< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
2024-/…. Passat Variant B9 Kullananlar (10. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Ben niyeyse ağustos diye hatırlıyorum..o tarihler benim aracı incelediğim tarihlerdi.. kafamda yanlış kalmış demek ki...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
bence baban biraz haklı 25 yaş için artılarını çok yaşayamayacağın bir araç. ayrıca, istanbula gidine kadar araçla ilgili bir şikayetim yoktu, istanbulda uzun araç gerçekten çileymiş. daha spor bir araç alsan daha mantıklı olabilir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim bulunduğum bölgede de ağırlıklı b8 ve b8.5 sw görüyorum tekleme b9 var fazla talep olsa bu fiyatlara alamayabiliridim bende
-
Passat B8.5 Elegance kullanıcısı ve B9'u inceleyen biri olarak ben de birşeyler paylaşayım, çayınızı ve çerezinizi almanız tavsiyedir 🙂.
Vag içinde birçok modeli deneyimlemiş ve bir kısmına ailemizde sahip olduğumuz araçlar şöyle idi;
Leon Mk3 1.6d Sw Advance,
Ateca 1.4 Fr,
Kodiaq 1.5 Ptestige gibi idi.
Makyajlı Civic Fk7 Sport +'a iki sene bindikten sonra daha önce hep beğendiğim, incelediğim ancak maddi olarak uzak olmasının da etkisiyle Variant'a mesafeli idim. Şartlar zamanla iyileşince bir hevesle Fk7'yi sabah satıp akşamına daha önce gördüğüm B8.5 Variant'ı satın aldım.
Neden bir Variant istiyordum, öncelikle yaşım 32, ferah ve yere yakın araçlar ilgimi çeker hep. Fk7 de böyle idi ama daha fazla bagaj, komple cam tavan, d segmentinin ilave konfor, yalıtım, kalite ve uzun yol keyfi ile pek çok insanın suv diye yerden yüksek, bana göre gereksiz araçlara gereksiz bütçelerin ayrıldığı yerde ilaç gibi gelmesi idi.
Hem ailemizde hem de yurtiçi/yurtdışında deneyimlemiş olduğum, içlerinde premium Fsuvlar dahi olan geniş bir skalam var ancak benim için yerde yakın aracın verdiği keyfi vermeyip aksine uzun yolda daha yorucu ve yük olma durumlarını sevmiyorum...
B8.5 Elegance cam tavanlı ile 10 ayı ve 14 bin km'yi devirdik. Bu süre zarfında birçok deneyimim oldu, kısaca bana göre artı eksilerini paylaşayım.
+ İç mekan ferahlığı, komple cam tavan ve bagajı. 4 yetişkin için oldukça iyi ve konforlu bir yaşam alanı.
+ Özelikle otobanda hızınız kaç olursa olsun ki 200+'da bile verdiği sürüş keyfi, stabilite, yalıtım seviyesi, süzülme hissi böyle bir araç için oldukça başarılı.
+ Yakıt tüketimi, 1.5 tsi + dsg ile uzun yolda 4 yetişkin + bagaj ile 110 sabitte 5.5lt ile geziyorum. 70 lt depoyu da hesaba katınca epey menzil demek ki 4 saatte bir mola vermeyi seven, tavsiye eden biri olarak bu çok da önemli değil benim için. Ş.içi uzun dönem verim ise 32km/s'de 7.6 lt/100km. İstanbul Avrupa yakası için. Örnek verirsem 1.5t cvt Fk7 Civic ile 7.2 lt idi bu.
+ 235 45 R18 ile yol tutuş, süspansiyon konfor dengesi güzel. Sw olmasına bakmayın sedandan pek farkı yok hatta arkası sedandan daha iyi oturuyor yola. Sadece kullanırken daha çok konforunu arzu edip dinamik bir sürüşe kendi adıma ihtiyaç duymuyorum pek.
+ Malzeme kalitesi, detaylar, derli toplu ve sıkı olması güzel.
+- Yalıtımda bir Mondeo değil. Düşük hızlarda yol sesi daha az olmalıydı bence. Golf bir alt segment olmasına rağmen bir tık daha iyi. Ancak üst hızlarda ise tam tersi gayet yeterli D sw bir araç için. Tavsiye etmemekle beraber 200 ile giderken dahi hiç rahatsız olmuyor ve arkadaki yolcularla normal seste sohbet edebiliyorsunuz.
+- Uzunluk, esasında bilmeyene fazla gelebilir ama sedandan mm olarak daha kısa, Superb'den 10cm daha kısa. D segmenti için gayet normal ölçülerde, daha önce 5m'lik E sedanlardan kiralamış biri olarak beni yormuyor hiç. Elbette ş.içinde dar yerlerde sorun olabilir ama zaten senaryonuz öyle ise max C hb almalısınız.
