Şimdi Ara

3'e atmakta sıkıntı yaşıyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
6.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar

    Araba kullanmayı yeni yeni öğreniyorum. Hiçbir şeyde sorunum yok hızlı da öğreniyorum fakat arabada(clio hb) 3. vites yerine 5. vitese atıyorum. Şimdiye kadar farklı arabalarda böyle bir sorunum olmamıştı ama bunun vites geçişleri bir tuhaf geldi nedense, birbirine çok yakın. 2 den sonra 1 e yakın gelecek şekilde 3 e atmama rağmen 5 e geçiyor. Yıllardır araba kullanan arkadaşım da baktı evet bir tuhaflık var sanki dedi. Belki de sorun başkadır tam yaşadığımı anlatayım.

    2. vites ile giderken devir 3 ü biraz geçtiğinde debriyaj kökleyip vitesi 2 deki konumundan orta ileri konuma atıyorum. araç gidiyor. (hatta bu sırada önce boşa geçtikten sonra 3 e öyle çok da kolay geçmiyor)....devir neredeyse 0 larda. debriyajı yavaşça salıyorum devir birden 4-5 motor bağırıyor araba fren yapıyor falan tabi hemen 2 ye atıyorum.

    Sizce nerede hata yapıyor olabilirim. 5 için benim bildiğim sağ ileri yapmak lazım. ben hiçbir şekilde sağ yapmıyorum ki.. şimdi acaba 1 e bi geçiyor diye düşünmedim de değil ama bu da zor olsa gerek.

    Düzeltme: Bu sorunu artık çözdüm arkadaşlar, konu bitti yani :) Cevap yazan herkese çok çok teşekkür ederim. Bu forumu gerçekten seviyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toksikoman -- 18 Kasım 2013; 18:46:17 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    3'e Atmakta Sıkıntı Yaşıyorsanız

    Vites 2'den 3'e geçerken sorun yaşıyorsanız, bunun birkaç nedeni olabilir. İşte sorunu gidermenize yardımcı olacak bazı adımlar:

    • Debriyaj tam olarak basılı değil: Vitesi değiştirirken debriyajı tam olarak basmanız gerekir. Yeterince basmazsanız, vitesler zor geçecektir.
    • Araba 3. vitese zor geçiyorsa: Motorun devrini çok düşük veya çok yüksek tutabilirsiniz. Debriyaja basmadan önce motor devrini 2.000-3.000 RPM'ye getirin.
    • Vites kolu düzgün çalışmıyor olabilir: Vites kolu bağlantısında sorun olabilir. Bir mekanik tarafından kontrol ettirin.
    • Vites dişlileri aşınmış olabilir: Uzun süreli kullanım, vites dişlilerinin aşınmasına neden olabilir, bu da vites geçişlerini zorlaştırabilir.
    • Şanzıman yağı seviyesi düşük olabilir: Düşük şanzıman yağı seviyeleri, vites geçişlerini zorlaştırabilir. Şanzıman yağınızı düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse doldurun.

    3. Vitese Nasıl Geçilir?

    1. Debriyaja tam olarak basın.
    2. Vites kolunu boş konuma getirin.
    3. Motor devrini 2.000-3.000 RPM'ye getirin.
    4. Vites kolunu 3. vitese getirin.
    5. Debriyajı yavaşça bırakın.

    3. Vitese Geçerken Hala Sorun Yaşıyorsanız:

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala 3'e geçmekte sorun yaşıyorsanız, bir mekanikten profesyonel yardım almanız gerekebilir. Sorun, yukarıda listelenmeyen daha ciddi bir sorundan kaynaklanıyor olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Deniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim dayi ogluda benzer bir olay yasiyor da tamamen aceleden olan bir sey. O degil de hersey aracin clio olmasi bile ayni. neyse ben kullaninca cok rahat alıyorum 3 e ancak o acele edip vitesi 5 e alıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosa atip duz ileri itin hic bir sey yapamiyorsaniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cliolarin vites geçişleri tuhaf gerçekten.

