alınmaz
    Direksiyon ve vites topuzu yeniden renk atacak mı acaba?
  • pro-black kullanıcısına yanıt
    Baskı balata konusunda serviste bülten var.İçerisinde bir yayı kırıyor. Üretim hatası var.Ondan dolayı hiç sıkıntı çıkarmadan değişiyorlar.
    Akü ise diğer parçalar gibi o da aynı Garanti kapsamında.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Benden önce değişen arkadaşlarda herhangi bir problem yok. Ben de değişeli 1 yıla yakın oldu bir sorun yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu söylediklerine yanlarında parantez içerisinde yazdığın meblağları ödedinmi ödemedinmi ben orasını anlayamadım ??

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • DemirAtlı kullanıcısına yanıt
    Bunların hepsi garantiden yapıldı. Parantez içinde yazanlar eğer Garanti olmasaydı ödeyeceğim fiyatlardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullahberat46

    Bunların hepsi garantiden yapıldı. Parantez içinde yazanlar eğer Garanti olmasaydı ödeyeceğim fiyatlardı.

    cepten para çıkmadıysa ozaman güzel ama 2 senelik araçta bukadar arıza çıkması özelliklede baskı balatanın bukadar kısa sürede tükenmesi Mazda'ya olan bakış açımı değiştirdi teşekkür ederim böyle bir konu açtığınız için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 21 Şubat 2016; 22:38:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten takdir ettim bunca sorunun herhangi birinde başka bir firma mutlaka çamura yatardı...

    Aku kendi garantisidir dolayı mı değişti yoksa aracın garantisinden mi değişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızı kazalı mı aldınız bu kadar sorun normal değil stopların buğu yapması abs nin bozulması vb kazalı araçta olabilecek türden şeyler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DemirAtlı kullanıcısına yanıt
    Üstte de yazdım. 2012 modellerin bir serisinde baskı balata da üretim hatası var. Bildiğiniz üzere bizim motor ve şanzıman Ford ile aynı. Baskı balata ise SACHS marka Alman malı. Bunların bir kısmında içindeki bir yayda üretim hatası var ve o yay kırılıyor. Mazda bozulanları garanti kapsamında değişiyor. Bildiğim kadarıyla aynı durum aynı model focusların bir kısmında da var.Çünkü aynı parça kullanılıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Aracın garantisinden değişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.