Şimdi Ara

2013 0.9 clio mu, 2015 1.2 clio mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
12.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aşağıdaki iki arabadan hangisini tavsiye/tercih edersiniz?
    1) 2013 model 50000km clio 0.9 icon 41500₺
    2) 2015 model 32000km clio 1.2 joy 39500₺
    Arabalar boyasız-kazasız...
    Teşekkürler....



  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    ufuk-34JD58 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    şimdi bu tercihte modelde önemli.
    3 yıllık 0.9 Tce motorun sana ne problem çıkaracağını bilen varmı ?
    Ez kaza bir problem çıkardı sanayide çözebilecek adam var mı ?

    Ben Clio 3 ve clio 4 ün 1.2 75 bg ine sahip olmuş biri olarak kesinlikle 1.2 yi tercih et derim.
    renonun uzun yıllardır kullandığı motordur lpg taktırır taş gibi binersin. En ufak bir sorun çıkarmaz.
    tek sorunu performans düşüklüğüdür. geçen ay sattığımda 21 kuruş yakıyordu iç dış karışık

    Bende 1.2. 75 bg kullanıyorum. Hangi marka LPG vardı araçta.



    Ben olsam 0.9 tce alırdım, ama tüpsüz binilmez.

    Lovato vardı benim araçta. sıfır aldığım gibi taktırmıştım. Bir kere öksürmedi bile araç
    0.9 motoru reno bile çekmeye başladı piyasadan. Adamların bir bildiği olsa gerek.
    Ben 10 yıldan fazla yollarda olan motora güvenirim tercih meselesi
  • 0.9 motor 1.2 den daha iyi.Fiyatı da daha uygun

    Elden çıkarması biraz zor olur 1.2 ye göre.Ama bence kaçırmayın
  • 2 sinide gözün kapalı alabilirsin.simdiden hayırlı olsun
  • Tüp düşünmüyorsanız 0.9 tabiki.
  • 0.9 motoru 8 ay ,1.2 motoruda 2 hafta kullanmış biri olarak :

    0.9'un yakıtıda gidişide çok güzel ek olarak icon donanım olduğu için tercih sebebi.

    1.2 joy 'un ön konsolu şahin gibi ,çekmiyor kesinlikle çekmiyor !!! ve 9 lt den aşa inmiyor.
  • 1.2 motoru çok ekonomik lpg ile 20 kuruş civarı gezersin
    0.9 motoru daha iyi yakıtı biraz daha fazla benzinle kullanılacaksa tercih edilir
  • Kayınbiraderin geçen hafta dizel 2014 joy 65binde kazasız 41e aldı.Bence örnek verdiğiniz rakamlar yüksek.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gorkemnalbant G kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, ama maalesef piyasa çok yüksek. İyi pazarlık yapmak lazım. Bunlar zaten ilan rakamları.
  • 0.9 motor 1.2 motora göre daha keyifli olacaktır. Yerinizde olsam 0.9 icon tercihim olurdu.
  • Alırken 0.9 motorda dikkat etmemiz gereken ekstra bir şey var mı?
  • 2015 1.2 icon kullanıcısıyım kesinlikle icon donanım alın. Bende 0.9 istiyodum ama 0,9 motor 3 silindir olduğunu öğrenince nedense 1.2 ye yöneldim önceki aracımda 2004 1.2 clioydu şehir içinde fazlasıyla yetiyor diye hiç düşünmeden aldım tavsiye ederim
  • 0.9 tce varken 1.2 alınmaz. 0.9 tce çok esnek bir araç 2000 devir üzerinde kullanıldığında çok canlı bir araç hem uzun yol hemde şehir içinde rahat rahat kullanırsınız. 1.2 sadece şehir içi için ideal, uzun yolda çok yorar rampada çekmez.
    Bu arada kim demiş 0.9 a tüp takılmaz diye.
    Direkt enjeksiyon değil bu araç tüpe tam uygun. Bende var 2013 0.9 TCE icon, prins vsi2 lpg taktırdım ki ben istedim bu kiti sorunsuz olsun diye yoksa atiker bile takılıyor. 20000 km'dir benzinden farksız biniyorum. En son araçta en az 3 kişi varken(4'te olduğu oldu) Lpg ortalama 3 TL'den şehirler arası 120 otoban 132 200 km kadarda 150-160km Şanlıurfa- Ankara arası 1760 km yol yaptım 360 TL lpg almışım ki 1800 küsürde lpg bitti.

    Motorla veya araçla ilgili aklınıza takılan varsa cevaplayayım.




  • Ikisi de degil.



    Tabii ki DCI clio.