    Size tavsiyem vitesi boşa aldıktan sonra direk ön konsola doğru ittirin.
    3. Vites; vites boşta iken yani tam ortadanin ilerisidir. Anlatabildim mk bilmiyorum ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.1996

    Cliolarin vites geçişleri tuhaf gerçekten.

    Size tavsiyem vitesi boşa aldıktan sonra direk ön konsola doğru ittirin.
    3. Vites; vites boşta iken yani tam ortadanin ilerisidir. Anlatabildim mk bilmiyorum ama
    vitesin boş pozisyonunu aklına iyice kazı. ya da bin arabaya, çalıştır, olduğun yerde birkaç dakika vitesle oyna. elin alışır zamanla. bir sonraki açacağın konu da muhtemelen debriyaj ve kavrama noktası ile ilgili olacaktır. onda da titreşim asıl mesela. o zaman gelince açıklarız iyice.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toksikoman

    Merhabalar

    Araba kullanmayı yeni yeni öğreniyorum. Hiçbir şeyde sorunum yok hızlı da öğreniyorum fakat arabada(clio hb) 3. vites yerine 5. vitese atıyorum. Şimdiye kadar farklı arabalarda böyle bir sorunum olmamıştı ama bunun vites geçişleri bir tuhaf geldi nedense, birbirine çok yakın. 2 den sonra 1 e yakın gelecek şekilde 3 e atmama rağmen 5 e geçiyor. Yıllardır araba kullanan arkadaşım da baktı evet bir tuhaflık var sanki dedi. Belki de sorun başkadır tam yaşadığımı anlatayım.

    2. vites ile giderken devir 3 ü biraz geçtiğinde debriyaj kökleyip vitesi 2 deki konumundan orta ileri konuma atıyorum. araç gidiyor. (hatta bu sırada önce boşa geçtikten sonra 3 e öyle çok da kolay geçmiyor)....devir neredeyse 0 larda. debriyajı yavaşça salıyorum devir birden 4-5 motor bağırıyor araba fren yapıyor falan tabi hemen 2 ye atıyorum.

    Sizce nerede hata yapıyor olabilirim. 5 için benim bildiğim sağ ileri yapmak lazım. ben hiçbir şekilde sağ yapmıyorum ki.. şimdi acaba 1 e bi geçiyor diye düşünmedim de değil ama bu da zor olsa gerek.

    sen 5'e atmamışsın ki 1'e atmışsın.

    normal hızında vites küçültürsen bir anda fren yapar (motor freni) devir de dediğin gibi fırlar.

    2. vitesden sonra sağ sol yapma direk karşıya itmeyi dene bir de




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Abicim önce viteslerin yerini bir öğren yahu altı üstü 5 tane var onlar da sırayla gidiyor ne kadar zor olabilir ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Team McLaren

    Abicim önce viteslerin yerini bir öğren yahu altı üstü 5 tane var onlar da sırayla gidiyor ne kadar zor olabilir ki
    araba çalışır vaziyette hareket etmeden önce ayağın debriyajdayken sürekli vites denemeleri yapmalısın
    1-2-3-4-5
    2-4
    4-2
    5-3
    3-1

    sürekli git-gel.

    clio geçişleri zor olabilir ama atamayacak kadar da zor değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    araba çalışır vaziyette hareket etmeden önce ayağın debriyajdayken sürekli vites denemeleri yapmalısın
    1-2-3-4-5
    2-4
    4-2
    5-3
    3-1

    sürekli git-gel.

    clio geçişleri zor olabilir ama atamayacak kadar da zor değil.

    Alıntıları Göster
    Boşa atıp ileri atın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Boşa atıp ileri atın

    Alıntıları Göster
    çaat diye 4 e atın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    araba çalışır vaziyette hareket etmeden önce ayağın debriyajdayken sürekli vites denemeleri yapmalısın
    1-2-3-4-5
    2-4
    4-2
    5-3
    3-1

    sürekli git-gel.

    clio geçişleri zor olabilir ama atamayacak kadar da zor değil.

