Şimdi Ara

2014 araba güneş yanığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
11.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • herkese saygılar sevgiler.

    Arkadaşlar malumunuz bu yaz sert geçeceğe benziyor , araçlarımızı güneş yanığından nasıl koruyabiliriz? Konu defalarca konuşuldu fakat günümüz teknolojileri adına 2014 başlıklı konu açma gereği duydum.

    Benim bildiklerim şöyle ;

    * ARACI MÜMKÜN OLDUĞUNDA GÖLGEYE PARK EDİN
    * ÇADIR KULLANMAYIN KORUMAK YERİNE DAHA DA MAHVEDİYOR ARACIN BOYASINI
    * BOYA KORUMA YAPTIRMAYIN ARACIN VERNİĞİNİ İNCELDİĞİNDEN BOYANIN ÖMRÜ KISALIYOR.


    BENİM ARACIM 2001 CLİO HB VE LİLA RENGİNDE DAHA ÖNCE KAPALI GARAJDA MUHAFAZA EDİLMİŞ FAKAT 2-3 SENEDİR GÜNEŞ YEDİĞİNİ TAHMİN EDİYORUM. ARACIN KAPUT VE TAVANINDA DİKKATLİ BAKILDIĞINDA RENGİNİN SOLDUĞU BELLİ OLUYOR, YANİ BU YAZ YANACAK GİBİ DURUYOR.

    ARACIM BU KIVAMDA İKEN NASIL BİR ÖNLEM ALABİLİRİM? HERKESE İYİ FORUMLAR.







  • 98-2000 yıllarında üretilen araçlarda kronik sorun zaten güneş yanığı. O zamanlarda kullanılan boyama teknolojisi yüzünden tüm araçlarda güneş yanığı oldu. Yıl oldu 2014, boyama teknolojisi baya bir yol katetmiştir diye düşünüyorum. Yani araçlarımızda kolay kolay güneş yanığı oluşmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    98-2000 yıllarında üretilen araçlarda kronik sorun zaten güneş yanığı. O zamanlarda kullanılan boyama teknolojisi yüzünden tüm araçlarda güneş yanığı oldu. Yıl oldu 2014, boyama teknolojisi baya bir yol katetmiştir diye düşünüyorum. Yani araçlarımızda kolay kolay güneş yanığı oluşmaz.
    ARACIMA CİLA MI UYGULASAM GÜNEŞ YANIĞINDAN KORUNMAK İÇİN?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnone

    ARACIMA CİLA MI UYGULASAM GÜNEŞ YANIĞINDAN KORUNMAK İÇİN?

    Alıntıları Göster
    Yeni araçlarda boya kalitesinden ötürü çok sorun olmaz ama yinede dikkat etmek gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnone

    ARACIMA CİLA MI UYGULASAM GÜNEŞ YANIĞINDAN KORUNMAK İÇİN?

    Alıntıları Göster
    Cila boya koruma vs güneşten korunmak için çare değil. aracınızın boyutlarına göre kumaş çadır yaptırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Performance.

    Cila boya koruma vs güneşten korunmak için çare değil. aracınızın boyutlarına göre kumaş çadır yaptırın.

    Alıntıları Göster
    ~2030'lara gelelim o zaman göreceğiz bugünün boya teknolojisini

     2014 araba güneş yanığı




  • Boya değil de iç döşeme için sıkıntı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    Boya değil de iç döşeme için sıkıntı oluyor.
    Arabam beyaz.
    Kaput ve tavanı beyaz folyo kaplatayım bari.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravaman

    Arabam beyaz.
    Kaput ve tavanı beyaz folyo kaplatayım bari.

    Alıntıları Göster
    Boya koruma verniği inceltmez. Cilalamak veya pastalamak inceltir. Bu da çok düşük bir orandır. 10 sene dahi cila yapsanız düzenli vernik katmanına fazla zarar vermezsiniz. Pasta ayrı, o kuvvetli aşındırma yapar. Ama araca düzenli pasta yapmanın da manası yoktur. İkinci olarak boya koruma için cila veya pasta yapmanız şart değildir. Üçüncüsü sealant tipi boya koruyucular 285 dereceye kadar güneş koruması sağlarlar. Boya koruma kullanmazsanız aracınız siyahsa fümeye, lacivertse mat laciverte, kırmızıysa pembeye döner yıllar içinde.

