Şimdi Ara

ACİL YARDIM!!! MOTOR-TORK TESTİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Orjinal 101.000km 92 model flash ın sonuçları. Burda en çok dikaktimi çeken tekerlik gücü oldu %72 bu oranın %90 olması gerekiyormuş bu durumda muhtemelen benim şüphem şanzuman oldu ustayı aradım küçük düşli takılmış olabilir dedi aracın derdi yokuşlarda devir düşürmek zorunda kalıyordum araba yığılıyordu sizce tekerlik gücü neden düşer baskı balata iyi durumda araç yokuşlarda bağırmıyor yığılıyor Benzin/LPG farketmiyor


    Ölçülen max.Motor Gücü..............................56kw (77,1HP) (5970rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    Aktarma Organlarındaki Kayıp GÜç..............17,6kw (23,9HP) (176,2km/h)
    Ölçülen Max.Motor Torku............................101 Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h)
    Tekerlik Gücü/Motor Gücü........................................%72
    Gösterge Hata Oranı.................................................%0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi promert -- 31 Mayıs 2009; 15:47:13 >







  • Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm) BU TORKUN 138Nm olması lazım beygir gücü 92 ama yılların verdiği yorgunlukla 84olması normal bence aktarma oranalrına ve şanzımana yönelin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm) BU TORKUN 138Nm olması lazım beygir gücü 92 ama yılların verdiği yorgunlukla 84olması normal bence aktarma oranalrına ve şanzımana yönelin
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm) BU TORKUN 138Nm olması lazım beygir gücü 92 ama yılların verdiği yorgunlukla 84olması normal bence aktarma oranalrına ve şanzımana yönelin


    Aktarma oranları ve şanzuman derken ne yaptırmalıyım aracın problemi düz yolda çok iyi ama yokuşlarda devir düşüerek bayılması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm) BU TORKUN 138Nm olması lazım beygir gücü 92 ama yılların verdiği yorgunlukla 84olması normal bence aktarma oranalrına ve şanzımana yönelin


    Aktarma oranları ve şanzuman derken ne yaptırmalıyım aracın problemi düz yolda çok iyi ama yokuşlarda devir düşüerek bayılması

    Alıntıları Göster
    bence motor kompresyonunu ölçtürün ilk iş.çünkü kompresyon kaçağı olan bir motor düz yolda iyi gitse de yük altında yani rampada bayılır. kompresyon kaçaklarının birçok sebebi vardır bunlar:


    1-subaplarda ayarsızlık(sıkı veya gevşek oluşu) subap yaylarının özelliğini yitirmesi, şayet iticili tip ise iticilerin arızalı oluşu.. subaplarda çatlak veya yanık olması durumu

    2-silindir kapak contasında eğilme,çatlama ve yamulma( bunu anlamanın en bilinen iki yolu(su içinde yağ ve yağ içinde su oluşu) ve egzosttan yoğun olarak beyaz duman çıkması

    3-segmanlarda kırılma veya deformasyon.

    4-pistonlarda ovalleşme ve yamulma


    normalde sağlıklı bir motor sabit bir hızla girilen yokuşta bayılmaz.

    sonuç olarak aracın kompresyonunu ölçtürün eğer sonuçlar iyi ise o zaman subap ayarı yaptırın.çok farkettiğini göreceksiniz.şayet kompresyonda sorun varsa o zaman kaçağa sebep olan ne ise bulunup onarılması gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bence motor kompresyonunu ölçtürün ilk iş.çünkü kompresyon kaçağı olan bir motor düz yolda iyi gitse de yük altında yani rampada bayılır. kompresyon kaçaklarının birçok sebebi vardır bunlar:


    1-subaplarda ayarsızlık(sıkı veya gevşek oluşu) subap yaylarının özelliğini yitirmesi, şayet iticili tip ise iticilerin arızalı oluşu.. subaplarda çatlak veya yanık olması durumu

    2-silindir kapak contasında eğilme,çatlama ve yamulma( bunu anlamanın en bilinen iki yolu(su içinde yağ ve yağ içinde su oluşu) ve egzosttan yoğun olarak beyaz duman çıkması

    3-segmanlarda kırılma veya deformasyon.