- Standart ses sistemi yeterli, ama araç iç hacmine bakınca daha iyisi olabilirdi, subwoofer olmalıydı bana göre
- Dq200 kuru kavrama + 1600kg ile klasik 1-2. vitesler sık dur kalk, rampa gibi yerlerde kendini yoruyor, kavramadan yiyor. Manuele alıyorum ama buna gerek olmamalıydı.
- Orta rampada iyi lastiklere rağmen kolayca sarıyor, azıcık da ıslaksa geçmiş olsun, buna sebep hem ağırlık hem de motor şanzıman ikilisi.
- Bir kaç yerden gelen trim sesi. Kimisini kendiniz halledebilirsiniz, basittir. Kimisi ise kapı içinden geldiği için sökülmeli, o da zor değil ama tecrübesi ve ekipmanı olmayana tavsiye etmem.
Evet buraya kadar sabırla okuyanlar için öncelikle bir tebrik :), ardından B9 konusuna uzun yazma nedenim birçok kişinin etrafta daha sık gördüğü ve hemen her detayda B8.5'tan daha başarılı bir aracın geldiği nesli özetlemekti...
B9, temelde Superb olup Vw makyajında desek yanlış olmaz. Aynı bantta üretilme nedenlerinden başlıcası bu.
Ölçülerinin de bu kadar büyümesi bundan kaynaklı biraz da. İç mekanda birçok yerde aynılar. Marka farklılığından dolayı Vag her ikisine de detay ekleyip veya çıkarıp türetme işini her zamanki gibi iyi yapıyor.
Motor 1.5 e tsi ile hafif hibrit olup ki bu gerçekten çok çok hafif 🙂, temelde a/c açık olmadığında motoru kapatma, stop startta marş basma gibi durumlardan ibaret Max 0.5 lt gibi bir tasarruf görülebiliyor yerine göre.
Asıl farklılıklar ise donanım kısmında, Vw'in nu konuda cimriliği malum, B9'da bu daha az ve zorunlu güvenlik donaımları büyük artı.
Malzeme kalitesi ve kullanışlılık zaten iyidi, bunda da bir tık daha iyi olmuş. Far kumandası altı göz kaldırılmış o kötü.
Yalıtım fena değildi, yine öyle. Yol sesi kısmında premiumlardan bariz geride ki bu konuda G20 en iyi seçimlerden olabilir. Gerçekten optimum bir araç, neyse...
Ses sistdmi yine idarelik, opsiyonlusu saha iyidir ama fiyatlar malum.
Süspansiyon R.line'da 19 ile bile çok sert değil, zaten beklenmezdi de bu.
Bagaj ve iç.mekan hacmi hafa fazla, daha kullanşlı.
Orta multimedya paneli daha yorucu ama büyük ve grafikleri güzel. Herşeyin oradan olmasını sevmiyorum ancak olacaksa da bu tasarım ve menüler güzel, alışılır.
İç mekan ambiyans aydınlatması daha gelişmiş, güzel.
Özetle, B8.5'tan hemen her konuda üzerine konmuş bir araç. Premiumlarla kıyaslanırsa artısı daha ferah ve görece uygun olmasıdır. Onun haricinde ne 3sw ne de C Estate ile malzeme konfor, yalıtım, yazılım anlamında rakip değil. Özellikle 320d xdrive harika bir araç...
Tüm bunlardan sonra aracı kendiniz, aileniz için aldığınıza dikkatinizi verip, başkalarının yorumlarını değerlendirip, zevklerini ya da kesin ön yargılarını süzgeçten geçirmenizi tavsiye ederim. Bu işin yaşı da yok, ben tercihimden memnun biri olarak yine sw araç almayı isterim. Siz de keyfinize bakın...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Nereye kime yaptıracağım bunu bende istiyorum:) bu arada yakın zamanda güncelleme yaptırdım serviste, navigasyon ve tabela tanıma çalışmıyor yine:(
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yazıları özellikle ironi soslu nitelikli üslup ve tarz içeren yazıları severim, bu nedenle yazınız için teşekkürler.
Bende 30'lu yaşlarımda sw'lere özellikle o dönem ki variant'a takmıştım. Eş dost çoluk çocuk yok zorun ne diye yorum yapsada bugüne kadar aldığım her arabada burnumun dikine gidip kimsenin etkisinde kalmadım. Neyse 20 yıl sonra variant nasip olmuş oldu.
Bu benim 2.sw aracım daha önce 2015 A4 allroad kullanmıştım. Karavan sevdasına satıp wildtrack alınca allroad burnumda tütmüştü.
