Şimdi Ara

ACİLL MERKEZİ KİLT BEYNİ YARDIMMMMMMM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
13.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar beş gün önce yoğun yağmur altında OPEL ASTRA 2002 OTOMATİT VİTES olan aracımı kullanırken yolda bulunan su birikintisi içinden geçerken ki sel yoluymuş su içinde arabam stop etti ve suda kaldım Onbeş yirmi dakika arkadaşlarım gelinciye kadar kurtarılmayı bekledim.Beklerken aracım koltuk döşemelerine kadar su doldu.Aracı çekerek sanayi ye götürdük .Ustalar aküye enerji verince araba çalıştı ve hava filitresi nemlendiği için değiştirdik.Arabamda airbeg arıza ışığı yandı.Merkezi kilit sistemi çalışmadı.Başka hiçbir arıza olmadı.Ustalar hemen bir oto kuaföre gitmemi ve arabayı temizletip vakumlatarak kurutmaya sokmamı yoksa döşemelerin çürüyeceğini ve koku olacağını söylediler.Hemen en yakın oto kuaföre giderek 100 milyon karşılığı arabamı baştan aşağı yıkatıp vakumlattım ve kurtmaya soktumBu arada motor ve ön takımlarıda yıkattım.Oto kuaförcü yıkama yapmadan önce aküyü söktü.Ama arabam suda bayağı ıslanmıştı.Arabamı almaya gittiğimde pırıl pırıl buldum ama döşemelerin altındaki süngerler hala yaştı.Güneşte arabayı havalandırmamı istediler.Fakat otomatik kilit çalışmıştı ona sevindim.Ertesi sabah uyanıp işe giderken arabamın atamatik kilidi çalışmadı ve arabayı anahtar ile kapıdan açtım.On gün önce servise yıllık bakıma gitmiştim ve yıllık bakım ile beraber triger kayışını değiştirdim.Ayrıca balatalar değişti ve arka fren kampanası el freni balatası sıkıştığından yemiş dediler ve karşılıklı olarak diskleri el freni telini değiştirdiler.Biliyorsunuz servisler tamir yapmıyor bozulanı sök yenisini tak yapıyorlar.İş fren sistemi olunca sesimi çıkarmadım ama 1 milyar 450 milyan masraf çıktı ve yüzde 25 indirim varmış 1 milyon yüz binlira ödedim.Ve başıma gelen bu olaydan sonra servise gitmek istemedim.Tanıdığın bir oto alarmcı ve oto elektrikçiye gitti.Durumu anlattım.Arabayı kontrol etti ve sigortaların çalıştığını fakat merkezi kilit beynini nem aldığın ve rolede oksitlenme olabileceğini söyledi.Bu arada kiliti senkronize etmeye çalıştı olmadı.Airbag arıza ışığı için de koltuk altında bulunan müşürün serviste bilgisayara bakılarak sökülüp takılması ile sorunun düzelebileceğini söyledi.Dün servise gittim.Serviste sonuç arabanın herşeyi normal merkezi kilit beyni su almış değişmesi gerekiyor ve airbeğ lambası hatası için ise kontrol ünitesi su almış değişmesi gerekiyor dediler.Fiyatı ise yüzde 25 indirim varmış 578 milyon merkezi kilit beyni ve 178 milyon kontrol ünitesi ayrıca işçilik.Yaptıramadım tabi ama oradaki sorumlu yetkili kişi ile biraz samimi olmuştuk bana şunu söyledi opellerde genelde su ve nem olayından bu hatalar çok oluyor bence bir hafta bekleyin araba kurusun kendiliğinden düzelme ihtimali yüksek dedi.Herhengi bir şase olmasın diye merkezi kilit soketini söktük fakat airbeğ arıza ışığını sökmedik eğer airbeg ışığı sönerse bilinki kurudu ve merkezi kilit beynide çalışır.Bir hafta sonra getirin bir bakalım olmassa dışarda beyin tamiri yapıyorlar ucuza yaptırırsınız dedi.Kağıtta F1 ve F2 hata kodları gördüm.Bunlar beyinin içindeki role oksitlenmesi yani nem hataları dedi.Geldim ve bekleyeceğim sanıyorum.Sizce ne yapayım bilgilendirirseniz sevinirim.Zira şu sıralar maddi durumum iyi değil ve servise söğüşlenmek istemiyorumZira görevli eleman söyledi serviste biz tamir yapmayız arızalı parçayı söker yenisini takarız dedi.Şimdi acaba MERKEZİ KİLİT BEYNİNE gerçekten direkt su girmişmidir yoksa nemli de kuruyunca düzelme şansı varmıdır.Kontrol ünitesine su girmişmidir yosa nem mi var yada elektrik kablolarının bir yerinde sudan dolayı bir şasemi vardır .Bidiğim kadarı ile beyinler çok iyi izole ediliyor kolay su girmiyor içine Yardımlarınızı bekliyorum ne yapayım yada konu hakkındaki görüşleriniz nelerdir.Yardımcı olursanız sevinirim.HAA ayrıva beşgün geçmesine rağmen bugün döşemenin kenarından parmaklarım soktum alttaki süngerler hala ıslakkk.







