Şimdi Ara

3000 devirde bağırıyor..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
16.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkeze slm.Acemisiyim henüz arabaların ilk arabamı bayandan aldım 2.el 99 model accent gls 90 beygir 1500 motor.Kmsi 60000 de.Benim sorunun arabayla 5.viteste 95-100 e geldiğimde deviri 3000 e geliyo ve motordan bayağı ses geliyor zorlanıyor gibi.Acaba normalmidir araba az kullanılmış diye.korkuyom 120-130 a çıkmaya bişey olcak diye ne dersiniz??



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba 3000 Devirde Bağırıyorsa Sorun Neler Olabilir?

    Arabanız 3000 devir/dakika'ya ulaştığında yüksek bir ses çıkarıyorsa, bunun birkaç olası nedeni olabilir. Bu sorun, sürüş deneyiminizi engelleyebilir ve hatta aracınızın performansını etkileyebilir.

    3000 devirden sonra motorun bağırma nedenlerinden bazıları şunlardır:

    • Egzoz Sistemi Sorunları: Egzoz sistemindeki bir sorun, motorun sesini yükseltebilir. Bu, egzoz manifoldunda, susturucuda veya katalitik konvertörde bir sızıntı veya tıkanıklık olabilir.
    • Hava Giriş Sistemi Sorunları: Yetersiz hava girişi, motorun normal çalışmaması ve yüksek ses çıkarmasına neden olabilir. Bu, hava filtresinin tıkalı olması veya hava akış sensörünün arızalı olması gibi sorunlardan kaynaklanabilir.
    • Buji Sorunları: Arızalı veya kirli bujiler, motorun düzgün çalışmamasını ve yüksek ses çıkarmasına neden olabilir.
    • Yakıt Enjeksiyon Sistemi Sorunları: Yakıt enjeksiyon sistemindeki bir sorun, hava-yakıt karışımının doğru olmasını engelleyebilir. Bu, motorun daha fazla çalışmasına ve daha fazla ses çıkarmasına neden olabilir.

    Bu Sorunu Nasıl Çözebilirsin?

    3000 devirde bağırma sorununu çözmek için şu adımları takip edebilirsin:

    • Aracını bir tamirciye götür ve sorunun nedenini belirlemelerini iste.
    • Egzoz sistemini, hava giriş sistemini, bujileri ve yakıt enjeksiyon sistemini kontrol ettir.
    • Gerekli onarımları veya parçaların değiştirilmesini yaptır.
    • Aracının performansını iyileştirmek ve yüksek ses sorunlarını önlemek için düzenli bakım yaptır.

    Bu adımları takip ederek, aracınızın 3000 devirde bağırma sorununu çözebilir ve sürüş deneyiminizi iyileştirebilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bende de 2000 modeli var. Araç kısa mesafe devirsiz falan kullanılmış olabilir. Veya egzos sisteminde sorun olabilir.
  • İlk sahibi ve bugüne kadar kullanansa motor açılmamış olabilir.

    Şimdiki arabalarda motor açma diye bir sorun yok ama 99 model arabanın motoru sağır kalmış olabilir.

    Saygılarla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Bende de 2000 modeli var. Araç kısa mesafe devirsiz falan kullanılmış olabilir. Veya egzos sisteminde sorun olabilir.
  • Merhabalar;
    Accent'lerin 1.5 olanları hatırladığım kadarı ile 5. viteste 33km civarında hız yapmaktadır. Buda 3000 devirde 99-100km eder ki, aktarma organlarının sağlam olduğu görülüyor. Aracı 60-80-100-120km süratlerde sürerken (5.viteste) 1800dev/dk-2400dev/dk-3000dev/dk-3600dev/dk değerlerini görebiliyor musun?

    Motorlar insanlar gibi çok hızlı sürülerek kas yapmazlar veya yavaş sürerek hamlamazlar. Sadece uzun süre şehir içinde çok düşük devirlerde (5.vites 1500-2000 gibi) kullanıldıklarında sübaplarında kurumlanma ile karşılaşılır. Ancak bu aracın bağırmasına neden değildir.

    Aracının her viteste 3000dev/dk yı geçtiğinde sesi veya zorlanması artıyorsa sorun motor aksamında veya egzos sisteminde aranmalıdır. alternatör veya su pompası arızası, egzos sisteminde çatlak hep ses yükselmesi ve aracın zorlanıyormuş izleminin nedenidir. Ayrıca, motorun özellikle 3000 devirden sonra kesiklik yapıyor, daha üst devirlere zorlukla tırmanıyorsa (hangi viteste olursa olsun) karbüratör veya ateşlemede sorun olup olmadığı araştırılmalıdır. yırtık buji kablosu, eskimiş buji, zengin veya fakir karışımlar hep kesiklik ve zorlanma nedenleridir.