    Bir arkadaş sormuş güneşten korumak için cila mı yaptırsam diye. Heralde oto cilasını mobilyaya spreyle atılan vernik gibi hayal ediyor aklında. Cilalamak aşındırma işlemidir. Yüzeyi aşındırırak pürüzsüz hale getirmektir. Amacı da koruma değil parlaklık vermedir. Güneş ışınları yüzeyden ne kadar temiz kırılır ve yansırlarsa o yüzey o kadar parlak bir görünüm sunar. Pasta ve cilanın amacı budur. Pasta kalın aşındırma, cila ince aşındırma. Korumayla hiç alakaları yok.

    Koruma için wax, sealant ve nano boya koruma ürünleri kullanılır. İsterse kapalı garajınız olsun aracınıza düzenli yılda en az iki kere wax, sealant veya nano koruma yaptırmanız görsel ve fiziksel anlamda korumanıza fayda sağlar.

    Rengi solan aracın 1. aşamada verniği solmuştur. Üzeri yıkatmalarda daireler şeklinde hare dolmuştur. Güzel bir pasta+cila uygulaması sonrası wax uygulamasıyla ilk alındığı günkü parlak haline döner ve bunu uzun süre korur. Eğer araç çok eski, boyası bakımsız, sık sık pasta yapılmış bir araç ise vernik katmanı bitmeye yaklaşmış belki bitmiş olup, boya katmanı matlaşmış olabilir. Bu aşamada da son çare pasta cila uygulaması doğrudan boyayı aşındırıp düzelterek işe yarayacaktır ama üzerinde vernik katmanı pek kalmadığından bu çok uzun süreli bir çözüm olmaz.

    Eğer vernik tamamen bitmiş, boya çok matlaşmış hatta yer yer güneş yanıkları varsa, çaresi yoktur, araçı komple güzelce boyatmak en güzel çözüm olur. Profesyonel olarak yaptırıldığında tertemiz boyalı araca binmek zevk verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 24 Mart 2014; 13:33:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ~2030'lara gelelim o zaman göreceğiz bugünün boya teknolojisini

     2014 araba güneş yanığı






  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boya koruma verniği inceltmez. Cilalamak veya pastalamak inceltir. Bu da çok düşük bir orandır. 10 sene dahi cila yapsanız düzenli vernik katmanına fazla zarar vermezsiniz. Pasta ayrı, o kuvvetli aşındırma yapar. Ama araca düzenli pasta yapmanın da manası yoktur. İkinci olarak boya koruma için cila veya pasta yapmanız şart değildir. Üçüncüsü sealant tipi boya koruyucular 285 dereceye kadar güneş koruması sağlarlar. Boya koruma kullanmazsanız aracınız siyahsa fümeye, lacivertse mat laciverte, kırmızıysa pembeye döner yıllar içinde.

    Bir arkadaş sormuş güneşten korumak için cila mı yaptırsam diye. Heralde oto cilasını mobilyaya spreyle atılan vernik gibi hayal ediyor aklında. Cilalamak aşındırma işlemidir. Yüzeyi aşındırırak pürüzsüz hale getirmektir. Amacı da koruma değil parlaklık vermedir. Güneş ışınları yüzeyden ne kadar temiz kırılır ve yansırlarsa o yüzey o kadar parlak bir görünüm sunar. Pasta ve cilanın amacı budur. Pasta kalın aşındırma, cila ince aşındırma. Korumayla hiç alakaları yok.

    Koruma için wax, sealant ve nano boya koruma ürünleri kullanılır. İsterse kapalı garajınız olsun aracınıza düzenli yılda en az iki kere wax, sealant veya nano koruma yaptırmanız görsel ve fiziksel anlamda korumanıza fayda sağlar.

    Rengi solan aracın 1. aşamada verniği solmuştur. Üzeri yıkatmalarda daireler şeklinde hare dolmuştur. Güzel bir pasta+cila uygulaması sonrası wax uygulamasıyla ilk alındığı günkü parlak haline döner ve bunu uzun süre korur. Eğer araç çok eski, boyası bakımsız, sık sık pasta yapılmış bir araç ise vernik katmanı bitmeye yaklaşmış belki bitmiş olup, boya katmanı matlaşmış olabilir. Bu aşamada da son çare pasta cila uygulaması doğrudan boyayı aşındırıp düzelterek işe yarayacaktır ama üzerinde vernik katmanı pek kalmadığından bu çok uzun süreli bir çözüm olmaz.

    Eğer vernik tamamen bitmiş, boya çok matlaşmış hatta yer yer güneş yanıkları varsa, çaresi yoktur, araçı komple güzelce boyatmak en güzel çözüm olur. Profesyonel olarak yaptırıldığında tertemiz boyalı araca binmek zevk verir.

