Şimdi Ara

Acil Destek Talebi: Sim Kart Arızası mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
489
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün e devlet üzerinde bir işlem yapmaya çalışırken, işlem için telefonuma bir SMS gönderilmesi gerekti. Dakikalarca SMS' i beklediğim halde, mesaj gelmedi. Bu yüzden, işlemi de yapamadım. Bu konuyla ilgili olarak internetteki birçok uygulamayı yaptım. Hiçbiri sorunumu çözmedi.

    Bu arada, telefonumu kontrol ederken, telefonuma SMS gelmediği gibi, telefonumdan hiç kimseye SMS gönderemediğimi ve hatta arama yapamadığımı da fark ettim. Telefonumun içindeki hiçbir ayarı değiştirmedim, kurcalamadım. Buna rağmen, bir anda telefonum kullanılamaz hale geldi. Ekranda sürekli "yalnızca acil çağrılar" diye yazıyor. Mesaj gelmiyor, gitmiyor, arama yapılamıyor, arama da gelmiyor. Arada da "servis açıldığında, mesajınız gönderilecektir" diye yazıyor ama mesaj zaten gitmiyor. Sanırım bu durum bir haftadır böyle. Şu anda telefonumdan sadece Whatsapp yazışmaları yapılabiliyor ve interneti çalışır durumda. Operatör de Türk Telekom.

    Bir ara telefonun arkasını açıp, sim kartı çıkartıp, tekrar taktım. Bu durumda uzunca bir süre sim kartı algılamadı. Sadece telefonu kapatıp, tekrar başlattıktan sonra, sim kartı algılayabildi.

    Acaba sim kart bozulmuş olabilir mi? (Aynı sim kartı 15-16 yıldır kullanıyorum) Yoksa bu sorun operatör kaynaklı mıdır? Zaten Türk Telekom dan memnun değilim. Operatör değişikliği düşünüyorum. Farklı bir operatöre geçsem, sorunum kökten çözülür mü? Ya da bunların hiçbiri değil de, telefon kaynaklı bir sorun olabilir mi? (Telefonum LG G2 Mini) Aklım çok karıştı. Ne yapsam, bilemiyorum.








  • Hepsi olabilir dostum.
    Telefonu fabrika ayarlarina al.
    Olmadi sim kart değiş
    O da olmadi telefonu servise gonder(bunu yapmana gerek kalmaz gibi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G2 mi kaldi kardes😅
    Senin bataryan bitiktir belki o yüzden😅

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Bataryam da sorun yok. Telefonu fabrika ayarlarına alırsam, telefonun içindeki veriler silinir mi? Ona göre devam edeyim.

    Daha olmadı, telefonu değiştiririm. Zaten telefon da çok yavaş kalmaya başlamıştı.

  • passero P kullanıcısına yanıt

    Dostum g2 2014 çıkışlı bi telefon zaten.

    Uğraşmana değmez.

    Redmi note 11 ve samsung m23 çak geç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başka insanların da başına aynı durum gelebilir diye, son durumu paylaşayım.


    İnternette "yalnızca acil çağrılar" diye arama yaptım. Açılan videoların birinde telefonda "yalnızca acil çağrılar" uyarısının birkaç nedeni olabileceği yazılıydı. Bu nedenlerden birisi de IMEI numarasının klonlanmış olabileceği idi ve bunun e devletten kontrol edilebileceği yazılıydı.


    Diğer seçenekler bana uymadığı için, bir kontrol edeyim diye e devlete girdim. Buradan telefonuma ait IMEI numarasını sorgulattığımda, ağzım açık kaldı. Ekranda "Bu IMEI numarası başka cihazlara klonlanmıştır" diye yazdı. Meğer telefonumun bir anda çalışmaz hale gelme nedeni sim kart bozulması veya operatör kaynaklı değil, bana ait olan IMEI numarasının başka cihazlara kopyalanmasıymış.


    İşin tuhaf tarafı, telefonu satın alma tarihim olan 2015' ten beri bu telefonu sadece benim kullanmam. Bu konuda zaten dikkatli bir kişi olduğum için, IMEI numaramı kimseyle ve hiçbir yerde paylaşmadım. Sadece telefonu satın aldıktan bir sene sonra telefonu kendi yetkili servisine gönderdim. Telefonumun bataryası değiştirildi. Gönderdiğim yer zaten yetkili servis olduğu için, bu işlemin de faturası mevcut.


    Buna rağmen, nasıl olabiliyorsa, telefonumun IMEI numarası çalınmış ve daha da tuhafı, çalınan numara bir bile değil, birkaç cihaza kopyalanmış durumda. Telefon bana ait ve birilerinin sahtekarlıkları yüzünden, kendi telefonu kullanılamaz hale gelen ve mağdur edilen de benim. Allah aşkına böyle bir durum nasıl olabiliyor?