    4-pistonlarda ovalleşme ve yamulma


    normalde sağlıklı bir motor sabit bir hızla girilen yokuşta bayılmaz.

    sonuç olarak aracın kompresyonunu ölçtürün eğer sonuçlar iyi ise o zaman subap ayarı yaptırın.çok farkettiğini göreceksiniz.şayet kompresyonda sorun varsa o zaman kaçağa sebep olan ne ise bulunup onarılması gerekir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    bence motor kompresyonunu ölçtürün ilk iş.çünkü kompresyon kaçağı olan bir motor düz yolda iyi gitse de yük altında yani rampada bayılır. kompresyon kaçaklarının birçok sebebi vardır bunlar:


    1-subaplarda ayarsızlık(sıkı veya gevşek oluşu) subap yaylarının özelliğini yitirmesi, şayet iticili tip ise iticilerin arızalı oluşu.. subaplarda çatlak veya yanık olması durumu

    2-silindir kapak contasında eğilme,çatlama ve yamulma( bunu anlamanın en bilinen iki yolu(su içinde yağ ve yağ içinde su oluşu) ve egzosttan yoğun olarak beyaz duman çıkması

    3-segmanlarda kırılma veya deformasyon.

    4-pistonlarda ovalleşme ve yamulma


    normalde sağlıklı bir motor sabit bir hızla girilen yokuşta bayılmaz.

    sonuç olarak aracın kompresyonunu ölçtürün eğer sonuçlar iyi ise o zaman subap ayarı yaptırın.çok farkettiğini göreceksiniz.şayet kompresyonda sorun varsa o zaman kaçağa sebep olan ne ise bulunup onarılması gerekir.





    Yorumların için çok teşekkür ederim kompresor 4 silinidirde 10.5 çıktı subab ayarı 2 ay önce yapıldı değişiklik olmadı yığılma devam ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    bence motor kompresyonunu ölçtürün ilk iş.çünkü kompresyon kaçağı olan bir motor düz yolda iyi gitse de yük altında yani rampada bayılır. kompresyon kaçaklarının birçok sebebi vardır bunlar:


    1-subaplarda ayarsızlık(sıkı veya gevşek oluşu) subap yaylarının özelliğini yitirmesi, şayet iticili tip ise iticilerin arızalı oluşu.. subaplarda çatlak veya yanık olması durumu

    2-silindir kapak contasında eğilme,çatlama ve yamulma( bunu anlamanın en bilinen iki yolu(su içinde yağ ve yağ içinde su oluşu) ve egzosttan yoğun olarak beyaz duman çıkması

    3-segmanlarda kırılma veya deformasyon.

    4-pistonlarda ovalleşme ve yamulma


    normalde sağlıklı bir motor sabit bir hızla girilen yokuşta bayılmaz.

    sonuç olarak aracın kompresyonunu ölçtürün eğer sonuçlar iyi ise o zaman subap ayarı yaptırın.çok farkettiğini göreceksiniz.şayet kompresyonda sorun varsa o zaman kaçağa sebep olan ne ise bulunup onarılması gerekir.





    Yorumların için çok teşekkür ederim kompresor 4 silinidirde 10.5 çıktı subab ayarı 2 ay önce yapıldı değişiklik olmadı yığılma devam ediyor

