Airbaglerin bazıları, emniyet kemeri şartı aramaz. Yani SRS değildir. Bu da, airbag patladığında boyun kırıklarına, dolayısıyla ölümlere neden oluyor. Şimdiye kadar hiç SRS siz araca binmedim ve emniyet kemerimi de takarım. Ancak, her direksiyonuna geçtiğim araçta direksiyon-koltuk mesafesini, kol uzunluğuma göre (dik olacak şekilde) ayarlarım. İşim gereği de değişik marka araçlar kullanabiliyorum.
Merak ettiğim, direksiyon-koltuk mesafesini ayarlıyorum ama, olası bir kazada boynumun kırılarak ölmem veya felç olmamla ilgili bir korkum var. Acaba airbag denilen ve kaza anında 300 km/sn hızla yüzümüze patlayan bu güvenlik unsuru, her araçta aynı hacimde midir? Yani sürüş tarzıma göre 1 kol mesafesi beni bir japon aracında kurtarırken, bir alman aracında daha büyük olup, boynumu kırabilir mi?
Aslında birkaç kaza testi videosu izleyerek kararını kendin verebilirsin. Genellikle boyutları ve şekilleri birbirinden farklı oluyor.
Bence doğru bir soru ve endişe. Detaylı yazmaya zamanım yok ama iki termel konuyu hatırlatablirim.
1. Mesafeler hala önemli ve temel parametrelerdir. 1980'lerde güvenlikten beş yıldız alabilmiş bir kaç otomobilde mesafeler devasa idi. Yine aynı senelerde ve havayastıkları 1990'larda ilk defa yaygınlaşırken direksiyona mümkün olduğunda uzak oturulması tavsiye edilirdi. Bugün popüler konstrüksiyonda tavan alanı ufalmıştır, bu nedenle en çok tavan kirişleriyle baş arasındaki mesafeye dikkat etmek gerekir. Çok ferah bir algı temin edilmiş otomobilde baş ile yan veya ön tavan kirişi arasında sadece 8 cm bırakılmış olabiliyor. Benden tavsiye yeni bir otomobile karar verirken, bayağı karış ölçüsüyle, baş kiriş arasıdnaki mesafelere de bakın.
2. Çift açılım hızına sahip yavayastıklarını tercih edin.
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
Bence doğru bir soru ve endişe. Detaylı yazmaya zamanım yok ama iki termel konuyu hatırlatablirim.
1. Mesafeler hala önemli ve temel parametrelerdir. 1980'lerde güvenlikten beş yıldız alabilmiş bir kaç otomobilde mesafeler devasa idi. Yine aynı senelerde ve havayastıkları 1990'larda ilk defa yaygınlaşırken direksiyona mümkün olduğunda uzak oturulması tavsiye edilirdi. Bugün popüler konstrüksiyonda tavan alanı ufalmıştır, bu nedenle en çok tavan kirişleriyle baş arasındaki mesafeye dikkat etmek gerekir. Çok ferah bir algı temin edilmiş otomobilde baş ile yan veya ön tavan kirişi arasında sadece 8 cm bırakılmış olabiliyor. Benden tavsiye yeni bir otomobile karar verirken, bayağı karış ölçüsüyle, baş kiriş arasıdnaki mesafelere de bakın.
2. Çift açılım hızına sahip yavayastıklarını tercih edin.
Tavsiyeniz için teşekkürler. Koltuğumu hep yüksek seviyede kullanırdım. Bugünden sonra yavaş yavaş azaltacağım. Malum, alışkanlıklar kolay bırakılamıyor :)
Çift açılım hızına sahip airbag kullanan araç markalarından, bildiklerinizi yazabilir misiniz?