    Alıntıları Göster
    Manuel vites araçlarda vites kolu vites geçişlerini ileri ve geri hareketi ile yapar. Hangi vitese alacağınızı sağa ve sola çekerek planlarsınız.

    Vites boşta duruyorken 3 ve 4. vitesin ortasında durur. Yani boşta iken ileri iterseniz 3 geri çekerseniz 4. vitese geçer. 1 ve 2. vites için vites kolunu boşta durduğu konumdan sola doğru çekmeniz, 5 ve 6 vitesler için ise boşta durduğu pozisyondan sağa doğru çekmeniz gerekir. Geri vites araca göre farkılık gösterir.

    Kısaca sıralamaya göre 2 den 3 e alacaksanız 2. vitesten çıkartın, vites kolunu sağa sola oynatmadan direk ileri itekleyin.

    4 den 3 e alacaksanız vitesi boşa çıkartın ve yine kolu sağa sola oynatmadan direk karşıya itekleyin.

    Vitesin boş konumunda durduğu nokta ve vites yollarına örnek resim aşağıda. Bu yolları gezerek vitesinizi seçeceksiniz.

     3'e atmakta sıkıntı yaşıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Manuel vites araçlarda vites kolu vites geçişlerini ileri ve geri hareketi ile yapar. Hangi vitese alacağınızı sağa ve sola çekerek planlarsınız.

    Vites boşta duruyorken 3 ve 4. vitesin ortasında durur. Yani boşta iken ileri iterseniz 3 geri çekerseniz 4. vitese geçer. 1 ve 2. vites için vites kolunu boşta durduğu konumdan sola doğru çekmeniz, 5 ve 6 vitesler için ise boşta durduğu pozisyondan sağa doğru çekmeniz gerekir. Geri vites araca göre farkılık gösterir.

    Kısaca sıralamaya göre 2 den 3 e alacaksanız 2. vitesten çıkartın, vites kolunu sağa sola oynatmadan direk ileri itekleyin.

    4 den 3 e alacaksanız vitesi boşa çıkartın ve yine kolu sağa sola oynatmadan direk karşıya itekleyin.

    Vitesin boş konumunda durduğu nokta ve vites yollarına örnek resim aşağıda. Bu yolları gezerek vitesinizi seçeceksiniz.

     3'e atmakta sıkıntı yaşıyorum


    Alıntıları Göster
    öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim, hepsini özenle okudum.

    Evet clionun vites geçişi zor vitesin nerede olduğunu anlaman imkansız hep ortada gibi :) zaten boşa alıp öyle 3'e atıyordum ama bir arkadaşın yazdığı gibi 1'e atıyorum galiba. Son günlerde hep 1-2 , 2-1 ile gezdiğim için olsa gerek. Dediklerinizin hepsini deneyeceğim.

    Peki bu durumun motor ya da şanzımana bir zararı var mı? Birde araba seyahat halindeyken sizce hangi devirde gitmeli, 2? 2.5.? Hangi devire kesinlikle hiç gelinmemeli? Seyahat halinde hangi devirden hiç düşmemeli 1?1.5?2?

    Devirler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.

    İkinci bir sorum, vites ikide, tali yoldan anayola bağlanmaya çalıştığımda yolu kontrol etmek için aracı çok yavaşlatıyorum, bakıyorum boş gazlıyorum. Bu durumda 1'e düşürmek şart mı?

    Kusura bakmayın çok soru sordum ama yeni yeni öğrendiğim için nasıl yaparsam öyle gider mantığıyla her şeyi oluruna uygun yapmak istiyorum.




  • Toksikoman kullanıcısına yanıt
    Araba ile yola çıkmadan önce vites geçişlerini yapmayı deneyin. Geçişleri tam olarak kavrayın.

    Aracı her zaman devirli kullanmak lazım. Sen 2. vitesteyken 1'e atarsan aracı göğüsletirsin, zararlı.

    Araç kullanırken devire hiç bakmadım, motora göre hareket ediyorum. Seyehat için de 5. vites 90 hız.