    Alıntıları Göster
    teste bağımlı kalmadan biriki şey öğrenmek istiyorum:aracın çekmeme durumu(sizin deyiminizle rampada yığılma)ne zaman başladı.şayet eskiden beri vardıysa diyeceğim yok.sonradan başladıysa,siz şanzıman veya diferansiyelde herhangi onarıma gittinizmi.şayet gitmediyseniz ve bu durum ortaya çıktıysa iyibir elektrikçiye gitmenizi tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    teste bağımlı kalmadan biriki şey öğrenmek istiyorum:aracın çekmeme durumu(sizin deyiminizle rampada yığılma)ne zaman başladı.şayet eskiden beri vardıysa diyeceğim yok.sonradan başladıysa,siz şanzıman veya diferansiyelde herhangi onarıma gittinizmi.şayet gitmediyseniz ve bu durum ortaya çıktıysa iyibir elektrikçiye gitmenizi tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    teste bağımlı kalmadan biriki şey öğrenmek istiyorum:aracın çekmeme durumu(sizin deyiminizle rampada yığılma)ne zaman başladı.şayet eskiden beri vardıysa diyeceğim yok.sonradan başladıysa,siz şanzıman veya diferansiyelde herhangi onarıma gittinizmi.şayet gitmediyseniz ve bu durum ortaya çıktıysa iyibir elektrikçiye gitmenizi tavsiye ederim.


    Ben aracı alalı 6 ay oldu 6 aydır sorun vardı sonradan olmadı elektriksel olsa tekleme yapmazmı buji ve buji kabloları yeni değişti ateşlem gayet düzgün yığılma dediğim şey rahatlıkla çıkması gereken yokuşu çıkamıyor dik bu yokuş değil 3500-4000 devirde giderken benim 2. viteste zorlandığım yokuşu 3.vitesete 1.4 reno 9 brodway çok rahat çıkıyor nerden baksan sanki 1 vites fark var gibi ki flash 1.7 motor ben aldım alalı şanzumana müdahele edilmedi.Tamirci usta baskı balata iyi durumda diyor
    3-4 mekanik motor ustası sorunu çözemedi dünde bu testi yaptırdım motor ne durumda diye motorun durumu pekte ölüğ durumda değil tekerlikte güç kaybı var fazlasıyla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: promert

    Orjinal 101.000km 92 model flash ın sonuçları. Burda en çok dikaktimi çeken tekerlik gücü oldu %72 bu oranın %90 olması gerekiyormuş bu durumda muhtemelen benim şüphem şanzuman oldu ustayı aradım küçük düşli takılmış olabilir dedi aracın derdi yokuşlarda devir düşürmek zorunda kalıyordum araba yığılıyordu sizce tekerlik gücü neden düşer baskı balata iyi durumda araç yokuşlarda bağırmıyor yığılıyor Benzin/LPG farketmiyor


    Ölçülen max.Motor Gücü..............................56kw (77,1HP) (5970rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    Aktarma Organlarındaki Kayıp GÜç..............17,6kw (23,9HP) (176,2km/h)
    Ölçülen Max.Motor Torku............................101 Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h)
    Tekerlik Gücü/Motor Gücü........................................%72
    Gösterge Hata Oranı.................................................%0


    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    bir kere araç artık tam güçle çalışmıyor çünkü yılların verdiği yıpranma söz konusu sen aracı rektefiyeye sokarsan aracın gücü elbette eski haline kavuşur şimdi bayırda yığılma devir almama en büyük nedeni tabiki motorun gücünün düşmesidir bana kalırsa elektrik ile ilgili olacağını düşünmüyorum şayet öyle olsaydı araç rölentide tekler yükte bariz bir fark olduğunu anlardın endiksiyon bobine sen yinede bir baktır eğer motora segman atıla bilirse segman attır. tekerlek verimide sanırım şöyle hesaplanıyordu nşaft/ı diferansiyel=tekerlek verimi olması gerek ben notlarıma bakıp sana tam bir sonuç veririm istersen aracın tüm hesaplamalarınıda yaparız yalnız formüle baktığında şafttan gelen güçün diferansiyel torkuna bölünmesi ile bulunuyor öyle olamsı lazım buda bize şafttan ölçülen güç süşerse tekerlek verimide düşer demektir yani aracın motor gücü düştüğü için artık sürtünme kayıplarıda arttığı için araç tam verimle çalışamaz aracın gücü düştüğü için Hesaplanan( Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h) )
    gücüde düşmüş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aagökhan

    quote:

