Şimdi Ara

308 T9 1.6 BlueHdi vs Astra K 1.6 Cdti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 900TL limitim var. 100 bin km civarlarında. İki araç arasında kaldım. Sizce hangisini tercih etmeliyim.

    Astra k daha dolu bulunuyor. Ancak triger zinciri konusu var. Bugün 50 bin ve üstü masrafı var. Çoğu değişmemiş. Ayrıca kolon kilidi konusu var. Ancak 3-5 bine hallediliyormuş. Yazılımla vs. Genellikle 2016 model bulunuyor. Dynamic ve üst paket.

    308 T9 adblue tankı sorunu var. Yazılım vs iptal ediliyormuş. Ancak iptal sonrası sorun çıkarırmı bilmiyorum. Astra ya göre arkası biraz daha dar. 2020 ye kadar bulunuyor ancak genellikle active donanım.

    Sizce hangisini tercih etmeliyim. Gönlüm astra dan yana ancak yinede karar veremiyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Astra j 1.6cdti kullanıyorum, çok çok memnunum. O motor hayatta üzmez sizi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben de birkaç ay içinde tam olarak bu iki araç arasında tercih yapacağım. Astrada triger zinciri sorunu demişsiniz tam olarak ne oluyor o sorun? Gözden kaçırmışım onu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opelin 1.6cdti motorlarının trigeri zincir. Ortalama 100 bin km sonra bakım kalitesine göre zincir sesi gelmeye başlıyor. İlk zamanlar ilk çalıştırmada, ilerleyen zamanlarda sürekli gelmeye başlıyor. Velhasılı sorun burda başlıyor. Zincir değişimi için motor dışarı alınıyor. Zincir seti yağ pompası vs değişim ve ağır bakım yapılıyor. Motor dışarı alınıp değiştiği için işçiliği yüksek oluyor. Bugün 50k fiyatlardan başlıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz Alper

    Opelin 1.6cdti motorlarının trigeri zincir. Ortalama 100 bin km sonra bakım kalitesine göre zincir sesi gelmeye başlıyor. İlk zamanlar ilk çalıştırmada, ilerleyen zamanlarda sürekli gelmeye başlıyor. Velhasılı sorun burda başlıyor. Zincir değişimi için motor dışarı alınıyor. Zincir seti yağ pompası vs değişim ve ağır bakım yapılıyor. Motor dışarı alınıp değiştiği için işçiliği yüksek oluyor. Bugün 50k fiyatlardan başlıyor.
    Bende bu araca (astra) niyetlenmiştim ama bu durum tedirgin etti açıkçası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biryeregitmiyoruz2 -- 11 Ocak 2025; 14:42:38 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • biryeregitmiyoruz2 kullanıcısına yanıt
    Aslında ağır bakım için çok büyük bir meblağ değil. Ve bu işlemden sonra yıllarca sorunsuz binilir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben bu tercihi zamanında astra k dan yana yaptım fakat 1.5cdti aldım son gm motoru buda zincir

    Duruşu yol tutuşu bana uygun geldi aldım. Zinciri de önemsemedim.
    J kasada kullandım 1.6 cdti gerçekten olmuş bir motor performansı yakıt tüketimi yerinde
    ben k kasa alırken km takıntısı nedeniyle temizini ve dolu dolusunu ( kis paketli navili) bulamadim 1.5 aldım.
    Şanzıman zaten tork konvertörlu olduğu için derdi yok.

    Dayim ,t9 aldi adblue karti yandi 2 kere depo değişti 1 kere parasını da odedi. O vakit çok sovdunu bilirim.Araba duruyor ama kırk yıl da bir kullaniyor.evde baska araçları da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 11 Ocak 2025; 18:32:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam kesinlikle T9 308 1.6 bluehdi tavsiye ederim.Astra 1.6 cdti motorun bir sürü sorunu var.Trigeri zincirli.Fakat belli zaman sonra zinciri ses yapıyor.Onu geçtim zincire bağlı kurma dişlisi bozuluyor.Bunlar için komple motor indiriyorlar.Nisa usta opel kanalı var.Bir sürü zincir ve yağ pompa sorunu ile gelen araç görüyorum.Bunların bir de fren vakum pompasını yağ pompasının içine koymuşlar Vakum pompası bozulunca karter sökülüp yağ pompası değişiyor
    1.6 bluehdi deki eat şanzıman en sağlan en sorunsuz şanzımanlardan.Adblue işini hiç kafana takma.İptal edip kurtuluyorsun.Araca hicbir zararı yok.Benim aracı almadan önce iptal etmişler.Adblue diye bir sıkıntı iptal edenlerin hicbirinde yaşanmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda bende arada kalanlardanim ve aynı bütçeyle golf jetta a3 vs kovalıyorum 1.4 tsi motor için