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    kendim boya koruma yapabilir miyim? hangi ürünü yada ürünleri tavsiye edersiniz. zaman sıkıntı değil uğraşırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnone

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boya koruma verniği inceltmez. Cilalamak veya pastalamak inceltir. Bu da çok düşük bir orandır. 10 sene dahi cila yapsanız düzenli vernik katmanına fazla zarar vermezsiniz. Pasta ayrı, o kuvvetli aşındırma yapar. Ama araca düzenli pasta yapmanın da manası yoktur. İkinci olarak boya koruma için cila veya pasta yapmanız şart değildir. Üçüncüsü sealant tipi boya koruyucular 285 dereceye kadar güneş koruması sağlarlar. Boya koruma kullanmazsanız aracınız siyahsa fümeye, lacivertse mat laciverte, kırmızıysa pembeye döner yıllar içinde.

    Bir arkadaş sormuş güneşten korumak için cila mı yaptırsam diye. Heralde oto cilasını mobilyaya spreyle atılan vernik gibi hayal ediyor aklında. Cilalamak aşındırma işlemidir. Yüzeyi aşındırırak pürüzsüz hale getirmektir. Amacı da koruma değil parlaklık vermedir. Güneş ışınları yüzeyden ne kadar temiz kırılır ve yansırlarsa o yüzey o kadar parlak bir görünüm sunar. Pasta ve cilanın amacı budur. Pasta kalın aşındırma, cila ince aşındırma. Korumayla hiç alakaları yok.

    Koruma için wax, sealant ve nano boya koruma ürünleri kullanılır. İsterse kapalı garajınız olsun aracınıza düzenli yılda en az iki kere wax, sealant veya nano koruma yaptırmanız görsel ve fiziksel anlamda korumanıza fayda sağlar.

    Rengi solan aracın 1. aşamada verniği solmuştur. Üzeri yıkatmalarda daireler şeklinde hare dolmuştur. Güzel bir pasta+cila uygulaması sonrası wax uygulamasıyla ilk alındığı günkü parlak haline döner ve bunu uzun süre korur. Eğer araç çok eski, boyası bakımsız, sık sık pasta yapılmış bir araç ise vernik katmanı bitmeye yaklaşmış belki bitmiş olup, boya katmanı matlaşmış olabilir. Bu aşamada da son çare pasta cila uygulaması doğrudan boyayı aşındırıp düzelterek işe yarayacaktır ama üzerinde vernik katmanı pek kalmadığından bu çok uzun süreli bir çözüm olmaz.

    Eğer vernik tamamen bitmiş, boya çok matlaşmış hatta yer yer güneş yanıkları varsa, çaresi yoktur, araçı komple güzelce boyatmak en güzel çözüm olur. Profesyonel olarak yaptırıldığında tertemiz boyalı araca binmek zevk verir.

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

    kendim boya koruma yapabilir miyim? hangi ürünü yada ürünleri tavsiye edersiniz. zaman sıkıntı değil uğraşırım.

    Yaparsınız birşey yok 5-6 saat sürecek bir işlem full set yapacaksanız.

    Önce araç yıkanacak.
    kille temizlenecek.
    cilalı şampuanla yıkanıp durulanacak.
    tercihen 2 kat cila atılacak
    1-2 kat wax veya sealant atılacak.


    gerekli malzemeleri erdem boyadan alabilirsiniz. Detaylar için skoda türkiye forumuna bakın derim benim burada yazmam çok uzun sürer. Yaklaşık 250-300 lira tutar tam takım malzemeler. Ama bu seti 2 sene rahat kullanır 4-6 boya koruma yaparsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boya koruma verniği inceltmez. Cilalamak veya pastalamak inceltir. Bu da çok düşük bir orandır. 10 sene dahi cila yapsanız düzenli vernik katmanına fazla zarar vermezsiniz. Pasta ayrı, o kuvvetli aşındırma yapar. Ama araca düzenli pasta yapmanın da manası yoktur. İkinci olarak boya koruma için cila veya pasta yapmanız şart değildir. Üçüncüsü sealant tipi boya koruyucular 285 dereceye kadar güneş koruması sağlarlar. Boya koruma kullanmazsanız aracınız siyahsa fümeye, lacivertse mat laciverte, kırmızıysa pembeye döner yıllar içinde.

    Bir arkadaş sormuş güneşten korumak için cila mı yaptırsam diye. Heralde oto cilasını mobilyaya spreyle atılan vernik gibi hayal ediyor aklında. Cilalamak aşındırma işlemidir. Yüzeyi aşındırırak pürüzsüz hale getirmektir. Amacı da koruma değil parlaklık vermedir. Güneş ışınları yüzeyden ne kadar temiz kırılır ve yansırlarsa o yüzey o kadar parlak bir görünüm sunar. Pasta ve cilanın amacı budur. Pasta kalın aşındırma, cila ince aşındırma. Korumayla hiç alakaları yok.

