Şimdi Ara

60bin'e kadar tavsiye ve kafa karışıklığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    İkinci el piyasasının geldiği duruma değinmeyeceğim zira, 95-96 Corolla'lara 35-40bin isteniyor. Gülüp geçiyoruz ama içimiz kan ağlıyor. Neyse..

    Önümüzdeki dönem ufaklığı okula göndermek için servise 6-8bin bayılmak istemediğimden 60bin'e kadar hem yatırımlık hem iş görsünlük araç arıyorum. Değer kaybından minimum etkilenmek için Ford ve Volkswagen'lere bakıyorum ama onlarında fiyatları sapıtmış durumda. Mevcut piyasa koşullarına kapılıp saçma sapan teneke araçlara 50bin bayılmak istemediğimden, aklımdaki fikir konusunda gerçekten değerli yorumlarınıza ihtiyacım var. Şöyleki;

    1990 - 2000 aralığındaki yani maksimum 30 yaşına kadar lüks sınıf araçlara yöneleyim diyorum. Örnek vermek gerekirse, Mercedes-Benz S, SEL, SE veya E modelleri, BMW 5 ve 7 serisi, Volvo S40 ve S80'ler.
    Bu modellerdeki motor ve yürüyeni düzgün araçları alıp (Kozmetiği çok önemli değil zira ufak ufak masraf yapılabilir ve zaman içerisinde toparlanabilir), biraz bakımla kullanmaya devam etmek nasıl olur?

    Şehirler arası O403'lerle yaptığımız yolculuklardan kalma, Mercedes aşkı yok değil. Keşke temiz bakımlı 320L bulup masrafsız binebilsek ama neredeyse imkansız...

    Bu şekilde piyasanın uçuk fiyatlarını atlatma çabasında olsak nasıl bir zararla karşılaşabiliriz veya en az zararı böyle bir yöntemle mümkün kılabilir miyiz? 25-30 yaşındaki bir aracın illaki masrafları olacaktır, farkındayım ancak gidip 2011 model Pejo 207'ye 60bin verecek kadar da çıldırmadım.
    Çok kafam karışık, nasıl çözülecek bilmiyorum sevgili dostlar...







  • Hocam sormayın. Piyasa çok bozuk. B sınıfı bir araca vermem diyorsanız laguna 3 bakabilirsiniz. Bende 65 civarı bakıyorum. Sanırım laguna alacağım. Eski Mercedes alınır tabi sağlam arabadır ama eski araç sonuçta ne yapacağı belli olmuyor. Kafam rahat bineyim desen her yerini elden geçirmen lazım o zamanda ben olsam ölene kadar kullanırım :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • carreraman59 kullanıcısına yanıt
    Laguna'lara bakmıştım, mantıklı bir seçim gibi görünsede yaş ve tamir bakımından illaki ileri dönemde sıkıntı çıkaracaktır. Mekanik olarak az arısa versede kozmetik olarak hali hazırda yıprandıkları için kozmetik bakımı daha zor. Özellikle çıta, pim, menteşe gibi parçalar hem çok zor bulunuyor hem çok pahalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 fluence satıyorum ben o paraya. Laguna alınır mı hocam kaç senelik araba. Eski Diğer lüks araçlar da çok masraf çıkarıyor illa ki bozuk özellik oluyor o da insanın canını sıkıyor.

    Fluence tavsiye ederim el arabası gibi al bin mükemmel. Para lazım olunca galeriye anahtarı ver çık. Yalnız araçlar biraz yıpranmış olabiliyor gözünü kısmak lazım bakarken. Filo-taksi olmasın yeter.

    Bu arada benim forester’ı istediği için fluence’ı ben dayımdan aldım o da sizin gibi çocukları okula-kursa götürmek için almıştı cruze’dan bezip. gayet memnundu 2,5 sene kullandı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yigit+ -- 22 Şubat 2020; 11:59:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yigit+ Y kullanıcısına yanıt
    Fluence'ler çok tehlikeli araçlar. Piyasadakilerin %70'i firma arabası. Onlarda malum 150bin üzerinde olmasını bırakın çoğu hor kullanılan araçlar. Temiz tek el kullanılmış olanlar var, var ama 65bin üzerinde minimum.
    Yoksa fluence'ler dümdüz araç, yakıt koy gez taş gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 hafta önce 2010 otomatik dizel 188 binde corollayı 60a sattım tavsiye ederim gerçi şu an sattığım aracı 74 e koymuşlar malum siteye
  • Bir s40 kullanıcısı olarak, eski kasa s40'a(1995-2004) 35'den fazla vermem ben. Evet dönemine göre oldukça güzel kaliteli araba ama abileri s60 ve s80'ler 60-70 binlere bulunabilirken s40'a 35'den fazlası gereksiz olur. Tek bir istisnası var, makyajlı(2001 üstü) manuel ve bakımlı bir T4. Bu ayarda bir s40, 40 bin tl'ye değer çünkü bir pist arabası kıvamında çok yüksek performanslı bir araç.

