Şimdi Ara

2013 model araçlarda DSG sorunu (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
4
Favori
7.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Lafim size olsaydi , adinizdan bahsederdim.

    Bu arada Peugeot ile sorun yasayan da cok insan var aramizda , enksnkr arkadasimiz 3 peugeot ile birden bogustu , butun araclari ve servislerini de beyan etti. Sizdeki mal herkes ile ayni olmak zorunda degil.

    Ben DSG ile 5 senedir , 120.000km yapip da hic sorun yasamayan biliyorum , (Passat 1.4 TSI - DSG 122hp). Ama bu bir referans teskil etmiyor , cunku sorun yasayan da cok fazla. Onemli olan tercihlere saygi duymak? Biz bunu anlatmaya calisiyoruz , Neyzen de bunu anlatmaya calisiyor.

    Bu arada 1998 Polo kullaniyorum ayni zamanda , 0 sorun. Ama birebir ayni araci kullanan arkadasim sanayiden cikmiyor.

    Neyse kimden bahsettiğiniz çokta önemli değil önemli olan ww ve haliyle doğuşun Türk insanına karşı tutumu.
    Mesajımda dikkat ederseniz peugeot sorunsuz demedim bilakis salıncak burcu sorunu ve amortisòr sorunundan bahsettim.ama peugeot ww gibi bu sorunu görmemezlikten gelmemişki 2012 ve sonrasında sorun giderildi.bahsettiğiniz arkadaş aracın yakıtından şikayetçi olan ama ne hikmetse yine psa grubunun ürettiği motoru kullanan farklı bir araç alan arkadaş değil mi. şaka bir yana ama o arkadaş forumda numunelik biri.dedikleri doğruysa gerçekten yazdıklarını hayretle okuyorum.çünki yazdıkları sorunlar tamamına yakını sadece onun yaşadığı sorunlar.ben genele bakarım.5008-3008 ve 508 forumlarını takip ediyorum ve genel olarak kullanıcılar araçlarından memnunlar.DSG'de ise durum böyle değil.üstelik sizin gibi insanlar olduğu sürece biz daha kötülerine müstehakız.neden sorunsuzu aramak varken sorunlu bir sisteme razı olalım.benim demek istediğim bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dsg sorunu üretici tarafından da onaylandı

    yapılan açıklama :

    asya trafik ve iklim şartları şanzımanı olumsuz etkiliyor

    http://www.autogadget46.com/2013/05/asian-climate-and-traffic-creating.html

    üretici hatayı kabul ediyor başta çin, japonya, Avustralya ve malezyada 500 bin adetten fazla aracı şanzıman değişimi için topluyor vw

    bu araçların içinde tabiki audi ve skoda da var

    sorunun çözümü ile de ilgili garanti verilmiş de değil

    birdaha sorun çıkıp çıkmayacağı ile ilgili net açıklama yok

    sorun çıkarmayan araç da vardır aylardır kullanıcısını rezil eden araç da vardır

    vosvosun rusya ve amerikada 10 sene ücretsiz garanti verdiğini de hatırlatırım

    bizim vatandaşımıza 2 sene garanti verip +2 sene isteyenden yine de para alınmasıni doğru bulmuyorum

    bu şartlar altında vosvosun bu kadar çok satılmasını da dogusun reklam ve satış kabiliyetine bağlıyorum ve tebrik ediyorum

    edit : Hindistan : Biz asya iklim ve trafik şartlarında değil miyiz burada da dsg sorunları var sorusunu vosvosa yakında mutlaka soracaktır

    bir tek biz sormayız burda herkes memnun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akifsari -- 15 Ekim 2013; 11:52:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    dsg sorunu üretici tarafından da onaylandı

    yapılan açıklama :

    asya trafik ve iklim şartları şanzımanı olumsuz etkiliyor

    http://www.autogadget46.com/2013/05/asian-climate-and-traffic-creating.html

    üretici hatayı kabul ediyor başta çin, japonya, Avustralya ve malezyada 500 bin adetten fazla aracı şanzıman değişimi için topluyor vw