    Koruma için wax, sealant ve nano boya koruma ürünleri kullanılır. İsterse kapalı garajınız olsun aracınıza düzenli yılda en az iki kere wax, sealant veya nano koruma yaptırmanız görsel ve fiziksel anlamda korumanıza fayda sağlar.

    Rengi solan aracın 1. aşamada verniği solmuştur. Üzeri yıkatmalarda daireler şeklinde hare dolmuştur. Güzel bir pasta+cila uygulaması sonrası wax uygulamasıyla ilk alındığı günkü parlak haline döner ve bunu uzun süre korur. Eğer araç çok eski, boyası bakımsız, sık sık pasta yapılmış bir araç ise vernik katmanı bitmeye yaklaşmış belki bitmiş olup, boya katmanı matlaşmış olabilir. Bu aşamada da son çare pasta cila uygulaması doğrudan boyayı aşındırıp düzelterek işe yarayacaktır ama üzerinde vernik katmanı pek kalmadığından bu çok uzun süreli bir çözüm olmaz.

    Eğer vernik tamamen bitmiş, boya çok matlaşmış hatta yer yer güneş yanıkları varsa, çaresi yoktur, araçı komple güzelce boyatmak en güzel çözüm olur. Profesyonel olarak yaptırıldığında tertemiz boyalı araca binmek zevk verir.

    Hocam selamlar, benimde arkadaş gibi metalik bordo (koyu kırmızı) 2014 Peugeot aracımda tavan ve kaputta çok dikkat edince tek tük halka şeklinde pembe renge dönüşmüş harelenme, solma var. Sanırım vernik zarar görmüş olabilir. Sebebini reçine ve kuş pisliklerine bağlıyorum.

    Siz pasta-cila + wax uygulaması ile bunlardan kurtulabilineceğini söylemişsiniz. Ben bu tür halka şeklindeki iz/solma tipi vernik durumlarına karşı boyama dışında yapılabilecek hiçbirşey olmadığını öğrendim, doğrusu nedir? Tavsiyeniz var mı, aracı satacağım zaman sorun olsun istemiyorum.




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kavram kargaşasını düzelmek lazım.Yardımistediginiz kişi birşeyler biliyor fakat onlarda birbirine girmiş yanlış kavramlar.

    1) Cila aşındırıcı denilmiş.Cila aşındırma felan yapmaz.Pasta kalın aşındırma cila ince aşındırma denmiş yanlış bilgi bunlar.Cila boyanın üzerinde koruyucu bir katman oluşturur.Bir nevi ayakkabıya sürülen cila gibi düşünülebilir.Pasta aşındırır. Bazı markaların aşındırıcı waxları var fakat onlardan birşey beklemeyin ordaki amaç yüzeyi daha iyi temizlemek,belki çok ince çiziklerde işe yarar.Cila amaç zaten çizik giderme degil.Dolayısıyla wax aşındırıcı sınıfına girmez pastaya göre aşındırdıgı devede kulak gibi düşünün hiçbirşey oda her wax yok zaten.

    2) Pastalarında kendi içinde çeşitleri var.Az aşındıranda var çok aşındıranda var.Bunlar araçtaki çizige göre duruma göre degişir.

    3)Bir diger nokta Cila=Wax aynı kavramlar zaten.Wax(cila) temelde doğal polimer olan carnauba içerir.Sealant ise sentetik polimerler içerir.Sealant bir cila çeşididir.

    4)Cila çizik gidermez bazı çeşitleri çiziklere dolgu yapar yada maskeler cilanın etkisi gittiginde çizikler ortaya çıkar.Sadece bazılarında aşındırıcılık özelligi var ondanda birşey beklemeyin.

    5)Pasta araçtaki vernik katmanını aşındırarak çizikleri giderir.Vernigin üzerindeki mat katman aşındırılarak yeniden parlaklık kazandırılır.

    6)Cila ise bu parlaklıgı arttırır.Boyayının üzerine yagmur çamur vs. direk etki etmesini önler.Aracın geç kirlenmesini ve çabuk temizlenmesini saglar.

    Sizin sorunuza gelince boyanın durumuna göre düzgün bir işçilik ile bahsettiginiz problemden kurtulabilirsiniz.El ile degilde makine ile düzgün bir işçilik ve malzeme ile sorununuz hallolur.Ne olursa olsun araç üzerinde kuş pisligi ve reçine gibi maddelerin uzun süre durmasına izin vermeyin.Aracın vernigini yakabilir.Su ile yumuşatarak temizleyin.Aksi halde geri dönülemez sorunlara yol açabilir.