  • Değerli Hakan usta mesajınızı aldım.Bu merkezi kilit beyni nerede ve nasıl söküp kurutabilirim.Anlatırsanız sevinirim.Teşekkürler..
  • Resim silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 22 Haziran 2007; 10:18:40 >
  • Hakan usta gönderdiğiniz mesajı aldım ama merkezi kilit beyni arabada bulamadım ve size mesaj atarak arabamın motor ve diğğer bilgilerini gönderdim.Sizden bir ricam var serviste opel astra 2002 hb comfort otomatik şanzımanlı aracımın merkezi kilit beynine su kaçmış dediler kurumasını bekleyelim dediler ama soketini de çıkardık dediler.Şimdi ben bu soketi kendim bir takıp bakmak istiyorum çalışacakmı ama merkezi kilit beyni soketi nerede bilmiyorum.Direksiyon altındaki sigorta panosunun orada bir yerde dediler açtım ama orada çıkarılmış bir soket göremedim.Ricam bu merkezi kilt beyin soketinin yeri nerede yardım ederseniz sevinirim.Zira benzin kapağı kilitli kaldı benzin almaya gidince mağdur olacağım.Airbağ arıza ışığı da hala yanıyor sönmedi.Yardımlarınızı bekliyorum selamlar.
  • Hakan usta aracım
    OPel Astra 1.6 NB COMF/AT
    GÖVDE TİPİ: AA SEDAN
    TİPİ : T98/NB
    SINIFI : M1
    TİCARİ ADI : ASTRA-G-
    Azami net güç : 6000 d/d da 74 kw
    motor kodu: Z16XE
    VİTES KUTUSU : (TİPİ) B OTOMATİK

    Yanlışlıkla hp yazmışım.Aracımın otomatik kilit beyni nerede ve servisin çıkardığı bu soket yeri neresi ve nasıl takarım.Yardımlarınız için teşekkürler....
  • yine unuttum aracım 2002 model
  • Resim silinmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 22 Haziran 2007; 10:18:15 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aracınızın kaskosu olsaydı herşey çok daha kolay olurdu....
  • Kader!!!


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Aracınızın kaskosu olsaydı herşey çok daha kolay olurdu....
  • Bugün arabamın döşemelerini gittiğin opel oto ustasına söktürdüm.döşeme altındaki süngerlerden kova kova su çıktı inanın.Döşemeleri hemen arabanın koltuklarını taktırıp daha önce götürüp 100 milyon verip arabamı yıkattırdığım oto kuaföre gittim.Adamlar arabadaki döşemenin o halini görünce utandılar.Hemen başında bekleyerek elemana vakumlattım ve temizlettim döşemeleri güneşe koyalım abi dedi hayır dedim hemen ısıtıcıya alın ve kurutun çünkü yarın taktıracağım dedim.Akşam beşte gittim aldım ve gerçekten iyi kurutmuşlar.Yalnız gaz pedalının altınada kalan parça ile yandaki ayak basma parçasını söktürmedim arabayı çok dağıtırlarsa toplayamayacaklar diye düşündüm.Oranın durumuna baktın üst plastik alt yine sünger hemen elemanın yanında o isteksiz davranınca süngeri sıkarak suyu boşaltıp aldım ve eleman utandı ve makineyi getirip taktı ve alttan vakum yaptı.Z aten orası yarıya kadar ıslaktı.Arabanın içini ve çamurunu sildirdim.Öndeki gaz pedalının altındaki plastik kısmın altına ağaç parçaları koyarak altının hava almasını sağladım ve size yazdığım şu ana kadar güneşin altında kapılar açık kuruttum.Yarın da kapıları tekrar açarak kurutacağım.Ertesi gün taktıracağım döşemeleri.Ve para isteyemediler bizdendi falan dediler elemanların cebine harçlık koyarak çıktım.Cumartesi günü gidip döşemeleri taktıracağım.Ha bu arada ilk gün temizlettiğim ve ertesi gün tekrar duran merkezi kumanda kilidi tekrar temizlettikten sonra şu an hala çalışır vaziyette.İnşallah bir daha arızalanmaz.Usta ilk gün temizlerken belki farketmedik birkaç diyotta oksit kalmış olabilir ondan yapmıştır dedi.Fakat airbağ ışığı hala sönmedi.Sanıyorum ustanın dediği gibi bilgisayara girip kod sildirilecek.Size çok teşekkür ederim yardımlarınız için.Cumartesi inşallah taktıracağım döşemeyi.Fakat aklım hala merkezi kumanda beyninde usta temizlerken beynin üstünde bulunan siyah iki adat enteğre kutusunun birinin içinden sallayınca tıkır tıkır bir ses geliyor içinde sanki birşey düşmüş gibi ama şu an çalışıyor.Bu araba beni basit gibi görünen bir kazada çok yordu.Aslında arabamı seviyorum ama ne bileyim biraz üzdü beni.Bu merkezi kilit beyni tekrar dururmu o tıkırtı nedir bilginiz varmı bilgilendirirseniz sevinirim.Airbağ üniteleri temiz dedi usta sadece kod silinecek bilgisayarda dedi sizce doğrumudur.Bilgilerinizi ve düşüncelerinizi bildirirseniz sevinirim Hakan usta.Size çok teşekkür ederim.