    Orjinalden alıntı: promert

    Orjinal 101.000km 92 model flash ın sonuçları. Burda en çok dikaktimi çeken tekerlik gücü oldu %72 bu oranın %90 olması gerekiyormuş bu durumda muhtemelen benim şüphem şanzuman oldu ustayı aradım küçük düşli takılmış olabilir dedi aracın derdi yokuşlarda devir düşürmek zorunda kalıyordum araba yığılıyordu sizce tekerlik gücü neden düşer baskı balata iyi durumda araç yokuşlarda bağırmıyor yığılıyor Benzin/LPG farketmiyor


    Ölçülen max.Motor Gücü..............................56kw (77,1HP) (5970rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    Aktarma Organlarındaki Kayıp GÜç..............17,6kw (23,9HP) (176,2km/h)
    Ölçülen Max.Motor Torku............................101 Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h)
    Tekerlik Gücü/Motor Gücü........................................%72
    Gösterge Hata Oranı.................................................%0


    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    bir kere araç artık tam güçle çalışmıyor çünkü yılların verdiği yıpranma söz konusu sen aracı rektefiyeye sokarsan aracın gücü elbette eski haline kavuşur şimdi bayırda yığılma devir almama en büyük nedeni tabiki motorun gücünün düşmesidir bana kalırsa elektrik ile ilgili olacağını düşünmüyorum şayet öyle olsaydı araç rölentide tekler yükte bariz bir fark olduğunu anlardın endiksiyon bobine sen yinede bir baktır eğer motora segman atıla bilirse segman attır. tekerlek verimide sanırım şöyle hesaplanıyordu nşaft/ı diferansiyel=tekerlek verimi olması gerek ben notlarıma bakıp sana tam bir sonuç veririm istersen aracın tüm hesaplamalarınıda yaparız yalnız formüle baktığında şafttan gelen güçün diferansiyel torkuna bölünmesi ile bulunuyor öyle olamsı lazım buda bize şafttan ölçülen güç süşerse tekerlek verimide düşer demektir yani aracın motor gücü düştüğü için artık sürtünme kayıplarıda arttığı için araç tam verimle çalışamaz aracın gücü düştüğü için Hesaplanan( Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h) )
    gücüde düşmüş.
    quote:

    Orjinalden alıntı: aagökhan


    quote:

    Orjinalden alıntı: promert

    Orjinal 101.000km 92 model flash ın sonuçları. Burda en çok dikaktimi çeken tekerlik gücü oldu %72 bu oranın %90 olması gerekiyormuş bu durumda muhtemelen benim şüphem şanzuman oldu ustayı aradım küçük düşli takılmış olabilir dedi aracın derdi yokuşlarda devir düşürmek zorunda kalıyordum araba yığılıyordu sizce tekerlik gücü neden düşer baskı balata iyi durumda araç yokuşlarda bağırmıyor yığılıyor Benzin/LPG farketmiyor


    Ölçülen max.Motor Gücü..............................56kw (77,1HP) (5970rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    Aktarma Organlarındaki Kayıp GÜç..............17,6kw (23,9HP) (176,2km/h)
    Ölçülen Max.Motor Torku............................101 Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Motor Torku.....................111,1Nm (3300rpm)
    Hesaplanan Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h)
    Tekerlik Gücü/Motor Gücü........................................%72
    Gösterge Hata Oranı.................................................%0


