Öğrendiğim kadarıyla Fiat, Albeanın maliyetlerini düşürerek Çin arabaları ile rekabet edebilecek fiyatlara satmayı amaçlıyormuş.Ne derece doğru bilinmez dedikodulara göre başlangıç fiyatı 15000YTL olacakmış.Maliyetleri düşürürken malzeme kalitesini fazla düşürmezler ise Albea yine satış patlaması yapabilir kanaatindeyim. Fiatın Çinden bir firma ile ortak 1.6 motor geliştirdiği ve Linea da kullanılacak 1.6 benzinli motorun Türkiyeye gelecek olan Çin otomobillerinden birinde de kullanılacak olması durumu sözkonusu mudur?Böyle olursa bu Linea nın satış rakamlarına negatif etki yapar mı?Çin malı otomobillerin satışına pozitif bir ivme kazandırır mı? Cevaplarınızı bekliyorum.Saygılar.
quote:
Orjinalden alıntı: ademy
Öğrendiğim kadarıyla Fiat, Albeanın maliyetlerini düşürerek Çin arabaları ile rekabet edebilecek fiyatlara satmayı amaçlıyormuş.Ne derece doğru bilinmez dedikodulara göre başlangıç fiyatı 15000YTL olacakmış.Maliyetleri düşürürken malzeme kalitesini fazla düşürmezler ise Albea yine satış patlaması yapabilir kanaatindeyim. Fiatın Çinden bir firma ile ortak 1.6 motor geliştirdiği ve Linea da kullanılacak 1.6 benzinli motorun Türkiyeye gelecek olan Çin otomobillerinden birinde de kullanılacak olması durumu sözkonusu mudur?Böyle olursa bu Linea nın satış rakamlarına negatif etki yapar mı?Çin malı otomobillerin satışına pozitif bir ivme kazandırır mı? Cevaplarınızı bekliyorum.Saygılar.
Fiat basın merkezinin yeni geliştirilen 1.6 benzinli bir motor için çindeki cherry firması ile anlaştığı şeklinde bir açıklaması var...bu firma mercedese de motor yapıyor...başka firmalara da....kendisi de araç üretiyor...dünya devi bir firma....albea ya gelince kalite düşürerek değil,modern tekniklerele maliyet azaltarak yapılan bir çalışma var...belki yeni bir model de olabilir...ama uno innocenti178 projesi içinde de olabilir..başka bir proje de olabilir...henüz tam oluşmuş değil...oluşursa tofaş katkısı büyük olacak..yani türk malı parçalar da içerecek...
ben ucuz araba projelerine biraz malzemeden kısma olarak bakıyorum arkadaşlar. 1 yıl önce logan alacaktım. 21 milyara ankaraki bayilerden biriyle dizel klimalı absli loganın pazarlığını yaptık. babam servisteki ustaların yanına gitmiş hoş beş "ya biz bi logan almak üzereyiz, ne diyorsunuz, diye sormuş. usta önce "alın amca az yakar dizel araba, cillo motoru var bunda." sonra babam biraz daha bir şeyler sorunca "yaw hacı amca gidin cıllonun 2. elini alın almayın şu loganı. adamlar ucuza satacaz diye her malzemenin adisini kullanmışlar." babam bana haber verdi. ustayla biraz da ben konuştum ve adam beni ikna etti. "arkadaş git bi loganın göğüs plastiğine bak bi da cıllonun. daha sizin görmediğiniz bir çok parçada aynı durum var, siz bilirsiniz" dedi. eh bize de kurt düştü tabi. neticede çok hesaplı olmasına rağmen vazgeçtik. başka marka aldık.
çin malı arabaların deneme tesetlerindeki başarısını!!!! duymuşsunuzdur. 90 km hızla gerçekleşen bi çarpışma neticesinde bağaj kapağı ie ön kaput birbirine yapışmış. böyle araba 15 milyara satılır tabii ama kaç arkadaş alır acaba?
arkadaşlar bende duydum çin mallarını arabaları yedek parçaları falan.ama hiç kimse önermiyo.bende arabaya sokmam öyle parçalardan. yedekparçacılara çok şikayet geliyomuş bu yüzden. fiyatını düşürmek için mecburen biyerlerden kısma yapcak. yani uzun lafın kısası ''ucuz etin yahnisi bukadar olur'' demesinler sonra firma sahipleri.
konuyla ilgili daha önce açtığım topikten alıntı yaptım....
Bu forumda -henüz ortada olmayan araçlarla - ilgili pek çok konu açıldı bugüne kadar ve bir çok insan görüş yazdı. bunda ne gibi bir abeslik var? konuyu açmamdaki amaç benim gibi otomobil severleri haberdar etmek ve onların konuyla ilgili fikirlerini öğrenmek. haberi ilk okuduğumda şaşırmıştım . Çin mallarına ülkemizdeki bakış açısını hepimiz biliyoruz.ne kadar kabul etmek istemesekte son yıllarda sanayinin her kolunda öylesine ilerleme kaydettiler ki bugün dünya üzerinde bilinen pek çok ünlü marka Çin'de üretim yaptırıyor ya da ara parçaları oradan tedarik ediyor. yavaş yavaş tekstille başladılar , sonra klima , tv , pc ve cep tel. le devam ediyorlar şimdi de plastik , pvc, demir- çelik ve otomotiv sektörüyle geliyorlar. ülkemizde insanların alman malı diye satın aldıkları klimalar Çinde üretiliyor, Nokia'nın Motorola'nın fabrikaları var Çin'de.örnekleri markalarıyla birlikte artırabilirim gerek yok.