    Ancak sadece 5. viteste durum ortaya çıkıyorsa, direkt aktarma organlarında arıza aranmalıdır. Ayrıca sesin gaza basıldığında mı yoksa hız arttığında mı artıp azaldığı mutlaka gözlemlenmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 16 Temmuz 2007; 18:02:43 >




  • bence en yakın servise gidip motor ve aktarma organları ile ilgili bir araştırma yapılmalı. motor bilgisayara bağlanıp ateşleme sistemleri kontrol edilmeli. özellikle bujileri zamanını doldurmuş, buji kabloları ateşleme ile ilgili enerjiyi bujilere ulaştıramıyor olabilir genelde kabloların temas yerlerinde oksitlenme gibi basit arızalar motorun verimsiz çalışmasına ve düşük devirlerde aracın teklemesine, yüksek devirlerde de yetersiz perfonmans sağlamasına sebep olur ve motor sesinde değişiklik ve fazlalaşma görülebilir.
  • Sorunu büyütmeyiniz arkadaşlar,

    Tüm yumurta kasa 1.5 GLS accentlerde 90 dan sonra motor sesi anormal şekilde içeri giriyor.

    Altımızda 16V 1.6i cc MPI accent yok yani!

    Sıradan 12 V 1.5i cc enjeksiyon sistemli 2 giriş 1 çıkış lı bir aracımız var :)

    Aynı sorun bende de var. Alıştım. İç ses aksamı tofaş kuş serisinden biraz daha iyi hallice.

    Veriler normal. atak kullanmak istiyorsa vites aralıklarını yüksek kullanmalı.
    Hatta yüksek devirde iyi vites aralıklı kullandığında çoğu seri araba sahibini çıldırtabilir. !!!!

    Mümkün olduğu kadar kurşunsuz süper,
    Uzun yola çıkarsa ancak performans yakıtı kullandığında

    kesinlikler arkadaşımız bu sorunu aşacaktır.

    60.000 de bayandan GLS daha ne olsun şamda kaysı yani.
  • bence bayan arabası alınmaz. çok iyi kullandıkları için kaldırımlara vururlar arabayı, park ederken sağ sola çarparlar, sürekli sol ayakları debriyaj pedalı üstünde olduğu için balataları aşınmış olur, freni çok fazla kullanırlar, vites değiştirmek zor geldiği için düşük devirde giderler vs. vs. yok aga ben olsam bayandan almazdım bea..
  • benzinli arabada normal

    anormal bi durum yok yani
  • Asşında sesi tarif etmen gereklidir. Yani arkadaşların dediği gibi normal bir ses olabilir. Anormal bir sesin olabilmesi için daha önceden aracın sessiz olması, veya birbaşka araçla kıyaslama yapman gerekir.
  • accentler çok gürültüsüz araçlar değil zaten. arkadaşın dediği gibi 3000 devirden sonra motor sesi içeri oldukça fazla geliyor.. benim aracım otomatik vites olduğu için bu sorunu yaşamıyorum. çünkü devir 2000 2500 aralığında oluyor hep. hatta bazen 90 la giderken 1800 devire kadar düşüyor.
  • Ben daha çok ş.içi ağırlıklı olarak kullanıyorum. Ş.dışı uzun yola çıktığımda ilk etapta araç 90-100 km arası sesli çalışıyor. (sanki zorlanıyor) Ancak daha sonra açılıyor. Daha sessizleşiyor. Bayanlar genelde araçları devirsiz, yanlış devirde, yanlış viteste kullanıyor, hararet yaptırıyor. Arkadaşın aracını genel bir kontrolden geçirmesi, triger kayış setinin değişmediyse mutalaka değişmesi, egzos, buji, filtrelerin, buji kablosunun kontrol ve değişimi gerekiyor. (Bunlar triger ve egzos hariç ucuz parçalar) Bir de ben kullanıyorum oldukça etkili Würth marka enjektör temizleyici 1 depo benzine kullanılıyor. Fiyatı 20 milyon. Bundan birkaç defa uygulanırsa %100 fayda sağlanacaktır.

    Ayrıca; Arkadaşların da dediği gibi bizimkiler 3000 devire kadar ekonomik oluyor. 3000 devirden sonra da epey performanslı (tabi bu arada yakıt artıyor.) Şöyleki; Benim araçla 3. viteste 5250-5500 devir civarı 125-130 rahat yapıyorum. Pek çok arkadaşın da aynı değere ulaşabildiğini biliyorum. Sık olmamak kaydıyla deneme amaçlı yapılabilir. 3. viteste bu hıza ulaşılabiliyorsa bence sorun yok.

    (Benimki 2000 model 1.- 50 bin km'de, yakıt değeri ş.içi 7.5-9 lt, ş.arası 6-6.5 civarı)

    Bir de ben uzun yolda 97 oktandan bayağı performans alıyorum ama ş.içi fark etmiyor. Bir de 97 kullanınca egzosda islenme fazlalaşıyor. Bu nedenle 97 kullanmaktan vaz geçtim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hkngzr -- 23 Temmuz 2007; 14:37:04 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.