  • Cihaza bağlattırıp arıza kodlarına bakın ve not alın arıza kodlarını silsin ve yeniden hata verip vermediğine bakın.Test sürüşü yapın.Bu arada ekteki resimleri kaldırıyorum.İnşallah işinize yaramıştır.
  • Hakan Usta göndermiş olduğunuz resim işime yaradı teşekkür ederim.Yarın sabah döşemeleri taktıracağım.Airbağ ışığı için hata kodlarını not alın demişsiniz.Sildirdikten sonra yinede yanarmı.Birde birşey soracağım airbağ ünitesini gittiğim usta her iki koltuk altı soketleri dahil temizleyip taktı ve airbağ ünitesinde bir arıza yok dedi.Özel serviste kodu silerler dedi.Acaba bu arıza lambası yanınca emniyet kemeri ve airbağler devreye yinede girermi.Yani yanlış algılama varsa yinede çalışırmı.Kod sildirmesem olurmu.İlginize teşekkür ederim.Ayrıca ankara da şaşmazda tavsiye edeceğiniz benim sorunumla ilgilenecek bir yer varsa bildirirmisiniz.servise gitsem ücret nasıl olur özelde nasıl olur ünitede hata yokta sadece kod silerlerse tabi.
  • Yardımcı olduysam ne mutlu
  • Değerli Hakan usta opel astra 2002 otomatik şanzıman aracımın döşeme temizliğini yaptırıp soketleri temizlettikten sonra döşemeleri taktırdım ve sadece airbağ ışığı yanık kalmıştı.Geçen hafta özel bir opel servise götürdüm şaşmazda ve airbağ beyni tamir olacak 200 milyona yaparız dedi.Ben Şaşmaz daki ANKA Eloktroniğe gittim ve Recep Usta adındaki ustaya durumu anlattım ve airbağ beynine su girdiğini söyleyerek temizleyip iki saat bekledikten sonra taktılar ve airbağ beynini bilgisayarda silerek arıza lambasını söndürdüler ve sorun düzeldi.Bu işlemi 100 milyona yaptırdım.Arabamda hiçbir koku yok tertemiz oldu ve airbağ beyni-Mekezi kilit beyni-Vites beyni temizlendi ve gayet iyi çalışıyor.Aracımın ilk sahibi ki ben 32 bin km de almıştım 34 bin km de motor arıza lambası yanıp motor teklemesi şikayeti ile opel servisinde carbon clean temizliği yaptırmış ve egzoz geri besleme valfı değişmiş-EGR değişmiş eğer düzelmezse silindir kapağı sökülüp subaplar temizlenecek demişler ve ben aldığımda gayet iyiydi araç.Fakat geçen yıl bende de motor arıza lambası yandı servise gittiğimde silindir kapakları sökülerek subaplar ve kapaklar temizlenerek conta değişti.Bu işlem yapıldığında aracım 39 bi km de idi.Aracım iyi bir performans kazanmıştı.Fakat başıma gelen bu suda kalma olayından sonra arabam gerekli temizlik ve tamirat yapıldıktan sonra çok iyiydi fakat birkaçgündür hissettiğim bir performans düşüklüğü var sanki.Yolda seyrederken gaza yüklenince sanki biraz geç hızlanıyor ve eskiden kingtawn özelliğini kullanırken birden vites yükseltip hızlanan aracım şimdi hemen hızlanmıyor.Aracımın sesini fazla duymazdım ama şimdi motor sesini çok fazla olmasada duyuyorum.Sanki depoyu ful doldurunca biraz performans kazanıyor ama sonra hissedebildiğim biraz geç hızlanma var.Bunun dışında bir tekleme ve sarsıntı yok aracımda.Ama beni huzursuz eden bir performans düşüklüğü var.Sizce bir neden olabilirmi yardımcı olursanız sevinirim.Aracımın bakımını yeni yaptırdım su kazasından bir hafta önce yani bir ay oldu.Bakımda bujiler ve filitreler değişmişti.Ayrıca el freni balatası takılı kaldığından arabanın arka disk yemiş komple değiştirttim ve fren sistemi balatalar dahil yenilenmişti.Su kazası olayında ustam sadece hava filitresi ıslandığı için onu değiştirdi.Kontrollerde bujiler dahil herşey normal çıktı.Fakat birkaç gündür bir performans düşüklüğü hissediyorum ama arabamda bir arıza yok ve herşey normal.Bu benzinden olabilirmi veya neden ileri gelebilir yardımcı olursanız sevinirim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.