    Hesaplanan Max.Motor Gücü........................62kw (84,8HP) (5970rpm)
    bir kere araç artık tam güçle çalışmıyor çünkü yılların verdiği yıpranma söz konusu sen aracı rektefiyeye sokarsan aracın gücü elbette eski haline kavuşur şimdi bayırda yığılma devir almama en büyük nedeni tabiki motorun gücünün düşmesidir bana kalırsa elektrik ile ilgili olacağını düşünmüyorum şayet öyle olsaydı araç rölentide tekler yükte bariz bir fark olduğunu anlardın endiksiyon bobine sen yinede bir baktır eğer motora segman atıla bilirse segman attır. tekerlek verimide sanırım şöyle hesaplanıyordu nşaft/ı diferansiyel=tekerlek verimi olması gerek ben notlarıma bakıp sana tam bir sonuç veririm istersen aracın tüm hesaplamalarınıda yaparız yalnız formüle baktığında şafttan gelen güçün diferansiyel torkuna bölünmesi ile bulunuyor öyle olamsı lazım buda bize şafttan ölçülen güç süşerse tekerlek verimide düşer demektir yani aracın motor gücü düştüğü için artık sürtünme kayıplarıda arttığı için araç tam verimle çalışamaz aracın gücü düştüğü için Hesaplanan( Max.Tekerlik Gücü...................45.7kw (62,1HP) (151,5km/h) )
    gücüde düşmüş.



    Yorumun için teşekkür ederim arkadaşım bakalım diyer arkadaşlar ne ekleyecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    teste bağımlı kalmadan biriki şey öğrenmek istiyorum:aracın çekmeme durumu(sizin deyiminizle rampada yığılma)ne zaman başladı.şayet eskiden beri vardıysa diyeceğim yok.sonradan başladıysa,siz şanzıman veya diferansiyelde herhangi onarıma gittinizmi.şayet gitmediyseniz ve bu durum ortaya çıktıysa iyibir elektrikçiye gitmenizi tavsiye ederim.


    Ben aracı alalı 6 ay oldu 6 aydır sorun vardı sonradan olmadı elektriksel olsa tekleme yapmazmı buji ve buji kabloları yeni değişti ateşlem gayet düzgün yığılma dediğim şey rahatlıkla çıkması gereken yokuşu çıkamıyor dik bu yokuş değil 3500-4000 devirde giderken benim 2. viteste zorlandığım yokuşu 3.vitesete 1.4 reno 9 brodway çok rahat çıkıyor nerden baksan sanki 1 vites fark var gibi ki flash 1.7 motor ben aldım alalı şanzumana müdahele edilmedi.Tamirci usta baskı balata iyi durumda diyor
    3-4 mekanik motor ustası sorunu çözemedi dünde bu testi yaptırdım motor ne durumda diye motorun durumu pekte ölüğ durumda değil tekerlikte güç kaybı var fazlasıyla