İçinde bulunduğum otomotiv sektöründen örnek vereyim. Ülkemizde üretim yapan kamyon, minibüs,midibüs türü ticari araç ve hafif ticari araç üreten firmaların çoğu tedarikçilerinden düşük maliyetler nedeniyle çin malı malzemeden üretim yapmalarını istiyor. Tedarikçi firmalar gerekli inceleme ve test aşamasından sonra ürünü fabrikalara gönderiyor. Geçen yıl Hindistanda üretilen bir ara mamül bugün Çinden gelen malzemeyle Türkiye de üretiliyor ve bu ürünün montaj yapıldığı araçlar dünyanın pek çok ülkesine satılıyor.Yani demek istediğim her ne olursa olsun Uluslararası Kalite standartlarına uygunsa sorun yok.......
çinli yaparsa en dandiğini yapar, en ucuza satar, alanın elinde kalır. kırılır, kopar, çatlar, sorun çıkartır. uğraş dur işin yoksa.
harbiden eğer tofaş çin malı motor kullanacaksa liena felan alınmaz tofaştan.
quote:
Orjinalden alıntı: cevizkabugu
çinli yaparsa en dandiğini yapar, en ucuza satar, alanın elinde kalır. kırılır, kopar, çatlar, sorun çıkartır. uğraş dur işin yoksa.
harbiden eğer tofaş çin malı motor kullanacaksa liena felan alınmaz tofaştan.
bu konuya şöyle bir açıklık getireyim...şu anda ülkemizde satılan pecolar sitroenler nerede yapılıyor sanıyorsunuz....çinde,iranda ve hindistanda....böyle düşününce ve gerçekleri görünce...büyük firmaların çindeki yatırımlarına da bakmak gerekir....sony,arçelik,siemens,nokia,moulunex,mercedes,bmw,gm,volkswagen,audi,porche,....ve yüzlerce firma çinde üretiyor ya da ara mamulleri tedarik ediyor....hadi bakalım...fiat bir motor geliştirmiş ve chery de ürettiriyor ne var bunda...............hadi canım sende derler adama...
çinli yaparsa en dandiğini yapar, en ucuza satar, alanın elinde kalır. kırılır, kopar, çatlar, sorun çıkartır. uğraş dur işin yoksa.
harbiden eğer tofaş çin malı motor kullanacaksa liena felan alınmaz tofaştan.
şu anda ülkemizde üretilen minübüs, midibüs , kamyonet , kamyon, tipi araçlarda connect. doblo , cangoo tarzı ticari araçlarda Çinden ithal edilen
malzemelerle üretilen son derece önemli parçalar kullanılıyor . uluslararası kalite sistemine sahip olan ve ürettiği ürünler sürekli denetim altına bulunan ve
test yapılan çin ürünlerini kullanmakta ne sakınca var. zaten pekçoğumuz farkında bile değiliz ama hemen hepimizin evinde bir çin ürünü var. bu küçük
bir mutfak aletide olabilir bir tv, monitör, klima ya da cep tel. üzerinde çok bilinen bir markada olabilir ama üretim yeri Çin. hastanelerde kullanılan
enjektörler çin malı. bu ülkedeki altın üreticileri artık çinde tesis kurup üretim yaptırıyor ve Türkiye dahil tüm dünyaya pazarlıyor.
Renault yıllarca Arjantinde ürettiği motorları montajladığı araçları tüm dünyaya pazarladı. Meksikada üretilen Vw Jetta dünyaya satılıyor.
bugün bir çok otomobil devi dolaylı olarak çinden parça alıyor ya da orada kurduğu fabrikalarda üretim yaptırıyor. demir - çelik sektörü çok büyük
düşük maliyetle üretildiği için pekçok otomobil firması çinden bu ürünleri ithal ediyor.
henüz kendilerine ait güvenilir bir araç üretemediler tasarım olarakta oldukça gerideler ama önümüzdeki yıllarda kabul edelim ya da etmiyelim
dünya otomotiv sektörüne damgasını vuracak çin...
quote:
Orjinalden alıntı: havnitekin
quote:
Orjinalden alıntı: cevizkabugu
çinli yaparsa en dandiğini yapar, en ucuza satar, alanın elinde kalır. kırılır, kopar, çatlar, sorun çıkartır. uğraş dur işin yoksa.
harbiden eğer tofaş çin malı motor kullanacaksa liena felan alınmaz tofaştan.
bu konuya şöyle bir açıklık getireyim...şu anda ülkemizde satılan pecolar sitroenler nerede yapılıyor sanıyorsunuz....çinde,iranda ve hindistanda....böyle düşününce ve gerçekleri görünce...büyük firmaların çindeki yatırımlarına da bakmak gerekir....sony,arçelik,siemens,nokia,moulunex,mercedes,bmw,gm,volkswagen,audi,porche,....ve yüzlerce firma çinde üretiyor ya da ara mamulleri tedarik ediyor....hadi bakalım...fiat bir motor geliştirmiş ve chery de ürettiriyor ne var bunda...............hadi canım sende derler adama...
ben yukarıdaki mesajımı yazarken göndermişsin. yazdıklarına tamamına imza atarım...