    Sizin yerinizde olsam, eğer volvo da düşünüyorsanız s60/s80'in 2.0T veya 2.4D motorları en mantıklı seçenekler(2.4 dizeller kaldı mı o paralara onu da bilmiyorum). Ama bir ford veya peugoeot'dan çok daha yüksek tamir maliyetleri olacaktır onu göz önünde bulundurun. Ayrıca eski volvloardan yatırımlık olarak bahsetmek mümkün değil, siz ne kadar masraf yapsanız da piyasası belli, daha yükseğe koyduğunuzda kolay kolay alıcı çıkmayacaktır. O yüzden volvoyu sadece uzun süreli kullanacaksanız düşünün derim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cevap veren, fikirlerini paylaşan herkese teşekkür ederim. Yeterli cevaplar bulamadığım, içime sinen araçlar ile karşılaşamadığım için bir süredir ciddi vakit ayırıp araştırma yapma devam ediyorum. Araştırmalarıma ilişkin notlarımı paylaşmak isterim, zira aklında benim bütçem gibi bir bütçeye sahip dostlar varsa faydalanmalarını isterim.

    Öncelikle ihtiyacım bir sedan araç. 6 ay'da bir, şehirler arası ailem ile memleket ziyaretimiz oluyor ve ortalama 1300 km yol yapmak durumunda kalıyorum. Malum memleketten dönerken veya giderken bolca eşya taşımak durumum söz konusu. E birde çocuk var tabi. Günlük kullanımda B segment bir araç yeterli gelir belki ama o uzun yolda ne ben altından kalkarım o kadar yolun nede uzun vadede araç. Başlıkta da belirttiğim gibi gelecek dönem okula çocuğu ben götürüp geleceğim ve şuan maddi durumum 70-90 Bin TL araçlara el vermediği için bu bantta bir araç arıyorum. Maksimum 2 sene kullanacağım ve sonrasına model yükselteceğim. Bu nedenle önümüzdeki 2 sene içerisinde değer kaybından minimum etkileneceğim bir araç arıyorum herkes gibi. Gelelim notlarıma. Çıkıp canlı canlı pazar araştırması yapabileceğim bir ilde oturmuyorum o nedenle malum sarı siteyi kullanıyorum, diğer x sitelere hiç bakmadım.


    Bütçe: 45-55 bin TL.

    İlk arama sorgusu: 5 yaşa kadar (Minimum 2015 trafiğe çıkışlı). Toplam 367 ilan.

    Pazarının hiçbir zaman bitmeceyeceği üç marka, adet bazında üst sıralarda. Renault, Fiat, Hyundai. Bu üç markanın yaptığım bu ilk sorgudaki 100 - 130 bin kilometre yapmış araçlarının %85'i ağır hasar kayıtlı, %10'u yazmasada ağır hasar kayıtlı olduklarına eminim, geriye kalan %5'lik kısım ilana neredeyse hiçbir bilgi girmemiş veya iç kozmetik olarak dağılmış durumda. Dağılmış derken döşemeler kir içinde, konsol çizik ve iz içinde, vites topuzu veya el freni boyası atmış gibi kozmetik hasarları yüksek araçlar.
    130 bin ve üzeri araçların hemen hemen hepsi ya firma arabası yada taksi çıkması.

    Toyota, Seat, Citroen ve Peugeot markalarının 5-10 tane aracı var, hepsi ağır hasarlı veya pert.

    İkinci arama sorgusu: 5 - 10 yaşa kadar (Minimum 2010 - Maksimum 2015 trafiğe çıkışlı). Toplam 7353 ilan.

    Muhteşem Renault, Hyundai, Fiat üçlüsü yine adet bazında en fazla araca sahip markalar. Bu sefer model bazında inceleyelim.

    Linea: 100 bin kilometre altı araçların %50'si ağır hasarlı, %30'u taksi çıkması ağır hasarlı veya 350 bin Km üstünde, %20'si bırak beni gideyim diyor.
    Symbol: 100 bin kilometre altı araçların 4'te 1'i ağır hasarlı, 100 bin km üzeri olanlar taksi çıkması, çok yüksek kilometreli veya tarla sürülen araçlar. Düşürebilirsen ve aklınıda yitirmediysen 53-55 bin TL arasında 2012-2013 temiz hasarsız 100bin kilometre araç altı bulmak mümkün.
    Fluence: 100 bin kilometre altı hepsi ağır hasar veya pert. 100 bin üstü firma araçları. 500 bin kilometreli araçlar var :)
    Megane ve Clio: Hepsi ağır hasar kayıtlı. Clio'lar bi nebze daha iyi olanları var. 100bin kilometre üzerinde temiz bulunabiliyor 5-10 tane kadar (2010-2011).
    Accent Era: 100 bin kilometre altı bulunursa şanslıyız. 100 bin kilometre üstünün 4/2'si ağır hasarlı.
    Accent Blue: 100 bin kilometre altı yok. 100 bin kilometre üstü 3/2'si ağır hasarlı veya taksi çıkması.
    C-Elysee: 100 bin kilometre altı hasarsız, temiz bulunabiliyor ama şehir şehir gezmek gerek. 100 bin kilometre üstü çok var ancak çoğu ağır hasarlı.