    1,2 joy 75 bg arabasini sattigi gunu ikinci dogum gunu olarak kutlayan birisi olarak yaziyorum...
  • barantula kullanıcısına yanıt
    Aksine 0.9 tce varken 1.5 dci tavsiye etmem üç aracıda kullanmış biri olarak.
    1.2'yi hiçbir şekilde tavsiye etmem eski teknoloji saçma sapan bir motor hangi firma üretirse üretsin böyle verimsiz motor görünce bunu ülkeye hakaret olarak algılıyorum ve çıldırıyorum. Satsın bakalım bu motorla Avrupa ülkesinde satabiliyorsa...

    1. olarak bu araç çok yalıtımlı olmadığı için motorda üst seri 1.5 dci'larda olduğu gibi sessiz olmayınca, aracın içi aşırı gürültülü oluyor ve sürüş kalitesini ciddi derecede düşürüyor.

    2. olarak alırken ciddi derecede fazla para çıkıyor cebinizden ve bakım ücretleri benzinliden en az 1.5 misli daha pahalı. 0.9 tce + lpg iktisat olarak 1.5 dci'ye eş değer kabul edilebilir. Bence daha az bile yakmakta.

    3. olarakta çevreye en fazla zarar veren motor tipi. Avrupa ülkelerinde yavaş yavaş yasaklanması planlanıyor uzun dönemde.




  • Ilan no: 392986463



    1,2 joy alacak kadar gozunuzu karartip o arabaya o parayi verecekseniz ben de size bu arabadan agzi yanmis biririsi olarak en azindan dizel joy 75 bg oneririm. Km 65000 ama en azindan hem daha az yakar (bakmayin 1,2 joyun fundik kabugu motoruna. Adeta benzini iciyor) hem daha performansli olur (yokus cikarken klimayi kapatip tabiri caizse turboyu acmak zorunda kalmazsiniz).



    Derseniz ki benim performans ve yakit beklentim yok; Allah sabir versin size. 1,2 motor hem de joy paketle birlestigi zaman, kabir azabi gibidir.



    Agzi yanmis birisi olarak tavsiyemdir. Sizin kriterlerinize uyar uymaz ben bilemem. Bana uymadi ve sattim sukur.



    Yansa bile uzulmeyecegim bir aracti benim icin.
  • brkrdn kullanıcısına yanıt
    Her turlu goruse saygim var. Ama size katilmadigim konular da var.



    Bakim konusunda oyle 1,5 kati falan bakim maliyeti yok. Captur'umun (dci icon) bakimina 450 tl vermistim. Benzinlu clio'nun da servise sorabilirsiniz, 400'den asagi olcagini zannetmiyorum.



    1,2 benzinli clio'nun piyasasi yavas. 3 silindirli, turbo'lu, 0,9 cc (pek bilinmeyen yeni bir motor) ve hatta tupe de tam uyumlu oldugu soylenemez (turbodan dolayi) clio'nun ulkemiz sartlarindaki piyasasi malum. En az tercih edilen motor secenegi. Ben sahsen almak istemem. Heleki bir de tupluyse yanindan bile gecmem.



    Gurultu calisma olayinin 0,9 motorda da pek farkli oldugu soylenemez. Komsumun aracini kisa mesafe de olsa surmustum. Hatta dizel captur'dan alip surmustum. Ve dizel captur cok daha sessiz gelmisti. Sonuc olarak ikisi de B segment arac. Pek farklari yok. Kiyaslamak acisindan yaziyorum.



    Sahsi kanaatim dci clio candir. Ozellikle 0,9 clio heycandir, 1,2 75 bg benzinli izdiraptir. Benim mantigim dci clio'dan yana. Sehir ici tin tin gezerim, koltuk ayari bile benim icin onemsiz deniyorsa 1,2 joy alinabilir. Ama o igrenc otesi konsolu bile tek basina joy almamak icin yeterlidir.



    Clio 4 bence segmentinib en basarili araci. Ama uygun kombinasyonlarla alininca. Her turlu goruse ve dusunceye saygim var.



    Onemli olan ihtiyac ve istekleri dogru belirleyip ona gore araba almak. Zaten bu iki kritere uyulmadan araba alindigi icin malum sitede yuzlerce 3000-5000 km'de arac var.



    Araba alirken akil veren cok olur para veren olmaz...




  • brkrdn kullanıcısına yanıt
    Bir yerde okumuştum, sanırım 2013 şubat beyaz renk arabalarında boya sorunu varmış. Bunun gibi dikkat etmem gereken noktalar var mı 0.9 ikinci elde?
  • Hocam 3 aracıda uzun süre kullanmış biri olarak yazdım bu yorumları.
    Tüple en ufak bir uyum sorunu yok aracın küçük turbosu olduğu ve çokta yüksek beygir gücü olmadığından dolayı turbo regülatöre bile ihtiyaç duymuyor araç lpg montajı esnasında sıradan bir lpg sistemi bile takılabiliyor.
    Clioyla Captur farklı araçlar Captur hiç sürmediğimi belirtmek isterim,
    1.5 dci clio sınıfının en yüksek motor sesi olan araçlardan biri, araç incelemelerini izlerseniz dediğimi daha iyi anlarsınız. 0.9 tce 4 silindir araçlara göre bir tık daha fazla sesli çalışsa da dizelle kıyaslanamaz.
    Sizin ilanını verdiğiniz araç şirket çıkması bir araç ki 1.5 dci 75 joy paketlerde şirket çıkması olmayan araç bulmak için biraz aramak lazım.

