< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Amma boş yaptın ya. Anası ağlamış, pörsümüş gitmiş içi ahır gibi 25 yıllık Opelle modern otomobili kıyaslıyor. Ki bunlar altyapısı 80lere dayanan, hikaye aletler. O yılların otomobile aç türkiye pazarında baş tacı edildi hepsi.
Yola çoh guvvetli oturuyo hemü? Virajı neyi cok eyi. Essah araba, ele geliyi ele, etli araba. Şu iki lüks otomobile binince bir tarafları kalkan, başka araçları kıt bilgisiyle aşağılamaya kalkan galerici ağızlı tayfa bitmiyor memlekette. Sana esaslı bir gerçek söyleyim mi? Egea, Corolla, Elentra aklına ne gelirse o gevşek vectra'nın içinden geçer resmen virajda içinden. Hatta birkaç kombine viraj sonra nereye gittiklerini bile göremezsin. Mosmor kalırsın. Bu eski alt yapılı araçların verdiği konfor hissi, o süngeri yumuşacık koltukları, yumuşak süspansiyonları, uzun yol stabilitesi arabayı iki virajda zorlayınca yalan olup gidiyor, gemi gibi yatıp yuvarlanıp, esniyor hepsi. Bu da böyledir, Corona'larda böyleydi, hatta eski L4 çeker Legacy'ler bile öyle. 2002 Mondeo konuşcan mesela veya Vectra C veya 2004 Accord veya Alfa 156. O zaman hak veririm. Ancak bu Vectra B'ler hiç bir cacık değil. Senin yaptığın boşa romantizm. Kaza güvenliği falan hak getire zaten, hap kadar Hyundai i10 bile bunun içinden geçer. Bu yüzden sokak ağzıyla bildiğin iki yarım yamalak bilgiyle boşa kürek çekme. |
Sıfır symbol bile o vectradan daha güvenli bi araba...
Sektörden bi habersiniz bari bu kadar iddialı yazmayın. Bu mesajıma çıkışmadan önce açın vectra euro ncap testini izleyin nasıl akordeon olduğunu görün, bir de ona 20 yılın yorgunluğunu ekleyin... |
Amma abarttınız Opel Vectra yı.Duyan sanacak 20 yaşında Opel değilde,S600 Mercedes den bahsediyoruz.
Vectra b ne muazzam bir donanım,ne güvenlik nede geniş iç ve bagaj hacmi sunuyor.Günümüz c sınıfı araçları bu araçtan 1 sınıf altta değilde bir sınıf üstte gibi duruyor. Vectra B nin tasarım dam başka albenisi yok.Kısaca 20 yaşında Opel Vectra Normalde 5-8 bin TL eder.Hadi Türkiye de etsin 20 bin TL. 48 bin ciddi uçuk rakam.Bu konuyuda Türkiye 2.el otomobil piyasasının ne derece balon olduğunu vurgulamak için açtım. Çok değil 2 ay evvel Sıfır Fiat egea 62 bin TL idi.Bu press lik arabalar en fazla 20 bin TL eder |
35 derken eğer 35 bin verecekseniz ya paranız çok yada aklınız kıt
35 bin TL daha eli yüzü düzgün b veya c segment araç alınır. |
Ben 100 km ile viraja girmeyip daha güvenli bi araç olan symbol'ü tercih ederim. Symbol olmak zorunda değil o paraya güncel bir sürü araç var 100 ile viraj da alabileceğiniz...