    Corolla, Jetta, Astra, Ibiza, Focus: Sınırlı sayıda arama sorgusunda var ama 100 araç varsa 96'sı ağır hasarlı veya dağılmış durumda. Kafayı kırıp 200 bin kilometre üzeri temizleri alınabilir :)

    Chevrolet: En alınabilir araçlar belkide. Ancak adamlar ülkemizde yok. Üreticisinin çekip gittiği pazara ben mi sahip çıkayım? Eyvallah parça sorunu yok tamam onu biliyoruz, ama markanın sahibi yok yahu.

    Sonuç:

    Yukarıdaki arama sorgularından sonra ciddi bir emek sarf ederek, şehir şehir gezerek, eksper ile akraba olarak bir araç bulunur. Ancak şöyle bir durum var. Renault modellerinin bu yıllar aralığındaki geleceği parlak değil. Yeni makyajlı tasarıma geçmeleriyle birlikte özellikle Clio'lar, Albea'lara dönecek. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde değer kaybı yaşatacağını düşünüyorum. Linea'nın durumu ortada. Fiat her zaman aynı şeyi yapıyor. Albea < Linea < Egea < ?. Linea'ların sonuda Albea. Yitip gidecekler. Accent Era ve Symbol'a ciddi anlamda bu parayı vermem. İstediğinizi söyleyebilirsiniz ancak bu parayı vermem arkadaş. Gidip verene saygım sonsuz. Accent Blue zaten paramıza göre durumları ortada, temiz bulunabilirse Blue olabilir (İlginçtir, kayınpederim 2014 Blue kullanıyor. 45bin'de almıştık. 5 senede 10bin kilometre yapmadı ama epeyce sanayi gitti geldi araç).
    C-Elysee diğerlerine oranlara biraz daha ellenmemiş gibi duruyor ilanlara göre. Araya taraya temiz düşürülebilir gibi görünüyor. Ama ikinci elinin diğerleri kadar hareketli olmadığını göz önünde bulundurmak lazım. Hatta muhteşem üçlünün yanında 6'da 1 oranında.

    Kenar notu: İşim gereği çok fazla seyahat yapıyorum. Şuan 2017 Ford Focus var. 172 bin kilometrede araç (Kazasız). Tüm bakımları, lastik değişimleri dahil orijinal servisinde yapıldı. Gel gör ki aracın sağından solundan gıcırdamalar, sıyırmalar başladı. Mahalle aralarında sallana sallana gidiyoruz, dağıldı dağılacak hissiyatı oluşmaya başladı. Bu zaman kadar envai çeşit araç kullandım. Segment olarak B hariç tamamını uzun süreli, şehiriçi veya şehirdışı kullanma şansım oldu ve bu araçların hepsinin bakımları orijinal servislerde yapıldı. Bu kullanımlardan mütevellit, yukarıda alınabilir olarak görünen araçların hepsinin 100 bin'den sonra dağılmaya başladığını, 150bin'den sonra ciddi ciddi kendini bıraktığını düşünüyorum. Şimdi çıkıp birileri şunu diyecek; "belki sende sorun vardır". Mümkündür, sorun bende olabilir. Peki ya diğer iş arkadaşlarımın kullanımlarında da aynı sorunlar varsa komple arkadaşlarımında mı sorunlu olduğunu düşüneceksiniz? Saçmalamayın bi zahmet.

    Mesaj çok uzadı. İçimden geçeni söylemem gerekirse, yukarıdaki Corolla, Jetta, Astra, Ibiza, Focus grubundan araç düşürdüm düşürdüm yoksa diğerlerini almak gibi bir niyetim gerçekten yok. İçimden geçmiyor. İnsanın içine sinmeyen bir araca binmesi zor bir durum. "Sen arabaya binme birader, sana araba satacak adamın allah yardımcısı olsun" gibi eleştirilere gerçekten gülüp geçiyorum. İnsanlar kıt kanaat biriktirdiğini düzgün değerlendirmeye çalışıyor. Alırken ince eleyip sık dokumazsam, otuna püsürüğüne takılmazsam nasıl içime sinecek o araç benim? Çoluğumu çocuğumu 1000 kilometre yaparken nasıl düşüneceğim?

    Saygılarımla.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.