  • Boya yaniginin olur. Vernik asinmissa vernik kazinir vernik atilir. Boyadaysa sorun boyanir. Kimyasallar korumalar falan bana gore hepsi hikaye. Yalan dolan seyler. Tabii boyaya takik bu kadar insan var bu ulkede ve bu urunler peynir ekmek gibi satiyor. Isteyen alsin kullansin kimseye de karismiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    Öncelikle kavram kargaşasını düzelmek lazım.Yardımistediginiz kişi birşeyler biliyor fakat onlarda birbirine girmiş yanlış kavramlar.

    1) Cila aşındırıcı denilmiş.Cila aşındırma felan yapmaz.Pasta kalın aşındırma cila ince aşındırma denmiş yanlış bilgi bunlar.Cila boyanın üzerinde koruyucu bir katman oluşturur.Bir nevi ayakkabıya sürülen cila gibi düşünülebilir.Pasta aşındırır. Bazı markaların aşındırıcı waxları var fakat onlardan birşey beklemeyin ordaki amaç yüzeyi daha iyi temizlemek,belki çok ince çiziklerde işe yarar.Cila amaç zaten çizik giderme degil.Dolayısıyla wax aşındırıcı sınıfına girmez pastaya göre aşındırdıgı devede kulak gibi düşünün hiçbirşey oda her wax yok zaten.

    2) Pastalarında kendi içinde çeşitleri var.Az aşındıranda var çok aşındıranda var.Bunlar araçtaki çizige göre duruma göre degişir.

    3)Bir diger nokta Cila=Wax aynı kavramlar zaten.Wax(cila) temelde doğal polimer olan carnauba içerir.Sealant ise sentetik polimerler içerir.Sealant bir cila çeşididir.

    4)Cila çizik gidermez bazı çeşitleri çiziklere dolgu yapar yada maskeler cilanın etkisi gittiginde çizikler ortaya çıkar.Sadece bazılarında aşındırıcılık özelligi var ondanda birşey beklemeyin.

    5)Pasta araçtaki vernik katmanını aşındırarak çizikleri giderir.Vernigin üzerindeki mat katman aşındırılarak yeniden parlaklık kazandırılır.

    6)Cila ise bu parlaklıgı arttırır.Boyayının üzerine yagmur çamur vs. direk etki etmesini önler.Aracın geç kirlenmesini ve çabuk temizlenmesini saglar.

    Sizin sorunuza gelince boyanın durumuna göre düzgün bir işçilik ile bahsettiginiz problemden kurtulabilirsiniz.El ile degilde makine ile düzgün bir işçilik ve malzeme ile sorununuz hallolur.Ne olursa olsun araç üzerinde kuş pisligi ve reçine gibi maddelerin uzun süre durmasına izin vermeyin.Aracın vernigini yakabilir.Su ile yumuşatarak temizleyin.Aksi halde geri dönülemez sorunlara yol açabilir.

    Kavram karmaşası yaşayan sizsiniz cila da pasta denilen ürünler de aşındırır. Dereceleri farklıdır. Otomobil ürünlerinde kullanılan cilalar iki türlüdür. 1. sadece aşındırma yapan cilalar. 2. aşındırma yapıp teflon, slikon vs film kaplama yapan ürünler. Kaplama kısa süreli etkilidir 1 haftayı geçmez etkisi. Dış ortam etkisiyle yıkamayla vs kaybolur. Cilalı şampuanlardaki mantık da aynıdır film kaplama yapmak. Yoksa ahşaba atılan cila gibi vernikle kaplayalım parlaklığı o versin, oto cilası da budur diye bir durum yok. Cilanın temel işlevi ince aşındırma yaparak yüzeyi iyice pürüzsüzleştirmektir. Pürüzsüz yüzey, pürüzlü yüzeye göre güneş ışınlarını daha keskin yansıtır bu da bize daha yüksek parlaklık olarak görünür. Bütün üreticiler hem pasta hem cila ürünlerinde aşındırıcılık derecelerini belirtirler. En ince nihai cila dedikleri ürünlere bile baktığınızda en düşük oranda aşındırıcılık ölçeğine sahip olduğunu görürsünüz. Esasında hepsi sıvı aşındırıcılardır. Zımpara mantığı, 180-600 arası pasta diyelim mesela ahşap için, 600-5000 arası da ciladır mantık yapısına göre.

    Kaplama yaparak parlaklık veren ürün verniktir. Aşındırma yaparak verniği parlatan ürün ciladır. Ahşap üstündeki verniğe de cila atarsınız, otomobildeki verniğe de. Hatta maden cilaları vardır gümüş, altın vs için, bunlar da farklı düzeylerde düşük aşındırıcılığa sahip cila ürünleridir.

    Cila ile wax aynı şey değildir. Wax dediğiniz ağaç mumu. Sealant dediğiniz temizleyerek film oluşturan ama aşındırma yapmayan sentetik bazlı koruyucu ürünler. Aslında sealantların bazıları mikron bazda aşındırma yapabilir ama bu dikkate alınacak düzeyde dğeil. Wax'da sealant da vernik katmanını korumak için atılır. Cila ile alakaları olmaz. Cila koruma amaçlı değil aşındırıp parlaklık verme amaçlıdır. Wax ve sealant ise koruma amaçlıdır.

    6. maddede cilanın işlevini kendiniz de anlatmışsınız zaten. Cila pastadan daha ince aşındırma yaparak pastanın bıraktığı izleri yok eder. Çoğu vernik tipinde ortalama 4k değerinden sonra aşındırıcı tanecik yapıları insanı gözüne gayet parlak görünecek derecede ince aşındırma yapar. Bunun üstü parlaklığı ve netliği arttırır. Bunların hepsi ışınların daha net kırılmasıyla alakalıdır.

    1. Kaplayarak koruma yapan ve düzgün yayıldığı için parlaklık veren kalıcı yüzey: aracın boya üstündeki verniği
    2. Aşındırma yapan: önce a.pasta sonra b. cila. Cilalar da b1. sadece aşındıran ve b.2 aşındırıp dolgu yapan ve geçiçi olarak ekstra parlaklık verenler olarak ikiye ayrılır.
    3. Geçici koruma yapan: a. doğal waxlar, b. sentetik sealant tipi temizlik ve dolgu ürünleri, c. mikron bazında gözenek doldurup kaydırıcılık sağlayarak koruma yapan nano ürünler.


    İşin özünde bir yüzeyi parlatmanın tek ve yegane yolu yüzeyi olabildiğince pürüzsüz yapıp güneş ışınlarını olabilecek en net şekilde kırmaktır. Ne kadar net kırılırlarsa insan gözüne o kadar parlak görünürler. Vernik, epoksi harici kaplama yöntemleri dışındaki zayıf kaplamalar kısa sürelidir. Aşındırmayla elde edilen yüzeyler, tekrar doğal koşullarla aşınıp pürüzlü hale gelene kadar daha uzun sürelidir.

    Bundan dolayı aracınızın verniği yıllarca parlaklık sağlarken, cilalı şampuanların ya da teflonlu/silikonlu vs aşındırma haricinden ekstradan film kaplaması yapan ürünlerin verdiği parlaklık çok daha kısa ömürlü olur. Bundan dolayı yıllarca boyasına özensiz davranılmış matlaşmış boyalı araca pasta ve cila attığınızda vernik katmanını tekrar düzeltmiş olduğunuz için araç yine parlar. Boya koruma da bu yeni temizlenmiş ve düzeltilmiş vernik yüzeyini olabildiğince fiziksel ve kimyasal koşullardan koruyarak o verilmiş olan parlaklığı muhafaza etme çabasıdır. Bundan dolayı düzenli boya koruma yapılan 10 yıldan yaşlı araçlar bile ışıl ışıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Boya koruma verniği inceltmez. Cilalamak veya pastalamak inceltir. Bu da çok düşük bir orandır. 10 sene dahi cila yapsanız düzenli vernik katmanına fazla zarar vermezsiniz. Pasta ayrı, o kuvvetli aşındırma yapar. Ama araca düzenli pasta yapmanın da manası yoktur. İkinci olarak boya koruma için cila veya pasta yapmanız şart değildir. Üçüncüsü sealant tipi boya koruyucular 285 dereceye kadar güneş koruması sağlarlar. Boya koruma kullanmazsanız aracınız siyahsa fümeye, lacivertse mat laciverte, kırmızıysa pembeye döner yıllar içinde.

    Bir arkadaş sormuş güneşten korumak için cila mı yaptırsam diye. Heralde oto cilasını mobilyaya spreyle atılan vernik gibi hayal ediyor aklında. Cilalamak aşındırma işlemidir. Yüzeyi aşındırırak pürüzsüz hale getirmektir. Amacı da koruma değil parlaklık vermedir. Güneş ışınları yüzeyden ne kadar temiz kırılır ve yansırlarsa o yüzey o kadar parlak bir görünüm sunar. Pasta ve cilanın amacı budur. Pasta kalın aşındırma, cila ince aşındırma. Korumayla hiç alakaları yok.