Sizinki tercih meselesi tabi ama asıl mevzu, o vectra şu anda satılan tüm araçlardan geride güvenlik açısından, kıyası bile olmaz... |
Bu konudaki bütün postlarınızı yukarıdan aşağıya itina ile okudum. Bu ülkede eski araçlara bu kadar para bağlanmasının sebebi malesef sizin gibi kendini bilinçli sanıp da aslında en bilinçsiz(yanlış anlamayın, hakaret vs... için söylemedim, gerçek neyse o) olan tüketiciler. Sokak hurafelerine gerçek sanıp inanıyorsunuz, sonra 20-25 yıllık bu araçlara dünya para veriyorsunuz. Verilen para bizi bağlamaz o sizin zevkiniz ama buraya bilgi almaya giren insan da yanlış bilgi alıyor.
|
Bir çok kişi buna takılmış da, 2001 Vectra (daha doğrusu 1995'te çıkan Vectra) 1988'de çıkan ilk Vectra A'nın ve Calibra'nın uzantısıdır. Yani kökende temeli çok eskidir, güvenlik zayıftır, yol tutuş zayıftır ve rijit bir altyapı değildir. Gövde galvanize değildir, pas sorunları yaygındır, üretim teknikleri 80'lerin eseridir. Arabanın model anlamında 20 yıllık olması ayrı bir konu, eski bir altyapının tekrarı olması (yani günümüze nazaran 31 yıllık bir altyapı) olması apayrı bir konu.
Vectra B ilk çıktığında bile başarılı bir otomobil değildi. Bizim pazardaki yokluk sebebiyle Torbalı'da üretim yapan Opel'in bu açığı doldurmasıyla felaket derecede abartılmış bir otomobil haline geldi, tıpkı şuan "efsane kasa" diye geçen Corolla'da olduğu gibi. "Opel/vauxhall Vectra B review" yazarsanız aslında bu aracın sınıfında diplerde olduğunu, özellikle mekanik aksam arızaları, pas sorunları, yol tutuş/direksiyon zayıflığı gibi mühendislik gerektiren hususlarda ne kadar zayıf olduğunu görürsünüz. Vasıfsız, ortalama bir araçtır ama o dönemin Türkiye pazarına üst seviye kaçtığı için ve dizaynı sebebiyle el üstünde tutuldu. Tabiki bu durum da birkaç yıl sürdü, hem milleti arızalarından bıktırdı, hemde Avensis gibi, Mondeo gibi, Passat gibi çok daha modern, kaliteli otomobiller pazara girmeye başladı. https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/vauxhall/vectra-b-facelift-1999/history/ Good&bad bölümünde gerekli detaylar yazıyor. Ayrıca bu makyajlı model, ilk araçlar vasat bile değil resmen kötüydü. |
Avrupalının 3 maaşıyla aldığı arabaya anlam yüklemenin anlamı yok deyip, avrupada prese giden veya 200-300 euroya satılan arabaya tank muamelesi yapmak
Durup dururken lafı fiat'a getirip kendi kendine böyle triplere girmek çok hoş gerçekten, iş yerinde sürekli egea kullanıp eve dönünce getze binmenin hırsı mı bu nedir ?? Neyse Allah herkese gönlüne göre versin... |
ah keşke biraz okuyup araştırsak, böyle bilmeden atıp tutmasak....bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olmasak....
metal yorgunluğu tamda yılla alakalıdır.. yıl bazında mukavemetin yavaş yavaş kaybolmasıdır. bkz tanımlar: 1- metal yorgunluğu: sürekli olarak çalışan veya belirli bir yükün sürekli uygulanması sonucu metal malzemelerin istenilen dayanma (mukavemet) özelliğini kaybetmesi olarak açıklanır. 2- metal yorgunluğu fizik: Metal yorgunluğu, metallerde yaşanan yapısal bozukluklardır. Metal yorgunluğu; titreşim, çekme, basma, sürekli esneme, kimyasala maruz kalma, ani soğuma ve ısınma, sürekli yük altında iken yüksüz bırakılma ya da tam tersi hiç yük almıyorken, yük altında bırakılma gibi durumlarda; metalleri oluşturan atomların aralarındaki bağlarda oluşan gevşemedir. Fiziksel olarak metal yorgunluğu yaşamış bir metalin, ne zaman kırılacağı bilinmediği için ‘ölümcül’ kazalara sebep olabilir. |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 28 Mart 2019; 17:38:4 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 28 Mart 2019; 18:19:44 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|