Şimdi Ara

aks mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba yolda giderken km saati yukarı aşağı hafifce oynuyor ve araç zıplarmış gibi gidiyor düşük devirlerde sarsıntı yapıyor. 100km hızdan sonra normale dönüyor. Fakat direksiyon titremiyor sağ sola çekme yapmıyor. bugun arabayı kaldırıp lastiklerini söktüm gene aynı titresim ve km saati gene titreyerek yükseliyor ve arac sarsılıyor sorun lastiklerden değil. Bu sorun aks'lardanmı kaynaklanıyor.



  • aynı sorunu lagunada yaşamıştım sorun akstan çıktı
  • arkadaslar konuyu bıraz daha acabılırmısınız aksın neyınde oluyor sorun napılıyor zararı nedir?
  • aksın y şeklinde olan 3 adet rulmanı var içerisin de ya onlar bozulmuş olabiliyor yada freze tarafında o rulmana geçen 3 ayakta aşınmadan dolayı boşluk oluyor. bu boşluk nedeniyle araç genellikle belli km lerde sarsıntı oluyor.
  • arkadaşLar aks demiş ama bence bu iş aks işi değil çünkü ask işi oLsa araç beLLi bir km sonra titreme yaptırır zıpLatmaz aracı bu iş baLans işi diyorum..!!
  • benim arabada benzer bir hoplama oluyordu arkada.

    serviste baktılar ve jantın yamulduğunu, tornaya girmesi gerektiğini söylediler. çelik jant vardı araçta.

    usta aracı lifte kaldırıp arka tekeri elle çevirdi, dönerken gözle görünür bir eksen bozukluğu hissediliyordu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustyyyyy

    benim arabada benzer bir hoplama oluyordu arkada.

    serviste baktılar ve jantın yamulduğunu, tornaya girmesi gerektiğini söylediler. çelik jant vardı araçta.

    usta aracı lifte kaldırıp arka tekeri elle çevirdi, dönerken gözle görünür bir eksen bozukluğu hissediliyordu.



    ett işte benim dedim de yani o iş akstan değil ya arakdaşın dediği gibi jant faLan yamuLmuştur yada baLans vardır
  • Mrb bugun servise gittim akslarda hafif boşluk varmış bozuk değilmiş zaten bozuk olsa tam sağ veya tam sol döndürünce ses yaparmış akslar sağlam rahatladım vallahi çokta pahalı servisten çıktım ön lastikleri çıkartıp arka lastiklerle değiştirdim motoru elden geçirdim lpg ayarını yaptım şimdi sorun azaldı. uzun yol yapıtıktan sonra komple elden geçirecekler bakalım ne çıkacak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nexsuslord

    Mrb bugun servise gittim akslarda hafif boşluk varmış bozuk değilmiş zaten bozuk olsa tam sağ veya tam sol döndürünce ses yaparmış akslar sağlam rahatladım vallahi çokta pahalı servisten çıktım ön lastikleri çıkartıp arka lastiklerle değiştirdim motoru elden geçirdim lpg ayarını yaptım şimdi sorun azaldı. uzun yol yapıtıktan sonra komple elden geçirecekler bakalım ne çıkacak.



    hayırLı yoLcuLukLar..!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nexsuslord

    Merhaba yolda giderken km saati yukarı aşağı hafifce oynuyor ve araç zıplarmış gibi gidiyor düşük devirlerde sarsıntı yapıyor. 100km hızdan sonra normale dönüyor. Fakat direksiyon titremiyor sağ sola çekme yapmıyor. bugun arabayı kaldırıp lastiklerini söktüm gene aynı titresim ve km saati gene titreyerek yükseliyor ve arac sarsılıyor sorun lastiklerden değil. Bu sorun aks'lardanmı kaynaklanıyor.


    Değerli arkadaşım sorunun akslardan kaynaklandığını düşünmüyorun.Size bazı yönlendirici bilgiler ereceğim..Lütfen iyi bir servise veya ustaya bunları kontrol ettirin.

    Bozuk Amortisörün

    Otomobil Üzerindeki Belirtileri

     Direksiyon sertleşir.

     Süspansiyon yumuşar.

     Yol tutuş zayıflar.

     Islak zeminde kayar.

     Direksiyon titrer.

     Gece görüşünde olumsuzluk

    olur.

     Lastikler aşınır.

     Kullanımı zorlaştırır.

     Frenler zayıflar.



    --Direksiyon Simidinin Titremesi

    Direksiyon simidinin titremesi, ön tekerlekleri balanssızlık nedeniyle oluşturduğu

    vibrasyonun (titreşimin) direksiyon simidini dönme yönünde hareket ettirmesidir. Yüksek

    hızlarda ortaya çıkan vibrasyonlar da titreme olarak nitelendirilir.



    Direksiyon simidi içinde aşın direnç veya tekerleklerde aşırı bir toparlanma

    kuvvetinin oluşması direksiyon simidinin sert çalışmasına neden olur





    Aşırı kaster açısıda (normal sınırlar içinde olmaz ise ki iki tekerlek arasındaki kaster açısı farkı en fazla 0.5 derece olacaktır.) de muhtemelen sert direksiyona ve araçta çekmeye neden olacaktır

    servise gideceksiniz...Ama iyi bir servise...
    Burada Amortisörleri Bilgisayarlı Teste tabi tutturacaksınız.
    Aracınızı Ön Düzene Sokarak Kaster ve Kamber Açılarını kontrol ettireceksiniz.. Lastik Jant Kombinasyonunun sağlıklı kontrolü.
    Ve...Aracınızın Rot Balans Ayarını yaptıracaksınız




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aksungur Türk -- 29 Haziran 2008; 20:44:22 >




  • Mrb Amortisörler patlakmış onu yaptırkdık ama genede bir değişim olmadı. Rot balascıya gittim lastikler ölmüş zıplatmayı ondan yapıyormuş değiştirince keser dedi.
  • yanlış anlamadıysam "lifte kaldırıp lastiklerini söktüm ama sorun devam etti" demişsin. bu durumda sorun lastikle jantla amortisörle yayla salıncakla aks la alakalı değil. ateşlemeyle ilgili de olabilir. şanzımanla ilgili olabilir. o yüzden iyice emin olmadan tamir ettirmeye çalışma.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.