Bu arabayı almadan tekrar a4 allroad'un son nesline baktım ama öncelikle torsen artık kullanılmadığı ve içinin de dar hissetirmesi nedeniyle eledim. Süreç içinde ferahlık ve genişlik benim için baş değişken olmuştu artık.
3.20 içinde son nesline alıcı gözle baktım ama tüm +/- ler bir yana çok dar ve basık geldi. 2011 model full donanımlı f30'u 1,5 yıl kadar kullanmıştım, çocuklar olunca onu da dar ve bagajı kullanışsız olduğu için severek kullansam da satmıştım.
Mercedes'i sevemedim, bu saatten sonra da sevmem galiba. Dış ve iç çizgilerini sevmiyorum. O yüzden hiç bakmadım.
Bu arada yalıtım konusunda ilave yapmak isterim. Çevresel seslerin sönümlenmesinde çok başarılı ama yol sesi benim için de fazla. Fakat eski kaliteli asfalt yollardan geçerken (bazen denk geliyor böyle yollar) yol sesi rahatsız etmiyor.
Asıl söylemek istediğim rüzgar sesi ve hızlandıkça artan uğultunun başarılı şekilde düşük tutulması. Bu konuda hakikaten iyi mesai harcanmış ve karşılığı alınmış. Zaten arabaya karakterini veren tasarımın ana tetikleyicisi rüzgar direncini düşük tutma çabası olmuş. Yabancı yorumcular buna özellikle dikkat çekiyorlar.
-
Navigasyon aktif değil üstat swap ile açılıyor biraz maliyetli. Bulunduğunuz ile göre arkadaş önerebilirim. Tabela okumaya da çalışıyoruz aktif ama ülkede çalışmıyor onu çözünce paylaşırım yine burada
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben b8 varianttan geçen ve 5 yıl kullanmış biri olarak b9 da ses olayı çok iyi olmuş. Sürekli istanbula gidip gelirim Ankara’dan. B8 de yol ve rüzgar sesi rahatsız edecek düzeyde olurdu. Aracı İstanbul’dan aldık gelirken özellikle kontrol ettim rahatsız etmedi hiç.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba 6 aydır elegance paketli b9 kullanıyorum. Beni en çok rahatsız eden konu alt şasidej gelen tıkırtı sesleri. Servis bunun DSG sesi ve normal bir durum olduğunu söyledi. 1 ve 2 geçişleri dışında da parke taşlı yolda alt takım tıkırtısı oldukça bariz geliyor. Benzer durumu tecrübe edenler oldu mu ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Direksiyonu çevirirken , alttan gelen sesten mi söz ediyorsunuz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba. Hayır düz giderken de alt takım, sol taraftan tıngırtı sesi geliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Söz ettğnz sesi duymdm. Gerçeği hangi seste gelse , servs normaldr dyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nba05 -- 18 Ocak 2025; 6:31:54 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba. 1’den 2’ye gecerken, dusuk hiz ve devirde gelen, metal plastige vurur gibi, lok lok seklinde bir ses ise dsg catallarindan geliyor. Eski A3’deki stronicte de vardi. Bunda da var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğru tarif etmişsiniz, çözüm şansı var mı sizce ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kuru kavrama dsgde bu ses oluyor maalesef. Zamanında benin b7 passatta da vardı, özellikle düşük hızda arnavut kaldırımı tipi yolda giderken çok duyardım...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet kuru kavramalarda bu ses var. Kuru kavramalarda hazirda bekleyen piston catali boslukta oldugundan hareket edip ses yapiyor. Maalesef cozumu yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
6 ileri yağlı kavrama DSG'yi neden sadece 2.0 motorlara koyuyorlar anlamıyorum.
Yeni Passat'ın 2.0 TSI ve 2.0TDI 4motion modeli tam bir canavar.
1.5 TSI alan arkadaşların şevkini kırmak istemem ama saatli bombanın üstünde oturuyorsunuz haberiniz olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.0 TDI 5 milyon olduğu için 1.5'ten bir tane de yedek alınabilir aynı paraya.
-
2019 da 2.el b8 alırken DQ200 yine, dediler ki saatli bomba 5 yıl 130.000 km kullandım hiç sorun yaşamadım dsg ile ilgili. sattım sıfır passat aldım henüz 3000 km de ama aynı kullanım tarzı ile bunda da sorun yaşayacağımızı düşünmüyorum. sorum size şu, bomba hiç elinizde patladı da mı bu yorumu yapıyorsunuz yoksa sağdan soldan duyduklarınız ile mi ?
saygılar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X