+10000
OLEYYYY.....!!! MADE IN CHINA
Ben de Havnitekin ve Gendarme ye katılıyorum tabii ki.Ancak 'Çin malı motor' önyargısı oluşur mu? Bence esas soru bu.Yani rakip firmalar müşteriye Fiatı bu şekilde lanse edebilir yada Cherry ülkemizde satışa başladığında Fiat Linea ile aynı motoru kullandığını basbas bağırabilir.Bu da Linea satışlarının istenilen düzeye çıkmasını engelleyebilir.Ancak alternatif olarak sunulan multijet motorların da Linea yı ne kadar iddialı bir konuma getireceği de unutulmamalı tabi
arabanın nerede üretildiğinden ziyade kullanılan malzemenin kalitesi önemlidir. iyi malzeme kullansınlar da çin malı hint malı hiç farketmez.
quote:
Orjinalden alıntı: cevizkabugu
OLEYYYY.....!!! MADE IN CHINA
amacını tam olarak belirtsende ne yapmak istediğini bizde anlasak. bir fikre katılırsın ya da katılmazsın , konuyu sulandırmanın alemi ne ?
forum tartışma , bilgi paylaşım ortamı. bir hyundai kullanıcısı olarak burada bu tür mesajlar yazman sana ve okuyanlara ne yarar sağlayacak ?
umarım arı kovanına çomak sokmak gibi bir niyetin yoktur....
çomak sokarmıyım hiç.
ben daha küçüğüm abisi ne anlarım çomak sokmaktan.
KAÇIN ÇİN MALI MOTORLAR GELİYOOOO..
FIAT hemde MADE IN CHINE
quote:
Orjinalden alıntı: cevizkabugu
çomak sokarmıyım hiç.
ben daha küçüğüm abisi ne anlarım çomak sokmaktan.
KAÇIN ÇİN MALI MOTORLAR GELİYOOOO..
FIAT hemde MADE IN CHINE
ben albea sembol era kıyaslamasında eranın hakkını verecek kadar tarafsızım. ama sen fiat başlığına yazdığın hemen her mesajda olduğu gibi
yine önyargılı ,kışkırtıcı ve markayı küçümseyici bir tavır sergiliyorsun. yaş konusuna gelince benim için yaşın önemi yok. önemli olan omuzlarının üstünde
taşıdığın kafanda içinde neler biriktirdiğin ve bunu nasıl dile getirdiğin . ama merak edersin diye yazıyorum yaşım 39..konunun kilitlenmeye doğru gittiğini
gördüğüm için bana yönelik mesajlarına cevap vermeyeceğim...
iyi forumlar....
quote:
Orjinalden alıntı: gendarme
quote:
Orjinalden alıntı: cevizkabugu
çomak sokarmıyım hiç.
ben daha küçüğüm abisi ne anlarım çomak sokmaktan.
KAÇIN ÇİN MALI MOTORLAR GELİYOOOO..
FIAT hemde MADE IN CHINE
ben albea sembol era kıyaslamasında eranın hakkını verecek kadar tarafsızım. ama sen fiat başlığına yazdığın hemen her mesajda olduğu gibi
yine önyargılı ,kışkırtıcı ve markayı küçümseyici bir tavır sergiliyorsun. yaş konusuna gelince benim için yaşın önemi yok. önemli olan omuzlarının üstünde
taşıdığın kafanda içinde neler biriktirdiğin ve bunu nasıl dile getirdiğin . ama merak edersin diye yazıyorum yaşım 39..konunun kilitlenmeye doğru gittiğini
gördüğüm için bana yönelik mesajlarına cevap vermeyeceğim...
iyi forumlar....
çin gerçek devrimini şimdilerde yapıyor...hem de tüm sanayi konularında....dünyadaki tüm yabancı sermayeye üretim izni verdi ve en güvenilir hem abd hem de avrupa normlarını ve kalite standardını koruma yasasıyla......bizde sadece tse ve tsek belgeleriyle üretim yapılabiliyor...ama çinde öyle değil... inanın çok yakın bir gelecekte çin malı pek çok milli araç yollara çıkacak ve eminim ki çarpışma testlerinde de devrim yaratarak 6 ve hatta 7 yıldız devri başlayacaktır....darısı türk ekonomisinin ve sanayisinin başına......
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme