Şimdi Ara

Acemi şoför

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
1.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba , arac kullanmaya yeni basladim 1.5 aydir aktif bir sekilde manuel vites arac kullaniyorum. Fakat bazi sorunlar yasiyorum bu yuzden de trafikte kendimi rahat hissedemiyorum. Bilgili arkadaslarim sorularimi yesillendirebilirse cok sevinirim
    1) sıkışık trafikte nasil ilerlemeliyim ? Ornegin aracin hizi 10 u gecmiyor 1 le gidiyorum bunun baski balataya zarari oldugunu duydum. 2 ile gitsem fazla geliyor yarim debriyaj istiyor bunun da zarari oldugunu duydum. Usta soforler bu problemi nasil cozuyorlar
    2) yokus cikmadan once viraj oldugunda ozellikle 90 derecelik donuslerde araci yavaslatiyorum fakat araba bayildigi icin yokusu cikarken zorlaniyor hatta tekliyor ne yapabilirim ?
    3)yine yokuslu olan yerlerde onde bazen kamyon ya da yavas giden araclar oluyor boyle durumlarda da arabanin devri dustugu icin stop seviyesine gelebiliyor bu durumda ne yapabilirim ?
    4) aracimda devir saati yok motorun sesine alis dediler fakat cam acik oldugunda ya da cok trafik oldugunda motorun sesi pek anlasilamayabiliyor. Sonradan taktirmami onerir misiniz?
    Not : aracim panda 1.1 active benzinli
    . Bunları bilmiyorsan hiç trafiğe çıkma diyecek arkadaşlar lütfen görüşlerinizi kendinize saklayin yardim etmek isteyenlere de cok tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Tum sorunlarinizi cozecek sirri acikliyorum, kafanizi bu sacma-aslinda tamamen teknik ve soforlukle ilgisi olmayan- meselelerle degil, yolun gidisati ve cevreniz ile alakadar olmanizi saglayacak sirri.



    Hemen yarin aracinizi satiliga koyun ve otomatik bir arac alin, birakin araba dertlensin bunlarla siz degil.



    Hayirli gunler
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Acemi Şoförlük: Bilmen Gerekenler

    Yeni bir sürücü olarak acemilik dönemi, heyecan verici olduğu kadar zorlayıcı da olabilir. İşte acemi şoförler için bilmeniz gereken önemli bilgiler:

    Acemi Şoförlük Ne Zaman Biter?

    Acemi şoförlük süresi ülkeden ülkeye değişir. Türkiye'de acemi sürücüler, sürücü belgelerini aldıktan sonra bir yıl boyunca acemi şoför olarak kabul edilirler. Bu süre zarfında, bazı kısıtlamalara ve sorumluluklara tabidirler.

    Acemi Şoför Kısıtlamaları

    Acemi sürücüler, aşağıdaki kısıtlamalara tabidir:

    • Gece belirli saatlerde araç kullanamazlar.
    • Alkol alarak araç kullanamazlar.
    • Belli bir hız sınırının üzerinde araç kullanamazlar.
    • Araçlarında 25 yaşından büyük deneyimli bir sürücü olmalıdır.

    Acemi Şoför Nasıl Usta Olur?

    Acemi şoförlerin usta sürücü olmaları için yapabilecekleri birkaç şey vardır:

    • Deneyimli sürücülerle birlikte araç kullanın.
    • Farklı hava koşullarında ve trafik durumlarında sürüş yapın.
    • Defansif sürüş tekniklerini öğrenin.
    • Aracınızın bakımı ve onarımı hakkında bilgi edinin.
    • Yol kurallarına ve trafik işaretlerine uyun.

    Acemi Şoför İpuçları

    İşte acemi sürücüler için bazı ek ipuçları:

    • Her zaman emniyet kemerini takın.
    • Dikkatli olun ve çevrenize dikkat edin.
    • Acele etmeyin ve hız limitlerine uyun.
    • Uykusuz veya yorgunken araç kullanmaktan kaçının.
    • Alkol veya uyuşturucu kullanımı halinde asla araç kullanmayın.

    Acemi şoförlük dönemini güvenli ve başarılı bir şekilde tamamlamak için bu ipuçlarını takip edin. Acemi şoförlük süresi bittikten sonra bile, güvenli sürüş alışkanlıklarını sürdürmek ve sürekli öğrenmeye devam etmek önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1- trafik ikiye attığında titreyecek kadar yavaşsa 1inci viteste ilerle 1-2 1-2 yap yerine göre.