    Astra k

    308

    Bence birbirine bariz üstünlükleri olmayan araclar astra bakım zincir vs kolon kilidi can sıkıcı bir durum

    Peugeot icinde adblue sorunu iptal ettikten sonra uzun dönemde ne çıkar muamma sonuçta adamlar bu sistemi iptal ettirmek için tasarlamamis oem bir parca veya durumun illaki etkileri olur düşüncesindeyim aynı şey 3008 icinde gecerli youtube sikayetvar vs bir sürü mağdur insan var ayrıca pug servisleri cidden berbat durumda sırf bu yüzden bile insanı sogutuyorlar araçtan yinede 2 si arasinda şahsen tercih yapsam zinciri değişmiş bir 1.6 cdti astra k alırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam şöyleki zincir değişiminde zaten yağ pompası, kurma dişlisi vs de değişiyor. Yaşadığım şehirde opelci birinden fiyat istedim. Yağ pompası şanzıman yağı vs ttiger zincir değişimine 53 bin fiyat aldım.

    Aklımdaki fiyatlara astrada Dynamic bulabiliyorken, 308 de active donanım oluyor ve çok boş. Çoğunda geri görüş kamerası dahi yok. Yani astraya bu nedenle daha yakınım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    Hocam onuda düşündüm. Gm nin son dizeli ve şanzımanı bu araçta evet ama yarın parça yada usta konusunda sıkıntı yaşanırmı onu bilemedim. Yanılmıyorsam bu kombin 1-2 sene satılmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İlla hb olacaksa

    Megane 4 dci hb al geç. Bebek gibi araba.

    Birinin zinciri diğerinin dpf si. Ne gerek var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yavuz Alper kullanıcısına yanıt

    1.5 alalım anlamında yazmadım bana o denk geldi. Daha tasarruflu bir motor ama 3 silindir herkesin hoşuna gitmeyebilir. Haliyle 1.6 cdti kadar da kaçmıyor.

    Servisler 10 yil yedek parcayi temin etmekle yükümlü o. Yüzden bu sorun degil . Zaten parçaların cogu ayni.

    1-2 yıllık bir birliktelik olur bizimkisi 10 yila da birlikte girmeyiz zaten. 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 12 Ocak 2025; 14:8:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nerd Miner kullanıcısına yanıt
    Yok hocam bende kötülemek anlamında yazmadım. İncelemelerde herkes motor şanzıman verimliliğinin at6 1.6 cdti den daha iyi olduğundan bahsetmiş zaten :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ESER14 kullanıcısına yanıt
    Hocam onunda kayrama vs bayağı pahalı. O korkutuyor beni açıkçası. Birde benim limitlerimde çokta temiz bulamıyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bence temiz 308 alınıp binilir. 2020 model bile bulunabilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yavuz Alper kullanıcısına yanıt

    Hocam benim söylemek istediğim;zincir değiştirsen bile zincirden bağımsız olarak kurma dişlisi veya vakum pompası bozulabiliyor.Piyasadaki trigeri zincirli olan dizel araçlar 150-200000 km'den önce triger zinciri değiştirmiyor. Düşünün 50-60000 de kurma dişlisi veya yağ pompası arızasından dolayı motor indirmek sizce kötü bir durum değil mi?Üstelik bir triger değişimi icin 55000 lira çok para.Ben böyle bir araca yakın olmam.Tabi beğenmek,tercih etmek size kalmış birşey diyemem.Hangisi kafanıza yatıyorsa onu alın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bu konuda çok haklısınız. Zaten çekincelerimin başında bu olaylar geliyor. Ancak aynı para km kriterlerde astra çok daha donanımlı bulunabiliyor. O nedenle aklım astrada kalıyor. Mesela 308 de çoğunlukla active donanım geliyor. Geri görüş kamerası far yağmur sensörü yok. Ek paket alınmışsa mevcut. Ama dynamik astra da yok yok gibi. Hala karar verebilmiş değilim😔

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yavuz Alper kullanıcısına yanıt

    2023 kasım ayında 700 e 2015 model 1.6 allure +saffety+confor paket 1.6 bluehdi aldım.Araçta otomatik fren ve park,kör nokta,adaptif hız sabitleme,elektronik el freni,cam tavan,ön arka park sensörü,led far,anahtarız giriş vs hepsi var.Şu an 200000 de ve memnunum.Temizini bulursanız allure donanımların birçogunda bu saydıklarım var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.