    bu araçların içinde tabiki audi ve skoda da var

    sorunun çözümü ile de ilgili garanti verilmiş de değil

    birdaha sorun çıkıp çıkmayacağı ile ilgili net açıklama yok

    sorun çıkarmayan araç da vardır aylardır kullanıcısını rezil eden araç da vardır

    vosvosun rusya ve amerikada 10 sene ücretsiz garanti verdiğini de hatırlatırım

    bizim vatandaşımıza 2 sene garanti verip +2 sene isteyenden yine de para alınmasıni doğru bulmuyorum

    bu şartlar altında vosvosun bu kadar çok satılmasını da dogusun reklam ve satış kabiliyetine bağlıyorum ve tebrik ediyorum

    edit : Hindistan : Biz asya iklim ve trafik şartlarında değil miyiz burada da dsg sorunları var sorusunu vosvosa yakında mutlaka soracaktır

    bir tek biz sormayız burda herkes memnun





    vw nin türkiyede bu kadar çok satılmasının kesinlikle doğuşun satış stratejisiyle bir alakası yoktur olay tamamen türkiyeye has bir durumdur.

    Bazı gerçekler var vw kaliteli bir marka ok işçiliği premium harici araçların dışında kesinlikle bence zirvede diyebiliriz tsi motoru yakıt tüketiminde tasarrufulu bunada eyvallah piyasa fiyatını belirleyen bir marka yol tutuşu konforu hepsi ok dolayısıyla bütün bunları bunları bir araca toplarsanız direk 2. el piyasasıda yükselir doğal olarak buda bizim gibi ekonomik yapısı günü gününe uymayan ülkenin insanlarını cezbeder adam bekardır arabasını alır bir ewlilik durumunda hemen aracını satar masraflarını karşılamak için vw den de bazen minimum zararla bzende kar ederek elinden çıkarır aracını amma velakiiiinnnnnnn....

    sen bir dsg olayı çıkarıp bunuda tam yapamazsan beceremezsen bozulma oranı yüksek bir şanzımanlı aracı aracı piyasaya sürersen üstüne üstük bazı ülkelere 10 sene garanti verip benim ülkeme 2+2 garanti uygularsan ben senin markana artık sempatiyle bakmam arkadaş benim ülkem patagonyamı 3. dünya ülkesimi bu ülkenin yetkilileri bu olaya neden el atmazlar vw markası neden kendi adını böle hoş olmayan olaylara karıştırır ki türkiye pazarı vw için çok önemli olduğu ilerde türkiyede açacakları üretim fabrikasından belli.

    diyorlar cebinden masraf çıkmıyorki servisten.. ben yeni aldığım cillop gibi aracımı neden şanzımanı yüzünden servise götüreyim isterlerse bana üstüne para wersinler banane bundan ben aracımı benim isteklerimi karşılaması için alıyorum servise götürmek için değil..

    bazı arkdaşlar dsg bozulsa bile seni edc gibi yolda bırakmaz diyor e bide bıraksın isterseniz!!! bu mantıkla araba alanlar var ülkemizde bozulsa bile seni yolda bırakacak değil ya servise götürürseün olur biter.. sen araç alma arkadaş mümkünse trafiğe hatta sokağa bile çıkma eğer bu mantıkla araç alıyorsan!

    artık türkiyede araba distribütörleri araç satarken kar etmiyorlar sadece servis olayınada büyük önem veriyolar bu net..

    dikkat edersniz esp be 4 ile 6 ay sipariş sırası olayına girmedim bile

    Sevgili Aziz Nesin demiş.Bir gün bu memleketin yanağına bir öpücük,başucuna bir not bırakacağım.Ve o notta şunları yazacağım.’’Öğle güzel uyuyordun ki,uyandırmaya kıyamadım.’’