    2- vites küçült



    3- vites küçült



    4- o sese titretişime kulağın zamanla alışır hemen olacak bir şey değil çoğumuz da devir saatine bakmıyoruzdur vites değiştirirken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevabiniz icin cok tesekkur ederim. Genelde bu durumlari 2. Vitesteyken yasiyorim araci 1 e almak ve ilerlemekten cekiniyorum kalkis vitesi oldugu icin . Ama sanirim haklisiniz arac kullaniminda en zorlandigim nokta vites kucultmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 vitesle git 2.viteste zorlamak zarar verir ayrıca yokuşlarda vites küçültüp büyütme mesela yokuşa bak bu araç bu vitesi 2 yle çıkar de başlangıçtan 2yle gel sen araci zorlayıp yokuş basında vitesi 3e alırsan yokuş ortasındada 2ye almaya calisirsan bayilir tabi bunları ilerde kendin çözersin bide arabanın motoru küçük o yüzden sıkıntı yaşıyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim yokusta vites degistirmiyorum pek ama su sorunu yaşıyorum yokuslarda gaz pedalina çok basıyorum çıkması için yokusun sonlarina geldigimde artik gaz pedalini kokledigim ve yakiti yemedigi icin teklemeye basliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristonunpsikologu

    Teşekkür ederim yokusta vites degistirmiyorum pek ama su sorunu yaşıyorum yokuslarda gaz pedalina çok basıyorum çıkması için yokusun sonlarina geldigimde artik gaz pedalini kokledigim ve yakiti yemedigi icin teklemeye basliyor

    devir düştüğü için gaz yemiyodur vites düşür 5 le çıkıyosan 4 e at
  • Aragaz verecen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tum sorunlarinizi cozecek sirri acikliyorum, kafanizi bu sacma-aslinda tamamen teknik ve soforlukle ilgisi olmayan- meselelerle degil, yolun gidisati ve cevreniz ile alakadar olmanizi saglayacak sirri.



    Hemen yarin aracinizi satiliga koyun ve otomatik bir arac alin, birakin araba dertlensin bunlarla siz degil.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle yokuşta yaşadığınız problemlerde arabanızın motorunun da etkisi büyük. 1.1 litre atmosferik motor göreceli olarak diğer araçlara göre zayıf kalır.

    Bir diğer husus 1. vites. 1.vites kalkış vitesi falan değildir. 2 veya 3. vites ne ise 1. vites de odur. Vites sayılarının arasındaki tek fark dişli oranlarıdır. En kısa dişli oranı 1. vitestetir. Dolayısıyla tekerlek torku en yüksek olan vitestir, bu sebeple kalkışı daha kolay olduğu için birinci vitesle yaparız.
    Güçlü bir arabanız olsa 2. viteste de kalkışı pek tabii yapabilirsiniz.
    Araba durur halde boşta iken yokuş aşağı salsanız hızınız 20 km'ye gelse, yine birinci vitese mi alırsınız? Hayır direk 2'den başlarsınız. Özetle o an ki şartlarda hangi vites uygunsa o vitesi kullanmanız gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Özellikle yokuşta yaşadığınız problemlerde arabanızın motorunun da etkisi büyük. 1.1 litre atmosferik motor göreceli olarak diğer araçlara göre zayıf kalır.

    Bir diğer husus 1. vites. 1.vites kalkış vitesi falan değildir. 2 veya 3. vites ne ise 1. vites de odur. Vites sayılarının arasındaki tek fark dişli oranlarıdır. En kısa dişli oranı 1. vitestetir. Dolayısıyla tekerlek torku en yüksek olan vitestir, bu sebeple kalkışı daha kolay olduğu için birinci vitesle yaparız.
    Güçlü bir arabanız olsa 2. viteste de kalkışı pek tabii yapabilirsiniz.
    Araba durur halde boşta iken yokuş aşağı salsanız hızınız 20 km'ye gelse, yine birinci vitese mi alırsınız? Hayır direk 2'den başlarsınız. Özetle o an ki şartlarda hangi vites uygunsa o vitesi kullanmanız gerekir.

    Benim araba 3. viteste de kalkabiliyor.




    Devir saatinin olmaması sizi çok zorluyor. 1. viteste ilerlerken gazı tamamen bırakın, araç rölanti hızıldayken seyir ederken yeterince yavaş gidecektir. Yine de çok hızlıysanız sol ayakla debriyaja basar, aracı akıtırsınız. Çok yavaşlayınca da kalkış yapar gibi aragazla besler, debriyajı bırakırsınız.