    Koruma için wax, sealant ve nano boya koruma ürünleri kullanılır. İsterse kapalı garajınız olsun aracınıza düzenli yılda en az iki kere wax, sealant veya nano koruma yaptırmanız görsel ve fiziksel anlamda korumanıza fayda sağlar.

    Rengi solan aracın 1. aşamada verniği solmuştur. Üzeri yıkatmalarda daireler şeklinde hare dolmuştur. Güzel bir pasta+cila uygulaması sonrası wax uygulamasıyla ilk alındığı günkü parlak haline döner ve bunu uzun süre korur. Eğer araç çok eski, boyası bakımsız, sık sık pasta yapılmış bir araç ise vernik katmanı bitmeye yaklaşmış belki bitmiş olup, boya katmanı matlaşmış olabilir. Bu aşamada da son çare pasta cila uygulaması doğrudan boyayı aşındırıp düzelterek işe yarayacaktır ama üzerinde vernik katmanı pek kalmadığından bu çok uzun süreli bir çözüm olmaz.

    Eğer vernik tamamen bitmiş, boya çok matlaşmış hatta yer yer güneş yanıkları varsa, çaresi yoktur, araçı komple güzelce boyatmak en güzel çözüm olur. Profesyonel olarak yaptırıldığında tertemiz boyalı araca binmek zevk verir.

    Hocam selamlar, benimde arkadaş gibi metalik bordo (koyu kırmızı) 2014 Peugeot aracımda tavan ve kaputta çok dikkat edince tek tük halka şeklinde pembe renge dönüşmüş harelenme, solma var. Sanırım vernik zarar görmüş olabilir. Sebebini reçine ve kuş pisliklerine bağlıyorum.

    Siz pasta-cila + wax uygulaması ile bunlardan kurtulabilineceğini söylemişsiniz. Ben bu tür halka şeklindeki iz/solma tipi vernik durumlarına karşı boyama dışında yapılabilecek hiçbirşey olmadığını öğrendim, doğrusu nedir? Tavsiyeniz var mı, aracı satacağım zaman sorun olsun istemiyorum.

    Net bir resmin çekerseniz boyanın durumu nedir belli olur ona göre bir şey söylenir. Bu şekilde görmeden yazdığınızdan hasarı tam olarak anlamam mümkün değil. Kuş yanığı ya da hafif vernik güneş yanıtları kalın pastalarla, yetmezse önce zımpara sonra pasta kombinasyonlarıyla yok edilir. Tabi o bölgedeki verniğiniz bir miktar incelikr kaçınılmaz çekilde. Ancak vernik tamamen yanmış ve yanık boyaya da geçmiş se o zaman gerçekten o bölgeye lokal ya da toptan boyama yapmaktan başka çözüm yoktur. Bu konuda en sıkıntılı araçlar kırmızı, lacivert, bordo, siyah renkli araçlar. Düzenli boya korunan araçta güneş yanığı, vernikte matlaşma olmaz. Güneş altındaki park etmiş sabit araçların kaportaları 60-70 derece sıcaklıkları bulabilirken, neredeyse 300 dereceye kadar koruma yapan sealant ürünler mevcut. Misak fk1000p.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ~2030'lara gelelim o zaman göreceğiz bugünün boya teknolojisini

     2014 araba güneş yanığı






  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukilavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    ~2030'lara gelelim o zaman göreceğiz bugünün boya teknolojisini

     2014 araba güneş yanığı




    Alıntıları Göster
    @Lord Sparhawk Ya siz yanlış biliyorsunuz yada ben.Benim bildigim cila aşındırma yapmaz.Bazı markalarda birkaç ürün oluyor fakat onlarda çizik gidermede işe yaramaz.Amaç yüzeyi daha iyi temizlemek.Dediginiz aşındırıcı cilalarda zaten hare giderici özelliktedir.Genelde cilalar aşındırıcı içermez diye biliyorum.Ne ise iyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alembizim -- 20 Aralık 2015; 20:08:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alembizim

    @Lord Sparhawk Ya siz yanlış biliyorsunuz yada ben.Benim bildigim cila aşındırma yapmaz.Bazı markalarda birkaç ürün oluyor fakat onlarda çizik gidermede işe yaramaz.Amaç yüzeyi daha iyi temizlemek.Dediginiz aşındırıcı cilalarda zaten hare giderici özelliktedir.Genelde cilalar aşındırıcı içermez diye biliyorum.Ne ise iyi günler.