    Alıntıları Göster
    ustalara gösterdiğinize göre motor bitik deyil.şanzıman diferansiyelde onarım(parça değişimi)yapılmadı.lastikler değişmediğini varsayıyorum(büyük ebat lastik taktırma moda gibi).araçların çoğunda(kulaktan dolma bilgilerle ayna-mahruti kombinesi değiştiriliyor)hızlı gitsin diye bazı modifiyeler yapılıyor.(hiçbir bilimsel veriye dayanmadan)sizde yok dediniz.ÖNERİM:aynı model aracı bulup ricaile aynı rampaya vurmanız.ve ben gene tekrar ediyorum.mutlaka ateşleme sisteminizi gözden geçirtin.iyi bir sanatkar ustaya.motorla uyumsuz bujiler bile aynı sorunu yaratır.orj.buji kablosu kullanmaya özen gösterin.sistemdeki küçük çatlak yüke binen motora yeterli ateşlemeyi sağlayamaz teklemeyi hissedemezsiniz o ancak uzman kulağa duyurur kendini.çünkü o anda gaz veriyorsunuz.ateşlemeye giden kabloları kontrol ettirin.uzaktan yapabileceğim aklıma gelen yardımlar bunlar.motor bitik deyil mutlaka ateşleme sistemi ...gibi duruyor.geçmiş olsun kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ustalara gösterdiğinize göre motor bitik deyil.şanzıman diferansiyelde onarım(parça değişimi)yapılmadı.lastikler değişmediğini varsayıyorum(büyük ebat lastik taktırma moda gibi).araçların çoğunda(kulaktan dolma bilgilerle ayna-mahruti kombinesi değiştiriliyor)hızlı gitsin diye bazı modifiyeler yapılıyor.(hiçbir bilimsel veriye dayanmadan)sizde yok dediniz.ÖNERİM:aynı model aracı bulup ricaile aynı rampaya vurmanız.ve ben gene tekrar ediyorum.mutlaka ateşleme sisteminizi gözden geçirtin.iyi bir sanatkar ustaya.motorla uyumsuz bujiler bile aynı sorunu yaratır.orj.buji kablosu kullanmaya özen gösterin.sistemdeki küçük çatlak yüke binen motora yeterli ateşlemeyi sağlayamaz teklemeyi hissedemezsiniz o ancak uzman kulağa duyurur kendini.çünkü o anda gaz veriyorsunuz.ateşlemeye giden kabloları kontrol ettirin.uzaktan yapabileceğim aklıma gelen yardımlar bunlar.motor bitik deyil mutlaka ateşleme sistemi ...gibi duruyor.geçmiş olsun kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    kompresyon ölçümü yapılmamış.hani akla gelen derlerya.silindir kapağınıda baktırsanız iyi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    ustalara gösterdiğinize göre motor bitik deyil.şanzıman diferansiyelde onarım(parça değişimi)yapılmadı.lastikler değişmediğini varsayıyorum(büyük ebat lastik taktırma moda gibi).araçların çoğunda(kulaktan dolma bilgilerle ayna-mahruti kombinesi değiştiriliyor)hızlı gitsin diye bazı modifiyeler yapılıyor.(hiçbir bilimsel veriye dayanmadan)sizde yok dediniz.ÖNERİM:aynı model aracı bulup ricaile aynı rampaya vurmanız.ve ben gene tekrar ediyorum.mutlaka ateşleme sisteminizi gözden geçirtin.iyi bir sanatkar ustaya.motorla uyumsuz bujiler bile aynı sorunu yaratır.orj.buji kablosu kullanmaya özen gösterin.sistemdeki küçük çatlak yüke binen motora yeterli ateşlemeyi sağlayamaz teklemeyi hissedemezsiniz o ancak uzman kulağa duyurur kendini.çünkü o anda gaz veriyorsunuz.ateşlemeye giden kabloları kontrol ettirin.uzaktan yapabileceğim aklıma gelen yardımlar bunlar.motor bitik deyil mutlaka ateşleme sistemi ...gibi duruyor.geçmiş olsun kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    ustalara gösterdiğinize göre motor bitik deyil.şanzıman diferansiyelde onarım(parça değişimi)yapılmadı.lastikler değişmediğini varsayıyorum(büyük ebat lastik taktırma moda gibi).araçların çoğunda(kulaktan dolma bilgilerle ayna-mahruti kombinesi değiştiriliyor)hızlı gitsin diye bazı modifiyeler yapılıyor.(hiçbir bilimsel veriye dayanmadan)sizde yok dediniz.ÖNERİM:aynı model aracı bulup ricaile aynı rampaya vurmanız.ve ben gene tekrar ediyorum.mutlaka ateşleme sisteminizi gözden geçirtin.iyi bir sanatkar ustaya.motorla uyumsuz bujiler bile aynı sorunu yaratır.orj.buji kablosu kullanmaya özen gösterin.sistemdeki küçük çatlak yüke binen motora yeterli ateşlemeyi sağlayamaz teklemeyi hissedemezsiniz o ancak uzman kulağa duyurur kendini.çünkü o anda gaz veriyorsunuz.ateşlemeye giden kabloları kontrol ettirin.uzaktan yapabileceğim aklıma gelen yardımlar bunlar.motor bitik deyil mutlaka ateşleme sistemi ...gibi duruyor.geçmiş olsun kolay gelsin.