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    dsg sorunu üretici tarafından da onaylandı

    yapılan açıklama :

    asya trafik ve iklim şartları şanzımanı olumsuz etkiliyor

    http://www.autogadget46.com/2013/05/asian-climate-and-traffic-creating.html

    üretici hatayı kabul ediyor başta çin, japonya, Avustralya ve malezyada 500 bin adetten fazla aracı şanzıman değişimi için topluyor vw

    bu araçların içinde tabiki audi ve skoda da var

    sorunun çözümü ile de ilgili garanti verilmiş de değil

    birdaha sorun çıkıp çıkmayacağı ile ilgili net açıklama yok

    sorun çıkarmayan araç da vardır aylardır kullanıcısını rezil eden araç da vardır

    vosvosun rusya ve amerikada 10 sene ücretsiz garanti verdiğini de hatırlatırım

    bizim vatandaşımıza 2 sene garanti verip +2 sene isteyenden yine de para alınmasıni doğru bulmuyorum

    bu şartlar altında vosvosun bu kadar çok satılmasını da dogusun reklam ve satış kabiliyetine bağlıyorum ve tebrik ediyorum

    edit : Hindistan : Biz asya iklim ve trafik şartlarında değil miyiz burada da dsg sorunları var sorusunu vosvosa yakında mutlaka soracaktır

    bir tek biz sormayız burda herkes memnun





    Hea 'Buyuksun Polo' ya da 'Prestiji Yeter' gibi reklamlara kanip da aliyor herkes degil mi ?

    Saygi gostermeyi ne zaman ogrenceksin ya? Senin showroomda inceleyip sovdugun arabayi ben 3 yildir kullaniyorum , gayet memnunum , masraf acmadigi surece de bu memnuniyet devam edecek , anlamak cok mu zor?

    Size 4-ileri otomatiklerle hayatta basarilar diliyorum o zaman , yilda 2.000 TL daha fazla yakit parasi verip de tas catlasa 350 tl iscilik verilen kavramaya takmaniz da icler acisi bir durum.

    Ayrica, ayda 5-10 tane satan arabalari onerip akilli oluyorsunuz , is her ay it gibi satan vosvos'a gelince "Turk halki Mal oyle mi?". Ama ayni sen , is fiat lineaya gelince de 'halkin iradesi' ni ortaya koyuyor.

    Bu nasil celiskidir bilader?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 15 Ekim 2013; 14:10:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@rKSm@N

    Cinde araclar geri toplatilirken turkiyeye avucunu yalatiyor vw. Bence protesto edilmeli

    protestomu kimi ferit beyimi konuşursam banlanırım anlayan anladı bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mry_82


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Lafim size olsaydi , adinizdan bahsederdim.

    Bu arada Peugeot ile sorun yasayan da cok insan var aramizda , enksnkr arkadasimiz 3 peugeot ile birden bogustu , butun araclari ve servislerini de beyan etti. Sizdeki mal herkes ile ayni olmak zorunda degil.

    Ben DSG ile 5 senedir , 120.000km yapip da hic sorun yasamayan biliyorum , (Passat 1.4 TSI - DSG 122hp). Ama bu bir referans teskil etmiyor , cunku sorun yasayan da cok fazla. Onemli olan tercihlere saygi duymak? Biz bunu anlatmaya calisiyoruz , Neyzen de bunu anlatmaya calisiyor.

    Bu arada 1998 Polo kullaniyorum ayni zamanda , 0 sorun. Ama birebir ayni araci kullanan arkadasim sanayiden cikmiyor.

    Neyse kimden bahsettiğiniz çokta önemli değil önemli olan ww ve haliyle doğuşun Türk insanına karşı tutumu.
    Mesajımda dikkat ederseniz peugeot sorunsuz demedim bilakis salıncak burcu sorunu ve amortisòr sorunundan bahsettim.ama peugeot ww gibi bu sorunu görmemezlikten gelmemişki 2012 ve sonrasında sorun giderildi.bahsettiğiniz arkadaş aracın yakıtından şikayetçi olan ama ne hikmetse yine psa grubunun ürettiği motoru kullanan farklı bir araç alan arkadaş değil mi. şaka bir yana ama o arkadaş forumda numunelik biri.dedikleri doğruysa gerçekten yazdıklarını hayretle okuyorum.çünki yazdıkları sorunlar tamamına yakını sadece onun yaşadığı sorunlar.ben genele bakarım.5008-3008 ve 508 forumlarını takip ediyorum ve genel olarak kullanıcılar araçlarından memnunlar.DSG'de ise durum böyle değil.üstelik sizin gibi insanlar olduğu sürece biz daha kötülerine müstehakız.neden sorunsuzu aramak varken sorunlu bir sisteme razı olalım.benim demek istediğim bu.