    Yokuş yukarıdan kastınız dik sokak arası rampaları anlaşılan. Gerekirse motor bağırsın 1. viteste kalın. Zararı olmaz. Dönüşlerde de çok yavaşlarsanız 1. vitesle dahi, kalkış yapar gibi debriyaj + gaz yapın.

    Devir düşüp stop seviyesine gelmeden önce vites düşürün. Vites düşürürken de bir alt vitese geçince debriyajı bırakmadan hafifçe gaz verin ki araba silkelenmesin, 1. vitesteyseniz de sadece debriyaja basın. Önünüzdeki araç hızlanırsa siz de kalkış yapar gibi debriyaj bırakıp gaza basarsınız.

    Devir saatiniz olsa daha iyi olurdu ama olmaması da çok sorun değil. Gerekirse 20-30 liraya bir ELM 327 cihazı alıp android cihaz ile aracın devrini okuyabilirsiniz ama arabaya alışınca ihtiyacınız kalmayacaktır.

    Otomatik araba tavsiyesi veren olmuş, otomatik araba rahattır ama düz arabayı öğrenmek de lazım. O yüzden arabanızla devam edin. Kullandıkça öğrenirsiniz.




  • Valla 99da ehliyet aldim sadece ehliyet alirken surdum manuel arac, yaklasik 400bin km oldu bir eksikligini hissetmedim. yakinda manuel aracta kalmayacak zaten, kendi kendine giden arabalar cikti artik.



    Halk arasinda otomatik bozulur onyargisi olmasa spor araclar haric kimse manuel almaz kanimca.



    Ha otursam bir kac saatte hatirlarim zaten, arkadasin imkani varsa kendini sikmasina hic gerek yok bu devirde.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    ben de isterim otomatik araba fakat hem manuel daha zevkli hem de daha ucuz ki asıl sebebi daha ucuz. o sebeple alamayacağım için elimdekini öğrenmek şu an için ilk seçeneğim sanırım teşekkürler
  • nacker kullanıcısına yanıt
    cevabınız için teşekkürler
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    tavsiyeleriniz ve güzel anlatımınız için teşekkürler ELM 327 yi biraz anlatabilirseniz sevinirim.
  • Ryzen1200 kullanıcısına yanıt
    onu nasıl yapacağım?
  • tak bire git işe ;) fazla bağırtma gözün hararette olsun hiç birşey olmaz :)
    barbaros hayrettinin dediklerini yap.
    İl neresi yardımcı olalım çok basit problemler bunlar.
    Kısa sürede aşarsınız kendine güven sıkıntı yapma :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Valla 99da ehliyet aldim sadece ehliyet alirken surdum manuel arac, yaklasik 400bin km oldu bir eksikligini hissetmedim. yakinda manuel aracta kalmayacak zaten, kendi kendine giden arabalar cikti artik.



    Halk arasinda otomatik bozulur onyargisi olmasa spor araclar haric kimse manuel almaz kanimca.



    Ha otursam bir kac saatte hatirlarim zaten, arkadasin imkani varsa kendini sikmasina hic gerek yok bu devirde.



    Hayirli gunler





    Bu arkadaş arabasını satsa max 25-30 bin lira edecek. Belki daha az modelini durumunu bilmiyorum. 25 bin liraya alacağı otomatik arabadan da hayır gelmez. Bizzat ben yaşadım, gördüm. 25bin liralık tam otomatik şanzımanlı ve 66.000 km de bir aracım vardı. Beni çok sıkıntıya soktu. Aynı aracın 3 sene daha yeni modelli ve 40 bin km de olanı başka bir aile bireyinde vardı. O arabadanın şanzımanından da çok çektik.

    En sonunda sattım kurtuldum. 2014 model 1.0 manuel i10 aldım. Kafam o kadar rahat ki anlatamam. En azından bir sorun olsa çaresi var. Baskı-balata değiş iş bitti. Eski aracımda parasıyla bile iş yaptıramıyordum. Şanzıman tamir görüyor, 4-5 ay sonra aynı sorun çıkıyor. Sanayi ustasının eline düşen bilir.

    Sonuç olarak eski model otomatik araç tavsiyesi etmiyorum. Bizzat tecrübelerim var.



    Hayırlı günler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.