    Lastikler aynı ebat fabrika verileriyle aynı büyük değil yani buji ve buji kabloları orjinal reno ateşleme sistemiyle ilgili bi disbiritör değişmedi olmadı bide ona baktırıyım tevzi makarasına felan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kompresyon ölçümü yapılmamış.hani akla gelen derlerya.silindir kapağınıda baktırsanız iyi olur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    kompresyon ölçümü yapılmamış.hani akla gelen derlerya.silindir kapağınıda baktırsanız iyi olur


    Onuda düşündüm yaptırdım 4 silindirde 10.5 çıkıyor oda aklım ageldi subablarda kaçakmı var acaba diye oda normal dediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    kompresyon ölçümü yapılmamış.hani akla gelen derlerya.silindir kapağınıda baktırsanız iyi olur


    Onuda düşündüm yaptırdım 4 silindirde 10.5 çıkıyor oda aklım ageldi subablarda kaçakmı var acaba diye oda normal dediler

    Alıntıları Göster
    aslında flash için olması gereken kompreyon değeri nedir onu bilmek lazım ne yazık ki ben bilmiyorum.. mesela eğer normal değer silindir başına 13 ise düşüktür ama 11 ise iyidir gibi. eğer ki bu rakamlar normalse aracın egzost sistemini de kontrol ettirmek lazım.. özellikle orta ve arka susturucuları..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: hezerfen

    kompresyon ölçümü yapılmamış.hani akla gelen derlerya.silindir kapağınıda baktırsanız iyi olur


    Onuda düşündüm yaptırdım 4 silindirde 10.5 çıkıyor oda aklım ageldi subablarda kaçakmı var acaba diye oda normal dediler

    Alıntıları Göster
    dis.kapağı çatlak olur.ateşleme bobini arızalı olur(ki en sinsi arızalardandır)tezgahta herşey normal yol testinde su koyverir ve anlaşılması çok güç.nerdeyse bozyap gibi deneyle bulunur.makara ucunun korozyonlu olması karşılığının aynı şekilde.birsürü arıza çeşidi uzaktan ancak tahmin edilir taktir edersiniz görüp elleme başka şeydir.kapak contası dahi düşünülenler arasında olmaı.ve hatta kapakta çatlak dahi göz önünde bulundurulmalı.üşenmeyip aynı model araçla test bazı şeyleri uzatmadan çözmeye yardımcı olur kanaatindeyim.hatta buji yabana atılmaz varsa birinden deney içinde alınabilir.veya aracınızın el kitabındakiile birebir aynısı kullanılmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    aslında flash için olması gereken kompreyon değeri nedir onu bilmek lazım ne yazık ki ben bilmiyorum.. mesela eğer normal değer silindir başına 13 ise düşüktür ama 11 ise iyidir gibi. eğer ki bu rakamlar normalse aracın egzost sistemini de kontrol ettirmek lazım.. özellikle orta ve arka susturucuları..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    aslında flash için olması gereken kompreyon değeri nedir onu bilmek lazım ne yazık ki ben bilmiyorum.. mesela eğer normal değer silindir başına 13 ise düşüktür ama 11 ise iyidir gibi. eğer ki bu rakamlar normalse aracın egzost sistemini de kontrol ettirmek lazım.. özellikle orta ve arka susturucuları..


    inan bende bilmiyorum değerleri 2 ustanın yalancısıyım 10.5 se iyidir dendi. Eksoz sistemide söylendi ön arka susturucuyu komple değiştirdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg



    aslında flash için olması gereken kompreyon değeri nedir onu bilmek lazım ne yazık ki ben bilmiyorum.. mesela eğer normal değer silindir başına 13 ise düşüktür ama 11 ise iyidir gibi. eğer ki bu rakamlar normalse aracın egzost sistemini de kontrol ettirmek lazım.. özellikle orta ve arka susturucuları..


    inan bende bilmiyorum değerleri 2 ustanın yalancısıyım 10.5 se iyidir dendi. Eksoz sistemide söylendi ön arka susturucuyu komple değiştirdim

    Alıntıları Göster
    promert madem deneme yanılma yöntemi uyguluyo ustalar sende çıkma bi şanzıman al şanzımanı değiştir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    promert madem deneme yanılma yöntemi uyguluyo ustalar sende çıkma bi şanzıman al şanzımanı değiştir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    promert madem deneme yanılma yöntemi uyguluyo ustalar sende çıkma bi şanzıman al şanzımanı değiştir