    Beyefendi , sanzumandaki olasi bir problem beni baglamaz , kaldi ki yolda bile kalmadim , servise girdim ve bana arac tahsis edildi. Benim en onemli kriterim sorunun tekrar etme sendromu ve actigi masraftir.

    3 yilda 31,000km yapan bir arabanin serviste 2 gun yatip kavramasinin ek garantiden degismesi benim icin sorun teskil etmez.

    Forumda , herkesin onerdigi ama gercek hayatta kimsenin almaya yanasmadigi Mazda2 , Suzuki Swift gibi modelleri alsaydim kabul ediyorum belki servise dahi ugramayacaktim ama 4-ileri sanzumanlarla cebellesmek istemedim.

    Yari-otomatiklerin de calisma karakterini sevmiyorum , CVT'li Jazz icin (muthis bir arac) ekstradan 7-8 milyar para vermek de komik geldi.

    Ha, bak simdi Ford Powershift'i koydu , Chevrolet Aveo'da 6-ileri otomatik var , Clio'da EDC var, Yaris ve Micra'da CVT var. DSG eskisi kadar alternatifsiz degil , bu sanzumanlar da son derece basarililar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eser1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@rKSm@N

    Cinde araclar geri toplatilirken turkiyeye avucunu yalatiyor vw. Bence protesto edilmeli

    protestomu kimi ferit beyimi konuşursam banlanırım anlayan anladı bence

    Vw yi. En iyi protesto araclarini almamak. Cin gerektiginde ambargoyu koyar tr koyamaz doye dusnuyorlarsa biraz da suc bizde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M@rKSm@N


    quote:

    Orijinalden alıntı: eser1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: M@rKSm@N

    Cinde araclar geri toplatilirken turkiyeye avucunu yalatiyor vw. Bence protesto edilmeli

    protestomu kimi ferit beyimi konuşursam banlanırım anlayan anladı bence

    Vw yi. En iyi protesto araclarini almamak. Cin gerektiginde ambargoyu koyar tr koyamaz doye dusnuyorlarsa biraz da suc bizde

    tabikii vw iyi hatta şahsen benim tek almayı düşündüğüm araç ama türkiye şartlarında araca 2+2 garanti verip esp hava yastıpı koymayıp opsiyonel yaparsan üstüne üstük aracı almaya kalkan vatandaşlara 2-4-6 ay arası bekleme verirsen ben bu araçtan soğurum arkadaş bunu avrupanın başka hangi ülkesinde yapabiliyor bilmiyorum ama bizlere resmen 3. dünya ülkesi muamelesi yaptıkları kesin

    araçları almama prtesto olayına gelirsek bizim daha yememiz gereken bir kaç ton fırın ekmek var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    Arıza arızadır. Bu arada en son bugün 2012 modelerden sonra ve özellikle 2013lerde DSG ARIZALARI giderildiği duyumunu tekrar aldım ve şaşırdım. Burada bu kadar şikayet olduğuna göre. Bir de bu kadar arıza şikayeti alan şanzıman için sıraya girmek. İlginç milletiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    Arıza arızadır. Bu arada en son bugün 2012 modelerden sonra ve özellikle 2013lerde DSG ARIZALARI giderildiği duyumunu tekrar aldım ve şaşırdım. Burada bu kadar şikayet olduğuna göre. Bir de bu kadar arıza şikayeti alan şanzıman için sıraya girmek. İlginç milletiz.

    teknik bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. arıza arızadır gibi yüzeysel yorumlar faydalı olmuyor kimseye. dsg'nin çalışma prensibini anlatabilecek bir arkadaş mutlaka aramızda vardır. kavrama nedir? mekatronik nedir? neden arızalanır? bu parçalar dedikleri gibi hakikaten çok yüksek meblağlı parçalar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    Arıza arızadır. Bu arada en son bugün 2012 modelerden sonra ve özellikle 2013lerde DSG ARIZALARI giderildiği duyumunu tekrar aldım ve şaşırdım. Burada bu kadar şikayet olduğuna göre. Bir de bu kadar arıza şikayeti alan şanzıman için sıraya girmek. İlginç milletiz.