    Şimdi sanki başka işim yokmuş gibi, gidip bu telefonun bana ait olduğunu faturamla ispat etmek zorundayım. İyi ki telefonumun satın alma faturası duruyor. Onu da atmış olsaydım, kim bilir halim ne olurdu?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 17 Ekim 2022; 21:50:16 >




  • Simkartlar durduk yere bozulan şeyler değildir.Tabi dünyanın görüp göreceği en dandik simkart olan ahanda şu karttan elinde yoksa.Hobi olarak bozulmasıyla meşhurdur hazretleri.

    Acil Destek Talebi: Sim Kart Arızası mı?




    Onun haricinde 15 yıl bir fiil çalışan simkartlar var.



    İmei klonlanmıştır yazacaktım ki sizde böyle tespit etmişsiniz geçmiş olsun, cihazın faturası duruyorsa BTK'ya başvurun muhtemelen olumlu sonuçlanır. Yoksa imei attır.

    Ne güzel söylemişler yok şunu al yok bunu. Çakıl taşıyla alınıyordu zaten cep telefonu.

    Adamın parası var mı yok mu diye soran yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Richard Parker -- 17 Ekim 2022; 23:16:36 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tekrar durum güncellemesi yapayım. Başka bir yerde benim durumumda olan kişilerin telefon faturası ile beraber hizmet aldığı operatöre başvuru yapması gerektiğini ve sorunu operatörün düzelteceğini yazmışlar. Operatör firma Türk Telekom olduğu için, faturamı da alıp bu gün en yakındaki Türk Telekom bayisine gittim.


    Sonuç; gene hüsran. Bayiye durumu anlattığımda bayi böyle bir kayıt işleminin ancak yurt dışından satın alınan telefonlar için yapıldığını fakat daha önce benim durumumdaki gibi Türkiye sınırları içinde kayıtlı bir bayiden, faturalı olarak satın alınan telefonu kayıt amaçlı işlem yapamayacaklarını söyledi. Söylemine göre, kayıt eşleştirme işlemini e devlet üzerinden benim yapmam gerekiyormuş.


    Gelgelelim, durum öyle değil. Benim bu işlemi yapabilmem için IMEI numaramın önceden kaydedilmesi gerekiyor. Aslında benim IMEI numaram zaten devlette kayıtlı fakat nedense sanki bu kayıt ortadan kaybolmuş. Bayinin sadece bu numarayı tekrar kaydetmesi gerekirken, ne bayinin, ne de Türk Telekom çağrı merkezinin dünyadan haberi yok. Bana söyleyebildikleri tek şey; hattınızda bir sorun görünmüyor. Madem hattımda bir sorun yok; öyleyse ben neden bir haftadır arama ve SMS için telefonumu kullanamıyorum?


    BTK'ye telefonla ulaşmaya çalışıyorum. 120'li numara asla açılmıyor. "Orayı tuşlayın, burayı tuşlayın" deyip, doğru tuşlamayı zamanında yaptığım halde, telefon yüzüme kapanıyor.


    Bu sorunu yaşayıp da çözüme ulaşan oldu mu? Çıldırmak üzereyim.





  • passero P kullanıcısına yanıt
    E devletten yapılıyordu en son bu klon imei işlemleri bayilerden olmaması lazım, yada ithalatçı distribütör yapabiliyordu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Nihayet çözüme ulaştım. Bu sorunla karşılaşan kişilerin yapması gerekenler şu şekilde:

    1-Telefonunuz hangi marka ise, (Samsung ise Samsung TR, LG ise, LG TR veya Huawei ise Huawei TR gibi) internetten bu firmanın genel müdürlüğünün iletişim telefonlarını bulun. Eğer telefonla canlı destek alamazsanız, e posta ile de ulaşabilirsiniz.

    2- Kendilerine IMEI numaranızın klonlandığını söyleyin.

    3- Görüşeceğiniz görevliler bu konuda yeterli bilgi sahibi. Sizden e posta adresinizi ve isminizi talep edecekler.

    4- Görevli e posta adresinize "KLON IMEI Formu" nu gönderecek. Bu form aşağı yukarı her marka için aynı, matbu bir evrak. Sizden bu formda istenen bilgileri doldurup, geri göndermeniz istenecek.

    5- Size gönderilecek form ile beraber kimlik kartınızın önlü arkalı fotokopisi ve IMEI numarası kopyalanan telefona ait faturanın da fotokopisi istenecek. Bu fotokopileri de dolduracağınız formla beraber aynı adrese geri göndereceksiniz.

    6- Bundan sonrası firmaya ait. Telefonunuzu tekrar kullanabilmeniz için IMEI numarası ve kullandığınız telefon numarasının eşleşmesi yapılmak zorunda. Bu eşleşmeyi belgeleri göndereceğiniz firma sizin adınıza yapacak.