    Önemli olanın ihtiyaç olduğu konusunda hem fikirim sizinle çünkü sırf bu yüzden araç satışları dediğiniz gibi hat safhada.

    Exc_1
    Aracın iyi yönleri olduğu gibi kötü yönleride var.
    Araç biraz fazla arıza veriyor mümkünse garantisi bitmemiş ve servis bakımlı bir araç almanızı tavsiye ederim. Sizin bahsettiğiniz sorunla karşılaşmadım.
    Kronik sorunlarını yazayım okuyun şimdiden ona göre önlemlerinizi alırsınız. Aşağıda bahsettiğim sorunlara rağmen araçtan memnunum. Çünkü sorunların hiç birinde servis zorluk çıkarmadan hemen halletti. Doğuş grubu(Wv vb.) gibi değiller gerçekten araçlarının arkasında duruyorlar.

    1) 20.000 km'de aracın balatası bitiyor aracım şu an 40.000 km'de 2 sefer balata değişti Önceki araçlarımda 100.000 binde balata değiştirmiş biri olarak en fazla canımı sıkan nokta bu. Tüm Clio 4'lerde olduğu söyleniyor. Sıkıştırınca yarısını karşılıyorlar.
    2) Akü en fazla 3 yılda ölüyor hatalı üretim ki bu sorun servis tarafından biliniyor Akü garantisi 3 yıla çıkarıldı. Benimki değişti garantiden.
    3) 0.9 Tce kalorifer hortumu fabrika çıkışı hatalı üretilmiş. 5 dk park ettikten sonra çalıştırınca direksiyonda vuruntu yaparak çalışıyor. Bu parçada ücretsiz değişti.
    4) Navigasyon ünitesi ortalama 3 yılda ömrünü dolduruyor ve haritayı açamama hatası veriyor. Servis bunuda normal karşıladı ve ücretsiz değiştirdi.
    5) Debriyajda start stopla ilişkili bir parça vardı ses yaptığı için garantiden değişti.
    6) Ses sorunları camlardan gelen rüzgar sesi kronik sorun kelebek camının metal kısmıyla cam fitili arasına dolgu malzemesi dolduruyorlar ses gidiyor.
    7)Gösterge panelinin üzerinden gelen ses nedeniyle yalıtım uygulandı.

    Dediğim gibi araç hakkında daha fazla bilgi almak istediğiniz bir nokta varsa yardımcı olayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkrdn -- 26 Şubat 2017; 23:23:9 >




  • Her iki motor seçeneğide şehiriçi sakin kullanıma uygun, benzinli araçlar arasında makul yakıt tüketimine sahip, kullanımı kolay araçlardır...



    0.9 clio, 1.2 atmosferik motora göre daha canlıdır ancak motor hacmi düşük olduğundan turboya daha fazla iş düşüyor... (olası turbo arızası, bazı kullanıcılar motorun yağ eksilttiğinden şikayetçi) 1.2 motor sessiz, sorunsuz ve basit yapıdadır, piyasası 0.9'a göre daha iyi durumda...



    0.9 Turbolu clio kağıt üzerinde daha düşük tüketimi ile önde görünsede uygulamada atmosferik motor daha düşük tüketiyor... (Ort. ~7Lt / 100km)



    0.9 Motor turbo sayesinde rampa ve ara hızlanmalarda 1.2 motoru geride bırakıyor...



    Donanım olarak joy, touch ve icon seçeneği var. 0.9 icon full olan modeldir, diğeri baz model...
  • brkrdn kullanıcısına yanıt
    Hocam tuple ilgili yazdiklariniz dogrudur. Ama bunu Turk toplumu "turbolu araclarda tup sorun yaratir" diye biliyor, gerceklik payi da yuksetir. Ikinci elde de turbo tuplu araclar pek ragbet gormuyor.



    Captur'la kiyaslamamin sebebi de ikisi de B segment araclar ve Captur da Clio'nun biraz hormonlu hali. 5 cm uzun ve biraz daha ic hacim genis. Bir cok parcalari ayni. Dizel clio ve captur'larda kullanilan 0,9 ve dci motorlar ayni.



    Ayrica 1-2 yildir 0,9 clio URETILMIYOR ve SATILMIYOR. Bunun da sebebi bellidir.



    Tutulmuyor cunku...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.