    Ah masraf çıkmasa dediğin doğru düzeleceğini bilsem okeyde birde şanzumandı indirme bindirmeydi fasraflı iş yanlışmıyım
    bide olmama ihtimali var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: promert

    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    promert madem deneme yanılma yöntemi uyguluyo ustalar sende çıkma bi şanzıman al şanzımanı değiştir


    Ah masraf çıkmasa dediğin doğru düzeleceğini bilsem okeyde birde şanzumandı indirme bindirmeydi fasraflı iş yanlışmıyım
    bide olmama ihtimali var

    Alıntıları Göster
    bence ilk iş olarak bu aracın silindir başına olması gereken sağlıklı kompresyon değeri nedir doğru olarak öğrenilmeli.bu öğrenildikten sonra sizin rakamlarınız değerlendirilmeli.. eğer ki rakamlar iyiyse arıza başka yerlerde aranmalı..

    merak ettiğim konu bu aracın motoru enjeksiyonlu mu? yoksa karbüratörlü mü? eğer karbüratörlü ise karbüratöre bakım gerekli olabilir.. yok eğer araç enjeksiyonlu ise o zaman ultrason ile enjeksiyon temizliği yapmak gerekir.

    aynı şekilde ateşleme sistemi klasik platinli tip mi? yoksa elektronik mi bunu da bilmek gerekir.

    aslında siz bana motorun enjeksiyon olup olmadığını ve ateşleme elektronik mi değil mi söylerseniz daha sağlıklı yorum yapmak mümkün olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    bence ilk iş olarak bu aracın silindir başına olması gereken sağlıklı kompresyon değeri nedir doğru olarak öğrenilmeli.bu öğrenildikten sonra sizin rakamlarınız değerlendirilmeli.. eğer ki rakamlar iyiyse arıza başka yerlerde aranmalı..

    merak ettiğim konu bu aracın motoru enjeksiyonlu mu? yoksa karbüratörlü mü? eğer karbüratörlü ise karbüratöre bakım gerekli olabilir.. yok eğer araç enjeksiyonlu ise o zaman ultrason ile enjeksiyon temizliği yapmak gerekir.

    aynı şekilde ateşleme sistemi klasik platinli tip mi? yoksa elektronik mi bunu da bilmek gerekir.

    aslında siz bana motorun enjeksiyon olup olmadığını ve ateşleme elektronik mi değil mi söylerseniz daha sağlıklı yorum yapmak mümkün olabilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: meteg




    bence ilk iş olarak bu aracın silindir başına olması gereken sağlıklı kompresyon değeri nedir doğru olarak öğrenilmeli.bu öğrenildikten sonra sizin rakamlarınız değerlendirilmeli.. eğer ki rakamlar iyiyse arıza başka yerlerde aranmalı..

    merak ettiğim konu bu aracın motoru enjeksiyonlu mu? yoksa karbüratörlü mü? eğer karbüratörlü ise karbüratöre bakım gerekli olabilir.. yok eğer araç enjeksiyonlu ise o zaman ultrason ile enjeksiyon temizliği yapmak gerekir.

    aynı şekilde ateşleme sistemi klasik platinli tip mi? yoksa elektronik mi bunu da bilmek gerekir.

    aslında siz bana motorun enjeksiyon olup olmadığını ve ateşleme elektronik mi değil mi söylerseniz daha sağlıklı yorum yapmak mümkün olabilir.





    Araç karburatorlü ateşleme sistemi klasik ama bizim flashlarda platin yok dis.vetevzi makarası var
    silindir başına kompresor 10.5 4 silindir içinde değerler aynı
    bu araçlarda avans otomatik söylediğin gibi problem ya ateşleme sisteminde ya avansda yada baskı balatada bi problem var yük bindiğinde araç resmen tabiri caizse ıkınıyor katiyen gaz yemiyor sanki boğulur gibi oluyor devir düşünce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi promert -- 1 Haziran 2009; 9:29:23 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.