    Cila aşındırma yapmıyorsa, sizin mantığınıza göre içerdikleri kaplayıcı maddelerle parlaklık veriyorsa, hiç kaplama malzemesi içermeyen klasik düz cilalar parlaklığı nasıl, neyle veriyor sizce? Piyasada az sayıda teflon, silikon ya da sentetik reçine kaplayan cila ürünü var. Kalanı klasik düz cilalar.

    Piyasadaki istediğiniz cilayı alın hiçbiri hareleri almaz, hareyi pasta ile temizlersiniz. Cilanın aşındırıcılığı hareleri temizleyecek derecede değildir. Amacı da temizlik değil parlaklık vermedir çünkü çok ince aşındırır. Yüzey temizliğini amaçlayan daha kalın aşındıran pasta dediğimiz ürünlerdir. Autoglym srp gibi sentetik reçine dolgu yapan cilalar var harelere dolup yapay bir temizlik görünümü veriyor ama o yaptığı dolgu da en fazla 1 ayda gidiyor zaten. Bir ara gidin inceleyin hemen her cilada aşındırıcılık dereceleri yazar meguiars, menzerna vs. Ben bu işlerin içindeyim, cila, pasta, zımpara vs oldukça eminim haklılığımdan. Size bahsettiğim "parlaklık, ışınların kırılmasının sonucudur" olayını araştırırsanız anlarsınız. Yüzeyi temizlemek diyorsunuz. Temizlik de zaten ya mekanik ya kimyasal yolla yapılır. Cilanın yaptığı da mekanik aşındırma işlemidir. Pastaların cilalardan daha katı olmasının sebebi de aşındırıcısının yoğunluğundandır. İkisi de aynı mantıktadır, sadece dereceleri farklı, olayları mekanik aşındırmayla parlaklık vermek.

    Ben sizin aracınızı zımpara ile de parlatırım. Zaten temelinde pasta ve cila dediğimiz şeyler sıvı zımparalardır. Zımparayla aracının boyasındaki mat bölgeyi parlatamayacağımı iddia eden varsa 1000 lirasına iddiaya girelim gelsin göstereyim ama parasını alırım acımam. Hayatında eline 1500kum üzeri zımpara geçmemiş adamın, zımpara deyince aklına sadece ahşap zımparalamakta kullanılan kalın zımparaların gelmesi normal. Dediğim gibi 4k değerinden sonra çoğu vernik tipinde parlaklık almaya başlarsınız. Micro mesh denilen mikron bazlı derecelendirilen zımparaları araştırın. Bunlarla biz keman cilalarını parlatıyoruz. Sürdüğünüz herhangi bir materyali de parlatırlar. Tırnak, vernik, metal, plastik ve hatta ağaç. 12000 kum değerine kadar giderler. 4000 ile parlama başlar 8000 ve üstü çok parlaklık verir. Zaten çoğu oto cilası ürünü de 6-10k kum değerindedir. Oto cilaların çok ince film zımpara olmak yerine sıvı formda olma nedenleri de büyük alanda, yoğun baskıyla makine ya da elle kullanılacakları için, ısınmayı ve olası çizilmeyi önlemek/azaltmak için sıvı süspansiyonu içinde gelmektir. Bu sayede içlerini sizin dediğiniz ekstra temizleyici ya da katman yapıcı maddeler de eklenebilir. Ki sıvı formda olmalarına rağmen bile makine ile kullanırken vernik katmanını fazla ısıtıp yakmamaya dikkat etmek gerekir.

    Kullandığımız diş macunları da bir nevi ciladır. İnce aşındırıcılar içerirler. Bunlarla pleksiglass, eski sararmış plastikleri ve hatta aracınızın farlarını temizleyip parlatabilirsiniz. Pas sökebilirsiniz. Diş minesini çok ince şekilde aşırdırmak amaçlı hazırlanan bu ürünlerin ince oto cilalarından karakter olarak çok farkı yoktur çalışma prensibi olarak. Mekanik aşındırma.

    Takılarda kullanılan değerli taşlar da cilalanır mesela. Elmas veya kübik bor nitrat pasta veya sprey cilalarla. Bunların otolarımızda kullandığımız cilalardan tek farkları çok sert malzemeleri de aşındırabilecek sert tanecikler içermeleri ve çok yüksek kumlu olmalarıdır. Misal oto cilamız 8bin kum iken, elmasta kullanılan ürün 256bin kum olabilir ki ben bunu çelik ustura ağızlarını honlamada da kullanıyorum. İşin özeti evet aşındırmadır efenim.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.