  • passero P kullanıcısına yanıt

    Senin imei nasil kopya oluyo dostum?

    Telefonun g2 turkiye garantili deil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yazdığınız gibi telefonum Türkiye garantili ve TR'deki kayıtlı, resmi bir bayiden satın alınma.


    İnternetten araştırdığım kadarıyla, bu klonlama için genellikle eski telefon modelleri kurban olarak seçiliyormuş ve nasıl bir şeyse, benimle aynı sorunu yaşayan birçok telefon kullanıcısı var.


    İşin tuhaf tarafı, ben bu telefonun IMEI numarasını hiçbir yerde paylaşmadım, telefonu kullansın diye kimseye vermedim. Sadece garanti süresi kapsamında bir kez telefonu kendi yetkili servisine gönderdim, ki bu da 2016 yılı içindeydi. Ama gönderdiğim yer bizzat firmanın kendi sitesindeki yetkili servislerden biri ve bu servis hala bu markanın yetkili servis hizmetini vermeye devam ediyor. Dolayısıyla, servis kaynaklı olabileceğini sanmıyorum.


    Bunların dışında, benim telefonuma BTK'dan "Numaranız klonlanmıştır. Şu kadar gün içinde kullanıma kapatılacaktır" mesajı da gelmedi. Bir anda telefonu kullanamaz oldum. Ekranda "yalnızca acil çağrılar" diye yazmaya, telefondan arama yapamamaya ve SMS almama, gönderememeye başlayınca, şüphelendim.


    Telefonumun IMEI numarasının klonlandığından tamamen kendi çabamla e devletten araştırınca haberdar oldum. Tüm bu süreç nasıl böyle olabildi, halen anlayabilmiş değilim.





  • passero P kullanıcısına yanıt

    Guzel kardesim senin telefonunun klonlu olmasi için bilgilerine erişmeleri gerek.

    Bence yetkili teknik servis sisteminde bi açık var.

    Ordan faydalaniyorlardır bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haklı olabilirsiniz. Fakat aynı servis hala firmanın yetkili servisi konumunda. Bu duruma sebep olanların tamamını Allah'a havale ediyorum.

  • maaart M kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarınıza katılıyorum fakat benim durumum farklı. Örneğin, ürünün kutusunu hala saklıyorum, çöpe atmadım. Telefonuma her uygulamayı da yüklemem. Zaten telefonda minimum uygulama var. Bu güne kadar telefonumu sadece ben kullandım, başka insanlara kullansınlar diye vermedim, IMEI no sunu hiçbir yerde paylaşmadım.

    Bir ihtimal üstteki bir yazarın yazdığı gibi belki kimlik no su yetkili servisten sızdırılmış olabilir. Zira telefonun bataryası sorunlu çıktığı için, 6 yıl önce bir defa telefonu batarya değişimi için kendi yetkili servisine göndermiştim. Eğer buradan birisi sızdırdıysa, gerçekten büyük ahlaksızlık. Sıfır telefonlarda bile türlü sorunlar çıkabiliyor. Eğer telefonda sorun çıkarsa, o zaman güvenip de telefonu kendi yetkili servisine bile veremeyecek miyiz???




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi passero -- 20 Ekim 2022; 16:55:47 >
  • passero P kullanıcısına yanıt
    Olabilir bir sey diyemiyorum, Samsung gibi LG gibi cihazlarda servis ihtiyacı oluyordu benimde iki markada basıma geldi aynı şey, 7-8 yıldır iPhone geçtim hic servis konusu olmadı güncel dönemde başıma gelmediği için yorum yapamıyorum

    Sizin cihaz resmi ithalat mi paralel mi bilginiz var mi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • maaart M kullanıcısına yanıt

    Resmi ithalat olması lazım çünkü telefonu kayıtlı bir Turkcell bayisinden almıştım. Zaten faturam da var. Faturanın üzerinde de LG TR garantilidir diye yazıyor. Telefonu 2015'ten beri kullanıyorum, servise 2016 yılında göndermişim ve bu olay yeni başıma geldi.

    Ayrıca olayın anlamadığım bir başka boyutu da; klonlanmış tüm telefonlara telefonun klonlanmış olduğu ve belirli bir süre içinde kapatılacağına dair BTK mesajı gelirken, benim telefona böyle bir mesajın hiç gelmemesi ve telefonun bir anda aramalara, SMS lere, mobil veriye kapatılması. Bana mesaj gelmesi gerekmez miydi?

    Telefonumun IMEI numarasının kopyalanmış olduğunu kendi çabamla tesadüfen öğrendim. E devletten kontrol edeyim diye bakmamla şok geçirdim. Telefonun neden kapandığına dair birçok şey aklıma gelirdi de, IMEI numarasının klonlanmış olabileceği asla gelmezdi.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.