    teknik bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. arıza arızadır gibi yüzeysel yorumlar faydalı olmuyor kimseye. dsg'nin çalışma prensibini anlatabilecek bir arkadaş mutlaka aramızda vardır. kavrama nedir? mekatronik nedir? neden arızalanır? bu parçalar dedikleri gibi hakikaten çok yüksek meblağlı parçalar mı?

    http://forum.donanimhaber.com/m_58291785/f_//tm.htm#58291785

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    Arıza arızadır. Bu arada en son bugün 2012 modelerden sonra ve özellikle 2013lerde DSG ARIZALARI giderildiği duyumunu tekrar aldım ve şaşırdım. Burada bu kadar şikayet olduğuna göre. Bir de bu kadar arıza şikayeti alan şanzıman için sıraya girmek. İlginç milletiz.

    teknik bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. arıza arızadır gibi yüzeysel yorumlar faydalı olmuyor kimseye. dsg'nin çalışma prensibini anlatabilecek bir arkadaş mutlaka aramızda vardır. kavrama nedir? mekatronik nedir? neden arızalanır? bu parçalar dedikleri gibi hakikaten çok yüksek meblağlı parçalar mı?

    Siz bos bos konusanlari es gecin , ben size kullanicisi olarak elimden geldigince cevap vereyim;

    DSG'nin calisma prensibini , verilen link cok guzel aciklamis uzerine benim birsey eklememe gerek yok , bunun yanisira mekatronigin ne oldugunu da malesef bilmiyorum ama kendi gozlemlerime dayanarak soyleyebilecegim sey sudur:

    DSG , cok fazla vites degistiriyor , ve bunu cok dusuk devirlerlerde yapmaya bayiliyor , yokus yukari bile 2. viteste arabayi kaldirmaya calistigi oluyor(du) , guncellemeyle beraber bu sorunum cozuldu sahsen.

    Dolayisi ile , parca da tahminmce cok dayanikli ve kaliteli bir malzemeden olmadigi icin cok cabuk asiniyor , aracta dusuk hizli kalkislarda titreme meydana getiriyor , ben baska bir semptom gormedim , ha birde 1'den 2'ye hizli kalkislarda sarsarak atabiliyor.

    Kavrama arizasinin yol actigi sonuclar , birebir kendime ait gozlemlerle bunlar. Ben yolda kalmadim , uyari isigi falanda cikmadi , tespiti kendim yaptim , servise gittim , ek garantim oldugu icin de herhangi bir ucret odemedim, garanti olmasaydi 350 tl tutarinda birsey oderdin muhtemelen dediler bunuda dipnot olarak geceyim.

    Su ana kadar da garantisi biten araclarda yalnizca iscilik bedelinin tamamini veya bir kismini aldiklarini okudum-duydum-gozlemledim. 15-20 milyar verdiler olayi sehir efsanesinden ibarettir , ben 10 yildir foruma uyeyim , daha fatura koyabilen bir cengaver cikmadi.

    Bunun disinda sanzumani degisen bizzat 2 arkadasim var , garantisi biten araclardi , onlardan da iscilik bedeli alindi , miktarini hatirlamiyorum.

    Ozetle, sanzuman kronik olarak kavrama ve yer yer mekatronik sorununa sahiptir , henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum , bu sorun kendisini surekli tekrar etmedigi surece, yolda kalmadigim muddetce ve asiri bir masraf acmadigi surece ben memnun kalirim.

    2 yil + 11 aylik ve 30,700km kullanim sonucu araba servise ekstradan 1 kere servise ugradi , ek garantim sayesinde para odemedim , periyodik bakim disinda hicbir masraf cikmadi. Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken , en az 5 yil daha kullanmayi dusundugumuz icin uzun vadede forumu bilgilendirmeye devam edecegim.


    durust olmak gerekirse , ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum , forum sahidimdir.