    Yol geçişlerinde illa 1'e atacaksınız diye bir şey yok. Yolun boş olduğunu iyi gözlemlediyseniz 2 ile dönüşü yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toksikoman

    öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim, hepsini özenle okudum.

    Evet clionun vites geçişi zor vitesin nerede olduğunu anlaman imkansız hep ortada gibi :) zaten boşa alıp öyle 3'e atıyordum ama bir arkadaşın yazdığı gibi 1'e atıyorum galiba. Son günlerde hep 1-2 , 2-1 ile gezdiğim için olsa gerek. Dediklerinizin hepsini deneyeceğim.

    Peki bu durumun motor ya da şanzımana bir zararı var mı? Birde araba seyahat halindeyken sizce hangi devirde gitmeli, 2? 2.5.? Hangi devire kesinlikle hiç gelinmemeli? Seyahat halinde hangi devirden hiç düşmemeli 1?1.5?2?

    Devirler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.

    İkinci bir sorum, vites ikide, tali yoldan anayola bağlanmaya çalıştığımda yolu kontrol etmek için aracı çok yavaşlatıyorum, bakıyorum boş gazlıyorum. Bu durumda 1'e düşürmek şart mı?

    Kusura bakmayın çok soru sordum ama yeni yeni öğrendiğim için nasıl yaparsam öyle gider mantığıyla her şeyi oluruna uygun yapmak istiyorum.

    Vites aslında hıza göre veya hızlanma isteği durumuna göre seçilir. Bu aracınızın maksimum hp verdiği devir bandına göre değişir.

    Ben yine de kavşaklarda, sollamalarda, seri ve hızlı hareket etmenin gerekeceği yerlerde düşük vites öneririm. Yola çıkarken 2. vites ile yola devam edip motorun kendisini toplamasını bekleyeceğinize caddeye çıkmadan 1. vitese alıp caddeye çıkınca seri bir şekilde cadde trafiğinin akış hızına ulaşmanız arkadan gelen araçların sizi sıkıştırmaması için en uygun çözüm.

    Eskiden uzun yollar gidiş ve geliş olarak ayrı değilken hatalı sollama kazalarında nice canlar yitirildi. Bu gibi durumlarda bir an önce solla ve şeridine gir mantığı doğru mantık olduğundan 5 vitesle değil 4. vitesle sollama yapılması her zaman daha iyidir. Sollamaya hazırlanırken 4. vitese al, sola çık gaza yüklen, sollamayı bitir sağ şeride geç ve 5. vitese al şeklinde.

    Normal seyahat ederken: Uygun hız = uygun vites = düşük motor devri = yakıt ekonomisi = konforlu sürüş.

    Seri hızlanma gerektiğinde: Uygun hız = bir alt vites = yüksek motor devri = anlık yüksek tüketim = kısa zamanda hızlanma = performanslı sürüş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Araba ile yola çıkmadan önce vites geçişlerini yapmayı deneyin. Geçişleri tam olarak kavrayın.

    Aracı her zaman devirli kullanmak lazım. Sen 2. vitesteyken 1'e atarsan aracı göğüsletirsin, zararlı.

    Araç kullanırken devire hiç bakmadım, motora göre hareket ediyorum. Seyehat için de 5. vites 90 hız.

    Yol geçişlerinde illa 1'e atacaksınız diye bir şey yok. Yolun boş olduğunu iyi gözlemlediyseniz 2 ile dönüşü yapabilirsiniz.

    Hocam araç hareket halinde değilken 3'e mi 1'e mi attığımı nasıl anlayabilirim peki?


    Ayrıca teşekkürler @president




  • Toksikoman kullanıcısına yanıt
    Önce vitesi 1'den 5'e kadar sürükle. Sonra boşa alıp 4'ün karşısına at.

    İlk zamanlar çoğu kişi gibi ben de 5'e atardım ama, 2'den sonra boşa atıp ordan 3'e sürüklemek en kolayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Önce vitesi 1'den 5'e kadar sürükle. Sonra boşa alıp 4'ün karşısına at.