  • Ha yatmadan evvel bazi okudugunu anlama ozurluler icin onemli noktalari tekrar belirtmek istiyorum:

    henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum

    Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken

    ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum

    Hah , simdi isteyen fanboy-alamanci-sahenkci-nazi istedigin diyebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Radiologist

    Arkadaşlar sormak istediğim teknik bir konu var. Kavrama arızası, normal düz vites arabalarda ki baskı balatanın bitmesi gibi birşey ise bunu arıza olarak kabul etmemek gerekmiyor mu?

    Arıza arızadır. Bu arada en son bugün 2012 modelerden sonra ve özellikle 2013lerde DSG ARIZALARI giderildiği duyumunu tekrar aldım ve şaşırdım. Burada bu kadar şikayet olduğuna göre. Bir de bu kadar arıza şikayeti alan şanzıman için sıraya girmek. İlginç milletiz.

    teknik bilgisi olan arkadaşlar cevap verirse sevinirim. arıza arızadır gibi yüzeysel yorumlar faydalı olmuyor kimseye. dsg'nin çalışma prensibini anlatabilecek bir arkadaş mutlaka aramızda vardır. kavrama nedir? mekatronik nedir? neden arızalanır? bu parçalar dedikleri gibi hakikaten çok yüksek meblağlı parçalar mı?

    Siz bos bos konusanlari es gecin , ben size kullanicisi olarak elimden geldigince cevap vereyim;

    DSG'nin calisma prensibini , verilen link cok guzel aciklamis uzerine benim birsey eklememe gerek yok , bunun yanisira mekatronigin ne oldugunu da malesef bilmiyorum ama kendi gozlemlerime dayanarak soyleyebilecegim sey sudur:

    DSG , cok fazla vites degistiriyor , ve bunu cok dusuk devirlerlerde yapmaya bayiliyor , yokus yukari bile 2. viteste arabayi kaldirmaya calistigi oluyor(du) , guncellemeyle beraber bu sorunum cozuldu sahsen.

    Dolayisi ile , parca da tahminmce cok dayanikli ve kaliteli bir malzemeden olmadigi icin cok cabuk asiniyor , aracta dusuk hizli kalkislarda titreme meydana getiriyor , ben baska bir semptom gormedim , ha birde 1'den 2'ye hizli kalkislarda sarsarak atabiliyor.

    Kavrama arizasinin yol actigi sonuclar , birebir kendime ait gozlemlerle bunlar. Ben yolda kalmadim , uyari isigi falanda cikmadi , tespiti kendim yaptim , servise gittim , ek garantim oldugu icin de herhangi bir ucret odemedim, garanti olmasaydi 350 tl tutarinda birsey oderdin muhtemelen dediler bunuda dipnot olarak geceyim.

    Su ana kadar da garantisi biten araclarda yalnizca iscilik bedelinin tamamini veya bir kismini aldiklarini okudum-duydum-gozlemledim. 15-20 milyar verdiler olayi sehir efsanesinden ibarettir , ben 10 yildir foruma uyeyim , daha fatura koyabilen bir cengaver cikmadi.

    Bunun disinda sanzumani degisen bizzat 2 arkadasim var , garantisi biten araclardi , onlardan da iscilik bedeli alindi , miktarini hatirlamiyorum.

    Ozetle, sanzuman kronik olarak kavrama ve yer yer mekatronik sorununa sahiptir , henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum , bu sorun kendisini surekli tekrar etmedigi surece, yolda kalmadigim muddetce ve asiri bir masraf acmadigi surece ben memnun kalirim.

    2 yil + 11 aylik ve 30,700km kullanim sonucu araba servise ekstradan 1 kere servise ugradi , ek garantim sayesinde para odemedim , periyodik bakim disinda hicbir masraf cikmadi. Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken , en az 5 yil daha kullanmayi dusundugumuz icin uzun vadede forumu bilgilendirmeye devam edecegim.


    durust olmak gerekirse , ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum , forum sahidimdir.

    "Siz bos bos konusanlari es gecin" Janjan

    Boş boş konuşanlar kimler acaba? Siz de bu gruba dahil misiniz? Aynen iade ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ha yatmadan evvel bazi okudugunu anlama ozurluler icin onemli noktalari tekrar belirtmek istiyorum:

    henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum

    Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken

    ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum

    Hah , simdi isteyen fanboy-alamanci-sahenkci-nazi istedigin diyebilir.