    İlk zamanlar çoğu kişi gibi ben de 5'e atardım ama, 2'den sonra boşa atıp ordan 3'e sürüklemek en kolayı
    Şu an şoktayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52



    sürekli git-gel.



    onu yapar affetmez :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jjuuddaass -- 18 Kasım 2013; 14:12:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toksikoman

    öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim, hepsini özenle okudum.

    Evet clionun vites geçişi zor vitesin nerede olduğunu anlaman imkansız hep ortada gibi :) zaten boşa alıp öyle 3'e atıyordum ama bir arkadaşın yazdığı gibi 1'e atıyorum galiba. Son günlerde hep 1-2 , 2-1 ile gezdiğim için olsa gerek. Dediklerinizin hepsini deneyeceğim.

    Peki bu durumun motor ya da şanzımana bir zararı var mı? Birde araba seyahat halindeyken sizce hangi devirde gitmeli, 2? 2.5.? Hangi devire kesinlikle hiç gelinmemeli? Seyahat halinde hangi devirden hiç düşmemeli 1?1.5?2?

    Devirler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.

    İkinci bir sorum, vites ikide, tali yoldan anayola bağlanmaya çalıştığımda yolu kontrol etmek için aracı çok yavaşlatıyorum, bakıyorum boş gazlıyorum. Bu durumda 1'e düşürmek şart mı?

    Kusura bakmayın çok soru sordum ama yeni yeni öğrendiğim için nasıl yaparsam öyle gider mantığıyla her şeyi oluruna uygun yapmak istiyorum.

    Evet clionun vites geçişi zor vitesin nerede olduğunu anlaman imkansız hep ortada gibi :) zaten boşa alıp öyle 3'e atıyordum ama bir arkadaşın yazdığı gibi 1'e atıyorum galiba. Son günlerde hep 1-2 , 2-1 ile gezdiğim için olsa gerek. Dediklerinizin hepsini deneyeceğim.

    Dostum vitesin boşta olduğunu anlamak zor değil. Vites kolunun mandalı vardır yuvalardan kurtardığında yay zaten otomatikman kolu ortaya çeker. Misal 2. vitesteyken hafifçe ileri it yuvadan kurtulur ve ortaya yani boşa gelir. Sonra düz ileri itersen 3 olur(çıkarması güç olur )

    Vites değiştirirken acele etme ve kolu zorlama.


    Peki bu durumun motor ya da şanzımana bir zararı var mı? Birde araba seyahat halindeyken sizce hangi devirde gitmeli, 2? 2.5.? Hangi devire kesinlikle hiç gelinmemeli? Seyahat halinde hangi devirden hiç düşmemeli 1?1.5?2?

    Genelde 2500- 3000 devirde vitesi yükseltmeyi önerirler. Uzun yolda zaten 5. viteste gideceksin(varsa 6.), şehir içinde de yol durumuna göre yükseltirsin.


    Devirler hakkında bilgilendirirseniz sevinirim.

    Arabanın çıkardığı sese kulağını alıştırırırsan devir çubuğuna bakmana bile gerek kalmaz. Söylediğim gibi 2500- 3000 devirde vitesi yükseltmelisin. Sadece yokuş çıkarken arabayı boğmamak için belli devirde kullanmak faydalı olur.


    İkinci bir sorum, vites ikide, tali yoldan anayola bağlanmaya çalıştığımda yolu kontrol etmek için aracı çok yavaşlatıyorum, bakıyorum boş gazlıyorum. Bu durumda 1'e düşürmek şart mı?


    Böyle durumlarda iyice yavaşla ve vitesi boşa al, gerekirse arabayı durdur(Yolu, tabela ve ışıkları kontrol et). Vitesi 1'e düşürmen şart değil. Misal araba 5. viteste olsun Frene yavaş yavaş bas durmaya yakın vitesi boşa al(Hızın 20-30 larda iken yapabilirsin bunu)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.