    "Ha yatmadan evvel bazi okudugunu anlama ozurluler icin onemli noktalari tekrar belirtmek istiyorum:"

    Yatmadan evvel şu anlama özürlüler kimler açıklasaydınız bari. Bu sözleri size hiç yakıştıramadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ha yatmadan evvel bazi okudugunu anlama ozurluler icin onemli noktalari tekrar belirtmek istiyorum:

    henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum

    Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken

    ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum

    Hah , simdi isteyen fanboy-alamanci-sahenkci-nazi istedigin diyebilir.

    Bir VW kullanicisi olmanizdan dolayi goruslerinizi çok önemsiyorum..
    Son yazdiginiz oneri ve uyarilardan sonra dsg nin kesinlikle alinmayacak bir ozellik olduguna karar verdim..kimseyede tavsiye etmeyecegim..
    Bizleri aydinlattiginiz icin tesekkur ederim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Ha yatmadan evvel bazi okudugunu anlama ozurluler icin onemli noktalari tekrar belirtmek istiyorum:

    henuz tam cozuldugunu dusunmuyorum

    Sorunsuzlugu degerlendirmek icin cok erken

    ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum

    Hah , simdi isteyen fanboy-alamanci-sahenkci-nazi istedigin diyebilir.

    önermediğiniz bir şanzumanın kaç gündür avukatlığını yapmanız çelişki değil mi.neyse zaten yazdıklarınız genelde birbiriyle çelişiyor.
    quote:

    ben bu sanzumani 2. elde hala onermem. 0km alacak olanlara da ek garanti sartiyla 5-6 seneyi gecmeyeceklerse oneriyorum
    sözünden sonra konu benim için bitmiştir.




  • Ortada sorun varsa vardır. Kabül etmemek ayrı konudur. Ama kabül etmemek adına karşısındaki insanın şahsına yönelik mesajlar rahatsız edici.

    1. Okuduğunu anlamama özürlü.

    2. VW düşmanı

    3. Eski anti-vw'ci

    4. Boş konuşmaları geçin
    .....

    Bu tip mesajlar sadece çaresizce saldırıdan ibarettir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 17 Ekim 2013; 9:02:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP


    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    BEn mühendis gözüyle DSG 'nin mühendislik harikası olduğunu düşünüyorum. GEçenlerde yurtdışında bir firma ile ünlü bir otomotiv firmasına çift kavramalı şanzıman tasarlamak için iş görüşmesine gidecektim, vazgeçtim sonra iş değiştirmekten ama, kesinlikle benim örnek aldığım bir şanzıman. Daha iyisini yapabilir miyim? Şu anda zannetmiyorum, firmanın know-how'ı ne düzeyde bilmiyorum fakat şu anda daha iyisi yok... Gerçekten yok. Sorunlar için ise, ben ARalık 2011'de alırken de sorunlar artık yok falan diyorlardı;

    Evet, benim şanzımanda tıngırtı , şıngırtı yok fakat ileride sorun çıkar mı bilemem?

    Bilmedigim icin soruyorum hocam yanlis anlamayin. Mekanik hic bilmem zaten benim alanim degil yorumda yapamiyorum ztn.
    Neyse sunu sormak istiyorum Vw neden 6 ileri islak dsg den 7 ileri kuru olana gecti sizce? Bildigim kadari ile 6 ileri olanda pek sorun yok

    Bunun çeşitli sebepleri var;

    -Daha düşük yakıt tüketimi. Sürtünmeler güç kayıpları ve 7 vites olması.

    -Daha kompakt bir yapıya sahip (Marcus Merk yorumu gibi oldu ama) bu sayede vites değiştirmek için daha az güç kaybı.

    -Kuru kavrama soğutmaya ihtiyaç duymuyor.

    Daha az yağ ihtiyacı.Bendeki DSG şanzıman 1.7 litre yağ kapasitesine sahip, eskilerinde bu 7 litre civarındaymış.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.